3 שנים ago

עדכון שוק 28-11

Jonathan Berger נוב 28, 2017 21:05

שוק הקריפטו ממשיך לשבור שיאים חדשות לבקרים. בחודש נובמבר שוק הקריפטו טיפס לשווי שוק של כ-300 מליארד דולר. צמיחה של כ-100 מליארד דולר בפחות מחודש (!). הפחד לפספס את הרכבת מורגש בשוק במיוחד בשער, והוא בא לידי ביטוי  בגל של “הייפ”. אולם מתעוררת השאלה, האם כל זה לא קורה מהר מדי?

בגזרה של הביטקוין. נראה שמחזיקיו של הביטקוין ממשיכים ליהנות מ”פירות” הפיצולים (כסף מהאוויר). נכון לכתיבת העדכון, השווי של ביטקוין+ביטקוין קאש+ביטקוין גולד הוא 11,800$. כלומר, הביטקוין ממשיך להניב תשואה יפה מאד למשקיעיו. הידיעות אודות הפיצולים, והאפשרויות לקבל עוד כסף חדש רק על עצם ההחזקה של הביטקוין, משכה לא מעט משקיעים בזמן האחרון, ונראה שהיא צפויה למשוך עוד רבים נוספים. כנראה שצפויים פיצולים נוספים בטווח הקרוב, אך כרגע, קשה להעריך האם זה באמת יקרה, והאם פיצולים אלה יצליחו כמו ביטקוין קאש או גולד.

בגזרת האלטים יש התייצבות הן אל מול שער הביטקוין והן מול שער הדולר. בשבוע האחרון, בעקבות ניסיון של השוק להעיר את גזרת האלטים, נצפתה מגמה חיובית במרבית השוק. אולם, מגמה זו נבלמה עם עלייתו של הביטקוין לאזורי 8500$. באזור זה, נצפתה התייצבות רק בקרב חלק קטן מהאלטים אל מול הביטקוין. אל מול שער הדולר, נראה שמרבית האלטים הגדולים נהנים מעלייתו של הביטקוין ועולים יחד עמו, וחלק מהאלטים כדוגמת ה-LTC, Dash וה-ETH, אף שברו שיאים חדשים אל מול הדולר.

מאמר זה פורסם לראשונה בתאריך 28 נוב’ 2017.

עוד מהשבוע

ביטפניקס, זירת המסחר הגדולה ביותר בעולם, החלה לאפשר מסחר גם ביורו. זאת באמצעות שיתוף פעולה עם בנק פולני. ביטסאמפ עושה צעד נוסף להנגשת המטבעות הקריפטוגרפיים, וכעת, מאפשרת לרכוש ישירות באמצעות כרטיס אשראי ריפל, לייטקוין ואית’ר. כלומר, אין צורך לרכוש ביטקוין ואז להמירו לריפל, כפי שהיה בעבר. הקניון התת-קרקעי הגדול ביותר בדרום-קוריאה הודיע כי ישתף פעולה עם חלפן מטבעות וירטואלי מקומי, ויאפשר תשלום בביטקוין ב-620 החנויות הנמצאות בו.

רגולציה בעולם

מלזיה מקדמת רגולציה של שוק המטבעות הדיגיטליים, ומודיעה כי החל מ-2018, המרת מטבעות דיגיטליים למטבעות פיאט, תיחשב להלבנת הון. לאחרונה הועלו חשדות כלפי Tether, כי היא אחראים לפאמפ על הביטקוין. משרד האוצר במרוקו יצא בהצהרה לציבור, כי השימוש במטבעות דיגיטליים מהווה הפרה של החוק הקיים, ולכן, יוטלו קנסות ועונשים על המשתמשים. הודו מציגה קו קצת יותר חיובי בהקשר של אסדרת המטבעות הדיגיטליים. בנובמבר, ביהמ”ש בעליון בהודו, הורה למשרד האוצר ולרשויות נוספות, לספק תשתית לקידום חקיקה בנושא לגליזציית הביטקוין במדינה, אולם, הרשויות לא נקטו שום צעד משמעותי עד כה. הלגליזציה של הביטקוין בהודו לא צפויה להשפיע על אלו הסוחרים כבר עכשיו בביטקוין, אך היא עשויה להביא לשינויי בתודעה הציבורית.

בכנס בלוקצ’יין שהתקיים בטיוואן בתחילת השבוע, ויטליק חשף את תוכניות הפרויקט ל3-5 השנים הקרובות. עיקרי הדברים הם: המעבר לפרוטוקול “casper”, בעיית הסקלבילטי ושיפור האבטחה של הפלטפורמה. לקריאה נוספת בנושא. הסבר ויזואלי על ההתקפה על Tether, שבמסגרתה נגנבו 31 מיליון דולר.

גרפים

ביטקוין

בעוד שבביטסטאמפ וביטפניקס, טרם נראה ה- 10K, בזירות במזרח כמו ביטהאמב אנחנו כבר שם. 

מבחינת הגרף, נראה שנכנסנו לתנועה פרבולית. הביטקוין הציג עליה חדה ומהירה שהתחילה באזורי 6000 עם רמות התנגדות ב7500 שלא ממש ריגשו את השוק שהמשיך לדחוף ולקנות. הביטקוין המשיך בצמיחתו המהירה גם באזורי ה- 8K$, כשפניו אל עבר ה-10K$. הצמיחה המהירה עשויה להוביל לתיקון לאזורי ה-8K$ בטווח הקצר. המסחר בביטסאמפ נע כרגע סביב 9850$ כשפניו לכיוון ה-10K המתבקש. כרגע לא ניתן לקבוע רמות התנגדות.

אתריום

אל מול הביטקוין, בשבוע האחרון המטבע פרץ רמות התנגדות ב-0.05BTC ומצא התנגדות חדשה ב-0.06BTC. עלייתו של הביטקוין, הביאה לתיקון, והתמיכה בשעות האחרונות נעה סביב 0.046BTC, אולם, האית’ר עדיין במגמת עלייה משבוע שעבר. יש לציין שאיתריום צפויה לעבור בקרוב ל-POS (קספר). ניתן לעקוב אחר עדכונים בקישור המצורף –EIP.

אל מול הדולר, נחצה המחסום סביב ה-400$ הנכסף, והגיעה עליה מהירה ששיאה ב-518$ (ATH). לאחר הזינוק, הגיע תיקון לאזורי 420$. תיקון זה החזיק זמן קצר, וכרגע האית’ר נסחר סביב 460$. סיפור שונה לגמריי ממה שהגרף מסחר מול ביטקוין מראה.

ביטקוין קאש

העליה המטורפת מהשבוע האחרון, שהגיעה עד 0.22BTC,  נבלמה עם עלייתו של הביטקוין (ניתן לראות בקו האדום מסומן בגרף). בעקבות עלייתו של הביטקוין, החלה ירידה עד לשער 0.15BTC, שנמצא לא רחוק מאזורי התמיכה שהתחילו את הריצה הזו באזור 0.14BTC (מסומן בקו הצהוב).

אל מול הדולר, השער זינק השבוע והגיע ל-1760$. באזור זה, הגיע ההתנגדות וחרף ניסיונות פריצה של אזורים אלו, הגיע תיקון ל-1500$. שם הוא נסחר כעת. התמיכה האחרונה בשער לפי הגרף, היא  סביב 1250$.

ביטקוין גולד

השבוע ראינו גל יפה במסחר של האלט הצעיר. השער עלה עד 0.049BTC ומיד לאחר מכן, החל בתיקון שחלף על פני ה-0.04BTC (שם ניסה לחפש רצפה) ותוך זמן קצר הגיע לאזור ה-0.33BTC. שם הוא נסחר עכשיו, ונראה שאזורי התמיכה נעים סביב 0.03BTC.

אל מול הדולר, לקחנו את הגרף מביטפניקס (שם הוא נסחר במשך תקופה ארוכה יותר). השער מאוד תנודתי. כרגע, נסחר סביב 335$ כשהוא מנסה למצוא תמיכה סביב 280-300$  והתנגדות ב400$.

ריפל

הגרף של ריפל מול ביטקוין לא נראה טוב. השער במגמת ירידה מתמשכת ממאי השנה, אז הגיע הריפל לשיא של כמעט פי 10 מהשער שנסחר כרגע. עם זאת, בשבועות האחרונים אנו שמים לב להמון התעניינות בפרויקט מה שיכול להביא לעליה. בנוסף, יש לקחת בחשבון שבתחילת השנה השער היה נמוך יותר מעכשיו, כך שתיקון בריא וארוך, עשוי להטיב עם המשקיעין. בתקופה האחרונה, השער נסחר סביב 0.000026BTC , עם תמיכה סביב 0.000024BTC והתנגדות סביב 0.00004BTC .

לקריאה נוספת על ריפל במאמר שעלה השבוע אצלנו.

אל מול הדולר, המטבע דיי יציב לאחרונה. לאחר ניסיון לשבור את השיא – 0.46$, הגיע תיקון והתייצבות סביב 0.20$. כעת, נסחר סביב 0.26$ עם התנגדות באזורי 0.30$.

IOTA

בשבוע האחרון, נצפתה עליה מסיבית בווליום המסחר, ובשעות האחרונות נחצה קו ההתנגדות ב-.0.00012BTC. באזורים אלו הוא נסחר כרגע.

אל מול הדולר, המטבע שבר שיא של כל הזמנים, וכרגע שערו עומד על 1.25$. זאת לאחר התנגדות שנפרצה באזורי 0.80$.

ICOS וגיוסים

תחום זה ממשיך לצבור תאוצה. סיקרנו השבוע פרויקט ישראלי מעניין העוסק בבלוקצ’יין של נכסים פיננסים. לכתבה על ה-Zen Protocol.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook