מאמרים
5 שנים ago

הדרכים למימון השקעה של מיזם בתחום המטבעות בישראל

Yuval Gov אוג 15, 2017 12:19

בשנים האחרונות החלו להתעורר ולצוץ בישראל וברחבי העולם יוזמות חדשות ומגוונות לפיתוח כלים פיננסיים ולמימון מיזמים שונים. ניתן לראות יוזמות חדשות של מטבעות מקומיים, קרנות מימון ייעודיות לעסקים חברתיים, בנקים הפועלים בצורת קואופרטיב, התאגדויות אשראי ועוד.

מעבר לאפיקי הגיוס המסורתיים צצו יוזמות חדשות לגיוס מימון הנדרש להשקעות במיזמים שונים, לדוגמה גיוס כספים באמצעות ICO, גיוס משקיעי אנג’ל המכונים בשם החיבה ההומוריסטי FFF (Friends, Family, Fools), גיוס מימון למיזם באמצעות פלטפורמות כמו קיקסטרטר ואינדיגוגו, קרנות מימון בערבות המדינה, קרנות פילנתרופיות ועוד. לפניכם 5 דרכים עיקריות ויעילות למימון השקעה של מיזם בתחום המטבעות בישראל.

קיקסטרטר

קיקסטרטר נחשבת לפלטפורמת מימון ההמונים המובילה בעולם: למעלה מ-1.6 מיליארד דולר גויסו עד כה באמצעות הפלטפורמה לטובת מיזמים שונים ומגוונים. הפלטפורמה מתאימה גם לחברות סטארט-אפ וליזמים המעוניינים לגייס את המימון הנדרש למיזמים בתחום המטבעות בישראל. באמצעות הפלטפורמה ניתן לזכות בחשיפה גבוהה למיזם ולגייס את הכסף בקלות ובמהירות יחסית, במקום להתמודד עם מצוקת האשראי הקיימת בארץ לעסקים קטנים ובינוניים ולמיזמים חדשים.

הלוואות בערבות המדינה

הלוואות בערבות מדינה נחשבות לאטרקטיביות עבור יזמים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים. המדינה הקימה את הקרן על מנת לסייע לעסקים המתמודדים עם מצוקת אשראי. ניתן לקבל הלוואות בערבות המדינה להקמת עסק, להשקעות שונות, להרחבת עסק קיים ועוד. את ההלוואה יש להחזיר בהתאם לתנאיה. יש קרנות ייעודיות נוספות, חלקן בערבות המדינה, חלקן מנוהלות על ידי הסוכנות היהודית, ויש גם קרנות מימון פילנתרופיות שבאמצעותן ניתן לקבל מימון להשקעה במיזם.

גיוס כספים באמצעות ICO

רבים טוענים כי ICO היא הדרך היעילה והמתאימה ביותר לגייס כספים מהציבור הרחב כדי לממן השקעות של מיזמים שונים, גם בתחום המטבעות המקומיים בישראל. יזמים וחברות בתחילת דרכן החלו לגלות את יתרונות הגיוס באמצעות ICO (Initial Cryptocurrency Offering). כדאי לדעת כי אפיק גיוס כספים ב-ICO החל על ידי מומחים בתחום טכנולוגיית הבלוקצ’יין ובמטבע הביטקוין, ולאחרונה הצליחו יזמים לגייס מימון בהיקפים גבוהים מעל 10 מיליון דולר למיזם. כך נוצר למשקיעים גם שוק משני של טוקֶנס (Tokens) מבוססי מטבעות וירטואליים כמו ביטקוין, לכן הם גם נכס סחיר וכמובן – הם מקנים למשקיע זכות שימוש בפלטפורמה.

גיוס ראשוני ממשקיעים פרטיים (אנג’לים) בשיטת FFF

אנג’ל (‘מלאך’) הוא משקיע פרטי בעל אמצעים המעניק מימון לרוב לחברות הזנק (סטארטאפ) בתחילת דרכן ולמיזמים שונים, בין היתר גם מיזמים בתחום המטבעות. אנג’ל משקיע מכיסו הפרטי, להבדיל מקרנות הון סיכון. כאמור, לרוב מכנים את האנג’לים בשם החיבה FFF, כלומר: לאחר שהיזם מגייס את בני משפחתו ואת חבריו, משקיע פרטי משלים את המימון בתמורה לאחוזים ניכרים מהמיזם.

אינדיגוגו – אתר מימון המונים

פלטפורמת אינדיגוגו היא מהראשונות שהציעו אפשרות למימון המונים. האתר מהווה חלופה משתלמת למי שאינו מקבל אישור לגיוס מימון המונים בקיקסטרטר, כל עוד הוא עומד בתנאי האתר וגיוס הכסף מתבצע לטובת מימון פעילות חוקית.

Share This Article
Yuval Gov

איש שיווק דיגיטלי, בוגר אוניברסיטת תל אביב בכלכלה וניהול, מביא איתו 15 שנים של נסיון בשוק ההון להשקעה נכונה ונבונה Contact Yuval: LinkedIn