3 שנים ago

עדכון שוק 26-12

Jonathan Berger דצמ 26, 2017 18:49

התיקון הגיע, ולאחר שבוע שלם של ירידות בשער ביטקוין, בשישי האחרון שערו הגיע עד לשפל של 11K$, אך ביקושים רבים הגיעו, ושם זה נבלם. לצדו של הביטקוין, גם ערכם של האלטים ירד אל מול הדולר, אולם במקביל נצפו עליות של מאות אחוזים בחלקם. כל זה קורה בעיצומו של ההייפ התקשורתי סביב ביטקוין, קריפטו ותחום הבלוקצ’יין. למי שחווה תיקון ראשון נאמר “ברוכים הבאים לקריפטו” ולתנודתיות. שוק הקריפטו אינו לבעלי לב חלש.

פורקים (פיצולים) נוספים סביב רשת הביטקוין מתרחשים בתקופה זו (למידע נוסף). לאחר שבתקופה האחרונה, נתקלנו בפורקים שלא התקיימו או שהתבררו כזיופים וגרמו למשתמשים לאבד את כספם, אנו ממליצים להיזהר בנושא זה ולעקוב ברשתות ובפורומים רלוונטיים אחר עדכונים אודות הפורק: האם הוא אמיתי או סוג של תרמית וגם לגבי תמיכה של ארנקים בפורק. הפיצולים הרבים עשויים להשיב את הדומיננטיות לביטקוין, לאחר שהגיע השבוע לשפל של 42% במדד הדומיננטיות אל מול האלטים:

ביממה האחרונה אנו רואים תיקון למגמה העולה בערך האלטים אל מול הביטקוין, כשהתיקון הממוצע עומד על כ-30%. לצד האלטים, הביטקוין הציג תיקון של כ-40% השבוע בשיאו. התיקון היה צפוי לנוכח העליות המטורפות שלא עצרו בתקופה האחרונה. ניתן לראות בגרף של 2017 מהלכים דומים שהתרחשו השנה, אך זהו התיקון הגדול ביותר שחווינו ב-2017 וזה קורה ממש בצמוד לסוף השנה ותחילת הכריסמס. אולי מימושים של סוף השנה? עוד יש לזכור שככל שהערך עולה, התנודות נעשות גדולות יותר, אולם יש להסתכל על כך במונחים יחסיים (אחוזים ולא במונחי דולר).

לסיכום, נראה ששנה מעולה עברה של שוק הקריפטו בכלל ועל הביטקוין בפרט. נשברו שיאים חדשים הן מבחינת שווי השוק שהגיע לשיא של 630 מליארד דולר, והן מבחינת נפח המסחר היומי, שהגיע לסביבות ה-50 מליארד דולר ביממה אחת. שנת 2018 צפויה להיות מעניינת הן בהיבט של הרגולציה שהולכת ומתעצבת במישור הגלובלי, והן בהיבט של התפתחות טכנולוגיות חדשות סביב הבלוקצ’יין. בנוסף, לאחר ירידה קלה בתחום ה-ICOs, ניכרת התעניינות מחודשת של המשקיעים שבאה לידי ביטוי בגיוסים מוצלחים נוספים כדוגמה פרוטוקול ZEN (הישראלית!) שהשלימו גיוס בהצלחה החודש.

עדכונים מהשבוע

Youbit, חלפן ביטקוין מדרום קוריאה הודיע על פשיטת רגל בעקבות מקפת סייבר שבמסגרתה נגנבו כ-17% מהביטקוין ברשותם. זוהי המתקפה השנייה שחווה החלפן, כשהקודמת התרחשה באפריל. צארלי לי, מייסד הפרויקט של לייטקוין, הודיע כי מכר את כל מטבעות הלייטקוין שברשותו. לדבריו, הסיבה המרכזית לכך, היא ניגוד עניינים, שכן לציוציו יש השפעה אקוטית על מחיר הלייטקוין. רוג’ר וור, מייסד אתר bitcoin.com ותומך בביקאש, בראיון הנוגע בין היתר להוספה הפתאומית של הביקאש ל-Coinbase. שמועות נפוצו על מידע פנים שגרם לנסיקה בערך המטבע וירידה מהירה.

רגולציה

נשיא בלארוס חתם על צו לפיו, ביו היתר יינתנו הטבות ואף פטור ממס לחברות שיעסקו בחוזים חכמים, מסחר וכריה של מטבעות קריפטוגרפיים למשך תקופה של 5 שנים. מטרתו של צעד זה, היא לתמרץ ולעודד פיתוח ואימוץ של טכנולוגיות חדשניות ובראשם הבלוקצ’יין במדינה.

נראה שבדרום קוריאה מתחדד קו רגולטורי מתון בנוגע למסחר במטבעות דיגטליים. הרגולטור הפיננסי (ה-FSS) הודיע כי אינו רואה במטבעות דיגטליים כ”כסף”, ולכן, אין בכוונתו להוסיף רגולציה נוספת למסחר במטבעות אלו מעבר לכללים שהוצעו בשבוע שעבר. עוד הודיע נגיד ה-FSS כי תפקידו היחידי של הרגולטור במרחב המטבעות הדיגטלים, אינו אלא להזהיר את המשקיעים. עוד מאסיה, הבנק המרכזי בפיליפנים, הודיע כי בכוונתו לבצע רגולציה לביטקוין. נגיד הבנק, הודיע כי אין בכוונתו לאסדיר מסחר בין מטבעות קריפטו שונים בשלב זה, וכי כרגע הדגש יושם על המרה של מטבעות קריפטו למטבעות פיאט. בצד השני של העולם, מסתמן כי בארה”ב, סוחרי הקריפטו ייאלצו לשלם מס רווח הון על רווחיהם מהשקעות בסקטור בטווח הקצר.

בגזרת הביטקוין

ככל שהשימוש ברשת הביטקוין, הולך וגובר, כך גוברת הציפיה ליציאתה של רשת ה-LN, שביצעה החודש עסקאות ניסיוניות מוצלחות על הרשת המרכזית של הביטקוין. יישומה של הרשת על הבלוקצ’יין של הביטקוין, צפוי להפחית באופן משמעותי את עמלות וזמני ביצוע העסקה. עוד בגזרת הביטקוין, מתעוררת מחדש השאלה האם עדכון ה-Segwit2 בכל זאת יצא לפועל. שאלה מעניינת נוספת שעלתה בכותרות השבוע, היא האם לארגוני טרור הייתה השפעה על הראלי האחרון בביטקוין, וכן אם וכיצד משפיע שוק המטבעות הדיגטלים על ארגוני הטרור.

עדכונים נוספים

נראה שתחושת האופוריה וההייפ ששררו סביב פתיחת המסחר בחוזים עתידיים על הביטקוין, נמצאים בדעיכה. דעיכה זו מורגשת בעיקר בירידה בכמות החוזים העתידיים שנמכרים: בעוד שלחודש ינואר נמכרו 1583 חוזים עתידיים, לחודשים פברואר ומרץ נמכרו פחות מ-200. האם מאוחר מדי להשקיע בביטקוין? פיטר שיף, האנליסט שחזה את המשבר ב-2008, טוען שכן, וכי משקיעים שנכנסים בשלב זה, עשויים להפסיד הכל. במורגן סטנלי, מזהירים גם הם כי ערכו האמיתי של הביטקוין הוא אפס. מהצד שני, לצד טענות הולכות ונשנות כי הביטקוין אינו אלא בועה ספוקלטיבית, טום לי, ראש מחלקת מחקר ב-Fundstrat, טוען שהירידה בשערו של הביטקוין בשבוע האחרון היא תיקון “בריא“. בנוסף, גולדמן זאקס משנה גישה, ומתכוונת להשיק דסק מסחר למטבעות דיגטלים. ההשקה של הדסק מתוכננת להתרחש עד יולי 2018.

לפי סקר שנערך בבריטניה עולה כי שליש מבני דור ה-Y  ישקיעו במטבעות קריפטוגרפיים עד סוף 2018. מנגד, לצד האהדה והאמון שמגלים הצעירים במטבעות הקריפטו, כ-92% מבין הנסקרים שגילם מעל 65 מאמינים שהבנקים אמינים יותר ממטבעות הקריפטו.

לסיום, במשרד האוצר ובנק ישראל, שוקלים להנפיק את השקל הדיגיטלי, מטבע דיגיטלי שערכו ישקף את ערכו של השקל הפיזי. השקל הדיגיטלי צפוי להיות מאוחסן בארנק בטלפון נייד, והשימוש בו צפוי מצד אחד להפחית את העמלות וזמני ביצוע העסקה, ומהצד השני לאפשר פיקוח קפדני יותר של רשויות המסים.

גרפים וניתוחים

ביטקוין

אז אחרי שראינו את הטופ סביב ה-20K$, הגיע תיקון חד עד 11K$ בשבוע אחד. ביקושים סביב ה-13K$ הביאו לבלימה של הירידות החדות ולהתייצבות. ביממה האחרונה, עלה שערו של הביטקוין לאזורי ה-16K$. נראה אופטימי אך מסוכן. אזורי ההתנגדות נעים סביב 20K$, כשעד אזורים אלו יש המון מרחב למשחק וצפויה תנודתיות בשער. השוק צריך לצבור עוד תמיכה ברמות 14K$-16K כדי להמשיך הלאה, וכרגע, עוד מוקדם לומר שהתיקון שראינו מסמן שינוי מגמה.

אתריום

אל מול הדולר – תיקון חד הביא את שערו לרמות של 520$, ומשם, השער החל לטפס עם תמיכה חזקה סביב 600$. כרגע, נסחר סביב 700$ ונראה במגמה חיובית.

אל מול הביטקוין – עליה מתמשכת מתחילת דצמבר, התנגדות סביב 0.052BTC, ותמיכה חזקה סביב 0.04BTC.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר – שבוע נוסף של מסחר בGDAX הביא לעליה חדה מאוד בשער, ולשיא של כל הזמנים (ATH) בשער שהגיע ל-4200$ ובחלק מהזירות אף יותר. מיד לאחר העליה החדה והמהירה, הגיעה ירידה חדה עד לערך של 1800$, ולאחר מכן להתייצבות מעל 2000$. תמיכות סביב 2400$ בטווח הזה.

אל מול הביטקוין – עליה חדה ומהירה (מדיי) עד לרמות של 0.29BTC, ולאחר מכן, תיקון עד ל0.016BT. נסחר סביב 0.179BTC עם תמיכה באזורי ה-0.016BT. האם המומנטום של ביקאש יכול להמשיך? נראה שהעמלות היקרות בביטקוין תורמות לצמיחתו של הביטקוין קאש, שעשוי להתפס כאלטרנטיבה במובן מסויים.

עוד נתון מעניין ששמנו לב אליו:  מחזיקי ביטקוין שמחזיקים מלפני הפיצול באוגוסט את 2 המטבעות פחות נפגעו מהתנודות בערך הדולרי.

לייטקוין

אל מול הדולר – לאחר עליה לשיא של 370$, הגיע תיקון חד, ושערו של הלייטקוין הגיע עד ל-150$בזירת ביטפניקס. נסחר סביב 270$, עם תמיכות סביב 240$. נראה שהמגמה לא נשברה.

אל מול הביטקוין – ראלי חד שנתקל בהתנגדויות סביב 0.02BTC. כפי שניתן לראות בגרפים מהעבר, אלו הם אזורי ההתנגדות בחודשים האחרונים, ובמידה ואזורים אלה יפרצו ניתן יהיה להמשיך לגבהים חדשים. נסחר סביב 0.017BTC עם תמיכה סביב 0.015BTC והתנגדות חזקה באזור ה-0.02BTC.

דאש

אל מול הדולר – ראלי שנבלם סביב 1575$, ולאחריו, תיקון עד 800$. לאחר התיקון, השער התייצב סביב 1100$ שם הוא נסחר כעת, עם תמיכה באזורים אלו.

אל מול הביטקוין – בגרף השבועי, ניתן לראות שעל אף התנודתיות בשנה האחרונה, נמצאה תמיכה חזקה מאד (סוג של רצפה) סביב 0.034BTC. תמיכה גבוהה פי 3 מהתמיכה ב-2016, סביב 0.001BTC. מדובר בנתון מרשים המסמן צמיחה יציבה ורציפה. נסחר סביב 0.07BTC עם תמיכות בטווח הקצר סביב 0.06BTC והתנגדות סביב 0.09BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook