שנה 1 ago

עדכון שוק 6-2

Jonathan Berger פבר 6, 2018 19:18

בהמשך לעדכון הקודם, המימושים והירידות האכזריות הגיעו והביאו את שערו של הביטקוין עד רמות מחיר של 6000$, כשבדרך נפרצו רמות התמיכה סביב עשרת אלפים וסביב 7500$.

נראה שהירידות שאירעו השבוע הן תוצר של מספר גורמים: תנודתיות השוק, מחזוריות השוק, הרגולציה שמתהדקת בתחום, וגל של סיקורים שליליים המלווים את כל זה בתקשורת. הגם שהשבוע חווינו ירידות חדות במיוחד, יש לזכור ששוק הקריפטו מאופיין בתנודתיות, וכן, חווינו כבר בעבר ירידות בהיקפים דומים בסוף 2013. בנוסף, השוק הגיע לממדי ענק מבחינת נפח מסחר בטרם החלו הירידות, ויש להסתכל על הירידות באופן יחסי. ניתן לשער שהירידות החדות והבאזז התקשורתי השלילי, הרחיקו בעיקר “ידיים חלשות”, כלומר משקיעים חדשים שהעצימו את הפאניקה.

מאמר זה נכתב לראשונה בתאריך Feb 6, 2018

כל השוק הושפע מהתיקון החד בביטקוין: בעוד שרב האלטים שמרו על יציבות יחסית במסחר מול הביטקוין, וחלקם הקטן אף עלו ביחס אליו – בעיקר זיקאש ולייטקוין. במסחר מול הדולר סיפור אחר: הרב המוחלט של האלטים תיקנו מטה לצדו של הביטקוין. התיקון החד בא לידי ביטוי גם בירידה של שווי השוק משווי אסטרונומי של 800 מיליארד בתחילת ינואר, לשווי של כ-300 מיליארד דולר, נכון לכתיבת שורות אלה. נפח המסחר הממוצע ליממה בשבוע האחרון עומד על כ- 40 מיליארד דולר, וחלקו של הביטקוין מסך שוק הקריפטו עומד על 35%. נכון לעכשיו, המגמה עדיין כלפי מטה, ואין לדעת אם התיקון מאחורינו למרות התמיכה (נכון לכתיבת שורות אלה) שהושגה סביב 6000$.

כמה מילים למי שחווה את המשבר הראשון שלו: הקריפטו הוכרז מת עשרות רבות של פעמים לאורך ההסטוריה הקצרה שלו. נזכיר את הירידה מ- 32 ל- 2 דולר ואת הירידה בסוף 2013 : מהשיא קרוב ל- 1200$ לשפל של 180$.
כמשקיעים, אם אתם מאמינים בטכנולוגיה ובמה שהביטקוין מייצג, בטווח הארוך לא השתנה יותר מדי, פרסמנו עדכון מיוחד בנושא. אין שוק שתמיד עולה, וכמו שנאמר – “אלימות גוררת אלימות”. מי שחשב שלא נשלם ביוקר על העלייה המהירה מ- 6000 לרמות השיא ב- 20,000, תוך שלושה חודשים בלבד, טועה בגדול. והתשלום מתבצע ברגעים אלו ממש. האם למכור ולהציל את מה שנשאר? לכל משקיע או סוחר יש את המטרות והאמונות שלו. מומלץ לקרוא את מאמר 7 הטיפים וטעויות לסוחרים מתחילים בקריפטו, ולזכור שני כללי ברזל: תקחו בחשבון סיטואציה בה ערך הקריפטו שלכם ייחתך בחצי ויותר, לכן אין לסכן שום סכום שאין באפשרותכם להסתדר בלעדיו. טיפ שני – מנסיון, לא מומלץ לבצע פעולות מסחר תחת לחץ. מומלץ להציב תמיד מטרות ויעדים ולהכין תוכנית פעולה לכל התרחישים האפשריים.

Crypto Market Cap

חדשות קריפטו

בעקבות התנודתיות והירידות החדות בשער הביטקוין, בנקים גדולים כמו JPMorgan, בנק אוף אמריקה (Bank of America) ובנק ההשקעות הבריטי, לוידס (British bank Lloyds), חסמו בפני לקוחותיהם את האפשרות לרכוש מטבעות קריפטו באמצעות כרטיס אשראי. במקביל, חברות האשראי מאסטר-קארד וויזה, הוסיפו מגבלות על רכישת מטבעות קריפטו באמצעות כרטיסי האשראי שלהן. בין השאר, החברות הוסיפו עמלה של 5% בביצוע עסקאות כאמור, אשר מתווספת לעמלה הנגבית ע”י זירות המסחר (למשל, ע”י קוינבייס, נגבית עמלה על סך 4%), ובנוסף, רכישות של מטבעות קריפטו, לא יזכו יותר בנקודות אשראי.

על רקע הגבלות הבנקים בארה”ב ובאירופה, הודיעו ארבעת הבנקים הגדולים באוסטרליה, כי אין בכוונתם לחסום בפני לקוחותיהם את האפשרות לרכוש מטבעות דיגיטליים תוך שימוש בשירותי הבנק, לרבות תוך שימוש בכרטיסי אשראי. עם זאת, מקבוצת הבנקאות האוסטרלית, ANZ, נמסר כי נכון לשלב זה, הקבוצה מסרבת לעבוד רק עם זירות מסחר למטבעות קריפטו ודומותיהן, לנוכח העדר הרגולציה בסקטור.

עוד על רקע הצניחה בשער הביטקוין, שהגיע לראשונה השנה, לשער הנמוך מ-6000$, אגוסטין קרסטנס (Agustín Carstens) ראש הבנק לענייני סליקה בינלאומיים (BIS), יצא בהצהרה כי הביטקוין מהווה איום ליציבות הכלכלה הגלובלית. לדבריו, מדובר בשילוב של בועה והונאת פונזי, וככל שהמטבעות הקריפטוגרפים ישתלבו ביותר מערכות פיננסיות, כך הסיכון ליציבות הפיננסית יגבר.

חדשות מאסיה

הודו- שר האוצר ההודי, רקון ג’יאנטלי (Arun Jaitley), הודיע כי הממשלה אינה רואה את המטבע הקריפטוגרפי כמטבע חוקי. עוד לדבריו, הממשלה תנקוט בכל האמצעים ע”מ למגר את השימוש במטבעות קריפטוגרפים לצורך פעולות פיננסיות פליליות. באותה נשימה, ג’יאנטלי טוען כי הממשלה מגלה עניין רב בטכנולוגיית הבלוקצ’יין וחוקרת שימושים אפשריים בטכנולוגיה זו.

דרום קוריאה – עפ”י דיווח של שירותי המכס הקוריאנים (The Korea Customs Service), נחשף כי נעשה מסחר במט”ח באופן לא חוקי באמצעות מטבעות דיגיטליים, בהיקף של  כ-600 מיליון דולר. לפיכך, מסתמן, כי הממשלה תגביר את הפיקוח על זירות המסחר השונות במטרה למגר פעולות כאלו בעתיד.

סין – עפ”י דיווחים שונים, הבנק המרכזי בסין, יצא בהצהרה כי כל זירות ואתרי המסחר המציעים שירותים בסין, יחסמו. הצהרה זו מגיעה בהמשך לצעדים קודמים שנקטו הרשויות בחודשים האחרונים החל מסיווג הנפקות ה-ICO כשיטת מימון לא חוקית בספטמבר, דרך הגברת והקשחת הפיקוח על חוות הכריה במדינה וכלה בסגירת זירות המסחר המקומיות.

חדשות מארה”ב

בארה”ב – יו”ר רשות הני”ע (SEC), ג’יי קלייטון, נפגש השבוע עם יו”ר נציבות המסחר בחוזים עתידיים על סחורות (CFTC), כריסטופר גיאנקארלו (Christopher Giancarlo) לדון ברגולציית המטבעות הדיגיטליים. מהפגישה עולה, כי הגברת הרגולציה במישור הפרדלי עומדת על הפרק, וכי הרשויות צפויות לדון בנחיצות של צעד כאמור. במישור המדיני, נראה שבטקסס הרגולציה סביב הנפקות ה-ICO מתחילה להתהדק, כשהשבוע, הוצא צו מניעה כנגד חברת DavorCoin בגין הפרת חוקי ניירות תוך הטעיית ציבור המשקיעים. עוד בחודש האחרון, הוצא צו דומה כנגד חברת Bitconnect, על כך שהטעתה את המשקיעים כשטענה שהחברה צפויה להניב למשקיעיה תשואה של 100% ויותר.

על רקע הודעות הרשויות, Huobi, אחת מזירות המסחר למטבעות קריפטו הגדולות בעולם, המספקת שירותים בין השאר ביפן, הונג-קונג, סינגפור ודרום-קוריאה, הודיעה על כוונתה להתרחב ולהציע שירותים גם בארה”ב. במקביל, החברה החלה כבר בבניית משרדים בסן-פרנסיסקו.

עדכונים נוספים

מנהל חטיבת המסנג’ר בפייסבוק, דיוויד מרכוס, הודיע כי אין בכוונת החברה לאמץ שירותי תשלום באמצעות מטבעות קריפטוגרפים בטווח הקרוב. זאת, לנוכח העמלות הגבוהות והעיבוד האיטי של העסקאות. עם זאת, ציין מרכוס, כי החברה עשויה לאפשר תשלומים כאמור בעתיד, כאשר הבעיות הנ”ל יפתרו.

עפ”י דיווח מאתר TechCrunch, חברת סמסונג החלה לעסוק בייצור שבבי ASIC, המשמשים לכריית מטבעות קריפטוגרפים. כניסתה של סמסונג, עשויה להגביר את התחרותיות בשוק זה, הנשלט בעיקר ע”י חברת Bitmain הסינית.

ביטקוין

מהעדכון בשבוע שעבר הביטקוין כמעט איבד מחצית מערכו. התמיכה המדוברת ב- 10K לא החזיקה מים. השוק נכנס לפניקה, והשער נסחר כבר נגע בנמוך של 5920$ לפני מספר שעות. לא ניתן כרגע לציין אזורי התנגדות. הם נבנים ממש בימים אלה. לטווח הקרוב חשוב מאוד האזור בו השוק נתמך – אזור התמיכה סביב 6000$. ירידה משם – ונמשיך במגמה מטה.

אתריום

אל מול הדולר ירידה של כ- 40% בשבוע האחרון. התנגדות ב- 750$ בטווח, תמיכה סביב 580$.

אל מול ביטקוין אתריום נסחר סביב 0.1 BTC תמיכה באזור זה. התנגדות סביב 0.11 בטווח הקצר.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר – המגמה מטה, לא שונה מרוב השוק. התנגדות סביב 1100$ ותמיכה סביב 800$ בטווח הקצר.

אל מול ביטקוין השער בכיוון מטה. בכתיבת שורות אלה, נסחר סביב 0.125BTC שם גם התמיכה בטווח הקצר. ההתנגדות הקרובה ברמת 0.14BTC.

לייטקוין

אל מול הדולר לייטקוין תנודתי מאוד בשבוע האחרון. התמיכה סביב 110$ התנגדות 160$, רמת התמיכה הקודמת שנשברה לאחרונה.

אל מול הביטקוין – בשבוע האחרון השער מטפס ומגיע לרמת התנגדות באזורי 0.0185BTC. תמיכה הקרובה סביב 0.0175BTC. הגרף של לייטקוין מעניין מאוד בשבוע האחרון, על אף התקופה האדומה בקריפטו.

נאו

אל מול הדולר, גם על נאו ביטקוין השפיע מאוד. נאו חוותה ירידה מ140$ עד ל- 65$ שם רמת התמיכה. התנגדות הקרובה ב- 120$, משם ניתן לחזור מעלה.

אל מול הביטקוין, התמיכה סביב 0.013BTC הפכה להתנגדות. תמיכה וביקושים נאים נראים באזור 0.01BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook