5 שנים ago

השבוע בקריפטו: ביטקוין נתמך אבל האם זה השקט שלפני הסערה?

Jonathan Berger אוק 22, 2019 16:23

ביטקוין ממשיך לאבד גובה ובינתיים השער מחזיק מעמד בטווח שאליו ירד בסוף ספטמבר, שם היה התיקון החד האחרון. התיקון לא הפחיד את השוק וכסף חזר לזרום לכיוון  האלטים שמתחילים בשינוי המגמה. שוק האלטים מראה סימנים חיובים אבל עדיין לא ניתן לומר שעונת האלטים לה ציפו רבים נמצאת מעבר לפינה.

השבוע נכרה המטבע ה- 18 מליון במחזור של ביטקוין ואירוע חציית הבלוק כבר מעבר לפינה. יהיה מעניין לראות איך הכורים יתנהגו שהכרייה תהיה פחות משתלמת והרווח יגיע לרוב מעמלות ברשת.

הסנטימנט בשוק הקריפטו משתנה מרגע לרגע. בזמן שהשער יורד התקשורת מוצפת במאמרים על שוק דובי וירידות נוספות וכשהשער מטפס מעט כולם הופכים להיות שוריים והתקשורת חוזרת להביע עניין בביטקוין. זהו עוד סממן של שוק צעיר וטכנולוגיה שנמצאת בתחילת דרכה שסביבה חוסר ודאות. אולם השוק נמצא בתהליך התבגרות, אבל עדיין יש עוד רך ארוכה לעבור עד שביטקוין והשוק החדש יהפכו להיות חלק מהקונצנזוס.

מבין האלטים שבלטו השבוע BSV שעלה באיזור 25% ככל הנראה בעקבות הבאג שהתגלה ברשת לייטנינג. גם צ’יינלינק לא עוצר מאז התיקון ומחירו ממשיך לעלות. הערכה של אנליסטים בשוק שאם המגמה תימשך\ כסף חדש לא יאחר להגיע וייתכן שאיתו תגיע גם הבועה הבאה.  כמובן שהדרך לשם היא דרך ביטקוין לרוב, אך המסחר שוק האלטים מתפתח ויש יותר זירות ויותר אפשרויות מבעבר. אם זאת, כמו בכל שוק, גם בשוק האלטים מתעוררות בעיות נזילות בתקופות רדומות אבל כבר ראינו מטבעות ותיקים כמו DOGE COIN שכבר עברו מחזורים רבים וכנראה שיהיו עוד בעתיד.

בשבוע הקרוב נראה שהשוק יהיה מושפע מאוד ממחיר הביטקוין ובמידה והוא יאבד את רמות התמיכה האחרונות, זה יכול להשפיע על ההתעוררות של האלטים. חשוב לקחת בחשבון.

נתוני שוק

Market Cap: $224B
24-Hour Volume: $58M
BTC Dominance: 66.5%
BTC: $8,284
ETH: $174
XRP: $0.29
BTC Shorts (BFX): 7K BTC

BTC Longs (BFX): 25.5K BTC

תתחילו לבזבז את הביטקוין שלכם: ג’ון מקאפי על תחזית מיליון הדולר שלו, על אלטים ועל ה- DEX שלו – בראיון בלעדי ל- CryptoPotato, ג’ון מקפי שיתף את מחשבותיו בדבר כי ביטקוין יגיע למיליון דולר עד סוף 2020. הוא גם דיבר על זירת המסחר המבוזרת בה הוא שותף ושיתף את דעתו בפרויקטים נוספים מבוססי בלוקצ’יין .

זירת המסחר Huobi תחזק את נוכחותה בטורקיה וארגנטינה: ראיון בלעדי עם המנכ”ל ליוויו וונג –  הבורסה מתכוונת לנצל את החשיבות ההולכת וגוברת של מטבעות דיגיטליים בשווקים בעייתיים. קרא עוד אודותיו ותובנות מעניינות אחרות בראיון של CryptoPotato עם המנכ”ל ליוויו וונג.

עשרת אלפים ביטקוין נשלחו ל- Binance שעות לפני צניחת המחיר האחרונה –  ביום שישי איבדה ביטקוין כ -200 דולר מערכו תוך דקות ספורות. מסתבר ש- BTC בשווי של יותר מ -80 מיליון דולר, או בערך 10,000 ביטקוין, נשלחו לביננס זמן קצר לפני המהלך.

המועמד לשעבר של טראמפ לפד מחפש להנפיק מטבע יציב חדש – מועמד הפדרל ריזרב לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ, סטיבן מור ישיק מטבע יציב חדש. עם זאת, הוא לא יהיה מגובה על ידי הדולר אלא יקבל גיבוי ברזרבה חלקית. זה מעלה את השאלה עד כמה הוא יציב בפועל.

פולוניקס מתפצלת מסירקל – בורסת הקריפטו הפופולרית פולוניקס התפצלה מסירקל ותירשם תחת חברה חדשה בשם פולו נכסים דיגיטליים בע”מ. לפי הדיווחים, המהלך מקבל תמיכה מקבוצת השקעות גדולה. כחלק מההטבות למשתמשים, לא ייגבו עמלות מסחר עד סוף השנה.

תושב קליפורניה תובע את AT&T בגין הפסד של 1.8 מיליון דולר וחשבונות קריפטו – על פי הדיווחים, תושב קליפורניה, סת שפירו, הגיש תביעה ענקית נגד השירות האלחוטי AT&T. לטענתו, עובדי החברה סייעו במבצע החלפת SIM שהביא לגניבה של יותר מ- 1.8 מיליון דולר, כולל מטבעות דיגיטליים.

גרפים:

ביטקוין

השער נתמך על הנקודות הקריטיות מסומן בגרף. בינתיים מחזיק בצורה חיובית ומייצר נמוכים גבוהים שמבחינה טכנית זה בריא להמשך עליה, אך יש לקחת בחשבון שתיקון מהרמות האלה יכול להיות מהיר גם עד ל- $6000. תמיכה החזיקה השבוע בטווח של $8000. ניסיון לפרוץ את קו ה- 200MA נכשל וכרגע מגמת העלייה נעצרה בהתנגדות של $8350.

אתריום

אל מול הדולר השער יחסית יציב מאז התיקון האחרון. התנגדות ב-$195. תמיכה בטווח הזה סביב $170. ה- RSI נמוך ולמרות עלייה בנפח של המוכרים השער לא ממש הושפע.

אל מול ביטקוין המגמה נשברה השער מחפש תמיכה. בינתיים מחזיק בטווח של 0.021BTC. התמיכה הבאה ב- 0.02BTC. התנגדות בטווח הזה ב- 0.022BTC. אומנם נשבר הטרנד העולה, אך עדין מעל ה- 50MA שזה חיובי וה- RSI נמוך מאוד.

ריפל

אל מול הדולר המשך המגמה מעלה ל- 200MA כמו שסמנו, נראה שזה הכוון ושם ההתנגדות ב- 32 סנט. תמיכה סביב 28 סנט. האם מדובר במגמה חיובית או שמצטייר פה דאבל טופ וזו בכלל מלכודת?

אל מול ביטקוין המגמה כלפי מעלה ועדין לא נבחנה ההתנגדות ב- 200MA ב- 3900SAT, במידה ותיפרץ ההתנגדות הבאה ב- 4400SAT. תמיכה נבנית סביב 3300SAT.

מונרו

אל מול הדולר גרף שבועי מצטיירת W לא ראינו אבל עדין ניעור של ממש התמיכה וביקושים מחזיקים בטווח של $50. במידה ולא יחזיקו ניתן להעריך את התמיכנ הבאה סביב $44 לפי הפיבונאצ’י והרצפה הקודמת. התנגדות ב- $60 בטווח הזה קו ה- 50-20MA רחוקים וה- RSI ברצפה אולי מפה יגיע המפנה? ההתנגדות של הטרנד היורד ב- $66 במידה ותיפרץ הרמות הבאות יהיו בקו ה- 200MA סביב $75.

אל מול ביטקוין גרף שבועי הטרנד יורד ניסיונות לפרוץ נכשלו, רק עליה של 15-20% אל מעל הטרנד תחזיר בטחון לשוק. נראה שהשוק במהלך כזה גם עכשיו. התנגדות בטווח שנסחר 0.007BTC. תמיכה ב- 0.0067BTC בטווח הזה.

בים

אל מול הדולר אין יותר מדיי מידע במסחר, אבל בכל זאת הצלחנו להוציא ניתוח ולנסות להבין לאיפה הרמות ועל איזה מהלך שווה לשים עין. הרצפה ב- 52 סנט עם נפח מסחר גבוה. תמיכה ב- 56 סנט.  ניסיון לחזור מעלה מוצא התנגדות ב- 64סנט. סך הכל נראה דומה למהלך שסמנו בעיגול הצהוב, כך שחשוב לקחת בחשבון שאפשר מפה לייצר גם רצפה חדשה. מהצד השני, במידה וההתנגדות תיפרץ והשער יצליח להתבסס אל מעל רמות הפיבונאצ’י ב-0.618 זה יהיה חיובי ויראה כמו תיקון עם דיפ ויהיה ניתן לדבר גם על שינוי מגמה.

אל מול ביטקוין מבחינה טכנית דומה למה שראינו אל מול הדולר. סימנו בעיגול צהוב את המהלך ושוב גם פה התבססות אל מעל 0.618 הפיבונאצ’י תחזיר בטחון לשוק. בינתיים אפשר לדבר על שחזור של המהלך ורצפות חדשות. תמיכה בטווח הזה ב- 680SAT התנגדות ב- 740SAT.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook