5 שנים ago

עדכון שוק 29-1:למרות השקט היחסי, הדרמות בשוק הקריפטו לא מפסיקות

Jonathan Berger ינו 29, 2019 17:36

2019 התחילה במגמה מעורבת. הביטקוין והמטבעות הסובבים אותו עדיין יוצרים עניין רב בקרב הציבור וגופי התקשורת הגדולים ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות בתחום באופן סדיר. כמו כן, המסגרת הרגולטורית של התחום ממשיכה לקרום עור וגידים וגופים גדולים ומוסדיים רבים ממשיכים לבחון את אפשרויות הכניסה שלהם לשוק הקריפטו למרות הירידות במחיר ובנפח המסחר ולמרות חוסר היציבות של השוק.

ביטורנט (שנרכשה ע”י טרון) עשתה ICO על פלטפורמת הגיוסים של בייננס (Binance Launchpad) במטרה לייצר טוקן לשימוש בפלטפורמה. רק 600 משקיעים הצליחו להשתתף בהנפקה, שזה אפילו לא 0.6% מכמות משתמשי ביטורנט. הגיוס כמובן העלה את חמתם משקיעים שלא הצליחו לקנות, זאת כי בתוך רבע שעה נגמרה המכירה שהזכירה לנו את ה- FOMO שיכול לייצור ICO. הגיוס התאפשר דרך מטבע הזירה (BNB) או TRX בלבד, מה שהשפיע על המסחר גם במטבעות אלו. בבייננס מנסים לפצות את המשקיעים על ידי חלוקה של איירדרופ כפיצוי.

גרין ובים הצליחו לייצר הרבה עניין בקרב סוחרים שנראה שכבר איבדו עניין בשאר השוק. מה שבטוח, מדובר בשחקנים שכבר מחזיקים ביטקוין ומטבעות נוספים מכיוון שאם ההשקעות היו מגיעות משחקנים חדשים שמתלהבים מהטכנולוגיה והחידוש שמביאים האלטים הנ”ל הינו רואים גם ביקוש לביטקוין והשפעה גדולה יותר על השוק. האם זה עוד לפנינו?

עוד קצת מהאקשן שהיה לנו השבוע פוסט של וולאד זמפיר, מפתח מוכר באתריום פתח חזית אל מול מה שהוא מכנה “חוק זאבו” שמבקש שלא להכניס שינויים בפרוטוקול אלא אם אלו שינויים הכרחיים למטרות טכניות מוגדרות. הנושא ייצר וויכוח סוער ברשת.

נפח המסחר סוגר זירות מסחר ובעיות של נזילות, קושי לגייס הון חדש או להסתמך על הכנסות קבועות גורמים לסטרטאפים לקרוס. בנוסף, הידוק החבל הרגולטורי ותביעות של חברות רבות שגייסו הון מהציבור באופן לא מוסדר הקפיאו את השוק על שמריו.

חדשות הקריפטו

בקשת ה- ETF של VanEck-SolidX ירדה מהשולחן – בעקבות השבתת הממשל האמריקאי ה- ETF של CBOE שהמתין לאישור ה- SEC ירד מהשולחן לבינתיים.

ביטקוין אמריקה הלטינית: נפח הפעילות של LocalBitcoins ממשיך לגדול באופן דרסטי מאז 2017 – בתוך משבר כלכלי בכמה ממדינות אמריקה הלטינית, Coin Dance מציגה נתונים המראים שאזרחים בחלק מהמדינות ביבשת סוחרים בביטקוין דרך LocalBitcoins שמפגישה קונים ומוכרים באופן בלתי אמצעי.

מאגר המידע של לקוחות ביננאס נפרץ, האקר מאשר את המתקפה –  האקר אנונימי הידוע תחת שם בדוי “ExploitDOT” פרסם הוכחה נוספת על פריצות ל- binance ושלוש זירות קריפטו גדולות נוספות.

ממצאים חדשים טוענים כי שווי השוק של ריפל הוא רק 6.9 מיליארד דולר – מחקר חדש מעיד כי שווי השוק של XRP, שעומד כיום על כ- 13 מיליארד דולר, צריך להיות סביב 6.9 דולר, אך מחברת ריפל הפריכו את הטענות וציינו כי שווי השוק הנכון שלה צריך להיות 31 מיליארד דולר.

ג’ף שומאכר בדאבוס: מחיר הביטקוין יגיע לאפס – בנאומו בפגישת הפורום הכלכלי העולמי בשווייץ, ניבא מייסד BCG Digital Ventures  את נפילתה של המטבע הקריפטוגרפי החזק בעולם.

הסוף של זירת המסחר Liqui בעקבות שינוי מדיניות, זירת החלפנות האוקראינית הודיע על סוף הדרך שלה ומבקשת מהמשתמשים למשוך את כספם מהזירה שפעילותה תושתק בקרוב.

ביטקוין

גרף שבועי נשמרה התמיכה סביב 200MA ה- RSI מאז חודש אוגוסט נמוך מ- 50 המסחר רגיש הטווח שמצטייר לנו גרף הוא בין $3000 ל- $4300 תנודתיות של 30% שמשאירה מקום למסחר. תמיכה בטווח הקצר מחזיקה סביב $3300.

אתריום

אל מול הדולר גרף שבועי הנרות פחות ופחות תנודתיים השער שומר את ראשו מעל $100. אזור קריטי ניסיונות לפרוץ מעל $130 כשלו. הצפי לטווח המחיר לתקופה הקרובה נע $80 ל- $170, שבירה מעלה או מטה של השערים האלה תמשוך יותר צומת לב מהשוק.

אל מול ביטקוין גרף שבועי נבנית רצפה כפולה ב- 0.024BTC ונראה שקיימת מגמה לקבל אישור של תמיכה זו לאחר ניסיון לפרוץ מעלה את 0.041BTC. ניתן לראות את ה- RSI שקפץ עד 98 בניסיון הזה ועדיין גבוהה נבחנת תמיכה בטווח הקצר סביב 0.03BTC.

XRP

אל מול הדולר גרף שבועי ניתן לראות ש- 50MA הוא אינדיקטור קריטי בגרף של ריפל בטווח שסחר בין $0.25-$0.50. בטווח הקצר נבנית תמיכה סביב $0.29 ניסיונות לחזור מעל 0.50$ נכשלו וההתנגדות בטווח הקצר ירדה ל- $0.40 במידה ויפרוץ מעלה את 0.50$ גם ה- 50MA יהיה במבחן.

אל מול ביטקוין גרף שבועי 50MA נפרץ מעלה ועכשיו זו התמיכה סביב 7000SAT התנגדות ב-10000SAT נסחר סביב 8000SAT.

BRD

אל מול הדולר לפי חישוב של (Trading View) גרף שבועי השער מתייצב סביב $0.20 נסחר גם בטווח הזה. התנגדות ב- $0.24 בטווח הקצר ובמידה ויבוא שינוי מגמה יהיה צריך לפרוץ גם את $0.36.

אל מול ביטקוין נסחר בטווח בין 5000SAT ל- 6100SAT מאוקטובר. מתחילת המסחר של המטבע בתחילת 2018 ראינו מגמה יורדת כמו ברוב השוק. האם זו הרצפה?

אל מול אתריום גרף שבועי המצב שונה נראה כמו שינוי מגמה מאז אוגוסט השער מטפס ומצא תמיכה ב- 0.0014ETH התנגדות בטווח הזה ב- 0.002ETH.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook