3 שנים ago

עדכון שוק 4-7

Jonathan Berger יול 4, 2018 15:41

אחרי שבוע שקט של ירידות הגיע שבוע תנודתי עם ירידות חדות ועלייה מהירה שהגיע מיד אחריהן עם נפח מסחר גבוה. שער הביטקוין עדיין נמוך יחסית לשיא שלו ואפשר לראות בכך רמז לחשש של משקיעים חדשים כישנים. עם זאת, קשה להצביע על שינוי מגמה בשלב זה וברגע שנראה עליה יציבה נוכל לומר שנשברה מגמת הירידה. בכל מקרה התחזיות השוריות ימתינו לפחות עד שנחזור חזרה ל- 10.000 דולר.

 לצד זאת, זירת האלטים קיבלה קצת חמצן ירוק במשך השבוע והירידות החדות נבלמו והתחלפו בתקווה של סוחרים ומשקיעים. בתוך כך בלטו מספר אלטים שהציגו מהלכים פיננסיים מרשימים ובזירת המסחר בינאנס מטבעות אחדים פומפמו אף מעל 700% עם נפח מסחר גבוה באופן חריג בשווי של עשרות אלפי ביטקוינים. למרות הבעיתיות שבעניין, אירועים מסוג זה מושכים לשוק משקיעים חדשים בעלי תיאבון למכפילי רווח שרק שוק הקריפטו יכול לייצר. סך הכל ניתן לקוות שהתעוררות האלטים תעורר עניין מחודש שימשוך כסף חדש. כמובן, כמו שאנחנו יודעים, כסף חדש עובר דרך ביטקוין תחילה ועל אף נגישותו המתרחבת של איתריום ביטקוין עדין, על פי רוב, התחנה הראשונה בדרך לעולם הקריפטו ולכן עלייה בשוק האלטים היא בעלת משמעות גם לשער של ביטקוין באופן עקיף.     

הדומיננטיות של ביטקוין לא השתנתה הרבה מאז מהעדכון האחרון למרות שגודל השוק נגע בשפל של 2018 בשבוע האחרון סביב 230 מיליארד דולר שזה ירידה של 70% לערך מהשיא של תחילת השנה.

נכון לכתיבת העדכון גודל שוק הקריפטו עומד על 268 מיליארד דולר. בגרף של שלושת החודשים האחרונים של גודל שוק הקריפטו ניתן לראות את ההתמתנות בירידות ונראה שמתחילים להיכנס למצב צבירה

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

פייסבוק הורידה את האיסור על פרסום מודעות המקושרות עם עולם הקריפטו –  שישה חודשים אחרי שאסרה החברה את פרסום התחום בגבולותיה, פרסמה פייסבוק עמדה מרוככת המאפשרת פרסום לעסקים לגיטימיים. עם זאת, מיזמים החשודים כניסיונות הונאה כמו ICO’S, אופציות בינאריות וכד’ עדיין יפסלו לפרסום.

הפרלמנט האירופי אומר כן למטבעות דיגיטליים אבל לא למטבעות קריפטוגרפים – ועדת הכלכלה והפיננסים של הפרלמנט האירופי בחרה להעדיף את המטבעות הדיגיטליים של הבנק המרכזי (CBDC) על פני ביטקוין ומטבעות מבוזרים אחרים בשל יציבות המטבע. כמו כן טענה הועדה שמטבעות קריפטוגרפים משמשים בעיקר ככלי ספקולטיבי בעוד שמטבעות דיגיטליים של בנקים מרכזיים יכולים לשנות את פני הכלכלה. האם עידן מטבעות דיגיטליים לא מבוזרים לפנינו?

ענקית הבנקאות ING שורית על ביטקוין – סקר שנערך על ידי ענקי הבנק והוצג באמצעות דו”ח כלכלי מייצר תקוות גדולות עבור ביטקוין כששיעור האימוץ ממשיך לגדול למרות הצניחה בשער המטבע. מטבעות קריפטוגרפים מחזיקים את ההבטחה הגדולה ביותר במדינות שבהן המערכת הפיננסית המסורתית היא פחות יעילה, כלומר שבהן אימוץ נרחב אינו כה רחוק ואולי אף עליות שערים.

מאונט גוקס נדרשת להחזיר את הכסף בביטקוין – בעקבות פסק דין נדרשה מאונט גוקס לפצות את הנושים בביטקוין האבודים. ההחזר יבוצע במסגרת הליך שיקום אזרחי ולא תחת חוקי פשיטת רגל. לוח זמנים רשמי לתשלום הליכים טרם יצא לאור, אך הוא נסחר ב -483 דולר ב -2014 והוא יהיה כלי ההחזר המקובל על פי פסק הדין.

מנכ”ל ביטמקס: “ביטקוין יגיע לשווי של 50 אלף דולר עד סוף שנת 2018” – בעקבות הקפיצה של ביטקוין חזרה בסוף השבוע, ארתור הייס מזירת ביטמקס הולך עם התחזית וטוען שביטקוין יגיע ל -50 אלף דולר עוד השנה. הוא אומר כי שוק המטבעות נמצא במרחק של עוד צעד רגולטורי אחד כדי לעבור את שיא כל הזמנים   והגדיר נקודת ציון דרך חדשה. מבטיחים לחזור לתחזית שלו כבר בקרוב.

אזהרה: האקרים מנטרים מעל 2.3 מיליון כתובות ביטקוין – עברייני קריפטו ידועים ביוזמותיהם ולאחרונה פורסמה תוכנה זדונית ששומרת כתובות ביטקוין ומאפשרת להאקרים להחליף את הכתובות במהירות ובלי משים לב ובכך לגנוב את כסף מהארנק. תחום הקריפטו עדיין רווי פרצות ויש לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים כדי להימנע ממפח נפש.

קוינבייס התחילה לספק שירות משמורת על כסף מוסדי – מעל 10 ביליון דולר מחכים בצד כדי להיות חלק משוק הקריפטו. בורסת הקריפטו קוינבייס השיקה את השירות כדי לאפשר אכסון מאובטח של נכסים קריפטוגרפים לגופים פיננסיים גדולים באירופה ובארה”ב. השירות יכלול שכבות אבטחה רבות שמירת מפתחות פרטיים באופן לא מקוון ואחסון קר מאובטח. האם כסף מוסדי יקפיץ את שער הביטקוין לשיא חדש? נמשיך לעקוב.

הפרלמנט האירופי מחסל טענות דוביות בדו”ח חדש שהוא מפרסם –  על פי דו”ח חדש שכותרתו “המטבעות הווירטואליים והמדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים: אתגרים עתידיים”, ועדת הכלכלה והפיננסים של הפרלמנט האירופי הראתה את תמיכתה במטבעות דיגיטליים תוך התעלמות מעמדתם השלילית של כמה מומחים במטבעות קריפטוגרפים. הדו”ח התייחס למטבעות קריפטוגרפים תחת ההגדרה של “צורה עכשווית של כסף פרטי”, וציין כי התכונות הטכנולוגיות שלהם יהפכו את המערכות הפיננסיות לשקופות, בטוחות, ומהירות יותר. לדברי הרשויות באיחוד האירופי, המטבעות האלה “יישארו איתנו לזמן מה”.

רשות המסים תקבל מידע על משקיע קריפטו – במסגרת המלחמה בהלבנת הון ערכה רשות המיסים הישראלית ביקורת במשרדי החלפנית ביטס אוף גולד והגיע להסכמות עם החברה שבמסגרתם תעביר החברה לרשות מידע על לקוחותיה המעבירים סכומים גדולים מעל 50K$ בשנה.

בינאנס עוצרת את המסחר בעקבות עסקאות חריגות – בורסת המסחר בינאנס השעתה הלילה (4/7) את כל שירותי המסחר בפלטפורמה עקב אי סדרים שמקורם ב- APIs של מספר משתמשים. האסימון המושפע היה Syscoin (SYS), רשת מבוזרת שהתפצלה מפרוטוקול הביטקוין. מטעם הפרויקט נמסר כי הוא נתקל בבעיות מערכתיות וכי הם מבקשים להקפיא את המסחר באסימון עד למיצוי הליכי התחקיר. בינאנס חזרה לפעילות ביום רביעי בשעה 8:00 (UTC) והסוחרים יכולים לנשום לרווחה ולהישאר בביתם ליום עבודה נוסף.

גרפים

ביטקוין

בשבוע האחרון ראינו את השער נוגע ב- 5777$ וחוזר מהר מעלה שובר את הטרנד היורד שהתחיל ב-9700$

נראה שהטווח התנגדות שנבנה הוא סביב 9K$ אך לפני ישנה עוד התנגדות ב7500$ הטרנד בימים האחרונים הוא מעלה אך אנחנו עדין בתיקון מאז ינואר. נסחר סביב 6700$ התנגדות ב7500$ בטווח הזה תמיכה ב5800$.

אתריום

אל מול הדולר מבחינה טכנית התמונה של אתריום דומה לזו של ביטקוין .

ירידה מ-800 דולר עד לרצפה של 405$  ולאחר מכן עליה מהירה ששברה את הטרנד היורד נסחר סביב 476$ התנגדות ב- 500$ תמיכה ב- 444$

אל מול ביטקוין תמיכה חזקה סביב 0.07BTC מחזיקה את הירידות שראינו בשבוע האחרון נסחר סביב 0.071BTC התנגדות ב- 0.075BTC בטווח הזה.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר חזרנו לתמיכה שראינו באפריל סביב 644$ ומשם השער חזר למעלה ונסחר סביב 791$

התנגדות ב- 900$ צמיכה ב- 700$ בטווח הזה

אל מול ביטקוין תמיכה סביב 0.11BTC מחזיקה והניסיון לפרוץ מעלה נתקל בהתנגדות סביב 0.125BTC. נסחר סביב 0.118BTC.

ליסק

אל מול הדולר נסחר סביב 5.8$ האם זו הרצפה? לא בטוח, אך זה בהחלט השער הנמוך ביותר שראינו מאז נובמבר 2017, שם התחילה מגמת עליה. תמיכה סביב 5$ בטווח הזה התנגדות ב-6$ .

אל מול ביטקוין גרף שבועי מאז השיא בפברואר נשברו כל התמיכות והשער הגיע לשיא של 0.0034BTC ירידה לרמות של 0.0008BTC שם נמצאה תמיכה ממש על הפיבונאצ’י אך אין להתעלם שהרצפה עוד יכולה לדרת קומה קומה נוספת. נסחר סביב 0.00087BTC התנגדות ב- 0.001BTC בטווח הזה.

סטים

אל מול הדולר הטרנד היורד נשבר עם עלייה בנפח המסחר נבחנת ההתנגדות סביב 2$ נסחר סביב 1.6$ תמיכה ב-1.4$ בטווח הזה.

אל מול ביטקוין הגרף קצת דומה טכנית נסחר סביב 0.00024BTC בטווח הזה תמיכה ב-0.0002BTC התנגדות 0.00028BTC.

 

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook