3 שנים ago

עדכון שוק 26-6

Jonathan Berger יונ 26, 2018 16:31

שבוע שקט יחסית עבר על שוק המטבעות שממשיך לצלול אל עבר הלא נודע. מגמת המימושים  נמשכת ונראה שהשוק מתחיל להפנים עם גזירות הרגולציה ושומר קצת פיאט בצד לתשלום המיסים. כמו כן, גם בעולם ה- ICOS נראה שהרגולציה עושה את שלה ושמגמת גיוסי הענק הציבוריים נבלמה. נכון לכתיבת העדכון איבד שוק הקריפטו סביב 40 מליארד דולר כשביטקוין איבד בממוצע 500$ ואפילו ביקר מעט את קידומת ה חמשת אלפים.

וכמו שותיקי השוק יודעים לסר מניסיון כשביטקוין יורד האלטים סובלים בעשרות מונים וירידתם החזירה את הדומיננטיות של ביטקוין ל-42%. אז למי שהיה צריך תזכורת שביטקוין מוביל את את שוק הקריפטו ועל פיו יישק דבר קיבל אותה בגל הירידות האחרון, אנחנו מקווים שזה לא כאב.

לסיכום, השוק ממשיך את התיקון מתחילת השנה והסוחרים מאותתים על סיכונים והרבה חוסר ודאות שלוקחת אותנו מרצפה לרצפה   בדרך לתמיכה המיוחלת.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

נמל התעופה סכיפהול  באמסטרדם סכיפהול יתקין כספומט ביטקוין –  נמל התעופה הותיר את חותמו בהיסטוריה כשדה התעופה האירופי הראשון להתקין כספומט ביטקוין. עם זאת, נכון לעכשיו מדובר בתקופת ניסיון של שישה חודשים כדי לקבוע את הביקוש לשירות כזה.

גולדמן זאקס שוקלים מסחר במטבעות קריפטוגרפים – בעקבות ביקוש גובר מצד לקוחותיה מתכננת קבוצת גולדמן זאקס להשיק  בקרוב את האפשרות לסחור בקריפטו דיוד סולומון, בחיר בארגון, סיפר לבלומברג כי החברה מקיימת בימים אלה ישיבות דירקטוריון פנימיות על מנת לספק למשקיעים שירותי קריפטו . בעבר, החברה לא רצתה להפוך לשחקן פעיל בתעשיית הקריפטו, אבל זה כנראה עומד להשתנות בקרוב.

דו”ח של צד שלישי מדווח שכל טטר מגובה במלואו על ידי בדולרים אמריקאים –  דו”ח שפורסם לאחרונה טוען כי היתרה הדולרית בחשבונות החברה  מגבים את כל מטבעות הטטר שבמחזור נכון ל -1 ביוני.

הלוויתן של מאונט גוקס לא ימכור עוד ביטקוין – אחרי כמעט ארבע שנים מאז שאיבדו את כספם, המשקיעים בזירת המסחר מתקרבים צעד נוסף לחילוץ כספם שאבד בפריצה המפורסמת של 2014. בית המשפט המחוזי בטוקיו  הורה לחברה להשעות את פשיטת הרגל ולהתחיל בהליכי שיקום. החדשות הטובות הן כי הנאמן, נובואקי קוביאשי, לא ימכור עוד  ביטקוין עד שהנושים יקבלו החזר החל מתחילת השנה הבאה

אשתו של דירקטור ביטקונקט עדיין חסרה: המשטרה חושדת ברצח –  על פי דיווחים מקומיים, מדליין ביגטון, אשתו של ג’ון ביגאטון, ואמא ל -2 נעלמה ב -25 במארס מבית משפחתה הממוקם בסידני אוסטרליה. עברו שלושה חודשים מאז שהוכרזה כנעדרת, ולא היה כל מידע על מקום הימצאה. ביגאטון הוא דירקטור המטבע הידוע לשמצה שביצע תרמית פונזי שמשכה משקיעים תמימים.

ביטמיין מתקרבת ל- 51% מההאשרייט ברשת – יצרנית הכורים הסינית הממוקמת בבייג’ין הצליחה להגיע ל 42% כוח הכרייה ברשת בשבוע האחרון. 42 האחוזים מתחלקים בין BTC.COM ו- AntPool השייכות לביטמיין. עם זאת, נטען כי COM.BTC מנהלת את ענייניה באופן עמצאי.

תעודות סל עוקבות ביטקוין יכולות לעזור לביטקוין להגיע לגבהים חדשים – למרות השוק הדובי של ביטקוין, קבוצה של חוקרי שוק טוענת שבכוחן של תעודות הסל להקפיץ את שער הביטקוין לסביבות 35,000 דולר ברגע שהן נכנסות לשוק, וייתכן שזה יקרה לפני סוף 2018. המומחים מאמינים כי ברגע שיוסדרו התעודות הדבר ידרבן משקיעים מוסדיים להיכנס לשוק.

הזאב מוול סטריט צופה כי סופו של ביטקוין קרוב – בשבוע שעבר, ביטקוין הגיע לשיא שלילי של 2018 ושלח משקיעים רבים לנבור ב- FUD. בעוד שמשקיעים רבים מאמינים שביטקוין יתאושש מהירידה כפי שהוא הוכיח בעבר, אחרים חושבים שהדיפ צפוי להתעמק עוד יותר. אחד מהם הוא ג’ורדן בלפורט, הידועה כזאב וול סטריט, פרסם בשבת האחרונה וידאו בפייסבוק ואמר שהירידות האחרונות הן רק ההתחלה של הסוף של המטבע.

גרפים

ביטקוין

מגמת הירידה בגרף היא ברורה והתמיכה השברירית נשענת על השערים הנמוכים שראינו בפברואר ואפריל השנה. נכון לעכשיו עושה רושם שהגענו לריצפה שממנה נוכל לזנק בחזרה לאיזורי ה- 9K$. עם זאת, במידה והרצפה תקרוס הנפילה החופשית תיאלץ לחפש מצנח רזרבי נוסף.  בכל מקרה השוק צריך זמן כדי להתאזן ובינתיים משאיר את הסיכוי לרווח מהיר בטווח קצר ובסיכון גבוה.

נסחר סביב 6189$ התנגדות סביב 7000$ תמיכה נבחנת באזורים של 5800$ בטווח הזה.

אתריום

אל מול הדולר רמות התמיכה סביב 450$ שבריריות וכבר נצפו ירידות לאזור ה- 420$ בהחלט הגיוני שבקרוב נבקר גם  ב- 400$ כדי לבחון את התמיכה.

נסחר סביב 446$ תמיכה כאמור  סביב 400$ והתנגדות ב-500$.

אל מול ביטקוין התמיכה סביב 0.07BTC נבחנת בטווח זה נסחר סביב 0.072BTC התנגדות ב-0.08BTC.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר בדומה לרוב השוק גם ביטקוין קאש במגמת ירידה  ונראה שחזרנו לרמות התמיכה שראינו באפריל סביב 600-700$.

נסחר סביב 729$ תמיכה ב-700$ בטווח הזה התנגדות ב-800$.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 0.112BTC והתמיכה גם היא מסתתרת באזורים האלה התנגדות ב-0.13BTC כרגע נראית קשה להשגה.

דאש

אל מול הדולר השער נמצא בשפל ואף ירד מהרמות שראינו בנובמבר 2017 האם אנחנו בדיפ? נסחר סביב 233$ תמיכה סביב 230$ גם התנגדות ב- 280$.

אל מול ביטקויון לאחר תקופה של תנודתיות במהלך 2017 השער נמצא במגמת ירידה איטית וקבועה ונשען על רמות התמיכה הנמוכות שסביב 0.034BTC.

נסחר סביב 0.037BTC בטווח הזה התנגדות ב0.045BTC.

מונרו

אל מול הדולר בדומה לדאש נשברו רמות הפיבונאצ’י ואולי גם פה נכנסנו לדיפ סביב 110$, שם גם נמצאת התמיכה. נסחר סביב 129$ בטווח הזה התנגדות ב150$.

אל מול ביטקוין הסיפור שונה השער במגמת עלייה מ- 2017 עם תיקונים ורצפות גבוהות מקודמותן. למרות התיקונים בדרך, נראה שמונרו מייצר הרבה עניין. נסחר סביב 0.02BTC התנגדות סביב 0.022BTC תמיכה ב-0.018BTC שזו גם הרצפה בטווח הזה.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook