5 שנים ago

עדכון שוק 5-8

Jonathan Berger אוג 4, 2017 23:52

האקשן של התקופה האחרונה נמשך. כמצופה, ב- 1 לאוגוסט השבוע נולד לו מטבע חדש משרשרת הבלוקים של ביטקוין בשם ביטקוין קאש.(BCH) או ביקאש (Bcash) בקיצור. מעבר לויכוח שהוליד אותו, כעת מתנהל ויכוח גם על השם – ביטקוין קאש, אשר כולל את המילה ביטקוין, או ביקאש.

בהמשך לפיצול המדובר, שעבר בתמיכה של אחוז קטן של הכורים של VIA BTC, קיבלנו (תרתי משמע) מטבע שהיסטורית הרשת שלו זהה לזו של ביטקוין עד ה- 1 לאוגוסט. מחזיקי ביטקוין שהחזיקו את המטבע לפני 1 לאוגוסט (בארנקי חומרה וכן במספר זירות מסחר) – קיבלו מטבע נוסף שמתחיל שרשרת בלוקים חדשה לגמרי. המדריך המצוין הבא מסביר איך לשחרר את הביטקוין קאש (או הביקאש…) ולהעבירם לזירות המסחר.

הלידה של המטבע החדש לא היתה קלה. לקח שעות למצוא בלוקים ראשונים ולאשר טרנזקציות . ההליך כרגע מאוד איטי ולכן אינו משתלם לכורים, בהשוואה לכריית ביטקוין רגיל. ישנם עוד הליכים ושינויים טכניים שהפרוטוקול של ביטקוין קאש צריך לעבור עד לייצוב מלא של הרשת כדי תאשר בלוקים מהר. האיטיות בבלוקים ניכרת על גרף המטבע כאשר ניתן לזהות כל כמה שעות כניסה של בלוק ובתגובה מימוש של 10-15% שמוריד את ערך הביקאש. נתון מעניין נוסף הוא הסירקולציה של כמות הביטקוינים בשימוש כיום, בעזרת מעקב אחרי טרנזקציות מבלוקים שהיו לפני הפיצול. יהיה מעניין לעבד את הנתונים האלה בעתיד הקרוב.

Bitcoin Cash last blocks

בלוק כרייה: בלוק כרייה מכיל תיעוד ורישום של פעולות על רשת ביטקוין, כיום כל 10 דקות בממוצע נסגר בלוק המכיל בתוכו טרנסאקציות שנכרו. ויקי כאן להמשך קריאה.

מה ההבדל המרכזי בין ביטקוין לביקאש?

-גודל הבלוק בביטקוין קאש 8 מגה ובביטקוין רגיל 1 מגה. על גודל הבלוק החלו המחלוקות הפוליטיות בקהילת ביטקוין, שינוי היה מתבקש משום שהבלוקים בביטקוין התמלאו מה שגרר איטיות ועלייה בעמלות ההעברה. ביטקוין קאש לא אמצו את טכנולוגיית סגוויט בשונה מרשת ביטקוין.

יהיה מעניין לראות איך רשת עם צריכה של משאבים שונה כמו  שינוי של גודל הבלוק תעבוד בפועל, במקביל לביקוש של המטבע החדש. נמתין שהקושי ברשת יתואם על ידי הכורים (ההתאמה נעשית במקביל לכח הכרייה) והרשת תתייצב, תהליך שיכול לקחת הרבה זמן. הסיכון של רשת קטנה שעלולה לקלע למשברים, וזאת אחרי קבלת תמיכת הכורים.

האלטים סבלו מתנודתיות יתר ותיקונים חדים. מחזיקי ביטקוין רבים מימשו אלטים לביטקוין לפני ה- 1 לאוגוסט על מנת לקבל ביקאש. רוב האלטים ירדו וחלק ממש קרסו ולא התאוששו עדיין. אולי מדובר בהזדמנויות קניה? בעדכון הקודם כתבנו על האפשרות שראינו שיא.
עוד הפתעה שראינו באלטים. מהרגע שביטקוין קאש הצטרפה לשוק שוב מאזן הכוחות בין ביטקוין לאלטים גדל משמעותית לטובת האלטים.

Market Cap. BTC dominance had decreased due to Bitcoin Cash

גרפים

ביטקוין קאש נסחר בביטרקס בווליום מכובד. ביומיים הראשונים לא היה ניתן להפקיד ביקאש, ההיצע היחיד היה ממי שהחזיק ביטקוין לפני הפיצול בזירה. לא היו רבים כאלה, והמחיר האמיר עד ל- 0.48 ביטקוין לביקאש אחד! לאחר מכן חווינו נחיתה איטית לרמות 0.2-0.16 ושם החלו ההפקדות המאסיביות של מי שאכסן את הביטקוין שלו מחוץ לזירה. ההפקדה האיטית, הדורשת 20 אישורים, גורמת לירידה משמעותית אבל אח”כ התאוששות (עד ההפקדה הבאה)

הערה: בעקבות היממה הלא צפויה (עניין ההפקדות), יש קושי בניתוח המוצג בגרף הבא:

ביטקוין

הגרף נראה מאוד חיובי לאחר הפיצול. לא ראינו פאניקה וירידות חדות כמו שרוב השוק חזה לקראת הפורק.  כעת אנו עומדים מול התנגדות חזקה מאוד בשיא כל הזמנים סביב שער 3000$. מסומן בגרף היומי כל הנסיונות הקודמים של ביטקוין לפרוץ אזורים אלה. במידה ונצליח, נקבל שיא חדש. מנגד, המצב יכול מאוד להטעות את השוק אם נסתמך על העבר הקצר. כרגע נסחר מעל 2800$, קפיצה יפה ומהירה אחרי ירידה מהירה לתמיכה ב- 2400$.

איתריום

קצת נעצרת מגמת הירידה מהחודש האחרון. התמיכות אחרונות היו סביב 0.066BTC ולאחר מכן עלייה חדה ומהירה עד רמת 0.084BTC שם שכנה התנגדות. איתריום מתבססת סביב רמת 0.077BTC אי אפשר להכריז שהגענו לרצפה בטוחה. איתריום מול דולר נתמכה באזור ה- 140$, כעת התמיכה המשמעותית ברמה הפסיכולוגית 200$.

זיקאש קלסיק

מטבע אלטרנטיבי המלווה על ידינו תקופה בעדכונים.מאז החלוקה של ZEN (למחזיקי זיקאש קלאסיק), זיקלסיק במגמת ירידה חזקה מאוד. כעת השערים מאוד נמוכים, גם בהתאם לתקופה האחרונה. ביממה האחרונה נפח המסחר עלה. כרגע השער עומד על 0.00055BTC אחרי שבשיאו כבר הגיע היום ל- 0.00068BTC.

אוגור

אוגור בנקודה מאוד מעניינת בגרף. על סף ירידה לשקע, אל האזורים לפני מרץ. מסומן בגרף אזור מאוד שברירי, שהוא למעשה נקודת הכרעה. עשויה לשמש כנקודת כניסה. השער עומד על 0.006BTC. בשיא המהלך האחרון הגיעה ל- 0.0169BTC. למטבע עדיין אין מוצר בחוץ, מה שמשפיע על הסנטימנט. במידה ותהיה התקדמות משמעותית בפרויקט המגמה כנראה תשתנה ותחזור להיות חיובית.

בייטבול – החלוקה החודשית מתקיימת בקרוב מאוד

הפרוייקט, אשר מבצע הפצה של המטבעות שלו לכל מי שמחזיק ביטקוין (מזכיר משהו?), מבצע הפצה נוספת בירח המלא הקרוב – 7.8 בשעה 18:10 לפי UTC (שעה 21:10 בישראל). עבור כל 16 ביטקוין תקבלו 1 GB (מיליון בייטבול) הנסחרים כעת סביב 0.2 ביטקוין. על כל 5 GB אשר מוחזקים בארנק הייעודי תקבלו GB נוסף. כדי להשתתף יש להוריד את אפליקציית הארנק של בייטבול (נוסה על ידינו) ולחתום על כתובות הביטקוין השייכות לכם. על כל התהליך תוכלו לקרוא באתר של בייטבול.

טיפ מספר 2 לסוחרים ולמשקיעים

הכירו את פקודת Auto-Sell בזירות המסחר (קיים ב- Bittrex בתפריט הראשי תחת כפתור LAB). הפעלת הפונקציה תמכור עבורכם במחיר שוק (כלומר “תזרוק” לקיר הביקוש) כל יתרה של מטבע שתבחרו. במקרה של ביקאש היא עשוייה להיות מאוד שימושית. כאמור, כאשר מאושר בלוק המפקידים ממהרים לממש. וכדי להקדים אותם וללכת לישון בשקט אפשר פשוט להפעיל Auto-Sell.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook