3 שנים ago

עדכון שוק 9-1

Jonathan Berger ינו 9, 2018 20:23

נקפוץ ישר לגזרת האלטים – נראה שהם נכנסו למיינסטרים. ניכרת כניסה מסיבית של משקיעים חדשים לשוק, אשר באה לידי ביטויי בנסיקה של שווי שוק האלטים, אשר חצה את רף ה-500 מיליארד דולר. האלטים הבולטים שהשפיעו על צמיחה זו, הם אתריום וריפל, אשר נכון לשלב זה, שווי השוק שלהם מהווה כ- 40% משווי שוק הקריפטו בכללותו. הכניסה של המשקיעים החדשים לשוק האלטים מורגשת בהיבטים נוספים. כך למשל, מצאנו כי הביקושים למטבעות שהערך שלהם פחות מדולר, גדל באופן משמעותי מינואר אשתקד. סיבה אפשרית לכך, היא שהמשקיעים החדשים סבורים שהפוטנציאל הגלום בהשקעות מסוג זה, הוא גבוה יותר. ביקושים אלו, הביאו לעליות של מאות אחוזים בחלק גדול מהאלטים, ולעליה בשווי הכולל של שוק הקריפטו, אשר האמיר לשווי שיא של 800 מיליארד דולר.

נתון מעניין נוסף משוק האלטים – כניסת המשקיעים לאלטים בתחילת דרכם, ו\או בשערים נמוכים הובילה לתשואות פנומנליות. כך לדוגמה השקעה באחד מהאלטים הבאים – דאש, אתריום, מונרו וריפל, הניבה תשואה שנתית של אלפיי ואף עשרות אלפי אחוזים.

בגזרת הביטקוין – לאחר ראלי מתמשך, אשר במסגרתו השער הגיע לרמות מחירים של 20K$, הגיע תיקון. אולם, מאז התיקון נראה שהשער צובר תמיכות והתנודתיות בשער פוחתת. הבלימה בראלי, מורגשת בדומיננטיות של הביטקוין אשר ירדה לשפל של 33%. עם זאת, הביטקוין עדיין מוביל את המסחר בשוק הקריפטו, כשרב הערך של האלטים נובע מהמסחר מולו. כראיה לכך, ניתן לראות את ההשפעה החזקה של תנודות בשער הביטקוין על כל השוק. על אף הרגיעה היחסית, נראה שהביקושים לא ממש נרגעו, אדרבא, ההתעניינות סביב שוק הקריפטו בכלל וסביב הביטקוין בפרט, הולכת וגוברת מיום ליום. נראה ששוק הקריפטו נכנס לשלב המיינסטרים, ומתחיל להגיב בהתאם על הכרזות והצהרות שונות בתקשורת.

הצמיחה בשוק הקריפטו, מורגשת גם בכמות הגיוסים (ICOs) שמפורסמים במדיות השונות. סך הכל, נראה שהשוק מתבגר, ולאחר התחלה חיובית מאד, מה שבטוח- שנת 2018, צפויה להיות מעניינת.

טיפ לחדשים בתחום – לפני שאתם משקיעים במטבע, מומלץ לבדוק את הדברים הבאים :

  • מהי הטכנולוגיה מאחורי המטבע והאם צריך מטבע עבור מימוש טכנולוגיה זו.
  • Circulating Supply – כמות המטבעות הקיימים בשוק מהמטבע שאתם קונים.
  • Max Supply – הכמות הסופית של המטבעות .
  • ערך המטבע אל מול הביטקוין (ולא רק אל מול הדולר). חשוב להפנים שרב המסחר מתנהל אל מול הביטקוין.
  • טיפים נוספים אפשר לקרוא במאמר החדש שלנו מהשבוע: 7 טיפים וטעויות נפוצות למתחילים במסחר ביטקוין ואלטים.

מה היה לנו השבוע?

סקטור הטכנולוגיה

נראה שמארק צוקרברג, לקח לתשומת לבו את הביקורת על השליטה הריכוזית באינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט, ובעקבות כך, כתב כי מחקר של טכנולוגיית הבלוקצ’יין ומטבעות קריפטוגרפים, יהיו בראש סדר העדיפויות של פייסבוק בשנה הקרובה, ע”מ לבחון כיצד ניתן להתמודד עם סוגיית הריכוזיות. עוד תבחן החברה אפשרות להנפיק מטבע קריפטוגרפי משלה. תוך זמן קצר, הפוסט הפך ויראלי, והוביל לגל של ספקולציות על מטרתה של החברה. לצד האופטימיות של צוקרברג, מייקרוסופט, מביעה סלידה מהשימוש במטבעות קריפטוגרפים, ומודיעה כי לא תאפשר ללקוחותיה לרכוש מוצרים ישירות באמצעות ביטקוין.  

עוד חדשות מסקטור זה, חברת טלגרם הודיעה כי בכוונתה להנפיק מטבע של החברה, ולשם כך היא מתכוונת לגייס במכירה מוקדמת (pre-ICO) סכום של 500 מיליון דולר.

חדשות מזירות המסחר

coinbase יצאה בהצהרה כי אין בכוונתה להוסיף מטבעות קריפטוגרפים נוספים לזירות המסחר coinbase  ו-GDAX בעתיד הנראה לעין, אם כי היא לא התחייבה על כך. זאת לאחר שבשבועות האחרונים, הופצה ברשתות החברתיות שמועה לפיה, המטבע של ריפל, ה-XRP, צפוי להיסחר ב-GDAX. הפרכת השמועה ע”י coinbase, הובילה לירידה של 22 מיליארד דולר משווי השוק של המטבע. בהמשך להפרכת השמועה, יצאה החברה בהודעה לפיה, הודעה על הוספת מטבעות חדשים, תינתן אך ורק בבלוג של החברה או בערוצים רשמיים אחרים. עוד בהקשר של coinbase, הופצה עצומה בקהילת הביטקוין, הקוראת לחברה, להעביר לראש סדר העדיפויות שלה את התאמת זירות המסחר ל-segwit. נכון לשלב זה, נצברו מעל 5000 חתימות.

עוד חדשות בסקטור, זירת המסחר ביננאס חוסמת רישום של משתמשים חדשים לנוכח העומסים החריגים, והביקוש העצום. זאת לאחר שבמשך תקופה של 24 שעות, נרשמו כ-250 אלף משתמשים חדשים(!), כך לדברי מנכל החברה. coinmarketcap, הסירה את המחירים מזירות המסחר הקוריאניות לצורך חישוב שערם של האלטים השונים, מבלי להודיע על כך מראש. צעד זה, הוביל לירידה משמעותית בשערי המטבעות ולפניקה בקרב המשקיעים.

חדשות מאמריקה

בארה”ב – רשות הני”ע האמריקאית פרסמה אזהרה נוספת למשקיעים בקריפטו, הנוגעת בין השאר לסיכונים הנובעים מהעדר מסגרת רגולטורית והעדר גילוי בהנפקות ה-ICO. במישור המדיני, על רקע רפורמת המס של טראמפ, הסנטורית של מדינת וורמונרט, אליסון קלארקסון, העלתה הצעת חוק חדשה הנוגעת למיסוי המטבעות הקריפטוגרפים במדינה.

עוד מארה”ב – Bitpay השביתה את כל כרטיסי החיוב שהנפיקה באמצעות חברת Wave Crest. זאת מאחר שהאחרונה, קיבלה הוראות מ-VISA, להשבית את כל החשבונות של לקוחותיה שנמצאים מחוץ לארה”ב. בעקבות מהלך זה, ספגה החברה ביקורת מ-Jonas Schnelli (מפתח בביטקוין קור). במקביל, הבנק האמריקאי Merrill Lynch, אסר על פעולות מסחר או השקעה במטבעות קריפטוגרפים או במכשירים פיננסים הנגזרים מערכם של מבטעות קריפטוגרפים. במסגרת צעד זה, בין היתר חסם הבנק בפני לקוחותיו אפשרות להשקיע בקרן ה-GBTC, המשקיעה בביטקוין.

בוונצואלה – על רקע המשבר הכלכלי שחווה המדיני, הכריז הנשיא, שהונפקו 100 מיליון מטבעות Petros (המטבע הלאומי של המדינה), וכי מטבעות אלו צפויים להפוך לסחירים בימים הקרובים.

חדשות מאסיה

בהודו – על אף הזהרות חוזרות ונשנות מצד הממשלה, נראה שהאזרחים נוהרים לפתוח חשבונות חדשים בזירות המסחר הושנות, ושוק הקריפטו במדינה רק הולך וצובר תאוצה.

דרום קוריאה – לאחר הקשחת הרגולציה במדינה, הודיעו הרשויות כי יגבירו את הפיקוח על הבנקים, ע”מ לוודא את אכיפתה של הרגולציה. במקביל, נראה שעל אף הרגולציה המתהדקת והצהרות הממשלה, זירות המחסר הקוריאניות, החלו בגיוסים מסיבים לאור הביקושים ההולכים וגוברים. חברות אלו לרב מציעות סביבת עבודה נוחה  ותנאים טובים יותר מהבנקים, מה שהוביל ל”נהירה” של עובדי הבנקים לזירות המסחר השונות.

עוד בדרום קוריאה, טוענים שהאקרים מצפון קוריאה אחראים לגניבות מטבעות קריפטוגרפים מחברות דרום-קוריאניות.

חוות הכריה בסין – עלויות החשמל הנמוכות, הפכו את סין לאטרקטיבית לבניית חוות כריה, ואכן סין הפכה למעצמה בתחום זה. עם זאת, נראה שחוות הכריה צורכות חלק אינטגרלי מכמות החשמל המופקת בסין, מה שהעלה נורה אדומה אצל הרשויות. בעקבות כך נשקלת, רגולציה בתחום זה, אולם, נכון לשלב זה, מסתמן  שבכוונת הרשויות להגביר את הפיקוח ולהגביל את צריכת החשמל, ונראה שסגירת חוות הכריה לא עומדת על הפרק. על רקע הרגולציה ההולכת ומתהדקת, בובי לי, המנכל והמייסד של חברת BTCC הסינית, אשר פועלת כזירת מסחר וחברת כריה, מביע דווקא אופטימיות באשר לרגולציית שוק הקריפטו בסין.

באיראן – הכאוס הפוליטי המלווה בגל של מחאות, וצנזורות הכבדות שהוטלו במדינה (בין היתר חסימת טלגרם), הובילו לאימוץ נרחב של מטבעות הקריפטו במדינה. במקביל, בכיר בבנק הגדול באיראן, יצא בהצהרה כי מטבעות קריפטוגרפים הם העתיד של סקטור הבנקאות, וכי אימוצם הוא בבנק המרכזי הוא צעד חיוני.

הצהרה זו מגיע על רקע הצהרתו של נגיד הבנק המרכזי של איראן אשר קרא בעבר לנקוט בזהירות יתרה בעיסוק במטבעות אלו.

תחזיות הבנקים

תחזית אופטימית של אנליסט בכיר ב-RBS, לפיה, שוק הקריפטו עשוי להגיע לשווי שוק של מעל 10 טריליון דולר בתוך 10-15 שנים. פורפ’ לכלכלה מאונ’ הרווארד, פרסם תחזית “פחות אופטימית” לפיה, הסכנות שנובעות מהאנונימיות בסקטור הפיננסי, יובילו לרגולציה נוקשה אשר תביא לבסוף להתרסקותו של הביטקוין.

התבטאות נוספת מעניינת (ומפתיעה) השבוע, היא של הבישוף הרוסי. הפנים של הנצרות האורתודוקסית במדינה, אשר טוען שהן הביטקוין והן הדולר הן בועות וכי בשני המקרים, הכסף לא מגובה בערך מוחשי.

חדשות נוספות

מסקר שבוצע בקרב צעירים (דור ה-Y) ע”י blockchain capital עולה כי 30% מהנשאלים מעדיפים להשקיע במטבעות קריפטוגרפים מאשר באג”ח או מניות. תוצאות הסקר מתיישבות עם סקר דומה שבוצע ברוסיה,  בקרב מעל 20 אלף נשאלים, לפיו, כ- 49% מהנשאלים מעוניינים לקבל מטבעות קריפטו כמתנה, וכ -73% מהנשאלים מתכוונים להגדיל את ההשקעה שלהם בקריפטו במהלך השנה.

Bitcoin atom, מכוונת לאפשר מסחר בין נכסים שונים על גבי בלוקצ’יינים שונים, ובכך להפחית את התלות בחלפנים וביזורת המסחר. זאת באמצעות On-Chain Atomic Swaps. סרטון מעניין הבוחן (האם) וכיצד רשת ה-LN תשפיע על אימוץ הביטקוין ע”י הבנקים. בהקשר זה, פוסט הדן בביטקוין וקפיטליזם. האם הביטקוין מתמרץ תחרותיות בשוק הפיננסים?

לסיום, אזהרה – משתמש דיווח כי רכש ארנק ledger nano ב-ebay. הלדגר הגיע עם מעין כרטיס גירוד אשר בו נמצא הסיד.וכשהמשתמש השתמש בארנק, (ככל הנראה) המוכר גנב את כל הכסף שהועבר לארנק. יש לשים לב בלדג’ר המקורי, הסיד מיוצרות ע”י המכשיר ולא מופיעות בכרטיס גירוד.

גרפים וניתוחים

ביטקוין

לאחר שנבלמו הירידות, ונראה היה שהשער התייצב סביב 14K$, השער זינק לאזורי 17K$. באזורים אלו, נמצאה התנגדות, אשר הביאה לירידה חדה, חזרה לרמות של 14K$. שם התמיכה בטווח הזה.

אתריום

אל מול הדולר – אתריום ממשיך לשבור שיאים, כשהשבוע השער זינק לשיא של 1300$ (ATH). נכון לכתיבת שורות אלה, נסחר סביב 1200$ עם תמיכה בטווח הקצר סביב 1000$.

אל מול הביטקוין – אזורי ההתנגדות סביב 0.066BTC נפרצו, ונראה שאנחנו בדרך לאזורי ההתנגדות הבאים, סביב 0.083BTC. נסחר סביב 0.08BTC. האם נראה ATH גם אל מול הביטקוין?

ביטקוין קאש

אל מול הדולר – השער נותר יציב השבוע, ונע סביב ה-2400$. לצד היציבות בשער, נראה שנפח המסחר היומי ירד. סך הכל הגרף נראה בריא .

אל מול הביטקוין – השער ירד לרמות של 0.014BTC, ובדרך חצה את אזורי התמיכה משבוע שעבר, סביב 0.17BTC. מאז הירידה, השער מטפס ונראה במגמה חיובית. נסחר סביב 0.162BTC, עם תמיכה ברמות של 0.014BTC.

MaidSafe

אלט ותיק, נסחר רק אל מול הביטקוין. בגרף השבועי ניתן לראות שיש רצפה למטבע.  מתחילת השנה (ממש לפי כמה ימים) השער זינק אל מול הביטקוין בכ-100%. אמנם צמיחה מרשימה, אך לא בגדר היוצא דופן בהשוואה לאלטים נוספים. בנוסף, כפי שניתן לראות בגרף, הערך נמוך בהשוואה לשנה שעברה, אז השיא היה ב-0.00029BTC.

נסחר סביב 0.000078BTC, עם תמיכה ברמות 0.00006BTC והתנגדות באזורי 0.0001BTC (בגרף, הרצפה מסומנת בצהוב וההתנגדות באדום).

ICN אייקונומי

אל מול הדולר – מגמת עליה מתחילת דצמבר, אשר כמעט מחזירה אותנו לשיא של אמצע 2016 –  6$. נסחר סביב 4-5$, עם התנגדות באזורי ה-6$.

אל מול הביטקוין – לאחר ירידה מסיבית בשער המטבע במהלך המחצית השניה של 2016, ניכרת צמיחה בנפח המחסר. נסחר סביב 0.0003BTC, עם תמיכה ב-0.00025BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook