שנה 1 ago

עדכון שוק 27-2

Jonathan Berger פבר 27, 2018 19:20

בגזרת הביטקוין, נבחנו השבוע הרמות סביב ה-10K$, ועל אף זליגות קלות לאזורי ה-9K$+, שערו נותר יציב. לעומת זאת, בגזרת האלטים, ניכרת תנודתיות בשבוע האחרון. דומה שהשוק מושפע מהמסחר של הביטקוין אל מול הדולר, כפי שדיווחנו בעדכון הקודם. על רקע התנודתיות, שמנו לבל שני אלטים בולטים השבוע: דיגיקס (DGD), אשר זינק בכ-75%, וה-NEO, אשר ממשיך לשמור על יציבות מתחילת השנה, ועל אף התנודתיות השבוע, עלה באחוזים בודדים.

לאחר התיקון החד מתחילת השנה, חודש פברואר היה חיובי ונראה שהשוק ממשיך להתאושש. לצד ההתאוששות, נראה שהבאזז סביב שוק הקריפטו נמשך. יותר ויותר בנקים ורגולטורים מעצבים את עמדתם בנוגע למטבעות קריפטוגרפים. לעמדות הרגולטורים במדינות המשפיעות עשויה להיות השפעה מכרעת על שוק הקריפטו.

מאמר זה פורסם לראשונה בתאריך פברואר 27, 2018

15min BTC volatility chart

במסחר בשבועות האחרונים, נראה שאי-אפשר היה להתחמק מתנודתיות השוק. סוחרי יום רבים נפגעו מהתנודתיות. בין אם ע”י הצבת פוזיציית לונג ובין אם ע”י הצבת פוזיציית שורט. כפי שניתן לראות בגרף הטווח הקצר, קשה להבין את כיוון השוק. בתקופה הקרובה, מבחינה טכנית, נוכל לקבוע אם הטרנד היורד הסתיים.

חדשות מהשבוע

  • בראיון לוול סטריט ג’ורנל (The Wall Street Journal), ג’ון רייני, מנהל הכספים הראשי (CFO) בפייפאל, טען כי בסבירות גבוהה, הביטקוין עשוי להפוך לשיטת תשלום פופולרית. עם זאת, נכון לשלב זה, הוא עשוי שלא להיות מתאים כשיטת תשלום עבור עסקים, לנוכח התנודתיות. כך לדבריו.
  • חברת התשלומים, Circle, רכשה את זירת המסחר פולוניקס. עפ”י דיווחים לאתר Fortune, חברת Circle שילמה בקירוב כ-400 מיליון דולר.
  • הוגשה תביעה על סך 10 ביליון דולר נגד קרייג רייט (Craig Wright), אשר התחזה בעבר לממציא הביטקוין, סטושי נאקומטו.
  • הארנק של חברת קוינבייס וזירת המסחר שברשותה, GDAX, תומכים כעת בסגוויט.
  • בדוח ה-10K השנתי, בנק אוף אמריקה (Bank of America), הביע את חששותיו מההשלכות של שימוש עסקים במטבעות קריפטוגרפים, על רווחיות הבנק.
  • ההאקר שגנב 43.5 אלף אית’ר ממשקיעי קוינדאש, השיב כ-30 אלף אית’ר לחברה בשתי פעימות: 10 אלף אית’ר בחודש ספטמבר, והשבוע, עוד 20 אלף. סה”כ, עפ”י שערו של האית’ר כיום, הסכום שהחזיר ההאקר מוערך בכ-26 מיליון דולר.

עדכונים מהעולם

  • קנדהTornto-Dominion Bank, אחד הבנקים הגדולים בצפון אמריקה, הודיע כי לא יאפשר לרכוש מטבעות קריפטוגרפים באמצעות כרטיס אשראי.
  • אוזבקיסטן – נשיא המדינה, Shavkat Miriyoyev, הורה לרשויות הרלוונטיות (בין השאר, הבנק המרכזי ומשרד האוצר) לנסח חוק אשר יכשיר את חוקיותם של מטבעות קריפטוגרפים במדינה. הצעת החוק צפויה להתפרסם עד חודש ספטמבר.
  • הנציבות האירופאית – לאחר ישיבה שערכה השבוע בנושא מטבעות דיגיטליים, פרסמה הנציבות את עמדתה בנוגע למספר סוגיות: (1) אירופה צריכה לאמץ את השימוש בבלוקצ’יין לאור הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיית זו (2) ערכם הספקולטיבי של מטבעות קריפטוגרפים, מציב את המשקיעים בסיכון. (3) הנפקות ה-ICO מציעות פוטנציאל בתחום המימון, אך חוסר השקיפות בתחום חושף את המשקיעים לסיכונים.
  • ישראלביהמ”ש העליון, חייב את בנק לאומי לאפשר ללקוחותיו לסחור בביטקוין באמצעות חשבון הבנק שברשותם. עוד נתן ביהמ”ש צו זמני האוסר על הבנק להפסיק באופן גורף את פעילות חשבון הבנק של חברת המסחר הישראלית, ביטס אוף גולד.
  • בעקבות הנפקת הפטרו ע”י ממשלת וונצואלה, מסתמן שגם טורקיה ואיראן מתכננת הנפקות ICO משלהם.
Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook