6 שנים ago

עדכון שוק 22-5

Jonathan Berger מאי 22, 2018 17:39

שוק הקריפטו חווה תיקון נוסף אל מול הדולר. אירוע הקונצנזוס השפיע על השוק לטובה אך לא הגשים את הציפיות לעליות שערים שעמדו מאחוריו וראינו המשך של המגמה היורדת של ביטקוין ושאר המטבעות.

הירידות בביטקוין הגיעו לצד נפח נמוך יחסית בהשוואה לירידות קודמות שהגיעו עם נפח גבוהה מאוד, נתון זה מרמז על חוסר ביטחון בזירות המסחר ונראה שהגל הגדול של השנה שעברה כבר מאחורינו.

מטבעות אלטרנטיביים מושפעים מהמסחר אל מול הדולר, אך במסחר אל מול ביטקוין רק מספר מטבעות מצליחים להחזיק מעמד בניהם ניתן לציין את איתריום וזיקאש כאשר TRX ו-BNB בלטו השבוע במיוחד  בעליות שערים אל מול הביטקוין.

ברשת ביטקוין כבר 37.7% מהפעולות בבלוקצ’יין נעשות בכתובות סגוויט ומגלמות כ- 14% מסך העמלות ברשת, סיבה נוספת לעבור לארנק תומך סגוויט.

לסיכום, השוק עדין מתקן את העליות דאשתקד ובזמנים שכאלו השוק פונה למינוף במטבעות אלטרנטיביים, שורטים ממונפים על ביטקוין וכ”ב. קשה לחזות האם מגמות אלו ימשיכו ונראה כי קיים ביטחון יחסי במסחר במטבעות אלו כל עוד ביטקוין שומר על יציבות יחסית סביב 8K$.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

הבורסה השנייה בגודלה בגרמניה משיקה מסחר במטבעות דיגיטליים – בורסת שטוטגרט, הבורסה הגדולה ביותר באירופה לחילופי מט”ח, המטפלת בהיקף מסחר של 100 מיליארד דולר, הודיעה על השקת פלטפורמת מסחר בקריפטו באמצעות חברה בת. המסחר צפוי להתחיל בספטמבר במטבעות ביטקוין, איתריום, לייטקוין וריפל.

Circle הודיע כי תשיק מטבע דולרי – סירקל הודיעה על מטבע הדולר שלה, מטבע יציב מגובה פיאט שצמוד לדולר האמריקאי. סירקל ייסחר בבורסת פולוניקס. מטרתו של המטבע היא ליצור גידור עבור סוחרים הרוכבים את גלי תנודתיות השוק. המטבע יהיה תואם ERC20 ויוכל להתווסף לרוב הזירות והארנקים התואמים את התקן.

מנכ”ל אליבבא, ג’ק מא אמר: בלוקצ’יין הוא אמיתי וביטקוין הוא בועה – בקונגרס שנערך בסין התייחס מא לביטקוין ואמר “אני לומד את הבלוקצ’יין כבר שנים ומוצא שלא מדובר בבועה, ביטקוין לעומת זאת הוא אכן בועה”. בכנס שמר מא על עמדתו בנוגע לטכנולוגיה ועל הקשרה לפתרון בעיות פרטיות ואבטחה. כיום מחזיקה אליבבא יותר פטנטים של בתחום מכל חברה אחרת בעולם.

סטיב ווזניאק: ביטקוין ו- בלוקצ’יין יהיו “המהפכה הגדולה הבאה ב- IT” – שותף-מייסד אפל, סטיב ווזניאק, שיבח את טכנולוגיית הביטקוין בקונגרס העולמי של WeAreDevelopers שנערך בווינה, אוסטריה. הוא טען שהבלוקצ’יין יהיה “טכנולוגיה משנת עולם”, וכי ” הבלוקצ’יין היא מהפכת ה- IT הבאה”.

דרום קוריאה תאמץ את הרגולציה האחידה שנקבע ע”י G20 – דרום קוריאה ,שוק הקריפו השלישי בגודלו בעולם, הודיע כי תשתף פעולה עם “תקנות אחידות” שיוצגו על ידי הפורום הבינלאומי בנוגע למטבעות דיגיטליים.

ביטפינקס מבקשת את תמונת המיסוי “למקרה” שהרשויות תבקשנה – ביטפיניקס הרשומה באיי הבתולה הבריטיים שלחה למשתמשים שלה הודעות דוא”ל המודיעות להם כי הם יידרשו להגיש את פרטי המס שלהם כחלק מדרישה חדשה של KYC. בדוא”ל נטען כי היה זה כדי לציית לחוק האיים הבריטיים, חוק הציות למס הכנסה של ארה”ב (FACTA) ואת תקן הדיווח המשותף של הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח (CRS).

בנק בארגנטינה משתמש בביטקוין עבור תשלומים בינלאומיים – הבנק הארגנטינאי, Banco Masventas, הודיע כי הוא יאפשר ללקוחותיו לבצע תשלומים בינלאומיים באמצעות ביטקוין, כחלופה ל- Swift. חוזה דקאק, בעל המניות עיקרי בבנק, אמר כי המהלך נועד לצמצם את עלות העסקאות של הבנק, כמו גם לשפר את השירותים הניידים והדיגיטליים שלה.

נציב המס של מחוז פלורידה הופך לסוכנות ממשלתית ראשונה שתקבל ביטקוין – יואל גריברג, נציב מס פלורידה, אמר כי יתחיל לקבל ביטקוין וביטקוין קאש באמצעות שירות BitPay. גרינברג נכנס לתפקידו בינואר 2017, ומאז הציג לצוותו מספר רב של טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית וטכנולוגיות בלוקצ’יין.

תושב חברון שעשה שימוש בביטקוין הואשם בהונאת ענק – כתב אישום הוגש נגד תושב חברון שביצע הונאה דרך פרטי אשראי גנובים וניסה להלבין את הכסף דרך שימוש בביטקוין.

גרפים

ביטקוין

אינדיקטור 50MA נבחן בימים האחרונים, נסחר סביב 8200$ רמות התמיכה של הטווח פוזלות מטה לכיוון 8000$ ומסמנות על חולשה ונראה שרמות התמיכה הבאות ב- 7800$, התנגדות נבנית סביב 8600$.

אתריום

אל מול הדולר שבוע תנודתי אך נראה שמתייצב סביב 680$. תמיכה סביב 660$ בטווח הזה התנגדות ב-720$.

אל מול ביטקוין שבוע יציב עם ניסיונות פריצה מעלה נסחר סביב 0.083BTC תמיכה ב0.08BTC התנגדות ב-0.085BTC.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר נשברה התמיכה ב1300$ והפכה להתנגדות. ירידה חדה הביאה אותנו ל-1130$ שם נמצאת גם התמיכה בשלב זה, נסחר סביב 1180$ .

אל מול ביטקוין גם כן במגמה יורדת התמיכה סביב 0.16BTC לא החזיקה  וחזרנו לרמות התמיכה של מאי סביב 0.14BTC נסחר סביב 0.143BTC התנגדות ב- 0.16BTC.

BNB

אל מול הדולר חזרנו לניתוח של בייננס ונראה שהמגמה מעלה נמשכת ובגרף ניתן לראות רמות התנגדות ברורות ובמידה והם יפרצו ניתן לצפות חזרה לרמות השיא שהיו בינואר. נסחר סביב 14.5$ תנודתי בטווח הזה עם תמיכה ב- 12$ התנגדות ב- 15.3$.

אל מול ביטקוין התמיכה סביב 0.0014BTC לאורך אפריל ומאי נתנה ביטחון להמשיך מעלה, נסחר סביב 0.0017BTC קשה לקבוע התנגדות בשלב זה ונראה שהמסחר מתנהל סביב ניסיונות פריצה מעלה. תמיכה נבנית סביב 0.0016BTC.

NEO

אל מול הדולר נראה כי ישנה חזרה לרמות ההתנגדות של דצמבר אשתקד. נסחר סביב 59$ התמיכה גם היא באזור זה ואזורי התמיכה הבאים מסומנים במלבן הכחול. התנגדות בטווח הזה ב- 68$.

אל מול ביטקוין מגמת ירידה לכיוון רמות התמיכה שסביב 0.007BTC ונסחר לא רחוק משם. התמיכה שראינו באפריל סביב 0.0066BTC היא הבאה בתור במידה ו-0.007BTC לא יחזיק  התנגדות סביב 0.0075BTC.

DASH

אל מול הדולר הגרף מצביע על מגמת ירידה. בדומה למטבעות רבים בשוק גם הגרף של דאש מצביע על מגמת ירידה.רצפת השנה מול הדולר הייתה סביב 280$ ואנחנו תוהים האם אנחנו בדרך חזרה?

נסחר סביב 370$ התנגדות ב- 400$ טרם נמצאה תמיכה בטווח הזה.

אל מול ביטקוין נמשכת מגמת ירידה מתונה וכבר חזרנו לרמות התמיכה הנמוכות שסומנו (בירוק) בעדכונים קודמים. נסחר סביב 0.045BTC שם גם נמצאים אזורי התמיכה בטווח הזה התנגדות  סביב 0.05BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook