3 שנים ago

עדכון שוק 30-1

Jonathan Berger ינו 30, 2018 20:55

התיקון נמשך. ניכרת ירידה משמעותית בנפח המסחר, בין היתר על רקע מימוש החוזים העתידיים. אף שמורגשת תחושת יציבות עם תמיכה חזקה ב-10K, מבחינה טכנית, נראה שזה לא הולך להחזיק מעמד.  אולם, צריך לקחת בחשבון שככה השוק הזה התנהג בעבר במסחר ביטקוין אל מול דולר. צריך לנסות להבין מה הן הסיבות לתיקון ואילו תובנות ניתן להפיק ממנו.

מההבנה שלנו ומעקב מתמשך אחרי השוק, סיבות אפשרויות לתיקון:

  • עליה מהירה חדה מביאה לתיקון מהיר חד.
  • אין מספיק כסף במסחר אל מול הדולר. על אף הצמיחה המרשימה בשנה האחרונה, עדין מדובר בשוק קטן ותנודתי.
  • הרגולציה הולכת ומתהדקת, ואחת ההשלכות של כך, היא קושי וסרבול בהזרמת כסף פיאט מהבנקים לזירות המסחר, וכן, בהזרמת כסף מזירות המסחר לבנקים.
  • הרבה כסף טיפש שמתפזר במסחר לא חכם או רמאויות כדוגמת, ביטקונקט.
  • פרצות אבטחה לרבות, פישינג ופרצות לזירות המסחר.
  • חוסר הוודאות סביב תתר.

בתקשורת, נמשך ההייפ סביב טכנולוגיית הבלוקציין וסביב הביטקוין, אולם, נראה שמרבית הסיקורים בתקשורת מתמקדים אך בתנודתיות של שער הביטקוין, מבלי להזכיר כלל את הטכנולוגיה שבבסיסו ואת הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה זו. הספקולציה סביב השער מביאה את המיינסטרים לקריפטו, ומעניין יהיה לראות כמה מהחדשים באמת יתעניינו בטכנולוגיה ויתרמו לתחום.

עם הירידה בביקושים לביטקוין, מורגשת ירידה משמעותית מאד בעמלות. לא ניתן לקבוע בוודאות, אולם, מסתמן שהגורם המרכזי שהשפיע על העמלות היה העומס הכבד, ולא שילוב של מתקפה כמו שהרבה סברו. בנוסף, פתרונות כמו רשת הלייטנינג שהולכת וצוברת תאוצה, עשויים להוזיל את שיעור העמלות באופן משמעותי בעתיד.

בגיזרת האלטים – נראה שהשוק יציב יחסית אל מול הביטקוין, אולם, חלק מהאלטים ממשיכים לטפס ומשקיעים מגדרים את השקעותיהם ב-NEO ו-ETH בתקופה האחרונה. סיבות אפשריות לכך, הן

נפח המחסר, גודל השוק, נזילות וכמובן טיפוס מתמשך מאז תחילת התיקון של הביטקוין. אל מול הדולר, מורגשת ההשפעה מהירידה הממושכת בשער הביטקוין, כששערם של חלק ניכר מהאלטים ירד במקביל לשערו של הביטקוין.

נראה שהבאזז סביב הנפקות ה-ICO, נמשך. מאז הרגיעה בכמות ההנפקות בסוף 2017, נראה שכמות ההנפקות רק הולכת וגדלה. חלק אינטגרלי מהגיוסים מסתיימים בהצלחה, וחלקם מניבים רווחים נאים למשקיעים, מה שמוביל להתעניינות הולכת וגוברת בשוק.

חדשות מאסיה

ביפן – זירת המסחר למטבעות קריפטוגרפים, קוינצ’ק (Coincheck), נפרצה ע”י האקרים השבוע. במהלך הפריצה נגנבו 523 מיליון מטבעות XEM, מארנקם של כ-260,000 משקיעים. לנוכח התנודתיות בשער המטבע קשה להעריך את הסכום הדולרי המדויק שנגנב, אולם, מדובר בסכום הגבוה מ-400 מיליון דולר, מה שהופך את הפריצה הנ”ל, לגניבה הגדולה ביותר בהיסטוריה (בתחום). החברה הודיעה כי תפצה כל אחד מ-260 אלף המשתמשים שנפגעו מהפריצה, בהתאם לכמות המטבעות שנגנבו ממנו ולפי שער של 88.5 ין יפני ל-XEM.

על רקע הפריצה, מנכ”ל הבנק המרכזי של יפן (bank of Japan), הירומי יאמהוקה (Hiromi Yamaoka), יצא הצהרה כי בכוונתו לנקוט ברגולציה זהירה ומתונה, כזו שתאפשר מחד, למגר את סיכוני המשקיעים, ומאידך, לממש את הפוטנציאל של הטכנולוגיה החדשנית. לדבריו, אין הכרח ברגולציה זהה במישור הגלובלי, אלא, די בהכרה משותפת בסיכונים הנובעים מהשימוש במטבעות קריפטוגרפים.

בדרום קוריאה – הממשלה פרסמה באופן רשמי הנחיות והבהרות עבור בנקים המספקים שירותים לזירות המסחר למטבעות קריפטוגרפים, או לסוחרי קריפטו, הנוגעים להתמודדותם עם רגולציית איסור הלבנת הון. זאת בנוסף לדרישה מהשבוע שעבר, להטמעת ה-Real-name system, אשר מונעת מסוחרים לפתוח חשבונות אנונימיים למסחר. הטמעת המערכת צפויה להסתיים היום (ה-30.1).

עוד מדרום קוריאה, עפ”י דיווחים לא רשמיים, סמסונג (Samsung) תחל בייצור שבבי ASIC, וציוד נוסף עבור כריית מטבעות קריפטוגרפים. יש לזכור שלפני כחודש, סמסונג כבר יצרה שבב עבור מכשיר לכריית ביטקוין של חברת Ebang.

חדשות מאירופה

בשוויץ – שר האוצר, ג’והן שניידר (Johann Schneider-Ammann) יצא בהצהרה לפיה, שוויץ רוצה להפוך לקריפטו ניישן (“crypto nation”). זאת לנוכח הפוטנציאל העצום הגלום בשוק הנפקות ה-ICO. יש לזכור שכבר כעת, שוויץ היא מדינה מאד ידידותית ליזמי קריפטו, אשר מהווה בסיס לעשרות מיזמים ביניהם Tezos ו-Bancor. הצהרה זו, מגיעה על רקע הודעתו של יו”ר בנק UBS השוויצרי, אקסל וובר (Axel Weber), מוקדם יותר השבוע, לפיה, הבנק לא יאפשר מסחר בביטקוין בעקבות הרגולציה המתהדקת, אשר עלולה להוביל לירידה משמעותית בשער המטבע.

רוסיה – אנטולי אקסקוס (Anatoly Aksakov), יו”ר וועדת הפיננסים בפרלמנט, הודיע השבוע בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית TASS, כי ככל הנראה הבורסה לניירות ערך במוסקבה תאפשר מסחר במטבעות קריפטוגרפים.

עדכונים נוספים

בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שהתקיים השבוע, נערכו דיונים בין השאר אודות הבלוקצ’יין, הביטקוין והשלכותיהם. בעוד שהבלוקצ’יין זכה לאהדה רבה בכנס, הביטקוין קיבל ביקורת רבה. בין היתר נשמעו טענות על כך שהערך הפנימי של הביטקוין אינו ניתן לניתוח, וכי אינו משקף את ערכו האמיתי; על האנונימיות שמציע המטבע, ועל הפוטנציאל לשימוש בו להלבנת הון או מימון טרור.

לאחר שבחודש האחרון, קוינמרקקאפ (coinmarkcap), הסירו בפתאומיות את הבורסות הדרום קוריאניות מחישוב המחיר באתר, כעת, הם מחשיבים אותם בחישוב המחיר. גם הפעם, הצעד נעשה ללא כל הודעה מוקדמת מטעם החברה. במסגרת צעד זה, הוספו לשווי השוק באתר החברה כ-50 מיליארד דולר.

עדנה פרידמן, מנכ”לית בורסאת נאסדק, הודיעה השבוע כי החברה בוחנת אפשרות להשיק שירות חוזים עתידיים על מטבעות קריפטוגרפים. החברה טרם סיפקה פרטים מדויקים אודות החוזה שעתיד להיות מושק, אולם, לדברי פרידמן, מדובר במוצר שונה מהחוזה שמספקות בורסות CME ו-CBOE. טרם פורסם מועד רשמי להשקת החוזים, אך עפ”י דיווחים שונים, השירות עשוי להיות מושק כבר ברבעון השני של 2018.

לאחר שבתחילת החודש, מייקרוסופט חסמה את האפשרות עבור לקוחותיה לשלם בביטקוין בחנות הוירטואלית של החברה, בעיקר לנוכח תנודתיות המטבע והעמלות הגבוהות באותה עת, כעת, החברה שבה לאפשר תשלום בביטקוין.

תת’ר (tether), החברה שהנפיקה את ה-usdt, הודיעה השבוע כי הפסיקה לעבוד עם פירמת רואי החשבון Friedman LLP. ידיעה זו מגיעה על רקע חשדות על כך שלחברה אין גיבוי לכסף שהנפיקה, ועל שיתוף פעולה עם זירת המסחר Bitfinex. בהמשך לידיעה זו, רשות ה-CFTC, שלחה זימון (Subpoena) לביטפינקס ותת’ר, אשר חולקים את אותו מנכל, פיל פוטר (Phil Potter). זאת מאחר שתת’ר טרם אימתה שיש לה גיבוי ל2.3 מיליארד USDT שהונפקו על ידה. עפ”י דוח שהפיקה פירמת רו”ח פרידמן LLP בחודש ספטמבר, באותה עת, ברשות החברה היה סכום המוערך ב-443 מיליון דולר, בעוד ששווי סך ה-USDT היה כ-420 מיליון דולר. אולם, בדוח זהות הבנקים לא נחשפה, ומאז ועד היום, לא ברור היכן הכסף של תת’ר מוחזק.

גרפים

ביטקוין

כפי שציינו לעיל, התיקון נמשך. דומה שהתמיכה ב-$10K מעט רעועה. התמיכות הבאות מצויות הרבה יותר למטה, ברמות מחיר של 7500$ והבאות סביב 5K-4K$. התמיכה הזמנית סביב 10K תעמוד למבחן ביממה הקרובה, אל מול גל המימושים. השער נסחר סביב 10K$ עם זליגות קלות, וההתנגדות בטווח זה, סביב 12K$. המגמה מטה.

אתריום

אל מול הדולר – נסחר סביב 1100$ עם התנגדות ברמות מחיר של 1200$ ותמיכה ב-900$. שער האתריום היה די יציב השבוע אל מול הדולר.

אל מול הביטקוין – עפ”י הגרף השבועי, מסתמן שאתריום עשוי להיות מקום בטוח לגידור אל מול הביטקוין. אזורי ההתנגדות ברמות 0.1BTC, נפרצו לאחר שלושה שבועות מסחר, ורמות ההתנגדות הבאות מצויות ברמות של 0.0115BTC. נסחר סביב 0.106BTC עם תמיכה שנבנית סביב 0.1BTC.

זיקאש

אל מול הדולר – השער מתקן ביחד עם הביטקוין. רמות התמיכה כרגע הם אזורי ההתנגדות של לפני דצמבר. השער נסחר ברמות מחיר של כ-410$ עם תמיכה באזורים אלה. זוהי נק’ מעניינת עבור הזיקאש, מנק’ זו, הדרך למטה עשויה להיות כואבת.

אל מול הביטקוין – השער במגמת עליה מתחילת השנה, ונראה שלאחר העליה המהירה, הוא מתייצב. נסחר ברמות התמיכה סביב 0.038BTC עם התנגדות ב0.043BTC. ה-RSI נראה די נמוך.

מונרו

אל מול הדולר – השער מושפע מהמסחר בביטקוין ונמצא במגמת ירידה. נסחר ברמות מחיר של 280$, עם תמיכה רחוקה סביב 235$ והתנגדות ב-340$ .

אל מול הביטקוין –  אף שהשער נוטה מטה, הוא שומר על יציבות יחסית. ה-RSI נמוך. נסחר סביב 0.027BTC כשבטווח זה, התמיכה ברמות מחיר של 0.022BTC והתנגדות ב- 0.032BTC. משם הדרך ל-ATH חדש.

דאש

אל מול הדולר – מאז השיאים מחודש דצמבר האחרון, כשהשער האמיר לרמות של 1595$, החל תיקון של מעל 50% אשר הביא את השער להיסחר ברמות מחיר של 700$. באזורים אלה נסחר המטבע, כשבטווח זה התמיכה ב-600$ והתנגדות ב-800$. תיקון דומה לזה של הביטקוין. ניתן להצביע על התאמה בין התנודות באלטים לתנודות בביטקוין, לפחות אל מול הדולר.

אל מול הביטקוין – חזרנו לניתוח קודם שלנו, בו סימנו את אזורי התמיכה וההתנגדות. אין שינוי משמעותי בשער המטבע. המטבע במצב צבירה ונראה דיי יציב במונחי קריפטו. נסחר סביב 0.068BTC, כשבטווח הקצר התמיכות סביב 0.06BTC והתנגדות ברמות 0.075BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook