חדשות קריפטו
4 שנים ago

סיכום שבוע בקריפטו: ביטקוין מאבד את רמת ה-$9000, הדובים בפתח?

Jonathan Berger נוב 12, 2019 17:39

שבוע עמוס באירועים וניסיונות להשפיע על השער. שמועות על מניפולציות מצד אנליסטים רבים וניסיונות להשפיע על השער לא צלחו וביטקוין שומר על הטווח סביב 9000$. עם זאת, התנודתיות בביטקוין ממשיכה ושחקנים שלקחו מינוף במצב הזה נמצאים במצב בעייתי כאשר הפוזיציה נסגרת וקשה לעמוד בקצב של השוק.

חודש נומבמר מתחיל עם מעט התלהבות ותיקון מהיר, מה שמזכיר לנו שסוף השנה מתקרבת ולא נשאר עוד הרבה זמן למהלכים בשוק הקריפטו. מי שתכנן את שנת המס שלו יאלץ לסגור פוזיציות לקראת סוף השנה. מאחר שרוב השנה ראינו מגמת עלייה, לא צפוי שנראה מכת מימוש הפסדים לפני סוף עונת המס.

בבאקט הנפח ממשיך לעלות לאט לאט. ייתכן שמחכים שם לשער נמוך יותר כדי להיכנס, מה שבטוח הוא שההשפעה של באקט על השוק לא הייתה כפי שציפו ממנה ודווקא ההצרה הסינית הלא צפויה היא זו שהעלתה את השוק.

האלטים ממשיכים להחזיק מעמד יפה וחלקם אף עלו מול ביטקוין ומול הדולר באחוזים רבים, אך לא ראינו כניסה של כסף חדש לשוק כפי שראינו ב- 2016-17. המגמה מעורבת והשבוע טזוס ו- ויצ’יין נתנו מעט נחת למחזיקים עם עליות של סביב 30%. נראה שהכסף זז בין מטבעות לאחר תיקונים מהירים עד לניסיון הבא לפרוץ מעלה, שם נדע האם יש סיכוי לעונת אלטים נוספת עוד השנה או ש- 2019 תירשם כשנה מדשדשת אם נמוכים חדשים ברוב האלטים. יהיה מעניין לראות איך 2019 תסתיים מבחינת הדומיננטיות ואיזה אלטים יובילו את הרשימה.

נתוני שוק

Market Cap: $239.4B
24-Hour Volume: $65.9M
BTC Dominance: 65.9%
BTC: $8,752
ETH: $186.9
XRP: $0.27
BTC Shorts (BFX): 6.2K BTC

BTC Longs (BFX): 25.7K BTC

הונג קונג קבעה היום לפרסם תקנות חדשות על מטבעות דיגיטליים – הרגולטורים של הונג קונג מביאים לפי הדיווחים מסגרת חדשה לבורסות קריפטו. ההנחיות החדשות כוללת חקיקה של KYC כמו גם דרישות לאחזקת המטבעות ופרוטוקולי אבטחה. המהלך מכוון להגברת ההגנה על המשקיעים.

הסיבה האמתית לדחיית ארוחת הצהריים של וורן באפט וג’סטין סאן – מידע חדש נחשף על ארוחת הצהריים בין וורן באפט לג’סטין סאן. כביכול, הסיבה שבגללה נדחה האירוע היא שממשלת סין הפעילה לחץ קיצוני על TRON. גורמים המקורבים לעניין אף חשפו כי בשלב מסוים “הייתה סכנת חיים”.

ארבע סימנים מימושים במהלך העלייה הבאה של ביטקוין – אסטרטגיית השקעה ברורה היא ללא ספק אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון לפני השקעה במטבעות. לדעת מתי לפדות את הרווחים שלך הכרחי לרווחיות. השרשור האחרון בטוויטר העמיד את השאלה הזו והתשובות מעניינות.

טת’ר מכחיש מחקר חדש על מניפולציה מצד החברה – טת’ר, היה שוב עלו לכותרות כששני אקדמאים אמריקאים פרסמו מאמר בו נטען כי ביטפיניקס וטת’ר ביצעו מניפולציות על מחיר הביטקוין בשנת 2017. החברה יצאה מאז בהצהרה רשמית, המכחישה את כל ההאשמות.

סין תשקיע יותר מ -2 מיליארד דולר ב- Blockchain בשנת 2023 – המעורבות של סין בתחום הבלוקצ’יין צובר תאוצה. דוח שפורסם לאחרונה הראה שהמדינה תגדיל את השקעותיה בתחום, מעל 2 מיליארד דולר בשנת 2023. חדשות אלה הגיעו לאחר ההכרזה על אישורו של הנשיא הסיני לפני מספר שבועות.

בנק הקריפטו של Bakkt הורשה NYDFS  פלטפורמת המסחר בחוזים עתידיים בביטקוין של הבורסה הבין יבשתית (ICE) הצליחה לקבל אישור מה- NYDFS. זה יאפשר למוסדות לשמור את המטבעות שלהם בפתרון האחסון המתקדם של Bakkt, ללא קשר אם הם יסחרו בחוזים עתידיים על הפלטפורמה או לא.

בנק המלכותי של קנדה מחפש פלטפורמת מסחר בביטקוין – אחד הבנקים הגדולים בקנדה, הבנק המלכותי של קנדה (RBC), בוחן פלטפורמות סחר בביטקוין להשקעות ורכישות מקוונות. הבנק שוקל אם לאפשר ללקוחות לפתוח חשבונות בנק של מטבעות דיגיטליים.

גרפים:

ביטקוין

התמיכה ב- $9000 לא החזיקה, השער מחזיק מעמד סביב התמיכה ב- $8600. מגמת הירידה הפכה את הסנטימנט ורוב האנליסטים צופים המשך ירידה. ההתנגדות סביב 8900$ באזור אליו הגיע נסיון הפריצה האחרון. סמנו גם את הדיפ שיכול להגיע במידה והתמיכות ישברו והשער ירד אל מתחת ה- 50MA.

אתריום

אל מול הדולר הנפח עולה ותמיכה מתגבשת סביב $180, על ה- 50MA. במידה ולא תחזיק יש לקחת בחשבון חזרה ל- $170. התנגדות בטווח הזה ב-$200. במידה ותיפרץ ההתנגדות הבאה סביב 200MA ב- $220.

אל מול ביטקוין המגמה ממשיכה לעלות ומחזיק תמיכה ב- 0.02BTC. התנגדות סביב 0.022BTC ה-RSI גבוהה אז בטווח הקצר יש לקחת בחשבון תיקון.

ריפל XRP

אל מול הדולר התמיכה נבדקת ב- 26 סנט, חזרה מאז הניסיון לפרוץ מעלה לא החזיק את ה- 30 סנט. סמנו את הטווח והיעד הושלם. במידה והשער לא יחזיק נכנס לדיפ או שהמגמה תתהפך.

אל מול ביטקוין שבוע יציב יחסית סביב 3000SAT, זו התמיכה. התנגדות נבנית סביב 50MA ב- 3200SAT רמות הבאות סביב 200MA ב- 3500SAT.

EOS

לאחר שסמנו את האזור הקריטי ב- $2.60 היה ניסיון נוסף לפרוץ וחזרה לתמיכה עם דיפ לאזור ה- $2.50 עוד ניסיון לפרוץ מעלה מתחילת נובמבר שובר את ההתנגדות ונבנה טרנד עם תמיכה ב- $3.20 ההתנגדות ב- $3.70 לשם מתכנס הגרף.

אל מול ביטקוין השבוע התמיכה החזיקה סביב ה- 50MA ב- 0.00036BTC.  השער שוב בניסיון לפרוץ מעלה את ההתנגדות ב- 0.0004BTC, שם כבר היו 2 ניסיונות שכשלו מאז אוגוסט, אך התמיכה החזירה את הביטחון לשוק ונראה שזהו תחילת מהלך.

Qtum

אל מול הדולר עליה חדה מתחילת נובמבר עד ל- 200MA די מרשים, משם תיקון לרמות פיבונאצ’י 0.5, יש לקחת בחשבון גם את 0.618 לשם בדרך כלל מתקנים בשוק הקריפטו, כך שהתמיכה ב-$2.10 שברירית. התנגדות בטווח הזה ב- $2.30.

אל ביטקוין השער פרץ באוקטובר עד ל- 0.00028BTC, משם תיקן על הפיבונאצ’י עד לרמות של 0.168, משם שוב ניסיון לפרוץ מעלה עם תמיכה סביב 0.00023BTC והתנגדות ב- 0.00025 שנבחנת בטווח הזה.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook