3 שנים ago

עדכון שוק 5-12

Jonathan Berger דצמ 5, 2017 20:42

הבהלה לביטקוין. שוק הקריפטו ממשיך לשבור שיאים וניכרת עליה בביקוש של הביטקוין. עליה זו, לצד הודעתה של בורסת ה-CME, כי תאפשר מסחר בחוזים חכמים החל מה-18 לחודש, הובילה לעליות בשער הביטקוין, ולתמיכה באותם שערים גבוהים. העליה בביקוש של הביטקוין מורגשת גם ב- localbitcoins, שם נצפו עליות בשיעורי העמלות, וגם בזירות המסחר שמתקשות לעמוד בעומס החריג. חרף הדמיון שקיים בין המצב הנוכחי לבין העליות מ- 2013, נראה שהפעם מדובר בסיפור שונה, שכן מספר הזירות שמפעילות מסחר ביטקוין אל מול מטבעות פיאט גדל בצורה משמעותית, וכך גם המסחר הממונף התרחב.

הבאזז התקשרותי סביב הביטקוין שובר שיאים חדשים גם הוא. העיסוק הגובר של אתרי חדשות כלכלה סביב טכנולוגיית הבלוקצ’יין, לצד הודעת ה-CME הנוגעת למסחר בזירות נוספות ולצד הודעת האוזר, יו”ר ני”ע, על התקדמות ברגולציה של התחום, יצרו הייפ של ממש.

אף ששוק האלטים התאושש בתקופה האחרונה, הוא עדיין מדשדש. נראה שהשוק בודק את התמיכות, וגם אלטים שפרצו התנגדויות, תיקנו במהרה חזרה בהשפעת העליות החדות של הביטקוין. יש לציין שהערך הדולרי של האלטים, ברב המקרים לא משקף את הערך האמיתי שלהם, שכן, ברב המקרים הם כלל לא נסחרים מול הדולר (למעט אלטים מובילים מה-TOP 20 כדוגמת: אתריום, לייטקוין ועוד).

בימים האחרונים אפליקציה מבוזרת חדשה (DAAP) בשם CryptoKitties, שפועלת על רשת אתריום יצרה הייפ מטורף. המשחק מאפשר למשתמש לאסוף, לייצר ולסחור בקלפים של חתולים. אף שהרעיון עשוי להשמע מעט מצחיק, נראה שהאפליקציה מתחילה לצבור תאוצה אדירה כשהיא שוברת שיא בכמות הטרנזקציות אל מול כל האפליקציות שפועלות מעל הרשת של אתריום, לרבות זירת המסחר איתר דלתה.

נראה ששיתוף האפליקציה ע”י מספר דמויות מוכרות בקהילה, ביניהם ויטליק, מייסד איתריום, תרם לצמיחה האדירה. האפליקציה, מציבה בפני הרשת של אתריום אתגרים מבחינת העומס שהרשת מסוגלת לשאת. המספר הרב של האפליקציות לצד השימוש הנרחב בהן, עשוי לגרום לעומס ואיטיות ברשת. אם כן, זהו עשוי להיות מבחן מעניין למפתחים ולקהילה. למידע נוסף, מצורף סרטון.

עוד באלטים – מאז העדכון האחרון בשבוע שעבר, IOTA זינק בכ-100(!). לעומת זאת, ריפל, זיקאש, אתריום וביטקוין קאש נמצאים במגמה יורדת אל מול הביטקוין. עם זאת, נראה שעדין יש סוג של קרקעות ותמיכה.

אלטים נוספים כמו EMC2 MCO ,NXT, הציגו עליות חדות בשבוע האחרון גם הם. דבר זה עשוי לרמז על תחילתה של “עונת אלטים” כפי שהיה לנו בינואר השנה.

מאמר זה פורסם לראשונה ב5 דצב’ 2017.

עוד השבוע בקריפטו

הביטקוין צפוי להסחר בבורסה החל מה-18 לחודש: נאסד”ק הודיעה כי תאפשר מסחר בביטקוין כבר במחצית הראשונה של 2018. לצדה של נאסד”ק, הבורסה לניירות ערך בשיקגו (ה-CBOE) קיבלה אישור מה-CFTC, לסחור בביטקוין, וה-CME הודיעה שתאפשר מסחר בביטקוין כבר ב-18 לחודש.

מגמה מעורבת ברגולציה של הביטקוין

משרד האוצר הבריטי הביע חשש מהלבנת הון והעלמות מס באמצעות מטבעות וירטואלים, ולפיכך, הודיע שבכוונתו לקדם רגולציה של הביטקוין ודומיו באופן שיחייב את הסוחרים לחשוף את זהותם ולדווח על פעולות “חשודות”. לכתבה נוספת בנושא. דרום קוריאה לעומת זאת, מתכננת רגולציה מתונה של שוק הקריפטו, תוך שהיא עומדת על הפוטנציאל הקיים בשוק. בד בבד, שר הכלכלה של דרום-קוריאה הודיע השבוע, כי הם החלו לחקור שיטות חדשות למיסוי הביטקוין כשגם בהיבט זה, שהמגמה היא חיובית. בארה”ב, בהוראת ביהמ”ש הפדרלי בקליפורניה, חברת coinbase התבקשה לספק מידע אודות כל המשתמשים שסחרו במטבעות וירטואלים בשווי כולל שעולה על 20,000$ במהלך שנה מסויימת בין 2013-2015. להערכת coinbase, מדובר בכ-14,335 משתמשים.

מצד הבנקים – נראה שניתן להצביע על מגמה המנסה לבלום את ההייפ שנוצר סביב הביטקוין. הבנק המרכזי של ארה”ב, פרסם הזהרה הנוגעת לחוסר היציבות הפיננסית של המטבעות הדיגטלים בכלל ושל הביטקוין בפרט; נגיד הבנק המרכזי של צרפת, הזהיר מפני הסיכונים בביטקוין; ונגיד הבנק המרכזי של סין, מזהיר כי הביטקוין צפוי להעלם.

חדשות נוספות

חשש לפרצת אבטחה נוספת בביטקוין גולד. Cypherium, פרויקט חדש שעומדים מאחוריו מפתחים מגוגל, אמזון ומייקרוספט, פועל לפיתוח בלוקצ’יין שיאפשר לאמת היקף נרחב של עסקאות בזמן קצר (שיפור הסקלביליטי). היקף המסחר בביטקוין בהודו, ממשיך לצבור תאוצה אדירה, וכתוצאה מכך החלפנים המקומיים חווים צמיחה אדירה.

הסיקור התקשורתי הנרחב של הביטקוין, כולל בחובו גם חששות וטענות שמדובר בהונאת פונזי. אולם, כמובן שיש גם לא מעט סיקור חיובי: קרן ההון-סיכון, Albert Wenger, מציגה תחזית אופטימית וטוענת ששווי השוק של המטבעות הדיגטלים עשוי להגיע לטריליוני דולרים (נכון לכתיבת שורות אלה, שווי השוק עומד על כ-300 מיליארד דולר בקירוב). לאחר שלפני כחודשיים כינה את הביטקוין כהונאה, נראה שמנכ”ל JPMorgan משנה “מעט” את גישתו.

ביטקוין

בשבוע האחרון, שער הביטקוין עליה בכ- 2000$, מ-9850$ עד 11850$. שם, נמצאת ההתנגדות בטווח הקצר. כרגע קשה להצביע על תמיכה, שכן הביקושים רק הולכים וגדלים, ולצידם השער ממשיך בתנועה הבפרבולית. כנראה שההייפ ימשיך סביב תחילת המסחר בCME.

אתריום

אל מול הביטקוין – לאחר ירידה מתמשכת מיולי השנה, חזרנו לאזורי התמיכה סביב 0.04BTC. האם התמיכה תחזיק? כרגע נסחר סביב 0.039BTC כשאזורי ההתנגדות ב-0.047BTC.

אל מול הדולר – השער הגיע לשיא של 550 דולר כשההתנגדות כרגע סביב ה-500$. נכון לכתיבת שורות אלה, נסחר סביב ה-457$ כשהתמיכה באזורי ה-450$. גם כאן נשאלת השאלה, האם התמיכה תחזיק? שכן כרגע המדרגה הבאה נמצאת באזורי 375$.

ביטקוין קאש

אל מול הביטקוין – ירד בשבוע האחרון ל-0.127BTC, כשבדרך נשברה התמיכה סביב 0.14BTC ובימים האחרונים, נראה שנשברה גם התמיכה, ב 0.13BTC. התמיכות הבאות סביב 0.1BTC .  האם אנחנו בקרקע?

אל מול הדולר – בשבוע האחרון, נבנתה תמיכה סביב 1200 דולר והתנגדות סביב 1700 דולר. אלו, הביאו את השער לאזורי 1500$. שם נסחר כרגע.

OmiseGO

אל מול ביטקוין –  מאז ספטמבר, אז נסחר המטבע בשיא של 0.0032BTC,  הציג המטבע תיקון ארוך שהביא לירידה עד 0.0008BTC. שם נמצאת התמיכה. בימים האחרונים, מתגבר הווליום במטבע ונראה שיש תמיכה סביב השערים האלה. כרגע, נסחר באזורי 00086BTC כשההתנגדות סביב 0.0009BTC.

אל מול הדולר –  הסיפור שונה לגמרי. המטבע נמצא במגמה חיובית עם תמיכה חזקה סביב 6$ ונסחר כעט סביב 10$. התנגדויות באזורים האלה.

Civic 

אל מול הביטקוין – המטבע נמצא במגמה שלילית מאז אוקטובר, אולם סמני התעוררות וכניסה של ווליום בשבוע האחרון הביאו את השער לרמות ההתנגדות בטווח הקצר עד לאזורי 0.000034BTC. בשבוע האחרון, שערי רצפה תמיכה היו סביב 0.000026BTC  וההתנגדות כעת ב 0.000036BTC.

אל מול הדולר – עליה חדה השבוע לאזורי 0.40$ עם תמיכה חזקה סביב 25 סנט. אזורי ההתנגדות נבחנים ביממה האחרונה ב40 סנט. כשבאופק נראים השיאים של 0.77$ מאוגוסט.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook