שנה 1 ago

עדכון שוק 27-11: שוק הקריפטו נחתך בחדות. עד מתי?

Jonathan Berger נוב 27, 2018 15:21

שבוע סוער עבר על שוק הקריפטו. שער הביטקוין ממשיך במגמת הירידה ומרסק אלטים נוספים. התיקון המתמשך מביא איתו את השאלה הרגילה, האם והיכן תגיע נקודת המפנה: קשה לומר אם השוק מתקרב כבר לסוף התיקון  ואם נסתמך על ניסיון העבר נראה שתיקון בשוק עורך כשנתיים לערך ואנחנו עוד לא סגרנו את השנה מאז התחיל התיקון האחרון.

כידוע, שערו של ביטקוין ספקולטיבי ביותר ועדיין מוקדם לכמת את הערך הנובע מהטכנולוגיה. אם וכאשר נראה אימוץ ושימוש המוני בביטקוין כמטבע עובר לסוחר, ניתן יהיה להעריך את מחירו בצורה מהימנה יותר. עד אז אירועי השוק ופסיכולוגיית המסחר ימשיכו לגרור תנודתיות וייתכן שגם אישור של ETF יכול לגרור גל נוסף כבר בעתיד הקרוב. זוהי לא המלצת מסחר.

בנוסף, השוק כולו נושא את עיניו לאירוע חציית הבלוק (Halving) שבו כמות הביטקוינים המונפקים  מכרייה נחצית. בעבר חציית הבלוק השפיע על מחיר הביטקוין והחצייה הבאה תקרה במאי 2020.

אם כל זאת, צריך להתעודד ולזכור שלמרות הירידות השוק ממשיך להתפתח והתשתיות ממשיכות להיבנות. עוד ייקח זמן שהשוק והציבור הרחב ילמדו את ערך הביזוריות ואת האופן שבו הוא יכול לשנות את הדרך שבני האדם מתנהלים ובמיוחד בנושא שקיפות המערכת המוניטרית בטכנולוגיית הבלוקצ’יין.

עוד חשוב לציין שהתכווצותו של שוק הקריפטו כולו לשווי של 121 מיליארד פותח חזרה את האפשרות של שחקנים גדולים לבצע מניפולציות למחיר. לצד זאת, ההתעניינות של 2017 משכב גם משקיעים מוסדיים רבים שבוחנים את האפשרות שלהם להיכנס לשוק, האם יראו את הירידה כהזדמנות לקנות בזול או שיתקפלו חזרה למחוזותיהם? את זה נדע כבר בתקופה הקרובה.

באלטים הסיפור שונה המגמה מעורבת אל מול הדולר ורובם סובלים מכיוון שהם נסחרים ונמדדים אל מול ביטקוין ההשפעה עליהם יותר חזקה וצבע האדום צבע את רוב השוק. לעומת זאת, במסחר אל מול ביטקוין חלק מהאלטים  דווקא נמצאים במגמת עלייה וגם האלטים שיורדים נסחרים סביב אזורי הרצפה שלהם ולא ממשיכים לצלול ביחס לביטקוין. פקטום לדוגמה ממשיך לעלות סביב 50% נוספים השבוע ואי אפשר שלא לשים לב לביטקוין SV שהתגנב למקום ה-8 בשוק עם עליה של 122% אל מול ביטקוין בשבוע החולף. נראה ששוק האלטים עדיין מייצר עניין, מה שיכול לעורר את כל שוק הקריפטו.

לסיכום, מדד העצבים עולה מכיוון מלחמת האגו שמתנהלת בביטקוין קאש, הרגולציה שמתהדקת סביב גיוסי ה-ICO’s והתקשורת שחזרה להספיד את ביטקוין כבועה חולפת. ברקע הדברים כוח הכרייה (Hash rate) נמצא בירידה אחרי שנתיים רצופות של עליה מתמדת. אבל, עוד לא נאמרה המילה האחרונה.

חדשות מהעולם

תושבי אוהיו יכולים מעכשיו לשלם מסים באמצעות ביטקוין – מחלקת מס ההכנסה של אוהיו יצרה שותפות עם BitPay, ובכך הפכה למדינה הראשונה בארה”ב שתאפשר לעסקים לשלם מסים באמצעות ביטקוין.

עוד דלק לאש? Bakkt   דחתה את השקת המסחר בחוזים העתידיים – בעיצומו של גל הירידות שוב דחתה פלטפורמת המסחר, Bakkt, את תאריך ההשקה של חוזים עתידיים על ביטקוין, הפעם ל – 24 בינואר 2019.  הסוחרים מתחילים להיכנס לפאניקה.

משרד המשפטים של ארה”ב חוקר את טט’ר בגין מניפולציה על מחיר הביטקוין – המטבע טט’ר השנוי במחלוקת שוב בכותרות, הפעם בגין חששות חדשים שהועלו על ידי משרד המשפטים כי המטבע שימש כדי לתדלק את העלייה המסיבית של ביטקוין בשנת 2017.

רשת הברק ממשיכה לגדול עם שני מיליון דולר שכבר ברשת – מספר הערוצים ברשת הברק הגיע כבר ל -12,000 עם שני מיליון דולר שכבר מתגלגלים ברשת. הפתרון לבעיית הסקיילביליות של ביטקוין נראה קרוב מתמיד.

אימת הארנקים. מספר ארנקים נחשפו לפרצת אבטחה – ארנקי קופיי (Copay) השייכים לחברת התשלומים BitPay נפרצו לאחרונה אחרי שקוד המקור עודכן עם תוכנה זדונית. האירוע שוב מזכיר  שיש לאבטח את הנכסים הדיגיטליים שלנו באופן אחראי ומפוקח.

מאמר זה פורסם לראשונה 27 נוב’ 2018.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook