4 שנים ago

מטבע הביטקוין ומשבר הקורונה: האם ליום הזה ביטקוין חיכה 11 שנים?

W. E. Messamore מרץ 20, 2020 14:03

בעוד שוק המניות האמריקני חווה את יום המסחר הגרוע ביותר שלו מאז “יום שני השחור” בשנת 1987, ביטקוין ראה את היום הגרוע ביותר שלו ב-11 שנות קיומו בחמישי האחרון, 12 למרץ 2020. זקני השגרירות אינם זוכרים יום כל כך אדום בו המטבע מאבד יותר מ- 50% מערכו בתוך פחות מיממה.

מי זוכר שביטקוין נסחר רף עשרת אלפים הדולרים רק חודש לפני, בעוד שווקי המניות שברו שיאים חדשים?

אבל אל דאגה, בעקבות מחקר שנעשה על טרנסאקציות על הבלוקצ’יין נמצא האשם או הסיבה לידיים החלשות שמכרו וריסקו את המחיר – הכסף המוסדי.

כן, אותו כסף מוסדי שיצר את ההייפ של 2019, שכלל את הכניסה של פידליטי לתחום הקריפטו, ואת התחלת המסחר המיוחלת בביטקוין בזירת האופציות של Bakkt. אגב, האחרונה היא זירה בשליטת ICE, שהיא גם הבעלים של בורסת המסחר של ניו יורק.

כפי שציין אנדראס אנטונופולוס, מומחה הסייבר ואחת הדמויות שיותר מזוהות עם מטבע הביטקוין:

“רציתם משקיעים מוסדיים ואימוץ מיינסטרים? אז כך זה נראה: היעדר עקרונות הביזור, וסוחרים המתייחסים לביטקוין כנכס בתנודתיות גבוהה כדי להוסיף קצת פלפל לתיק. ברגע שהמחיר צונח, הם הראשונים שמשליכים אותו כמו תפוח אדמה לוהט, אבל אנחנו לא.”

ביטקוין התקיים ויתקיים גם ללא בנק מרכזי

למרות אויביו הרבים שקוטלים אותו חדשות לבקרים, ביטקוין לא נעלם והוא עדיין כאן. והנה הדבר הכי מעניין לגביו היא העובדה שהוא המטבע היחיד שנסחר בשוק החופשי באופן כמעט מוחלט.

אמנם הצניחה החופשית של ביטקוין ביום אחד, של יותר מ- 50%, נראית הרבה יותר מפחידה מכל ירידה אחרת של מדד הנאסד”ק, אך אין לשכוח שהביטקוין עומד בזכות עצמו.

מטבע הביטקוין לא נהנה מהזרמה של 1.5 טריליון דולר ע”י הפדרל ריזרב. הביטקוין גם לא נהנה מהפסקת מסחר (“מנתק זרם”) כאשר יש ירידות של מעל 8%.

במשבר הנוכחי, שהתחיל מ-וירוס הקורונה חובק העולמות, ולאט לאט הופך למשבר כלכלי תוך חוסר אמון בגופי הממסד, ביטקוין מקבל הזדמנות בלתי חוזרת לבסס את מעמדו בעולם החופשי.

כפי שסיכם פייר רושארד, מייסד מכון סאטושי נקמוטו:

“ביטקוין הוכיח את עצמו כקל יותר להנזלה מאשר כל אשר הנכסים – מניות, אג”ח, נדל”ן, וזהב. הכל בזכות האפשרות למסחר חליפין 24/7, והכסף החכם לומד זאת. גם עם מחיר השפל של יום חמישי, $3600 לביטקוין, המחיר הרבה יותר גבוה ממחיר השפל של 2015, אז ברמת המאקרו הביטקוין מתקדם”

 

הקורלציה מתפוגגת: האם ביטקוין מתחיל להוכיח את איתנו במשבר הנוכחי?

בשבועות האחרונים מחיר הביטקוין עקב באדיקות ובקורלציה כמעט מושלמת אחר השווקים העולמיים המתרסקים. בעוד ש- S&P 500 ונאסד”ק איבדו יותר מ -30% בחודש האחרון, ביטקוין איבד מערכו אפילו יותר. בימים של תיקון חיובי בוול סטריט – מחיר הביטקוין עלה גם הוא.

חובבי קריפטו רבים המתינו שנים לרגע זה. מטבע הביטקוין נולד לאחר המשבר הפיננסי הגדול האחרון, זה של 2008. כיום, ביטקוין מתמודד עם המשבר האמיתי הראשון בחייו, אך עד כה, מתנהג בדיוק כמו כל נכס אחר. ממש לא לפי החזון של סאטושי נאקמוטו.

אבל – בימים האחרונים ראינו שהמתאם החיובי שהיה בין ביטקוין לשווקים מתחיל להשתנות. האם סוף סוף ביטקוין מתנתק מאותה קורלציה ומתחיל להיות אדון לעצמו?

נכון לכתיבת שורות אלה, לאחר יום רביעי בו מחיר הביטקוין היה יציב מעל $5000 בעוד נאסד”ק צונח מעל 5%, הגיע שוב יום חמישי, אבל הפעם היה מדובר ביום חמישי ירוק. מחיר הביטקוין עלה 30% תוך יממה, ונכון לכתיבת שורות אלה נסחר ביציבות מעל $6500. מה שיותר מעניין, באותו הזמן המדדים בניו יורק הציגו עליות מינוריות בלבד.

BTC (blue) Vs. S&P500 (orange) over the past days. Correlation fading away?

תזכורת: במשבר 2008, הזהב, שנחשב לנכס מקלט בטוח כמו שהביטקוין היה רוצה להיות, צנח בימים הראשונים אך לאחר מכן מחירו האמיר. האם הביטקוין של משבר 2020 הוא הזהב של 2008? רק הזמן יגיד, אבל ההתחלה נראית מבטיחה.

האם זו נקודת המפנה, כאשר ביטקוין נפרד מהמתאם החיובי על מנת להפוך לנכס אמיתי של מקלט בטוח? רק הזמן יגיד. רק תזכורת, גולד התרסק בתחילת המשבר הכלכלי של 2008, ממש כמו עכשיו, לפני שהתחיל להיות גידור והתחיל לטפס.

Share This Article