5 שנים ago

השבוע בקריפטו: שובה של סין – האם ביטקוין חוזר לעלות?

Jonathan Berger אוק 29, 2019 16:37

הסינים מתעוררים ומה שהחוזים העתידיים של Bakkt לא הצליחו לעשות, נשיא סין עשה כשביקש לנצל את רוח הבלוקצ’יין שהביאה לזינוק של מעל 40% ביממה בשער הביטקוין. זה לא דבר חדש שהצהרות סיניות משפיעות על התנודתיות בשוק ועליית המחיר היא תגובה פנדומנטלית שהשאירה את רוב המנתחים הטכנים בשוק ושרפה את השורטיסטים שהימרו על תיקון לאזור ה- $6000. עכשיו השער מתקן ומנסים להבין אם הטרנד מספיק חזק כדי להמשיך הלאה או שמדובר במלכודת?

התזמון של הסינים הגיע שהשוק נכנס למצב דובי אחרי שהשער איבד את התמיכה סביב $8000. אך כמו שכתבנו גם בשבוע שעבר, הסנטימנט בביטקוין מתהפך ברגע. כך קורה שרגע לפני הנפילה השוק מחשב מסלול מחדש ומסמן ש- 2019 שנה מוצלחת מבחינת שער הביטקוין. אולם, המסגרת הרגולטורית עדיין לא מספיק טובה והתשתיות שלה עדיין לא מספקות את השתלבותו של ביטקוין אל תוך הכלכלה המסורתית.

המלחמה של הבנקים בביטקוין רק התחילה וייקח זמן עד שתתאפשר נזילות בין ביטקוין לבנקים שעדיין מתקשים לקבל מימושים ולא מאפשרים לחברות לפעול בתחום בשל היעדר בהירות מספקת של הכללים. למרות הערכות ש- 2019 תיהיה שנת הרגולציה, נראה שהיא רק הייתה יריית הפתיחה של הרגולציה הפיננסית של עולם המטבעות

האלטים מתעוררים גם הם ומצליחים לשמור על ערכם ביחס לביטקוין וחלקם אף הראו ביצועים מרשימים.  האלטים הסינים כמו ניאו וטרון היו מהבולטים. למרות זאת הדומיננטיות של ביטקוין לא הושפעה ואף עלתה בעקבות העלייה החדה בשער.

לסיכום, לקראת סוף הרבעון האחרון של 2019 ביטקוין ממשיך להיות תנודתי ולא צפוי כהרגלו ובהחלט ייתכן שנראה זינוק נוסף לשבור את השיאים באותה מידה שהוא יכול לצנוח בתוך ימים, מה שבטוח הוא שאף פעם לא משעמם בשוק המטבעות.

נתוני שוק

Market Cap: $251.4B
24-Hour Volume: $95.1M
BTC Dominance: 67.5%
BTC: $9,435
ETH: $187
XRP: $0.30
BTC Shorts (BFX): 6.3K BTC

BTC Longs (BFX): 26K BTC

5 סיבות מדוע ליברה של פייסבוק לעולם לא יושקו – ליברה של פייסבוק הוכרז מוקדם יותר בקיץ. עם זאת, מאז ועד היום, החברה ראתה הרבה תשומת לב שלילית כאשר הרגולטורים והתקשורת קטלו את הפרויקט ממגוון סיבות. להלן מספר כאלה שצריך לקחת בחשבון.

חבר הקונגרס האמריקני: ביטקוין מהווה איום על הדולר האמריקני – חבר הקונגרס האמריקני בראד שרמן התמודד עם האתגרים שקריפטו מטבעות כמו ביטקוין מציבים בפני שווקים פיננסיים מסורתיים. לדבריו, ביטקוין מהווה איום פוטנציאלי על הדולר האמריקני. הוא גם חזר ומר כי פושעים יוכלו לאמץ את הטכנולוגיה עבור פעילויות לא חוקיות.

יוהנסבורג מכבה מערכות בעקבות מתקפת כופר הדורשת ביטקוין – עיריית יוהנסבורג נתונה למתקפת כופר, סגרה את כל מערכותיה לפרק זמן קצר תוך כדי התמודדות עם הנושא. התוקפים ביקשו 4 BTC על מנת להסיר את הנוזקה.

מרק צוקרברג צודק בסין: הנשיא שי ג’ינפינג קורא להשקיע בטכנולוגיית הבלוקצ’יין – יממה לאחר שמנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הזהיר כי אחרים עשויים להקדים את ארה”ב בכל הקשור להתפתחויות הבלוקצ’יין, נשיא סין שיבח את הטכנולוגיה וקרא לאמץ אותה. הצהרתו עוררה את שוק המטבעות.

3 סיבות שיכולות להסביר מדוע מחיר ביטקוין צמח 42% ביום אחד – ביטקוין עבר את אחת מעליית המחירים הבולטות ביותר שלו מאז 2011. תוך יומיים בלבד, הרווח של הקריפטו עלה יותר מ -3,000 דולר לפני שהוא נסוג מעט לאחור. במהלך שבוע אירוע למדי מבחינת חדשות, הנה כמה סיבות אפשריות שיכולות להסביר את המהלך.

נפח החיפוש של WeChat  ל- Blockchain עלה ב- 1,200% בעקבות הלך הרוח הסיני – בעקבות נאומו של הנשיא שי ג’ינפינג על בלוקצ’יין, העניין הקשור לטכנולוגיה בסין הרקיע שחקים. חלה עלייה בנפח החיפוש אחר מונחים הקשורים לתחום.

יו”ר CCIEE בסין: נהיה הראשונים להשיק מטבע דיגיטלי בבנק המרכזי – סגן יו”ר מרכז חילופי הכלכלה הבינלאומית בסין (CCIEE) אמר כי המדינה מתקרבת להשקת המטבע הדיגיטלי הראשון של הבנק המרכזי אי פעם. הוא גם ציין שהוא לא מאמין בליברה של פייסבוק ובהשקה הפוטנציאלית שלה. עם זאת, הוא אמר שצריך CBDC מכיוון ששיטות התשלום הנוכחיות מיושנות.

גרפים:

ביטקוין

ריצה מ- $7350 ל-$10348 העירה את ההייפ סביב ביטקוין והירידות כבר מאחורינו. השער מתקן ל$9100 וניסיונות לבנות תמיכה בטווח הזה זה גם יושב על פיבונאצ’י 0.38 מה שמראה על מגמה שורית בגרף. תיקון בריא יחזיר לרמות פיבונאצ’י 0.618 בטווח של $8500 התנגדות למדרגה הבאה ב- $10200.

אתריום

אל מול הדולר השער פורץ מעלה בניסיון לשבור את ההתנגדות סביב $190, במידה וההתנגדות תיפרץ הרמות הבאות סביב $220.תמיכה בטווח הזה מחזיקה סביב $175.

אל מול ביטקוין השער מתקן לתמיכה. בשבוע שעבר סמנו את הרמות של 0.019BTC כתמיכה שבנתיים מחזיקה. במידה וההתהגדטת נשארת בטווח של 0.022BTC .

ריפל

אל מול הדולר השער איבד קצת את הטרנד סביב 30 סנט. התנודתיות חזרה וקו המגמה נראה כהתנגדות בטווח של 31 סנט. תמיכה לא ממש נבדקה. חשוב לקחת בחשבון גם תיקון ל- 26 סנט, שם התמיכה נבדקה כבר פעמיים.

אל מול ביטקוין תיקון לתמיכה שנמצאה ומחזיקה סביב 3200SAT, על ה- 50MA. התנגדות ב- 3800SAT סביב ה- 200MA. נשאר לסוחרים מקום לשחק. גם ריפל הושפע מהעלייה החדה בביטקוין, אך לא חזר לרמות הנמוכות כמו שקרה בעבר.

ביטורנט

אל מול הדולר השער טיפס ופרץ את ההתנגדות ב- $0.00046, שם נמצאת התמיכה. התנגדות ב- $0.00052. האם ראינו את הרצפה?

אל מול ביטקוין השער יציב מאז אוגוסט התנגדות ב- 7SAT תמיכה ב- 4SAT. התנודתיות ירדה וה- RSI התאזן. מפה שבירה של אחת הרמות מטה או מעלה תביא לשינוי. בינתיים יציב.

ניאו

אל מול הדולר תיקון מתמשך והשלמה של תבנית ראש וכתפיים לאחר ראלי קצר שהיה השנה שהשער הגיע לטופ של $20, מאז התיקון החזיר את השער לרצפה של $6.7. עד שהסינים התעוררו והשער טיפס בשבוע האחרון במעל 100% לטופ של $13.3 ותיקן בדומה לביטקוין לרמות פיבונאצ’י 0.382 סביב $10, שם התמיכה. במידה והתמיכה לא תחזיק התמיכה הבאה סביב $9.3. התנגדות בטווח הזה סביב 200MA ב- $11.

אל מול ביטקוין גרף שבועי מצטיירת תבנית של דאבל טופ ותיקון מתמשך, תבנית שנועדה להישבר מעלה. השער טיפס השבוע מ- 0.00088BTC ל- 0.00135BTC, שם ההתנגדות בטווח הזה. תמיכה עדיין נבדקת ונכון לכתיבת העדכון מחזיקה בטווח של 0.011BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook