עדכון שוק 7-8

Jonathan Berger אוג 7, 2018 16:15

שוק הקריפטו ממשיך להצטמק. השבוע איבד השוק 20 מיליארד דולר נוספים משוויו  שעומד על 256 מיליארד דולר נכון לכתיבת העדכון. הדומיננטיות של ביטקוין אל מול האלטים נשארה דומה לשבוע שעבר סביב 47-48% לטובת ביטקוין והמגמה של המעבר מהאלטים לביטקוין נבלמה מעט בשבוע החולף. גם האלטים, כמו הביטקוין, סבלו השבוע אל מול הדולר, אולם במסחר אל מול הביטקוין נראה שהירידות החדות נבלמו ואם נקשיב טוב לרוחות השוק אולי נשמע את הפגיעה ברצפה.

מהאלטים הבולטים השבוע ניתן לציין את איתריום קלאסיק (ETC) שהתעורר משנתו ועלה בסביבות 16% על אף הירידות בשווקים, זאת לאחר צירופו של המטבע לזירת המסחר קויינבייס.

סך הכל ניתן לסכם את השבוע כרגוע ביחס לתנודתיות שראינו בשבועות שקדמו לו ועם זאת אסור לשכוח שעדיין מדובר בשוק פראי ובלתי מוסדר וותיקי השוק יודעים לספר עד כמה הרגשת הרגיעה של גלי השוק עלולה לתעתע. לכן, צריך לקחת בחשבון אירועים בלתי צפויים שיכולים להרעיד את אמות הסיפים של שערי המטבעות לטווח הקצר. עם זאת, למרות שההתלהבות והעניין הגדול סביב שוק המטבעות דועך לאיטו, הסתכלות לטווח הרחוק מפנה את מבטה למבחן הזמן שיספר לנו עד כמה מוכן העולם למהפכת הביטקוין ואנחנו עדיין מחכים לראות ביקושים שמקורם בהתקדמות אמיתית של התחום ולא רק באוויר החם של רגשות של משקיעים. גורמים שכאלו הנראים בטווח הנראה לעין יכולים להיות חציית הבלוק ב- 2020, השפעות גיאופוליטיות, אישור קרן סל של ביטקוין (ETF), משברים כלכליים, התפתחויות חיוביות בעולם הרגולציה וכניסתו של כסף מוסדי לשווקים. יחסי הגומלין בין הגורמים השונים מורכבים ובעלי השלכות מרחיקות לכת על הכלכלה העולמית ונדרשת סבלנות רבה כי מהפכות גדולות לוקחות זמן.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

קים קרדשיאן מצטרפת לעגלת הקריפטו – כוכבת הריאליטי הודיע בחשבון האינסטגרם שלה שהיא “התקדמה לביטקוין” וקיבלה תגובות רבות ומגוונות משלל העוקבים. האם תמיכה של סלבריטאים בביטקוין יכולה להוביל לשוק שורי נוסף?

ענקית השירותים הפיננסים Northern Trust מסייעת לקרנות גידור להשקיע בביטקוין – ענקית השירותים הפיננסים נכנסה לאקוסיסטם של שוק המטבעות ע”י פתיחת שירתיה לקרנות גידור הפועלות בתחום. הפירמה משרתת משקיעים גדולים ויכולה להכניס לשווקים כסף מוסדי רב.

23% מהאוכלוסייה של הונג קונג שוקלים לרכוש קריפטו לקראת המשבר הפיננסי הבא – על רקע מלחמת הסחר הפוטנציאלית שעלולה לפגוע בשווקי המניות המסורתיים, איגוד הונג קונג בלוקצ’יין (HKBA) ערך מחקר שגילה כי מספר גדול של אנשים בהונג קונג יפנו בקלות למטבעות קריפטוגרפים במידה ומשבר אכן יתרחש.

הבעלים של NYSE אמר שביטקוין יכול להיות “המטבע הבינלאומי הראשון בעולם” –  האימוץ ההולך וגדל של המטבעות הקריפטוגרפים מוביל את מייסד, יו”ר ומנכ”ל ICE, ג’פרי שפרצ’ר, לתמוך במטבע ולהצביע לכיוון אימוץ עולמי בעתיד הקרוב. לחברת הוול סטריט הזאת יש הרבה תוכניות לביטקוין ולפוטנציאל של שוק המטבעות.

מנהל קרן הגידור בריאן קלי: הודעת ICE היא “החדשות הגדולות ביותר של השנה” ו- “סלילת הדרך עבור קרנות סל של ביטקוין” –  בריאן קלי תיאר את פלטפורמת הנכסים הדיגיטלית החדשה שתוכננה על ידי הבורסה הבינלאומית כחדשה מרעישה משום שיש לה את הפוטנציאל להביא את קרן הסל המיוחלת.

מנכ”ל ג’יי פי מורגן צ’ייס, ג’יימי דימון: “אני כנראה לא צריך להתבטא יותר בנושא המטבעות” – לאחר הצהרתו דאשתקד שביטקוין הוא הונאה, סירב דיימון לומר אם השקפתו השתנתה בעקבות ההתפתחויות. אולם, הוא שיבח את שירותי תשלום מסורתיים כמו Paypal ו- Alipay והמבין יבין.

זירת המסחר הגדולה ביותר בקוריאה, אפביט מראה דוחות חדשים שמנקים אותה מחשד לפשיטת רגל – שלושה חודשים לאחר הפשיטה הידוע לשמצה ע”י ה- FSC הבורסה המבוססת בסיאול סיפקה דוחות שמוכיחים למשקיעים את היושרה של הפלטפורמה.

סטארבקס, BCG, מיקרוסופט, ו- ICE השיקו את Bakkt – ארבעת החברות השיקו במשותף פרויקט אשר נועד לאפשר ללקוחות לרכוש, למכור ולאחסן נכסים דיגיטליים. “Bakkt” יכולה להוביל להשקעות מוסדיות מאחר והיא מספקת מוצר שמוסדר ברמה הפדרלית.

פוסט זה נכתב לראשונה בתאריך אוגוסט 7, 2018.

 

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook