5 שנים ago

העדכון השבועי: בקונגרס דנים בקריפטו, האם ליברה לעולם לא תושק?

Jonathan Berger יול 30, 2019 16:34

גל העליות שהתחיל ברבעון השני של השנה נבלם מעט. סה”כ נראה שאחרי עליות כל כך משמעותיות מדובר בתיקון טכני בריא ולצד המשמיצים של ביטקוין שטוענים שערכו משקף את פוטניצאל ההפסד שלו בדרך ל-0, ישנם אנאליסטים רבים שאוחזים בדעה שאחרי התיקון יגיע שוק שורי נוסף עוד השנה. התנהגות השוק בימים האחרונים משתלבת היטב עם חידוש החוזים העתידיים ב- CME שהם בעלי השפעה ניכרת על מחיר השוק של ביטקוין ונראה שהפערים שהיו בין החוזים למחיר השוק מתחילים להצטמצם. ובזמן שהשוק מתחיל להירגע, הדומיננטיות של ביטקוין הגיע להתנגדות סביב 65%.

Source: coingecko

גזרת הרגולציה ממשיכה להתחמם ואחרי תקנות ה- FATF, הדיונים בקונגרס והציוצים של בכירים בנוגע לעתידו של שוק המטבעות הדיגיטליים, עכשיו הגיע גם תורה של רשות המיסים האמריקאית, ה- IRS, שהוציא 10.000 מכתבי אהבה למשתמשי קריפטו בדרישה להסדיר ו/או לתקן דוחות שהוגשו בעבר. הצעד של ה- IRS מגיע אחרי בקשות מצד הקונגרס להוציא הבהרות בנוגע לסוגיות מיסוי שונות והמכתבים יצאו עוד לפני שהרשות הוציאה את ההבהרות ויש המפרשים זאת כאמירה של הרשות שחובת הדיווח קודמת לכל ושניתן להגיש דוחות מתקנים במקרה הצורך. אנו צופים שלצד ההבהרות שיוציא ה- IRS אנו עוד צפויים לראות את זרועות התמנון הרגולטורי נפרסות על התשייה כולה כשהדיונים בקונגרס נמשכים והשוק עדיין סופג את הדברים, מפרשן את המשמעויות וממתין לראות את הפעילות הרגולטורית ואת תוצאותיה בשטח.

לצד העליות של ביטקוין המטבעות האלטרנטיביים ספגו פגיעה קשה בערכם אל מול ביטקוין ונראה שאחרי התיקון של השבועות האחרונים מגמה זו נבלמה לבינתיים. עם זאת, למרות היציבות היחסית לא ראינו אלטים שהצליחו להרים את ראשם ולהתבלט, מה שמעיד על חוסר ביטחון בשוק האלטים ואולי אפילו על תחזית שורית לביטקוין בטווח הקצר.

עוד ניתן לראות בגרף הבא שנפח אל מול דולר עדין לא כמו שהיה בהייפ לפני העליות הגדולות ב-2017. עם זאת, למרות שנפח המסחר במגמת עלייה,  קשה לומר שמדובר בכסף חדש שנכנס לשוק.

Source: blockchain.com

נתוני שוק

Market Cap: $267,4 B
24h Vol: $45,6 B
BTC Dominance: 64.5%
BTC: $9,691 3.4%
ETH: $212,4 0.4%
XRP: $0.31 1.8%
BTC Shorts (BFX): 6.4 K BTC

BTC Longs (BFX): 22.3 K BTC

מה באמת קרה לג’ון מקפי? היזם הוותיק והשנוי במחלוקת, ג’ון מקאפי, חשף לאחרונה שהוא הוחזק במאסר. לטענתו הוא הוחזק בחושך במשך כמה ימים בזמן שחשבון הטוויטר שלו טופל על ידי מנהל הקמפיין שלו, רוב בנדיקטו פסיפיקו חואן מריה לוג’יה-רמירז.

ג’סטין סאן, מייסד TRON, מתנצל על השיווק האגרסיבי של ארוחת הצהריים עם באפט – מייסד TRON, ג’סטין סאן, התנצל רשמית בפני הרגולטורים הסינים על קידום היתר של ארוחת הצהריים עם המשקיע האגדי וורן באפט. הוא אמר כי בהמשך הוא ישקיע זמן רב יותר במחקר ופיתוח ולא בקידום מוצריו.

הבנק המרכזי של סין פרסם מידע חינוכי מקיף לביטקוין, האם מדובר בסימן מקדים לאימוץ? במה שנראה כמו מהלך משמעותי קדימה מבחינת אימוץ של ביטקוין, הבנק המרכזי של סין פרסם אינפוגרפיקה באתר האינטרנט שלו כחלק מניסיון לחנך את המשתמשים כיצד ביטקוין עובד.

השופט בפרשת טט’ר / ביטפיניקס צריך עוד זמן –  שופט בית המשפט העליון בניו יורק, ג’ואל כהן, האריך את צו המניעה הראשוני של משרד התובע הכללי של ניו יורק, מכיוון שהוא עדיין לא מוכן לקבל החלטה סופית.

פייסבוק מזהירה משקיעים: ייתכן וליברה לעולם לא תושק – בעקבות ההכרזה הראשונית על המטבע של פייסבוק, ענקית המדיה החברתית הזהירה את משקיעיה כי ייתכן ופרויקט ליברה לא יראה אור יום. הסיבות כוללות סוגיות רגולטוריות, כמו גם חוסר הניסיון של החברה בתחום טכנולוגיית הבלוקצ’יין.

ממשל טראמפ תובע את BTC-e ממשל טראמפ הגיש תביעה בסך 100 מיליון דולר נגד זירת המסחר הידוע לשמצה, BTC-e, ואלכסנדר ויניק – שלכאורה ניהל אותה. ויניק נתון במעצר ביוון בזמן שממשלות מנסות להסגירו.

 

גרפים

ביטקוין

התיקון ממשיך ההתנגדות ב- $10000 בטווח הזה תמיכה בטווח של $9100 מחזיקה לבנתיים. במידה ותשבר התמיכה הבאה סביב $8800, האזור שממנו השער טיפס מעלה בריצה האחרונה. חשוב לקחת בחשבון את התיקון שיכול לבוא ולשנות את התמונה שקבלנו ב- 2019 למצב דובי.

אתריום

אל מול הדולר הטרנד העולה של 2019 עדין מחזיק מעמד, אך שברירי. התמיכה ב- $200 בטווח הזה. התנגדות ב- $230. מבחינת מדד הפיבונאצ’י התיקון עומד על 0.618 שזה בדרך כלל הטווח של תיקונים בשוק הקריפטו, אך אין לזה הבטחה.

אל מול ביטקוין התמיכה בטווח הזה סביב 0.02BTC, שם גם הרצפה השנה ומפה יכולים לרדת לנמוכים חדשים. המצב תלוי בביטקוין וכמו שראינו עד כה, כאשר יש עליות חדות המסחר אל מול ביטקוין חוטף. התנגדות בטווח הזה ב- 0.022BTC.

ריפל

אל מול הדולר השער מקבל אישור נוסף לרצפה סביב 29 סנט שנבחנה מספר פעמים ב- 2019. תמיכה מתבססת בטווח הזה סביב 30 סנט התנגדות ב- 34 סנט סביב ה- 200MA.

אל מול ביטקוין הקריסה מטה נבלמה מעט בשבועיים האחרונים. נסיון לייצר תמיכה ב- 3000SAT. התנגדות ב- 3300SAT נבחנת, במידה ותפרץ אולי נקבל חזרה מהירה מעלה ל- 4000SAT.

Bat

אל מול הדולר בטרנד יורד עם התנגדות ב-27 סנט תמיכה בטווח הזה ב- 23 סנט’ במידה ולא תחזיק הרמות הבאות ב- 19 סנט.

אל מול ביטקוין תמיכה סביב 2150SAT. התנגדות בטווח הזה סביב ה- 50MA ב- 2800SAT, משם השער מתקן חזרה מטה.

דיגיבייט

אל מול הדולר תמיכה נבחנת סביב 0.01 סנט. התנגדות בטווח הזה ב- 0.013 סנט. רוב עניין המסחר אל מול ביטקוין בגלל השער הנמוך.

אל מול ביטקוין התמיכה ב- 100SAT נבחנת בטווח הזה. התנגדות ב- 120SAT זה יוצא על ה- 50MA לבנתיים נסיונות לפרוץ מעלה כשלו.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook