3 שנים ago

עדכון שוק 17-7

Jonathan Berger יול 17, 2018 15:05

השבוע ראינו מגמה חיובית, אם כי התנודתיות של השוק לא צפויה להתייצב בטווח הנראה לעין. ביטקוין במגמת עלייה שכרגיל מושכת אחריה את השוק כולו שמעלה הילוך של עשרות ומאות אחוזים ירוקים.  בגזרת האלטים בלט במיוחד השבוע ZRX שעלה סביב 30% אל מול הדולר.

רוח השוק הירוקה הוסיפה לשוק 25 מיליארד דולר לערך ולצד זאת אסור לשכוח את התמונה הגדולה שמצביעה על מגמה יורדת מבה אנו מצויים מתחילת התיקון של העליות דאשתקד.  

אם נהיה חייבים להצביע על סיבות לעליות האצבע תפנה לאישור קרן הסל (ETF) של ביטקוין שיוצר התעניינות רבה בקרב משקיעים שעדיין חוששים להחזיק ביטקוין לצד הרגולציה שמנסה לעשות סדר בשוק ולאפשר לגופים מוסדיים להכניס כסף שאינו מצוי בכיסם של משקיעים קמעונאיים. בנוסף, יש אומרים הצטרפותה של  BlackRock לתעשייה השפיע גם היא על הרוח הכללית. עם זאת, עדיין לא ברור עד כמה השמועה נכונה, אך אם מחפשים סיבות מגיעים גם לזה.

טווח השערים שבו ראינו את ביטקוין לא השתנה הרבה מתחילת יוני והשער ירד מאזורי 7K$ ונסחר סביב 6K$. גם באלטים אל מול הדולר הסיפור דומה, אתריום לדוגמה לא ירד מהתמיכה סביב 400$ כך שניתן לומר שאנחנו בתקופה תנודתית אך יציבה יחסית. בטווח הקצר נראה שהריצפה מאחורינו, אך מבחינה טכנית קיים ויכוח סוער בין מנתחים שונים לגבי השאלה האם המגמה היורדת הסתיימה או שאנחנו עדיין שם ומדובר בעליה קטנה שתתקן בהמשך ועוד נראה שערים נמוכים יותר. בכל מקרה, אף פעם לא משעמם בשוק הקריפטו ומי שהתגעגע לימי ה- FOMO קיבל מעט נחת שבועית.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

השקעה מוסדית באמצעות ביטפינקס תביא את ביטקוין לירח – הבנקים ומשקיעי קרנות הגידור צפויים להיכנס לשוקי הקריפטו בעקבות שותפות חדשה בין זירת המסחר ביטפניקס וקבוצת מרקט סינרג’י (Market Synergy). המהלך צפוי להזרים לשוק כסף רב.

האפשרות לקרן סל (ETF) של ביטקוין מטפחת תקוות בשוקי הקריפטו – אישור השקת ה- ETF של ביטקוין ל- CBOE נראה כעת כמעט ודאי וה- SEC פותח אתר לדיון ציבורי בעניין. הרגולטורים נמצאים על סף קבלת החלטה בעלת השפעה רבה על שוקי הקריפטו על ידי אישור מכשיר ההשקעה החדש.

זירות המסחר הקוריאניות עוברות את מבחן הרגולטור ומעלות את ביטחון המשקיעים – אמון הציבור בבורסות המסחר בקוריאה צפוי להתחזק אחרי שביטהאמפ, אפביט וזירות מסחר נוספות עברו בהצלחה תחת עינו הבוחנת של הרגולטור הקוריאני (KBA). בין היתר, נבחנו אמצעי האבטחה השונים של זירות המסחר ומערכות הניהול הפנימי שקיבלו את אישור הרגולטור. האם כסף חדש יזרום מקוריאה לשוק הקריפטו?

עסקאות ביטקוין שנעשות באמצעות Abra מקבלות חיזוק מויזה ומאסטרקארד – אפליקציית הארנק הדיגיטלי של Abra תאפשר קנייה ומכירה של ביטקוין ומטבעות נוספים באמצעות כרטיסי אשראי. מטרת המהלך היא להנגיש את התהליך עבור משתמשי הפלטפורמה.

לקראת שימוע חשוב נשמעים קולות בקונגרס האמריקאי הקוראים למטבעות הדיגיטליים “העתיד של הכסף” – מעט לפני הדיונים בבית הנבחרים האמריקאי, המחוקקים בוועדת השירותים הפיננסיים לא הסתירו את אהדתם למטבעות דיגיטליים ואף כינו את האירוע כ”עתיד הכסף“.

האם קוינבייס צפויה להוסיף מטבעות חדשים למסחר?  בלוג חדש של קוינבייס חושף שפלטפורמת החליפין הפופולרית בוחנת את האפשרות לצרף לזירה שחקנים חדשים שביניהם צפויים להיכנס  ADA, BAT, ZEC, XLM, ZRX. בשלב זה אין מדובר בהחלטה סופית והאפשרויות השונות עדיין נבחנות.

הרגולציה הפיננסית הגלובלית: הנכסים הקריפטוגרפים אינם מסכנים את היציבות הפיננסית –  החששות ששוק הקריפטו יכול לערער את היציבות הפיננסית הגלובלית נדחו על ידי מועצת היציבות הפיננסית (FSB) במסגרת המעקב שלה שדווח לאומות ה- G20 ביום שני האחרון.

מכון הלימוד הגדול ביותר בעולם ההשקעות יוסיף את הקריפטו לתוכנית הלימודים – מכון CFA, העמותה הגדולה בעולם של אנשי מקצוע בתחום ההשקעות, עם למעלה מ -150,000 חברים, הוסיף לתוכנית הלימודים את הקריפטו-מטבעות וטכנולוגיית הבלוקצ’יין. המכון החליט לכלול אותו “לאחר שסקרים וקבוצות מיקוד הראו עניין גובר בתחום.”

גרפים

ביטקוין

נראה שההתנגדות נבחנת סביב 6800$ במידה ונפרוץ התנגדות תהיה באזורי 7400$ התמיכה בשבוע שחלף החזיקה סביב 6100$ והיה שבוע רגוע בזירות המסחר עד שביומיים האחרונים שהתחילה התנועה מעלה.

אתריום

אל מול הדולר תמיכה החזיקה השבוע סביב 420$ ההתנגדות ב-500$ נסחר סביב 468$ כמובן ההשפעה של העליות אל מול הדולר בהשפעת ביטקוין ביומיים האחרונים.

אל מול ביטקוין שבוע יציב התמיכה סביב 0.07BTC היתה קצת שברירית השבוע ראינו זליגות סביב 0.067BTC ושוב חזרה לאזורי התמיכה ב- 0.07BTC שם נסחר גם בטווח הזה התנגדות ב0.075BTCC.

ביטקוין קאש

מבחינה טכנית נראה מעניין מה שקורה במסחר עליה שכשלה וחזרה מטה לאזורי התמיכה שראינו באפריל נראה שיש תמיכה סביב 680$ בהשפעת ביטקוין גם לפה הגיעו העליות נסחר ממש באזורי ההתנגדות סביב 788$ התנגדות ב- 800$.

אל מול ביטקוין השבוע ראינו את השער שובר את התמיכה סביב 0.11BTC אך זה החזיק רק ימים בודדים התמיכה הגיעה סביב 0.108BTC עליות ביומיים האחרונים בהשפעת ביטקוין ורוב השוק נסחר סביב 0.117BTC התנגדות ב- 0.12BTC.

ריפל

אל מול הדולר מגמת ירידה חדה וברורה במהלך 2018 לאחרונה צצו כתבות בעיתונות על כך שהמטבע איבד מגובהו וזה סימן לשים לב למה שקורה בריפל.

תמיכה סביב 43 סנט שאלה הנמוכים מאז אפריל נראה שהתמיכה נבחנת בתקופה הזו. נסחר סביב 47  התנגדות סביב חצי דולר.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 700SAT אלה גם רמות התמיכה שראינו גם באפריל זליגות לכוון 6900 לא מחזיקות וחוזרים לתמיכה התנגדות בטווח הזה ב- 7500SAT.

BNB

אל מול הדולר חזרנו לניתוח מעדכונים קודמים וראינו שהטרנד העולה נשבר והפך להתנגדות נקודה מעניינת האם הטרנד הולך לשנות כיוון או שמדובר בחולשה של השוק סך הכל תמיכה סביב 12$ החזיקה גם במאי

נסחר סביב 13.2$ ממש על ההתנגדות בטוח הזה.

אל מול ביטקוין סיפור קצת שונה נסחר סביב 0.0019BTC בטרנד יורד לבדוק את התמיכה ממש באזורים האלה התנגדות ב- 0.0021BTC מבחינה טכנית עדין נראה שאנחנו בעליה עם תיקונים סביב -30% שיש טופ.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook