3 שנים ago

עדכון שוק 28-8

Jonathan Berger אוג 28, 2018 15:36

אחרי שבועות קשוחים שהזכירו לנו סצנות מ- Kill Bill קיבלנו שבוע חיובי בשוק והצבע הירוק חזר למגרש המטבעות ואפילו, יש אומרים, שסוחרים אחדים נצפו במצבי FOMO.  נכון לכתיבת שורות אלו שוק הקריפטו נכון לכתיבת עומד על 228 מיליארד דולר כשהדומיננטיות של ביטקוין אל מול האלטים עומדת על 53% לטובת ביטקוין, עלייה מתונה שמחזירה את ביטקוין למעמדו הטבעי כבעל השליטה בשוק.

עם זאת, למרות הדומיננטיות הגוברת של ביטקוין, זירת האלטים מתאוששת גם היא בדשדוש איטי מעלה  אחרי שביטקוין הרים ראש אל מעל 7K$. במסגרת זאת בלטו אלטים כמו נאנו שעלה 100% בימים האחרונים, איוטה שעלה ב-  42% בשבוע החולף ודאש שעלה ב- 25% ביממה האחרונה. נראה שהסוחרים והמשקיעים בשוק קיבלו זריקת ביטחון או כמוסת נחת, משום שלמרות צבע הנרות הירוק השוק עדיין לא יציב ואין סיבה משמעותית שבגינו הוא עולה ויש סיבה טובה להישאר זהירים ולא להיכנס ל- FOMO וצריך לזכור שאנחנו עדיין במסגרת התיקון מתחילת השנה. נפח המסחר בשוק הקריפטו יציב סביב 12 מליארד דולר, נתון שחשוב לשים לב אליו שכן במידה וייכנס כסף חדש לשוק נראה את הנפח גדל. כמו כן, גם נפח המימושים הוא נתון חשוב שיכול לעזור לנו להבין לאן מועדות פני השוק וכרגע מסתמן שהמצב מתחיל להתייצב והירידות החדות נבלמו. זמן טוב לבחון את השווקים.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

משקיעים אמריקנים יוכלו לקנות ETP’s  – על רקע דחיית בקשות ה- ETF של ביטקוין ע”י ה- SEC, חברה שבסיסה בשטוקהולם פתחה את דלתה למשקיעים אמריקאים בקריפטו, על ידי קידום ETP תחת השם bitcoin Tracker One.

Bakkt הוא הדבר הגדול ביותר שקרה עבור אימוץ ביטקוין על ידי מוסדיים – במעמד השקת הפרויקט החדש בתחום המטבעות נעשתה הבטיחה Bakkt להביא משקיעים מוסדיים כמו מיקרוסופט וסטארבקס. מנכ”ל החברה, קלי לופלר הסתכל קדימה אל העתיד של נכסים דיגיטליים וגרם לכולם להאמין שהבשורות הטובות ביותר של השוק עדיין  לפנינו.

סין אוסרת על קיום אירועים בתחום הקריפטו – הממשל הסיני הוציא צו שאוסר על אירועים הקשורים בתחום הבלוקצ’יין והמטבעות הקריפטוגרפיים. ההודעה באה בהפתעה, אחרי שהממשלה עצמה הוציאה מעל 3 ביליון דולר על פרויקטים בתחום. FUD סיני במיטבו.

ה- SEC דוחה שתי בקשות ETF נוספות –  ה- SEC ממשיכה לדחות את קרנות הסל של ביטקוין. שתי הבקשות הארונות לקרנות סל הוגשו על ידי הענקית NYSE אירונקסט  תחת הקרנות ProShares ו- Direxion קיבלו גם הן את הכרטיס האדום מהרגולטורים.

גרמניה מחפשת מערכת תשלומים בינלאומית עצמאית ובלתי תלויה בדולר האמריקאי – האומה הגרמנית לא ידוע כאומת סוחרי קריפטו אימתנית,  אבל מהלך שכזה בהחלט עשוי להוביל לחיזוק מעמדו של הביטקוין. ההשקה האפשרית של מערכת תשלומים עצמאית מהשפעתה של ארה”ב יכול להיות צעד משמעותי עבור ביטקוין.

Mt. Gox פותח את הליך התביעה בו צפויים הנושים לקבל בחזרה ביטקוין בשווי מיליארד דולר – כחלק מתהליך שיקום אזרחי, בורסת מאונט גוקס הידוע לשמצה הציגה כלי תביעה עבור הנושים שלה. מועד אחרון נקבע עבור הנושים לתבוע את הכספים האבודים שלהם או לשכוח את זה לנצח.

טום לי בהתבטאות שורית נוספת “ביטקוין עשוי להתפוצץ עוד השנה” – לדברי המייסד השותף של Fundstrat Global Advisors”” המתאם בין ביטקוין לשווקים מתעוררים אחרים כמעט חסר משמעות לפי התחזית שלו, זה צפוי להוביל לסוף שנה גדול עבור ביטקוין, בדיוק כמו בשנה שעברה.

ביטקוין הולך להתאדות, אומר “וולף וול סטריט” –  ג’ורדן בלפור, שנאשם בעבר בהונאה, שוב הראה את בקיאותו המועטת על ביטקוין וטען שהמשקיעים יגיעו בקרוב למבוי סתום שכן הוא מאמין שביטקוין הוא הונאה אחת גדולה. כבר התרגלנו לשמוע את השמצותיו.

גרפים

ביטקוין

ההתנגדות שיחקה בשבוע שחלף בין $6500 ל6800$ נפרצה אמש (אלו גם אזורי התמיכה נכון לעכשיו) והשער נסחר סביב 7031$ מפה עוברים לאזורי 7500$-8000$ פתוח וצפוי להיות מעניין בימים הקרובים.

אתריום

אל מול הדולר הרצפה נותרה ב- 250$ השער מתייצב סביב 280$ נסחר לא רחוק משם סביב 287$ התנגדות ב- 300$ בטווח הזה.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 0.04BTC אלו רמות התמיכה בטווח הזה התנגדות ב-0.047BTC נראה לא טוב המסחר אל מול ביטקוין שוב חזרנו לאזורי התמיכה שנראו בדצמבר.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר שבוע יציב נסחר סביב 550$ תמיכה בטווח הזה סביב 510$ התנגדות ב- 600$.

אל מול ביטקוין קו המגמה ממשיך מטה נסחר סביב 0.078 ונראה שרמות התמיכה מאז דצמבר נשענות יותר מטה סביב 0.068BTC התנגדות קשה לקבוע בטרנד היורד אבל אם נביט אל העבר בגרף נראה ש- 0.09BTC היה הנסיון האחרון לפרוץ מעלה.

נאנו

אל מול הדולר שיא של 17.7$ ורצפה של 0.74$ נתון שרואים רק בקריפטו, נפח המסחר עלה השבוע בהשוואה לעבר נראה שזו התקופה עם הנפח מסחר הכי גבוהה מאז מרץ שם השער הגיע לשיא של 17$.

נסחר נכון לכתיבת העדכון סביב 3.4$ התנגדות ב3.9$ תמיכה בטווח הזה בסיכון סביב 30% ב- 2$.

אל מול ביטקוין גרף דומה קצת גם פה נכנס ווליום משמעותי ונראה ששינוי המגמה התחיל נסחר סביב 0.00048BTC התנגדות ב0.00055BTC תמיכה בטווח הזה ב0.0003BTC גם פה ראינו רצפה סביב 0.0001BTC ושיא סביב 0.0015BTC.

ביטשר

אל מול הדולר גרף שבועי נסחר סביב 0.11$ אלו אזורי התמיכה גם בשבועות האחרונים נראה שהשער מחפש רצפה התנגדות ב0.15$.

אל מול ביטקוין גרף שבועי נראה שמתקרבים לקרקע נסחר סביב 1600SAT תמיכה ב- 1400SAT התנגדות ב1800SAT.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook