3 שנים ago

עדכון שוק 6-3

Jonathan Berger מרץ 6, 2018 18:57

לאחר הרבה עליות ומורדות בשבועות האחרונים, שוק הקריפטו נראה יציב. שערו של הביטקוין ממשיך לטפס כאשר התמיכה ברמות של 10K$ נשמרת.

מי בכלל זוכר שהשער נסחר סביב 1000$ השבוע לפני שנה. הדומיננטיות בשוק הקריפטו מתייצבת גם היא, כאשר נכון לשלב זה, הביטקוין מהווה 40% משווי השוק.
בהמשך לשבוע שעבר, התנודתיות בשוק האלטים נמשכת.

רוב שוק האלטים מכוון מטה. אלט שבלט השבוע הוא המונרו, אשר עלה ב-15% אל מול הביטקוין. הירידה בשוק האלטים נובעת ממעבר כסף מהאלטים לביטקוין, כלומר, מהשינוי בדומיננטיות בשוק. שוויו הכולל של השוק נותר יציב, סביב ה-450$ מיליארד.

רגולציה – לא ניתן להתעלם מהסכנות האינהרנטיות בשוק הקרפיטו: החל מסיכוני שוק הנובעים מתנודתיות המטבעות, דרך התקפות סייבר ופרצות אבטחה וכלה בתרמיות.  רגולציה לא בהכרח תזיק לשוק. אדרבא, רגולציה מידתית עשויה לספק בטחון ויציבות. ככל שהוודאות והשקיפות סביב השוק תגבר, כך הסיכוי שכסף מוסדי יכנס לתחום, תעלה.

רשת הלייטנינג הולכת ותופשת תאוצה. הרשת צפויה לאפשר ביצוע של עסקאות חוצות-בלוקצ’יין, אשר ניתנות לעיבוד באופן מיידי ובעמלות אפסיות.

חדשות מהעולם

אוסטרליה – בעקבות שיתוף פעולה בין זירת מסחר מקומית למטבעות קרפיטוגרפים, לבין חברת BlueShyft, ניתן יהיה לרכוש ביטקוין ואתריום בכ-1200 דוכני עיתונים ברחבי המדינה.

יפן – הכריזה על הביטקוין כמטבע חוקי במדינה.

גרמניה – פרטים המשתמשים בביטקוין כאמצעי תשלום, לא יחויבו על כך במס.

ארה”ב – הרשות למסחר בחוזים עתידיים על סחורות (CFTC), הודיעה כי תאפשר לעובדיה לסחור במטבעות קרפיטוגרפים, אך לא במסחר ממונף.

עדכונים נוספים

בעקבות קראקן ובייננס, זירת המסחר, ביטפיניקס (Bitfinex) הפחיתה את העמלות עבור משיכת ביטקוין ב-33%. בעקבות מהלך זה, ביטפיניקס כעת מציעה את העמלה הנמוכה ביותר מבין שלושת הזירות עבור משיכת ביטקוין.

טט’ר עדיין מהווה סיכון לשוק הקריפטו. חרף חוסר הוודאות ששורר סביב המטבע, הטט’ר הוא בין עשרים המטבעות הגדולים ביותר עם שווי שוק של מעל 2.2 מיליארד דולר. ככל שהשימוש במטבע גובר וההסתמכות של זירות המסחר עליו גדלה, כך ההשלכות שעשויות לנבוע מקריסתו, יהיו הרסניות יותר.

זירת המסחר ביטרקס הודיע כי תוסיף את ה-(TrueUSD ($TUSD,  מטבע המגובה באמצעות הדולר. החברה שמאחורי המטבע, Trust Token, מגדירה את הראשון כ-“the world’s first legally-backed stable cryptocurrency.”

ב-IBM מאמינים שבלוקצ’יין היא טכנולוגיה חשובה אשר תשנה את הדרך בה העולם עובד.

גרפים

ביטקוין

השער יחסית תנודתי. קו המגמה היורד (מסומן באדום) ב-11K$ נפרץ השבוע. נסחר סביב 10-11K$ כאשר בטווח זה, נבדקות רמות התמיכה סביב 10K$ והתנגדות ברמות של 11,700$.

אתריום

אל מול הדולר –  כל עוד אנחנו באזור המסומן בצהוב, המסחר בשער יציב. רמות התמיכה סביב 800$ נבדקות וההתנגדות נשארה ברמות מחיר של 900$.

אל מול הביטקוין – מצטיירת תמונה של דאבל טופ, כאשר רמות התמיכה נשברות שבוע אחרי שבוע. נסחר סביב 0.075BTC עם תמיכה ברמות של 0.066BTC וההתנגדות סביב 0.083BTC.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר – השער נסחר ביציבות סביב 1200$ עם התנגדות באזורי 1400$ .

אל מול הביטקוין – התמיכה סביב 0.12BTC נפרצה השבוע ונראה שנכנסנו לדיפ. נסחר סביב 0.11BTC עם תמיכה באזורים אלו והתנגדות ברמות מחיר של 0.12BTC.

מונרו XMR

אל מול הדולר – קו המגמה המסומן באדום נפרץ השבוע. השער נסחר סביב 340$ עם ההתנגדות סביב 380$ ותמיכה באזורי 320$.

אל מול הביטקוין – השער נסחר ברמות ההתנגדות, סביב 0.032BTC. מנק’ זו, ניתן לפרוץ לרמות של 0.036BTC. ברמות אלה, נמצא ה-ATH. בסה”כ, השער נראה יציב וחיובי בהשוואה לשאר האלטים בתקופה זו . יכול להיות שהמסחר מושפע מהפיצול MONEROV שצפוי להתרחש החודש.

קרדנו ADA

קשה להתעלם מהאלט שהגיח אלינו בסוף 2017 והשתלב בטופ 10. אל מול הדולר – מאז השיא בתחילת ינואר, כאשר השער נסחר סביב 1.38$, המטבע במגמת ירידה. לאחרונה, נראה שהשער מתייצב באזורי ה-0.30$. נסחר סביב 0.028$ עם תמיכה באזורים אלו, והתנגדות באזורי ה-0.40$.

אל מול הביטקוין – השער במגמת ירידה. נסחר סביב 2600 סטושי, כשנבדקת תמיכה ברמות של 2500 והתנגדות סביב 3000 סטושי.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook