חדשות קריפטו
5 שנים ago

מה היית שואל את סאטושי? מני רוזנפלד בראיון מיוחד לקראת אירוע העשור לביטקוין

Yuval Gov דצמ 23, 2018 12:45

עשר שנים לביטקוין. עשר שנים מאז שהבלוק הראשון בשרשרת נכרה. עשור זה כבר גיל מכובד, ולכבוד ציון הדרך איגוד הביטקוין, בשילוב שגרירות הביטקוין בישראל, עומלים על אירוע מסיבת העשור. לרגל האירוע זכינו לראיין את מני רוזנפלד, יו”ר איגוד הביטקוין הישראלי. מני מדבר על איך תראה התעשייה וההכרה במטבע הביטקוין בעוד 10, 20 ו- 30 שנה, מדוע כן צריך אלטים, מה צפוי במסיבת העשור (טיזר קטן: אנחנו שולחים נציג לעמדת התקליטן), והשאלה המסקרנת – מה היה שואל את סאטושי.

מה נשמע סאטושי

בהנחה ותהיה לך האפשרות לפגוש אותו, מה השאלה הראשונה שהיית שואל את סאטושי נאקמוטו?

“מה נשמע?”, זאת מילולית השאלה הראשונה. אם מגיעים לשאלות עמוקות יותר, אין רק שאלה אחת, יש הרבה: יש גם שאלות שאני רוצה לדעת את התשובה להן אך לא יכול לשאול – מעניין אותי האם עדיין יש לו גישה למטבעות שלו ומה הוא מתכנן לעשות איתם: להשמידם באופן יכיח? להעביר לכתובת חסינה למחשוב קוואנטי? לצאת למסע בזבוזים? לפעולות כאלה יכולה להיות השפעה ניכרת על השוק, הבעייה היא שזה לא משהו שאני יכול לשאול בלי שהוא יחשוש שאני מנסה לשדוד אותו.
עוד נושאים עליהם הייתי שמח לדבר איתו הם כמה מההחלטות התת-אופטימליות שלו, לדעתי, בעיצוב. כמו למשל לו”ז האינפלציה – שמתחיל בקצב הנפקה גבוה, במקום לגדול בהדרגה בזמן שאנשים שומעים על ביטקוין ורק אז לרדת, או מנגנון הריטרגט.

מה מייחד את הקהילה הישראלית על פני קהילות ביטקוין של מדינות אחרות?

הקהילה הישראלית מגובשת מאד. כולם מכירים את כולם, ומכל קצוות הארץ כולם יכולים לפגוש את כולם במרחק נסיעה. המרכיב של מפגשים חברתיים פיזיים יותר דומיננטי מבשאר העולם, שם יש דגש רב יותר על אינטראקציה אינטרנטית.

רגולציה טומנת בחובה יתרונות וחסרונות. האם לדעתך הסיווג הנוכחי של ביטקוין, לפי העדכונים האחרונים של רשות המסים, ירתיע ישראלים רבים מלרכוש ביטקוין ולהצטרף למהפכה? האם האיגוד פועל לרכך את העמדה?

עמדת רשות המיסים לא צפויה להרתיע מרכישת ביטקוין, אבל זו לא הבעיה. נראה שאנשים נרתעים מעצם השימוש בביטקוין, מכיוון שכל קניה בביטקוין נחשבת כאירוע מס שצריך להיות מדווח בנפרד. לכן, אנחנו מקדמים פתרונות שיקלו על השימוש היומיומי בביטקוין.

מני רוזנפלד, יו”ר איגוד הביטקוין

האלטים לא יכולים בלי הביטקוין, והביטקוין לא יכול בלי האלטים. מסכים? כפרסונה שמזוהה בעיקר עם הביטקוין, מה דעתך על האלטים? האם אתה צופה להם עתיד מזהיר?

ביטקוין יכול להסתדר לא רע גם בלי האלטים, אולם, טוב שהם קיימים. זה טוב שמנסים דברים שונים, ושיש אלטרנטיבות, אפשרות בחירה ותחרות.
אלטים מסוגים שונים ימשיכו להתקיים לנצח. עם זאת, גם אם יהיה ביום מן הימים אלט שיאפיל על ביטקוין, אני חושב שהוא טרם נוצר. רוב האלטים כיום אינם באמת מבוזרים וכלל אינם באותה קטגוריה כמו הביטקוין.

 

בעוד עשרים שנה כל החנויות יקבלו ביטקוין

בראייה של 10 שנים קדימה, מהי התחזית האופטימית הריאלית לביטקוין? השאלה הגדולה – איפה הביטקוין יהיה מבחינת שימושיות ואימוץ?

אם היום אני נכנס לחנות ושואל אם הם מקבלים ביטקוין, המוכר כלל לא יודע על מה אני מדבר או שהשאלה אף תצחיק אותו. אני מעריך שבעוד עשור, השאלה תהיה הרבה יותר קונקרטית: גם אם ברוב המקרים התשובה תהיה לא, היא תהיה הרבה יותר אפולוגטית.
בעוד 20 שנים אוכל להיכנס לחנות ולהיות בטוח שהיא מקבלת ביטקוין. בעוד 30 שנים? אכנס לחנות ולא אהיה בטוח שהיא מקבלת שקלים.

כבר היו בעבר מסיבות מוצלחות (מאוד) של איגוד ושגרירות הביטקוין. תוכל לתת לנו טיזר קטן מדוע מסיבת העשור תהיה ה-אירוע שכולם ידברו עליו?

המסיבה הגדולה הקודמת היתה מסיבת חציית הבלוק של 2016. נכחו כ-240 איש ומדברים עליה עד היום, בעיקר על שיא הערב בטקס חציית הבלוקים. הקהילה גדלה משמעותית בזכות הגל של 2017, ולכן למסיבת העשור צפויה להגיע כמות כפולה של משתתפים ואף יותר.
המוחות היצירתיים שהפיקו את מסיבת החצייה התכנסו שוב, ביחד עם שחקני חיזוק ובתוספת תקציב מוגדל ושעות עבודה בלתי נגמרות – הכל בשביל שתתקיים מסיבה המתאימה לכולם. המסיבה תדהים את הנוכחים ותחרט בזיכרון הקולקטיבי למשך שנים רבות.

אגב, אם כבר מדברים, מה ההבדל בין האיגוד לשגרירות הביטקוין בישראל?

איגוד הביטקוין הישראלי הוא עמותה רשומה, עם ועד מנהל ופרוצדורות מסודרות, הפועל באופן ממלכתי ורשמי במספר רב של חזיתות – קהילה, תקשורת, רגולציה, הסברה, פיתוח עסקי ועוד. שגרירות הביטקוין בתל אביב אינה ישות משפטית, היא פועלת באופן מריטוקרטי, מעט אמורפי ומחתרתי (בדומה לביטקוין עצמו). היא מתמקדת בפעילויות שונות המתבצעות בתוך מתחם השגרירות עצמו, וכן באירועים קהילתיים כגון האקתונים ומסיבות.

כל הפרטים על מסיבת העשור

10 שנים עברו מאז החלה לפעול רשת הביטקוין. לרגל אירוע חגיגי זה, שגרירות הביטקוין ואיגוד הביטקוין מזמינות את כולם למסיבה במועדון המיתולוגי האומן 17, מהמועדונים הותיקים והאיכותיים בישראל. האירוע יתקיים בחמישי 3.1.2019, פתיחת דלתות 20:00.

בתפריט: שתיה חופשית כל הערב, נשנושים, מופעי קריפטוטכניקה, מיצגי אמנות מבוזרים, ושלל אטרקציות אינטראקטיביות! (למעוניינים, תהיינה גם פינות שקטות בהן ניתן לשבת ולדבר).

על המוסיקה:

DJ אנה הלטה | DJ יוני ברגר (נכון, הוא כותב כאן באתר)

לוקיישן:
הגן האורבני – האומן 17. דרך שלמה 38 פינת שלבים, תל אביב

לחצו כאן לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים. מיוחד! קוד קופון להנחה: Bitjap10y

הנחות מיוחדות למשלמים בביטקוין ובלייטנינג. תודה לשותפים שתרמו לארגון האירוע: Zen. Millentrix .Dx.EXCHANGE, Bits of Gold, Sirin Labs. Colu, Beam, eToro, Coinmama

 

Share This Article
Yuval Gov

איש שיווק דיגיטלי, בוגר אוניברסיטת תל אביב בכלכלה וניהול, מביא איתו 15 שנים של נסיון בשוק ההון להשקעה נכונה ונבונה Contact Yuval: LinkedIn