5 שנים ago

סיכום שבוע בקריפטו: שבוע אדום לביטקוין, האם $8000 יחזיק?

Jonathan Berger אוק 1, 2019 15:45

שבוע של ירידות חדות בשוק. מימושים רבים הורידו את מחיר הביטקוין וצבעו את השוק כולו באדום. האלטים יורדים כמובן ביחד עם הביטקוין אל מול הדולר, אבל נשארים יציבים יחסית אל מול ביטקוין. נראה שהשוק כולו ננכנס ללחץ, לפחות כאשר מסתכלים על מדד הפחד:

שוק ההון בוול סטריט ממשיך לעלות, זאת לצד ירידות חדות בשוק האג”ח. בניגוד לתחזיות על קריסתו של שוק ההון המדדים המרכזיים ממשיכים לטפס אל מול הירידה של הביטקוין. גם בגוגל לא רואים שינו של ממש במגמת הביקושים בחיפושים כמו  “buy Bitcoin” ,”Buy Ethereum” או ripple. ניתן לראות מעט תנודתיות, אך לא שינוי מגמה משמעותי.

Block1 שגייסה עבור EOS נקנסה ע”י ה-SEC ב- 24 מיליון דולר. אומנם זה נשמע כמו קנס משמעותי, אך ביחס לגיוס של 4.1 מיליארד דולר לא מדובר בסכום גדול. האם הענישה החלושה תעודד פרויקטים נוספים לקחת סיכונים או שמא נראה יותר מקרים כמו שראינו בקיק שהרשויות קבעו כנייר ערך.

באלטים דיי רגוע הערך אל מול ביטקוין מתקן מעט מעלה אך ההשפעה של התיקון המהיר השבוע בביטקוין עשה את שלו והרגיע את השוק.

שינוים בזירות מסחר והודעות על הסרת מטבעות בזירות ביטרקס ובייננס מראות על הניקוי שהשוק עובר, אך מצד שני עדין ממשיכים לצרף למסחר מטבעות חדשים כך שבעיית ריבוי המטבעות בשוק עדיין קיימת.

לסיכום, שבוע של ירידות עם חשש להיפוך המגמה של 2019. רוב המנתחים מנבאים מגמת ירידה, מה שמראה איך הסנטימנט בשוק משתנה ברגע. אולם, אם נסתכל על הניתוחים הטכניים מהשבוע הקודם, רובם צפו עליות. לפיכך ניתן להסיק  שהשוק לא מציית לניתוחים ומתנהג באופן לא צפוי. כמו כן, השוק דרוך וממתין לראות את ההתפתחויות הרגולטוריות סביבו שבמידה רבה יכתיבו את המהלכים הבאים.

נתוני שוק

Market Cap: $222.8B
hour Volume: $57.5M
BTC Dominance: 67.6%
BTC: $8,388
ETH: $180
XRP: $0.25
BTC Shorts (BFX): 8.7K BTC

BTC Longs (BFX): 25.3K BTC

הסיוט של Bakkt – ביטקוין צולל ל- 8,000 $ – זמן קצר לאחר שהכריזה Bakkt על השקת פלטפורמת המסחר שלה, מחיר הביטקוין נפל ביותר מ- 1,000 דולר תוך פחות משעה. זה היה המחיר הנמוך ביותר של הביטקוין מאז ה- 11 ביוני. שוק האלטים סבל גם כן ורוב המטבעות נסחרו באדום.

המימושים בביטקוין עשויים להוביל לעונת אלטים? לדברי אנליסט פופולרי, הירידה החד בביטקוין עשויה לעורר את עונת האלטים הבאה. הוא חושב כך מכיוון שמחזיקי הביטקוין עשויים לראות את המגמה הדובית כרמז לתחילתה של עונת אלטים הבאה ולהעביר את אחזקותיהם בהתאם.

סיפורם של האלטים המתים – על פי דוח שנערך לאחרונה ובדק מעל 2,000 ICOs, מעל 640 מהם לא הוסיפו או כתבו שורת קוד יחידה במהלך כל שנת 2019. למרות זאת, שווי השוק הכולל שלהם הוא יותר מ -415 מיליון דולר נכון לעכשיו.

RSK רוכשת את הרשת החברתית Taringa RSK רכשה את המדיה החברתית טרינגה שמונה למעלה מ- 17 מיליון משתמשים רשומים ויותר מ- 70 מיליון מבקרים חודשיים. מטרת הרכישה היא לייעל את האימוץ ההמוני של מטבעות קריפטוגרפים ומוצרים מבוססי בלוקצ’יין בתוך בסיס המשתמשים העצום של טרינגה.

ג’ון מקאפי: מחיר הביטקוין יגיע ל- 50 אלף דולר בקרוב מאוד ומיליון דולר עד סוף 2020 – למרות המימושים האחרונים בביטקוין, היזם ג’ון מקאפי נותר שורי כתמיד. הוא תומך בפיטר ברנדט בפרוגנוזה שלו כי ביטקוין יירד ל -5,500 דולר לפני שיגיע ל- ATH חדש של 50,000 $ וגם שומר על תחזיתו הקודמת כי ביטקוין יפגע במיליון דולר עד סוף 2020.

כוח הכרייה של ביטקוין מתאושש וחוזר ל- 90 EH / s לפני מספר ימים שיעור ירד כוח הכרייה ברשת הביטקוין בצורה משמעותית, רק כדי לתקן יום לאחר מכן. באופן מעניין, רבים מהאנליסטים קשרו את הירידה לירידה במחיר, מה שלא בהכרח נכון. בכל מקרה, כוח הכרייה עלה בחזרה והרשת נראית מאובטחת כתמיד.

ביטרקס הודיעה על זירת מסחר חדשה בליכטנשטיין – זירת המסחר הפופולרית ביטרקס הודיעה על פתיחה של זירה חדשה בליכטנשטיין. ביטרקס גלובל תיקרא הזירה ותיפתח למסחר בסוף אוקטובר. הסיבה למיקום היא הבהירות הרגולטורית במדינה כלפי מטבעות דיגיטליים וטכנולוגית הבלוקצ’יין.

ביטקוין

תיקון חד עם נפח מסחר גבוה מראה על מימוש שהשפיע על המחיר עד לרמות הפיבונאצ’י ב- 0.618, בטווח של $7800. זו התמיכה ובמידה ותשבר היעד הבא ב- $7200 ומהר יכול גם לתקן ל- $6200. מבחינת התנגדות, קו מגמה יורד באדום ברור. אם ייפרץ זה ייתן בטחון רק בטווח הקצר. רק חזרה אל מעל $10400 תחזיר בטחון להמשיך מעלה. התיקון השבוע הרגיש כמו אירוע “sell the news”, אך זה לא מה שהביא השנה למגמה העולה בביטקוין למרות האכזבה.

אתריום

אל מול הדולר חזרה לתמיכה סביב $160 עם זליגה מעט מטה. במידה ונחזור לבחון את התמיכה והיא לא תחזיק צריך לקחת בחשבון נמוכים חדשים. תיקון חזרה להתנגדות בטווח של $180. זו התנגדות שכבר נפרצה אך המחיר לא הצליח להחזיק שם וחזר מטה. עלייה מעל ל- $220 תחזיר את הבטחון לשוק, עד אז הפחד שולט בגרף.

אל מול ביטקוין המגמה מעלה מתחילת ספטמבר נראית טוב. ניסון לפרוץ את ההתנגדות ב- 0.022BTC נכשל וניסיון נוסף קורה בימים האחרונים. במידה ויכשל נקבל תבנית של דאבל טופ, תמיכה נבנית סביב 0.021BTC בטווח הקצר במידה ותשבר ביקושים ב- 0.019BTC.

ריפל

אל מול הדולר השער מייצר נמוכים נוספים השבוע נגע ב- 21סנט תיקון מעלה ל- 24 סנט, משם השער מייצר תמיכה בטווח הקצר. התנגדות ב- 26 סנט וגם אם תיפרץ לא תחזיר בטחון. ההתנגדות האמתית ב- 32סנט סביב ה- 200MA לא נפרצה מאז חודש יולי.

אל מול ביטקוין לאחר דשדוש ב- 2500SAT כניסה של קונים. ניתן לראות את העלייה בנפח המסחר. הקלה שנתנה פוש לשער חזרה מעלה ל-3000SAT. במידה ותיפרץ נוכל לקבל ראלי חזרה ל- 4500SAT סביב 200MA. תמיכה נבנית אל מעל ה- 50MA ב- 2600SAT, במידה ולא תחזיק נחזור לבחון את אותה ונוכל לקחת בחשבון גם נמוכים חדשים.

EOS

אל מול הדולר תיקון חד עם נפח מסחר מראה על מימוש בריא. סך הכל ההשפעה בטווח הקצר נותנת הזדמנות להבין איפה התמיכה ולאן פני השוק. תמיכה נבנית ב- $2.70, במידה ותישבר היעד הבא ב- $2.30. התנגדות בטווח הזה ב- $3 במידה ותיפרץ $3.5 יהיה היעד הבא. זה עדין נמוך מ- $5, רק שם הביטחון יחזור לקונים בטווח של ה- 200MA.

אל מול ביטקוין השער השלים את כל רמות הפיבונאצ’י עד לנמוך ביותר, שם גם הרצפה שהחזיקה מספטמבר. ניסיונות לפרוץ מעלה את ההתנגדות ב-0.0004BTC כשלו והחזרה מטה הייתה לאותה תמיכה ב- 0.0003BTC. בינתיים הגרף מתייצב בין הטווחים האלה וסימנו את האפשרויות של היעדים הבאים במידה ותיפרץ ההתנגדות. לגבי הרצפה, במידה ו- 0.0003BTC ישבר נקבל נמוכים חדשים. בינתיים גם מימוש עם נפח מכובד לא שבר את התמיכה שם.

Doge coin

אל מול ביטקוין גרף שבועי מצטיירת תבנית מעניינת. ה-RSI מראה על מגמה שחוזרת על עצמה ועדין לא ראינו סימנים של נפח מסחר שיאשר את שינוי המגמה. חשוב לקחת בחשבון גם תיקון מטה.  התנגדות ב- 30SAT תמיכה נבנית ב-27SAT בטווח הזה.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook