3 שנים ago

עדכון שוק 14-2

Jonathan Berger פבר 14, 2018 20:43

לאחר חודש של ירידות חדות, הגיעו העליות. שבוע ירוק בגרפים. בעוד שסוחרים ומנתחים טכניים רבים מאמינים שראינו את הרצפה ברמות 6K$, נראה שהתיקון עדיין לא מאחורינו. נכון לשלב זה, קשה להצביע על אינדיקטורים חד משמעיים המעידים על סוף התיקון. נראה שבפנטרה קפיטל  מאמינים ששוק הדובי לקראת סיום.  

בזירת האלטים, ראינו שבוע חיובי בעיקר בקרב ה-TOP20 (מבחינת נפח מסחר), כשבלט במיוחד ה-ETC, אשר עלה בכ-75% אל מול הדולר (נכון לכתיבת העדכון). נראה שהפיצולים, השדרוגים והאיירדרופים אשר הולכים ומתרבים בזמן האחרון, מביאים להתעניינות הולכת וגוברת של משקיעים וסוחרים בשוק האלטים. כך למשל, ZCL זיקלאסיק השבוע השלימה עליה של כ-80% (נכון לכתיבת העדכון) בעקבות פיצול שהולך להתרחש ב28 לחודש, אשר במסגרתו מחזיקי ביטקוין ומחזיקי זיקלאסיק יקבלו 1-1 BTCP ביטקוין פרייבט (מטבע שמביא איתו יתרונות פרטיות).

חדשות קצת פחות טובות – זירת BitGrail  נפרצה השבוע, ונגנבו מטבעות בשווי של כ-195 מליון דולר. אירוע זה, מזכיר לנו עד כמה חשוב להחזיק בארנק ולא לסכן בבורסה סכומים שלא למטרת מסחר. שוק זירות המסחר למטבעות קריפטו הוא שוק צעיר, וכבר ראינו בעבר זירות מסחר שנפרצו.  לאחרונה הועלו טענות, שניתן להגביר את האבטחה ע”י שימוש בזירות מסחר מבוזרות.

עוד השבוע, זירת המסחר בייננס הפסיקה את הפעילות למען שדרוגים במערכת. הזירה הפסיקה את פעילותה למשך זמן ארוך מהצפוי, מה שעורר חוסר וודאות ולחץ בקרב הסוחרים, אך לאחר עיכוב קל, הזירה שבה לפעילות, ומאז והכל תקין.

המאמר פורסם לראשונה בתאריך 14-2-18.

חדשות מארה”ב

השבוע התקיימה ועדת הסנאט, אשר בה נכחו בין השאר יו”ר רשות הני”ע (SEC), ג’יי קלייטון, ויו”ר נציבות המסחר בחוזים עתידיים על סחורות (CFTC), כריסטופר גיאנקארלו (Christopher Giancarlo). אחד הקשיים המרכזיים שנידון בוועדה נוגע לסיווג המטבעות הדיגיטליים כסחורה, נייר ערך, או שילוב של שניהם, וכנגזר מכך, לרגולציה שתחול על אותו מטבע. עוד הועלו בוועדה, דאגות בנוגע להעדר הגילוי והרגולציה בהנפקות ה-ICO:  לדברי קלייטון, רק מיעוט מזערי מההנפקות אכן רשומות ברשות הני”ע, זאת על אף שהרב המוחלט של האסימונים שמונפקים עונים על ההגדרה של נייר ערך. על אף הסיכונים הנובעים משימוש במטבעות הדיגיטלים, הן קלייטון והן גיאנקארלו מסכימים כי הרגולציה בסקטור צריכה להיות מידתית (“we shuld not go too far”).

אריזונה עשויה להיות המדינה הראשונה בארצות הברית להכיר בביטקוין כמטבע, ולא כסחורה, ולאפשר לשלם מיסים באמצעותו, כך עולה מהצעת חוק שהועלתה במדינה. ואולם, יש לציין שלהצעת החוק קמו מתנגדים, החוששים מתשלומי מיסים באמצעות מטבע כה תנודתי.

חדשות מאירופה

מראיון לרשת התקשורת CNBC של יו”ר הבנק האירופאי המרכזי (ECB), דניאל נואי (Daniele Nouy), עולה כי רגולציה של שוק המטבעות הדיגיטליים אינה בראש סדר העדיפויות של הבנק. לדבריה, הבנק מוכן לנקוט בצעדים רגולטורים ככל שידרשו, אך נכון להיום, דומה שלא נדרשים צעדים כאמור. גישה דומה עולה גם מהצהרה שנשא השבוע נשיא הבנק, מריו דראגי, בפרלמנט האירופאי. עם זאת, דראגי ציין, כי השקתם של החוזים העתידיים על הביטקוין בזירות המסחר האמריקאיות עשויות להוביל בנקים אירופאים לנקוט בצעדים דומים, ובמקרה כזה, הבנק המרכזי עשוי להגביר את הפיקוח על הביטקוין.

ארמניה – המדינה מתכננת השקה של מרכז כריה באפריל. המרכז צפוי לפעול בהספק של 50MW ולשמש לכריה של ביטקוין ואלטים נוספים.

חדשות מאסיה

דרום קוריאה – העתירה כנגד הרגולציה שהשיתה הממשלה, הגיע לביהמ”ש העליון החוקתי. הטענה המרכזית היא שהרגולציה הפכה את ההליך של מסחר והחזקה של מטבעות למסובך עד כדי פגיעה בזכויות הקניין של הרוכשים והסוחרים. בנוסף, הרגולציה שנאכפה נעדרת כל בסיס משפטי, כך לדברי העותרים. ככל שביהמ”ש יחליט שמדובר בצעד לא חוקתי, הצעדים הרגולטורים שננקטו, עשויים להתבטל.

סינגפור – סגן ראש הממשלה ויו”ר רשות המטבע של סינגפור (MAS), יצא בהצהרה כי סינגפור לא תאסור על מסחר במטבעות קריפטוגרפים. לדבריו, הרשות בוחנת את הסיכונים הנובעים משימוש במטבעות קריפטוגרפים וכיצד להתמודד עמם, אך נכון לשלב זה, אין כל הצדקה לאסור מסחר במטבעות כאלו.

אירוע נוסף מאסיה שעשוי להשפיע על השוק בטווח הקרוב, הוא תחילת חגיגות השנה החדשה בסין ודרום קוריאה.

תחזיות המומחים

מומחים שונים משוק הקריפטו ביניהם Jamie Burke, CEO at Outlier Ventures, צופים כי בשנת 2018, שווי הביטקוין עשוי להגיע ל-50K$, ושוויו הכולל של שוק הקריפטו, עשוי להגיע לרמות של טריליון דולר. הסיבות המרכזיות לכך, הן שיפורים טכניים ברשת כגון רשת הלייטנינג, התבהרות עמדות הרגולטורים והשקה של מכשירים פיננסים נוספים להשקעה במטבעות קריפטוגרפים.

מנגד, האנליסטים בבנק ההשקעות, גולדמן זאקס, חוזים כי חלק הארי מהמטבעות הדיגיטליים, עשויים לצנוח ואף להיעלם, וכי על המשקיעים להיות ערוכים לכך. מדברי החברה עולה, כי הסיבות המרכזיות לכך הן: זמני עיבוד העסקה, עמלות גבוהות ובעיות אבטחה.

גזרת הבנקים

הבנק הבריטי Virgin Money, הודיע כי יחסום בפני לקוחותיו את האפשרות לרכוש מטבעות קריפטוגרפים באמצעות כרטיס אשראי. האיסור נובע מתוך חשש שהלקוחות לא יוכלו לעמוד התחייבותיהם. הודעה זו מגיעה על רקע צעדים דומים שננקטו בשבוע שעבר ע”י בנקים גדולים נוספים כמו JPMorgan, בנק אוף אמריקה (Bank of America) ובנק ההשקעות הבריטי, לוידס (British bank Lloyds).

נראה שבנקים קטנים-בינוניים ברחבי אירופה מנצלים את סלידת הבנקים הגדולים ע”מ להגדיל את קהל הלקוחות שלהם, ומציעים שירותים החל מרכישת מטבעות קריפטוגרפים בצורה נוחה באמצעות כרטיסי אשראי, וכלה בניהול השקעות קריפטו בחלק מהבנקים. לצד הבנקים הקטנים, גם בנק ברקליס הבריטי (באנגלית: Barclays), הודיע באופן רשמי, כי לקוחותיו יכולים לבצע כל עסקה הקשורה למטבעות קריפטוגרפים באמצעות כרטיסי האשראי של הבנק.

עדכונים נוספים

פורום ה-G20: אחד הנושאים שצפויים לעלות לדיון בפורום ה-G20, הוא רגולציית המטבעות הדיגיטליים. הנושא הועלה בין היתר במכתב שנשלח לשרים הצפויים להשתתף בפורום ע”י שר האוצר הצרפתי והגרמני, אשר בו הם הביעו את חששם לא רק מהסיכונים למשקיעים, אלא גם מחוסר יציבות פיננסית גלובלית. עוד הם הביעו את חששם גם מחוסר הבהירות השורר בסקטור, שעשוי לבלבל משקיעים.

בראיון לייאהו פייננס (Yahoo Finance), סגן נשיא חברת המסחר המקוון איביי (eBay), הודיע כי החברה תשקול קבלה של מטבעות קריפטוגרפים כאמצעי בתשלום בעתיד.

זירת המסחר קוינבייס, צפויה להשיק שירות חדש שיאפשר לבתי עסק לקבל תשלום באמצעות ביטקוין, ביקאש, אתריום ולייטקוין.

על רקע אי הוודאות ששורר סביב הפרויקט תת’ר (Theter), מסתמן שהחברה החלה בהנפקת מטבעות euro-theter. נכון לשלב זה, נראה שהחברה יצרה כבר כ-71 מיליון מטבעות כאלו.

ביטקוין

שבוע חיובי מאוד. התמיכה באזורי ה- 8000$ החזיקה מעמד ומשם עלינו. ההתנגדויות הבאות סביב 10K$ . כדי שנוכל להכריז על שוק שוורי, יש לפרוץ אזורים גבוהים יותר – סביב 13K$. התמיכה נמצאת באזורי 8K$ בטווח הקצר.

אתריום

אל מול הדולר – אתריום חזרה לאזורי התמיכה סביב 750$-850$ זאת לאחר שבירה של רמות התמיכה באזור 1K$, שהפכה להתנגדות.

אל מול ביטקוין – שבוע יחסית יציב. התמיכה סביב 0.1BTC נחלשה מעט, אך עדיין באזורים הללו. תמיכה מוגדרת עד 0.095BTC בטווח הקצר.

זיקלאסיק ZCL

אל מול הדולר, תיקון מטה מאז תחילת ינואר שם השיא היה 265$.  התיקון היה כה חד, עד לנמוך ברמת 56$, משם חזרה לאזורי ה- 80$, ולאחר התייצבות, ההתנגדות ב- 100$ נפרצה והשער זינק עד ל180$ שם שוכנים אזורי ההתנגדות. תמיכה קרובה סביב 140$.

אל מול ביטקוין אזורי ההתנגדות סביב 0.015BTC נפרצו והשער זינק עד ל- 0.0194BTC. תמיכה קצת רחוקה, סביב התנגדות קודמת 0.015BTC. ככל שנתקרב לפיצול ב- 28 לחודש צפוי למסחר סוער במטבע.

ריפל XRP

אל מול הדולר, ריפל נתמכה סביב 60 סנט וחזרה מהירה לאזורי 1 דולר. ההתנגדות סביב 1.20$ משם ניתן להמשיך מעלה. התמיכה ב- 0.80$.

אל מול ביטקוין, התמיכה ברמת 0.0001BTC התנגדות ברמת 0.00013BTC.

סיה SIA

אל מול הדולר אין מסחר של SIA לפחות בזירות המובילות. המסחר אל מול ביטקוין דיי יציב בשבוע האחרון, סביב 270 סטושי, זאת לאחר עליה בתחילת ינואר לאזורי 470 סטושי ותיקון מטה לאזורי 240 סטושי . המחיר קורץ, ההתנגדות באזורי 300 סטושי.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook