3 שנים ago

עדכון שוק 9-10

Jonathan Berger אוק 9, 2017 18:32

פאניקה בשוק האלטים. ביממה האחרונה המטבעות האלטרנטיביים צוללים, מאבדים כל תמיכה אפשרית, אל מול העלייה החדה בביטקוין. רק אלטים בודדים החזיקו מעמד לנוכח הטיסה של הביטקוין בשבוע האחרון. בשעות האחרונות יש מגמת מאוזנת והירידות קצת נבלמו. בסיכום הנזקים, האלטים איבדו בממוצע כ- 25% מהשווי מול הביטקוין. לעומתם, שער הביטקוין פורץ התנגדויות ברמות 4400 וממשיך מעלה לשערים של מעל 4700$.

המחלוקת בביטקוין: חברות בתעשייה החלו לנקוט עמדה לגבי הפיצול שצפוי להתרחש באמצע נובמבר.

נראה שחלק מהגורמים חוזרים בהם מהסכם ניו-יורק המדובר (הסכם ניו-יורק: התנאי שאם מפעילים את סגוויט באוגוסט, בנובמבר יתרחש הפורק האמיתי שיגדיל את גודל הבלוק ממגה אחד לשניים ויוריד את העומס ברשת הביטקוין).

הירידה המהירה באלטים תפסה את רוב השחקנים כשהם לא מוכנים. הכל קרה מאוד מהר, והמשקיעים מחפשים סיבות. ניתן להסביר את חלקן בעובדה שב- 25 לאוקטובר יתרחש פיצול ידידותי בביטקוין בשם ביטקוין גולד – או BGold. בדומה לפיצול הקודם, כל מי שמחזיק ביטקוין ביום הנ”ל יקבל מטבעות בשרשרת החדשה של בי-גולד בהתאם לכמות הביטקוין שהחזיק. בשונה מהפיצולים הקודמים, כמו ביטקוין קאש או סגוויט X2 (שמתוכנן לנובמבר), בי-גולד בחרו בשיטת כרייה שונה מביטקוין – באמצעות כרטיסי מסך GPU. מה שמעיד על כך שרשת הביטקוין לא תושפע או תאבד כח כרייה.

מאמר זה פורסם לראשונה בתאריך 9-10-2017

שוק הקריפטו ממשיך לצמוח ולגדול :

אמנם האלטים ירדו חזק בשבועיים האחרונים אבל המארקט קאפ (גודל שוק הקריפטו) גדל וזאת בגלל שכסף לא יוצא מהשוק, אלא עושה דרכו מהאלטים לביטקוין. ביטקוין חוזר כבר לייצג 50% במדד הדומיננטיות:

 

גיוסים והנפקות (ICOs) מסרבים להירגע: גם השבוע חווינו גיוסים מוצלחים של עשרות מליוני דולרים שהסתיימו בשעות בודדות. לדוגמה: PayPie (טוקן ERC-20) על רשת אתריום וגם RedPulse – הנפקה על הפלטפורמה של NEO. ההנפקה הראשונה על NEO הביאה לעלייה מהירה וחדה בשער מטבע NEO, מה שלא החזיק מים בגלל העליות החדות בביטקוין וגם בגלל שרבים קנו NEO כדי להשתתף בהנפקה ונתקעו איתו.

חשוב לציין שחלק גדול מההנפקות שיצאו למסחר בזמן האחרון הפסידו מבחינת השקעה. על המשקיעים לנקוט משנה זהירות ולבחון את ההשקעות בקפדנות.

בנוסף, השבוע החלה תופעה של חלוקת טוקנים על רשת אתריום. eBTC eLTC eXMR וכדומה. מה שמדהים, החלוקה התבצעה על ידי רישום פרטים בסיסי והמטבעות כבר צורפו לזירת המסחר המבוזרת EtherDelta. עם תוצאות אי אפשר להתווכח – eBTC עלה מאות אחוזים, נוצר כסף מאוויר למשקיעים המרוצים. לפרטים נוספים:

נסיים עם CountDown לקראת הפיצול של נובמבר: עדכונים נוספים והערכות לפיצול – בהמשך.

גרפים וניתוחים

ביטקוין

כפי שנכתב, השער ממשיך מעלה בשבוע האחרון. התמיכות נבנות כרגע ברמות שהיו התנגדות, סביב 4400$, אך נראה שהשוק מכוון ורוצה מעלה. הסיבה היא כנראה בעקבות הפיצולים המתוכננים לחודשיים הבאים, בעקבות התוצאות הרווחיות של הפיצול שהתרחש ב- 1.8 וקבלת ביטקוין קאש. ניתן לראות בגרף את התעלה שנבנית וההתנגדויות סביב 4800 נראות קרובות מתמיד. בפריצה, הדרך לשיא כל השיאים ברמת 5000$ קרובה מתמיד.

אתריום

מול ביטקוין אתריום מדשדשת אך שומרת על קרקע סביב 0.065BTC. איבדה 5% מערכה מול ביטקוין ביממה האחרונה אך עדין נראית חזקה. המבחן של התמיכה הוא בשערים הללו, שהם האזורים הכי נמוכים של אתריום מול ביטקוין בתקופה האחרונה.

מול הדולר, השער במגמה חיובית. אמנם ראינו פסגה כפולה (דאבל טופ) כפי שעדכנו לאחרונה, אך יציבות מעל 300$ תיחשב כמגמה חיובית מול הדולר.

סטים STEEM

המסחר מול ביטקוין נראה לא טוב, בדומה למגמה השלילית באלטים. אנחנו מתקרבים לאזורים בהם הגמה התהפכה בחודש מאי האחרון ובעקבותיה ראלי גדול שהביא אותנו בחזרה למחירים שהיו לפני מאי. 0.00023BTC עם התנגדות חזקה סביב 0.0003BTC האם כאן הקרקעית?

סטראטיס STRAT

המטבע במגמת ירידה ברורה. כל פעם שהיה ניסיון התייצבות, השער נשבר מטה. עד שהגענו לנקודה (המסומנת בגרף) השערים של לפני העליה הגדולה של STRAT. בדומה ל- STEEM היפוך מגמה שאבדה כוח.

ניאו NEO

תנודתיות רבה בגרף של ניאו. מאז העלייה, השער לא התייצב עדיין ונראה שישנם אזורי ביקוש סביב התמיכה ברמת 0.005BTC התנגדות חזקה סביב 0.008BTC. בטווח ביניהן הגרף מאוד תנודתי.

מול הדולר שער NEO במגמה חיובית ונסחר סביב 30$ כרגע.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook