3 שנים ago

עדכון שוק 29-5

Jonathan Berger מאי 29, 2018 14:41

שבוע נוסף של ירידות  שערים בשוקי הקריפטו. ביטקוין ירד ב-10% לערך אתריום בסביבות ה-20% ומגמת השוק הדובי נמשכת גם במטבעות האחרים.  אולם, למרות המגמה הדובית, הירידות אינן חדות כמו אלו שהיו בתחילת השנה והתנודתיות של השוק התמתנה באופן יחסי. התמתנות זו יכולה להצביע על כך שהערך הנסחר מתקרב לשער רצפה.

במטבעות האלטרנטיבים המגמה עדין מעורבת מטבע השבוע שתפס עניין הסוחרים היה EOS, שלקראת הקמת הרשת נולדה סביבו התלהבות וראינו נפח מסחר גדול. רק במסחר אל מול ביטקוין בזירה בייננס לבדה נראתה תנועה של 20K BTC במחזור של 24 שעות.

מבחינת מסחר בשווקים דוביים שכאלה נראה שישנה עדיפות להשקעות ארוכות טווח על פני הניסיון לרכב על גלי המצב רוח המתובלים במניפולציות שערים ובתזוזות הון חריגות כמו שראינו במטבעות של MTGOX. נכון לכתיבת העדכון גודל השוק עומד על כ- 325 מליארד דולר ואיבד 65 מליארד דולר מאז העדכון הקודם, נתון שמשפיע על כל סוחר ומחזיק קריפטו. לפיכך, אין חכם כבעל אסטרטגיה ואין אסטרטגיה כ- HODL בתקופה שכזו.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

נאדסד”ק תאפשר מסחר בביטקוין, לייטקוין וסטלר נאסד”ק, אחת הבורסות הגדולות בארה”ב, נכנסה לשוק המטבעות. החדשות מגיעות כמו פלטפורמות מסחר אחרות כמו eToro נכנסו לשוק האמריקאי בעקבות גיוס של 100 מיליון דולר כדי לתמוך בהתרחבותה הגלובלית.

ניל פרגוסון אומר לבנק של אנגליה שביטקוין הוא המערכת פיננסית של העתיד – פרגוסון, היסטוריון כלכלי בריטי, אירח סמינר בנושא המשבר הפיננסי העולמי של 2008 והסביר את תפקידו של ביטקוין ואת האתגר שהוא מציב בפני כלכלת הפיאט. בנוסף ציין שערכו אף יכול להגיע ל- $60,000, או אפילו 300,000 $ לכל מטבע.

ענקית האנרגיה של צ’כיה תקבל תשלומים בביטקוין – ענקית האנרגיה, Prazska Plynarenska, הודיעה כי תתחיל לקבל תשלומים בביטקוין החל מיוני 2018. אף על פי שהחברה תתחיל לקבל תשלומים בביטקוין, הם לא יחזיקו ביטקוין  אלא ימירו אותו למטבע המקומי.

חברת הדירוג וייס, אנשים עשויים לרכוש מטבעות קריפטוגרפים כדי לא להיחשף למשבר פיננסי לפי חברת הדירוג מצבם של אזרחי ארה”ב יכול לתמרץ כניסה לשוקי המטבעות ברקע הרגולטורי שבו בנקים יוכלו לאפשר מסחר נוח. עוד נטען בדו”ח כי השקעות אלו עשויות לעורר את המשבר הפיננסי הבא.

האם ביטקוין קורבן למניפולציה של סוחרים? ממשלת ארה”ב פתחה בחקירה פלילית – משרד המשפטים האמריקאי החל בחקירת מניפולציות במחירם של ביטקוין ומטבעות אחרים. החוקרים יחפשו ראיות לזיוף, הונאה או הטעיית משקיעים. החקירה תעבוד  בשיתוף עם סוכנויות נוספות, כולל ה- CFTC.

חוקרים מ- MIT  חוקרים מפתחים את רשת הלייטנינג של ביטקוין לרשת עם חוזים חכמים – חוקרים ב- MIT, אחד המוסדות הטכנולוגיים היוקרתיים ביותר בארה”ב, היו הראשונים ליצור חוזה חכם המבוסס על רשת ברק של ביטקוין. המחקר היה חלק מיוזמת המטבע הדיגיטלי של MIT שהחלה ב- 2015.

בנק ארגנטינאי BMV ישתמש בביטקוין עבור עסקאות חוצות גבולות – הבנק הארגנטינאי חבר עם ביטקס כדי לאפשר תשלומים בינלאומיים עם ביטקוין. על פי הודעה שפורסמה על ידי הבנק ביטקוין ישמש כדי להפחית את העלות של העברות בינלאומיות, כמו גם את הזמן הדרוש כדי ליישב עסקאות.

חוקרי אבטחה גילוי מספר בעיות פגיעויות בתשתית של EOS – חברת אבטחה סינית דיווחה על פגיעויות רבות שאת חלקן ניתן להפעיל מרחוק כך שהתוקף יכול להשתלט על כל הצמתים שמריצים את הבולקצ’יין של EOS. על פי ההודעה, הפגיעות תאפשר לתוקף לבצע חוזה חכם זדוני שיכול לגנוב מפתחות פרטיים, נתוני משתמשים ולשלוט בכל העסקאות ברשת. לאחר ההודעה ערכו הנסחר של EOS ירד ב -7% תוך פחות משעה.

גרפים

ביטקוין

מגמת הירידה נמשכת ושוברת תמיכות. ביממה האחרונה ראינו נר ירוק ואולי מדובר בנסיון פריצת המגמה ונחזור לאזורי 8K$

בינתיים הביקושים סביב 7000$ מחזיקים ובמידה ויפסקו המדרגה הבאה צפויה להיות באיזור ה-6600$ השער נסחר סביב 7400$ התנגדות סביב 8K$.

אתריום

אל מול הדולר ירידה חדה בשבוע האחרון מאזורי ה-700$ עד ל-515$ שם נמצאה התמיכה, נסחר סביב 560$ התגדות ב-600$.

אל מול ביטקוין תיקון מהיר עד ל- 0.07BTC שם נמצאה התמיכה. נסחר סביב 0.075BTC התנגדות ב-0.083BTC.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר המגמה יורדת והתמיכות משלות ונשברות אחת אחרי השנייה. התמיכה הנוכחית נמצאה סביב 880$. נסחר סביב 993$ התנגדות ב1150$.

אל מול ביטקוין המצב דומה במגמת ירידה עם ניסיונות למצוא את הרצפה שנמצאה הפעם סביב 0.012BTC נסחר סביב 0.134BTC התנגדות בטווח הזה ב- 0.15BTC

אי או אס EOS

אל מול הדולר תמיכה נבנית ב-10$ נסחר סביב 12$ התנגדות ב-15$ במידה ויפרוץ אולי נראה אותו שוב נסחר סביב 20$.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 0.0016BTC תמיכה שברירית נבנית סביב 0.0015BTC התנגדות 0.0018BTC בטווח הזה.

זיקאש

אל מול הדולר בגרף שבועי נראה שהמגמה יורדת, הרצפה הייתה ב-170$ ותמיכה נבנית ב-200$ נסחר סביב 250$ התנגדות ב-320$ מי זוכר את השיא של 800$ בתחילת השנה?

אל מול בביטקוין בגרף שבועי הסיפור שונה. נראה שראינו את התחתית ועכשיו עדים לשינוי מגמה עם נפח גדול נסחר סביב 0.033BTC תמיכה בטווח הזה  ב- 0.03BTC התנגדות 0.042BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook