6 שנים ago

עדכון שוק 7-11

Jonathan Berger נוב 7, 2017 19:37

מחיר הביטקוין הגיע לשיא כל הזמנים לאחר שבוע נוסף של עליות. בשבוע האחרון, האלטים עדיין נמצאו במגמה שלילית למעט כמה מטבעות בודדים שהראו חוזקה, כמו ביטקוין קאש לדוגמה. בעקבות ההיסטוריה של הפיצולים הקודמים שהתרחשו בעבר הלא רחוק, הפיצול הקרב ובא השפיע על כל השוק. הרבה מהמשקיעים ומהמצטרפים החדשים מושפעים מאוד ממה שקרה בפיצולים הקודמים ומההתרחשויות האחרונות, מה שמחזק את הבטחון שלהם בקבלת תשואה חיובית לאחר הפיצול. ראינו ביטוי לכך בעליות שהתרחשו לאחר הפיצול של ביטקוין קאש ולאחר הפיצול של ביטקוין גולד. הצפי הוא שנראה זאת גם לאחר הפיצול של Segwit2X. בנוסף להיסטורית הפיצולים אשר עוזרת לנבא את מה שיתרחש בקרוב, CME (בורסה אמריקאית הממוקמת בשיקגו) מוסיפה לכלים הפיננסיים שלה מסחר בחוזים עתידיים על ביטקוין עוד השנה. ההשפעה של כל החדשות והפיצולים הביאו את האלטים למצב של שוק יורד (Bear Market) אשר גרר איתו ירידות חדות מאוד. לעומת זאת, המצב לא נראה כל כך נורא אצל חלק מהאלטים ומסתמן שנראה עוד גל חיובי בשוק זה. בשנים קודמות, בסוף השנה האלטים בדרך כלל לא יציבים ולקראת חודש ינואר השערים בדרך כלל מתייצבים, יהיה מעניין לראות אם השנה ההתרחשויות יחזרו על עצמן שוב.

עדכון לגבי ביטקוין גולד: רשת הבדיקות (Testnet) נמצאת בבדיקה בימים אלו, ישנו כבר מסחר עתידי ושערי המחיר התייצבו סביבה-$150.

אנו מתקרבים לפיצול המתוכנן לפי הסכם ניו-יורק, הפיצול צפוי להתרחש סביב ה-16 לנובמבר, כאשר הרשת של ביטקוין תגיע לבלוק מספר 494784. ניתן לעקוב אחר ההתקדמות כאן. מסחר בחוזים עתידיים עבור המטבע החדש שייווצר לאחר הפיצול (Segwit2X) כבר התחיל:

הפיצול הנוכחי שצפוי להתרחש, שונה מהפיצולים הקודמים, מכיוון שהפעם ישנם מספר גורמים אשר יכולים להשפיע על דברים מסוימים כגון:

  • הגנה ממתקפת ריפליי (Replay Attack), עדיין לא ממש ברור לאן זה יתפתח.
  • מי תומך בפיצול? ישנן חברות שתומכות בהסכם וחלק אשר חוזרות בהן מהחלטתן לתמוך.
  • איפה יתרכז כוח הכרייה וכמה הרשת תושפע מהפיצול וממעבר של כורים?
  • במידה והרשת אכן תושפע, האם המהירות שלה תיפגע?

נצטרך להמתין ולצפות במתרחש, ההמלצות שלנו לגבי הפיצול לא שונות מהמלצותינו בפיצולים הקודמים, אך נחדד שוב ונוסיף שהפעם אנו ממליצים להמתין ולא לבצע פעולות עד אשר יתברר אם הפיצול עבר בהצלחה.

ההמלצה שלנו הינה להחזיק את הביטקוין בארנק קר בו יש לכם שליטה מלאה על המפתח הפרטי. ארנקים אשר מאפשרים שליטה כזו:

למחשב: Electrum / Bitcoin Core

לאנדוראיד: Greenbits / Breadwallet

לאייפון: Breadwallet

או ארנקי חומרה כגון Trezor, Ledger Nano S וכדומה.

*ישנה גם האפשרות של להחזיק ביטקוין בזירת המסחר (ולקחת את הסיכון שטמון באחזקת מטבעות בזירת מסחר). דבר זה יאפשר להינות מיתרון בזמנים, עקב העובדה שהביטקוין ואולי המטבע החדש מהפיצול כבר יסחרו על הזירה, בזמן שאחרים לא יוכלו להעביר או למשוך את המטבעות האלו, מכיוון שהרשת תהיה חשופה למתקפות. בפיצול של ביטקוין קאש, מי שהחזיק ביטקוין על Bittrex נהנה מהיתרון, היה יכול למכור ביטקוין קאש במחירי שיא של 0.45 ביטקוין לביקאש אחד!

חשוב מאוד לוודא אם הזירה אשר בה אתם מחזיקים את הביטקוין תומכת בפיצול! יש לקרוא את הצהרת הזירה לקראת הפיצול.

קוברה, פעיל ותיק בפורום הידוע ביטקוין טוק (Bitcoin Talk) הציע שבמידה ו- Segwit2X תהיה השרשרת המנצחת, יש לבצע פיצול מהיר לשרשרת הישנה והמקורית של ביטקוין, על-מנת לא להיות על שרשרת ביחד עם כורים שמחליטים באופן ריכוזי עליה, ובנוסף לשנות את אלגוריתם הכרייה ולקרוא לשרשרת זו ביטקוין. תרחיש המתואר קיצוני, אשר לא סביר שיקרה, אך חשוב תמיד לקחת את כל האפשרויות השונות בחשבון.

עוד קצת חדשות מעולם הקריפטו השבוע

אתר המאפשר לעקוב ולראות אילו חברות חזרו בהן מהסכם ניו-יורק. בגולדמן-סאקס טוענים שמחירו של הביטקוין עשוי לעלות גם ל-$8000, ידיעה נוספת באותו נושא: מנכ”ל  גולדמן-סאקס מדבר על ביטקוין.

מאמר מעניין של WhalePanda, חבר ותיק בקהילת הקריפטו העולמית.

מקורות מידע אודות הפיצול הקרב:

ידיעה שפורסמה בשעות האחרונות: נמצא באג בארנק מסוג פאריטי, ארנק מולטיסיג של אתריום, אשר גרם למטבעות בשווי מאות דולרים להיות נעולים.

ביטקוין BTC

שוב ראינו שיא חדש, העליה הגיעה מאזורי ה-$6400 אשר ראינו בעדכון האחרון, עד למחיר של $7590, הטווח בו קיבלנו התנגדות. בימים האחרונים התרחש תיקון קליל אשר הביא לירידה עד למחיר של $6916. בשעות האחרונות המחיר מתייצב באזורי ה-$7000, אך הראלי עדין פה.

אתריום ETH

התמיכה בשערי מחיר של  0.05BTC נשברה וגררה ירידה חזקה של עד האזורים הנמוכים של תחילת העליות במרץ השנה, שם מחיר הרצפה הגיע ל-0.037BTC, לעומת הרצפה הנוכחית במחיר של סביב ה-0.04BTC. האם יש עוד לאן לרדת מכאן במידה ומחיר הביטקוין ימשיך בראלי?

המחיר אל מול הדולר עדיין נע סביב ה-$300 ונראה די יציב בימים האחרונים .

ביטקוין קאש

מחיר המטבע ממשיך בעליות משבוע שעבר עם תיקונים קלים בדרך ועומד כעת על כ-0.085BTC. מאז הפיצול אשר יצר את המטבע הזה, התרחשה עליה של כ-80% בערכו אל מול הביטקוין.

אל מול הדולר, שער המחיר בעליות מכובדות סביב ה-600$, מי זוכר שהרצפה הייתה $283.

לייטקוין LTC

ירידות מתמשכות מאז הקפיצות של ביטקוין מעבר ל$5000. חזרנו לשערים של אפריל. האם נחזור מכאן לרצפה? נראה שאנחנו ממש שם. בתקופות בהן יש פיצולים, יש אנשים הרואים מטבע זה בתור גידור לביטקוין. המטבע נסחר סביב מחיר של 0.008BTC וההתנגדויות עומדות סביב מחיר של 0.01BTC.

 

אל מול הדולר, לייטקוין נסחר סביב מחיר של $50 עם תזוזות של 10-15% למעלה ולמטה לאורך כל התקופה האחרונה.

אדקס ADX

אורח חדש בעדכון שלנו, בעקבות התעניינות במטבע לאחרונה. נראה שמחירו של אדקס אל מול הביטקוין מצא תמיכה סביב 0.0001BTC וכרגע נסחר סביב ,0.00012BT. באוגוסט השנה, מחיר מטבע הגיע לשיאו במחיר של 0.00058BTC, האם יש עוד סיכוי לחזור לשם? ההתנגדויות כרגע עומדות סביב מחיר של 0.00015BTC, משם ניתן לפרוץ מעלה.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook