3 שנים ago

עדכון שוק 3-4

Jonathan Berger אפר 3, 2018 20:29

בשבוע האחרון המשיכה המגמה מטה. לא הרבה השתנה מהעדכון האחרון ובעיקר ראינו ימים תנודתיים לצד עלייה במדד הפחד. השער טייל בעיקר סביב ה-6000$ ומחזורי המסחר של המימושים עלו במעט. האם אנחנו קרובים לרצפה? ביומיים האחרונים המימושים נרגעו מעט והשער חזר לאזורי ה-7K$+, קצת מרגיע אך לא מבטיח שהשוק הדובי הסתיים. סך הכל שנת 2018 התחילה בצורה שלילית ביותר: שער הביטקוין נפל אל מתחת ל-6000$ ובזמן קצר מאוד ראינו את שוק הקריפטו מצטמק בקרוב ל-60%, ולא נרחיב על הקריסה של אתריום או לייטקוין שכבר הגיעו לשיאים אל מול הדולר. טבעי לחפש סיבות לירידות, אבל לא תמיד הם יהיו הגיוניות. לצד זאת, אם נביט לאחור ונסתכל על המחזוריות של ביטקוין לאורך הזמן נראה דפוס שבו העלייה היא חדה ומהירה והירידות נפרסות על תקופות ארוכות יותר.

ובזמן שיש מי שמספיד את ביטקוין ואת שוק הקריפטו בכללותו, התחום ממשיך להתקדם:

-ב-14 למאי יתקיים אירוע קונצנזוס הכולל את השמות הגדולים בתחום שידונו על החידושים וגם על התפתחויות בעולם הרגולציה. באירוע הקודם שהיה ב-2017 התחילה המגמה השורית של יוני, נחכה לראות מה יקרה השנה.

-חלה התקדמות עם אישור ה-SEC של תעודות סל crypto-based, מה שצפוי לאפשר מסחר תעודות סל . קרן חליפין (ETF) היא כלי נוסף שיכול למשוך משקיעים נוספים ולייצר  מחזורים גדולים יותר סביב הקריפטו. בחודש שעבר Cboe, אשר השיקה את המסחר בחוזים עתידיים על ביטקוין, פנתה ל-SEC כדי לאפשר תעודות סל עבור מטבעות קריפטו ונמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות.

-קביעת hard cap באתריום, אולי בקרוב נדע כמה אתריום יהיו בסך הכל. ההצעה של ויטליק, מייסד אתריום, היא להגבילאת איתריום עד 120 מליון מטבעות.

ה-SEC  הוציא הודעה מוכוונת ICOs ובקרוב נדע איך התחום יתמודד עם הנושא.

בגזרת האלטים: שבוע יחסית תנודתי. אתריום יורד מ- 400$ וגם אל מול ביטקוין השער ממשיך ליפול. ביטקוין קאש מאבד את התמיכה ב-0.1BTC. לעומתם, אלטים כמו BNB ו- XVG הראו שבוע מוצלח ביותר, כך שניתן לומר שהמגמה באלטים מעורבת. אלטים גדולים איבדו מערך השוק ונראה שהכסף שיצא עבר לאלטים קטנים יותר. אפשר לשים לב שהדומיננטיות של ביטקוין אל מול האלטים לא השתנתה ונשארה על 45%, כך שהכסף נשאר באלטים אך עובר ביניהם. גודל שוק הקריפטו ירד בשבוע האחרון מ-300 מליארד דולר ובזמן כתיבת העדכון עומד על 278 מליארד.

פורסם לראשונה: 3-4-2018.

חדשות קריפטו מסביב לעולם

פלטפורמת המסחר  eToro גייסה 100 מיליון דולר- eToro המספקת שירותי מסחר גייסה 100 מיליון דולר כדי לפתח טכנולוגיות מבוססות בלוקצ’יין.

SEC תעצור הונאה שבה מעורב ICO שאינו רשום- הוועדה לניירות ערך ולבורסות האמריקאית (SEC) האשימה שני אנשים שלכאורה ניהלו הונאת ICO שגייסה 32 מיליון דולר מאלפי משקיעים לטבות אסימון ה-CTR.

אינטל עשויה להפוך כריית ביטקוין רווחית לפרטיים- אינטל הודיעה שהיא מתכוונת לפתח חומרה ייעודית לכריית ביטקוין שתוכל לעזור לכורים קטנים להרוויח.

מלונות ברוסיה יקבלו תשלומים בביטקוין בזמן גביע הפיפא- קבוצת מלונות בקלינינגרד, רוסיה תאפשר לאוהדי הכדורגל לשלם עבור שהייתם באמצעות ביטקוין במהלך מונדיאל החל מה-14 ליוני ועד ה -15 ביולי השנה.

ביטהאמפ הדרום קוראנית תאפשר למטבעות הקריפטו להיות זמינים ל-8000 חנויות- אחת מחלפניות הקריפטו הגדולה ביותר בדרום קוריאה (Bithumb ) הודיעה על שותפותה עם חברת שירותי תשלום קוריאנית, במטרה לאפשר רכישות בקריפטו ב- 8000 חנויות בקוריאה.

40 אחוזים מהמבוגרים הצעירים בדרום קוריאה מוכנים להשקיע בקריפטו- בסקר שנערך על ידי הבנק המרכזי בקוריאה נמצא שמתוך 2500 משתתפים, 21% היו מודעים לקיומם של ביטקוין ואיתריום וש-24.2% מעוניינים להשקיע במטבעות קריפטו.

80,000 סוחרים חדשים באירופה מקבלים אפשרות לקבל קריפטו- קוינגייט (Coingate) הוילנאית, המאפשרת שער כניסה לסוחרי קריפטו, הודיעה על שיתוף פעולה  עם פטפורמת המסחר פרסטשופ (Prestashop). שותפות זו עשויה להרחיב את הבחירה שיש כרגע בשוק ויכולה לעודד את אימוץ באופן כללי.

פלטפורמת החליפין Huobi השיקה בדרום קוריאה- פלטפורמת המסחר השיקה באופן רשמי ופעילותה תכלול 100 מטבעות כולל ביטקוין (BTC), ריפל (XRP), לייטקוין ואיתריום.

חברה מוולסטריט טוענת שביטמיין פיתחה ASIC לכריית איתריום- ביטמיין, אחת מחברות הכרייה הגדולות ואחת מספקיות ה- ASICS של ביטקוין שחררה צ’יפ ASIC לכריית איתריום.

גרפים וניתוחים

 

ביטקוין

בשבוע האחרון ירידה חדה מאזורי8000$ עד ל6427$ בזירה ביטסטאמפ, שם התמיכה הגיעה השער מחפש את התמיכה בתקופה הזו אנחנו עדין במגמה יורדת ניתן לראות בגרף יומי, נסחר סביב 7400$ התנגדות ב8000$ בטווח הזה . צריך לקחת בחשבון שהמדרגות הבאות מ6400$ מטה לא ממש נבדקו מצטיירת לנו תמונה של רצפה כפולה (מסומן בצהוב) מה שיכול לסמן על תמיכה במיוחד אם יש ווליום של קונים כמו שהיה ב6 לפבואר.

 

אתריום

אל מול הדולר הנפילה וההתרסקות המשיכה עד לאזורי התמיכה ב400$ גם שם התמיכה לא עמדה בירידות השבוע השער הגיע עד לאזורי 360$ שם התמיכה בטווח הזה חזרה לאזורי ה400$ בימים האחרונים אתריום עדין מחפשת את הרצפה ונראה שכל עוד חוסר היציבות בביטקוין נמשך השער של אתריום מושפע לרעה.

אל מול ביטקוין השער בירידה גם 0.053BTC התמיכה בטווח הזה התנגדות לא ממש ניתן לקבוע בתקופה היורדת אפשר להעריך סביב 0.06BTC המדרגה שממנה נפל השער בשבוע הקודם לירידה המסחר מתנהל באזורי ההתנגדות שהיו בנובמבר דצמבר 2017 נראה שחזרנו לאזורים האלה.

 

ביטקוין קאש

התמיכה סביב 900$ לא החזיקה השער ממשיך מטה עד ל620$ שם התמיכה בטווח הזה נסחר סביב 710$ התנגדות ב770$ .

אל מול ביטקוין השער ירד מ- 0.1BTC כל עוד נסחר מעל 0.1BTC הרגיש בטוח, אך נראה שזה קצת שברירי. ירידה בשבוע האחרון עד לאזור 0.093BTC שם התמיכה בטווח הזה עדיין נראה שלא ראינו ממש תמיכה בשער בגלל הווליום הנמוך במסחר אך אין ממש לדעת בקריפטו. נסחר סביב 0.096BTC התנגדות ב0.11BTC .

לייטקוין

אל מול הדולר השער במגמה יורדת מצטיירת תמונה של רצפה כפולה ביקושים סביב 110$ שנראו גם בפבואר השער חזר לבדוק את האזורים האלה נראה שיש תמיכה בנתיים וביממה האחרונה עליה של כ20$ בשער נסחר סביב 130$ בטווח הזה תמיכה ב110$ התנגדות בטווח הזה ב150$.

אל מול ביטקוין המגמה יורדת אך נראה שהשער מעל אזורי התמיכה של תחילת השנה בטווח ארוך זה נראה טוב בשבוע האחרון ביקושים סביב 0.0156BTC משם השער מטפס נסחר סביב 0.017BTC הנגדות ב0.019BTC .

 

HCASH (HSR)

במגמה יורדת אך נראה שתמיכה הגיעה השער מתייצב לאחר תקופה של מגמה יורדת, ווליומים מכובדים התאדו מהגרף נראה שהווליום ירד והכסף הטיפש נרגע המסחר שמתייצב סביב 0.000777BTC תמיכה בטווח הזה סביב 0.000688BTC  התנגדות בטווח הזה 0.0008BTC האם המימושים כבר מאחור?

 

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook