2 שנים ago

עדכון שוק 26-12: שבוע קריפטו חיובי. תיקון או שינוי מגמה?

Jonathan Berger דצמ 26, 2018 18:20

שבוע חיובי עבר על שוק הקריפטו. השוק תיקן מעלה, כאשר גם התנודתיות ונפח המסחר מראים סמני התעוררות.

שוק הקריפטו החזיק מעמד ולא שבר את רמת ה- 100 מליארד דולר (גודל שוק), והציג גדילה של 30% בשבוע החולף.

עדיין לא מדובר בשינוי מגמה: שוק הקריפטו מושפע מביטקוין ובכל פעם שהמטבע עולה, האלטים עולים יותר. השבוע הרגיש מעט כמו תחילת עונת אלטים. אך כאשר שער הביטקוין תיקן מטה, האלטים בעקבותיו.

המסחר מול ביטקוין יותר מעניין סוחרי קריפטו, בעיקר ותיקים, מאשר שחקנים חדשים שמודדים את השוק אל מול הדולר.

מבין האלטים בלטו בשבוע האחרון ביטקוין קאש עם עלייה של 50% עליה מול ביטקוין. הפער מול SV גדל והמלחמה בין שני המטבעות הללו עדין לא הוכרעה.

סך הכל שבוע מעניין בקריפטו. העדכון השבועי הבא יהיה כבר בשנה הבאה. הקריפטו מסיים את 2018 עם מעט תקווה ותקווה לשנת 2019 פוריה ושוורית. שנה חדשה שתחל את שינוי המגמה וסיום התיקון.

גודל שוק הקריפטו עומד על 128 מליארד דולר והדומיננטיות ירדה ל0 51.7% לטובת ביטקוין (עקב התחזקות האלטים).

מאמר זה פורסם בתאריך 26 לדצמבר 2018.

חדשות הקריפטו

האם העלאת הריבית בארה”ב מביאה לגל חיובי בביטקווין? המתאמים בין השווקים הפכו להיות מנוגדים. כעת עולה השאלה האם לעלייה בריבית הפדראלית אחריות למהלך העולה בביטקוין.

מעל 4,800 הרצות (פאמפ אנד דאמפ) נרשמו במהלך תקופה של ששה חודשים בלבד: מניפולציות הן אחת הבעיות הנפוצות בתחום הקריפטו, וכנראה אחת הסיבות המובילות מדוע משקיעים מוסדיים בוחרים להתרחק מהתחום.

שלב שני של כיסוי רשת הלוויין בלוקסטרים קורם עור וגידים: רשת הלוויין בלוקסטרים, אשר עד היום מכסה את צפון ודרום אמריקה, אפריקה ואירופה מתרחבת כעת כדי להוסיף כיסוי לאזור אסיה והפסיפיק. בהודעה נוספת עולה כי ה- API של בלוקסטרים, שירות שידור חדש, יגיע בינואר הקרוב.

עדויות חדשות מראות כי למטבע הת’תר (מחקה הדולר) כיסוי מלא של המטבעות: אחת המחלוקות הגדולות ביותר של תחום הקריפטו בשנת 2018 היתה סביב הקופה של תתר USDT, תחת חשדות כי חברת ת’תר לא היתה מסוגלת לגבות את כל המטבעות הקיימים, בכמות מתאימה. בניגוד לחשדות, דו”ח חדש של הבנק מציג הון רב בחשבון של ת’תר.

שוק האופציות על הביטקוין של Bakkt עשוי לסבול מדחייה נוספת. שווקי החוזים העתידיים על הביטקון היו אמורים להתחיל ואולי להוות את הצעד הבא בדרך לאימוץ המטבע, אך כעת נראה שהמסחר שהיה אמור להתחיל לקראת סוף ינואר ידחה שוב בשל היעדר אישורים מתאימים אותם דורש רגולטור שוק הסחורות בארה”ב CFTC.

פייסבוק יוצרת מטבע קריפטו משלה, שנועד לעבוד עם אפליקציית הצ’אט הפופולרית WhatsApp: ענקית המדיה החברתית, פייסבוק, נחשבה כבר זמן רב כבעלת עניין בבלוקצ’יין וקריפטו. כעת נחשף כי החברה מתכננת לפתח מטבע יציב (Stablecoin) אשר ישמש להעברת כסף באמצעות שירותי וואסטאפ.

גרפים

ביטקוין

נסחר סביב 3750 דולר. הריצה למעלה נגעה במחיר 4200, שם נמצאת ההתנגדות. הנסיון הכושל גרר תגובה אלימה כאשר המטבע איבד ביממה $500. התמיכה הקרובה אינה רחוקה – סביב $3600. במידה והתמיכה תשבר, סיכוי גבוה שהעליה מהשבוע האחרון תמחק ונראה בדיקה נוספת של אזור התמיכה סביב $3000. סימן חיובי מגיע מכיוון הממוצע הנע 50 ימים שחצה לאחרונה את הממוצע 200 ימים, זהו מהלך שלא קרה מאז ביטקוין היה $6300. כעת נבנית תמיכה סביב ממוצע נע 200 .

אתריום

אל מול הדולר נסחר סביב $124. השער פרץ מעלה ברגע שההתנגדות סביב $115 נפרצה. עליה חדה מדי עד 157$ גררה תיקון מהיר ונסיונות לחזור מעלה קיבלו התנגדות סביב רמת $130. התמיכה נמצאת ברמת $120 וקצת שברירית.

אל מול ביטקוין, נסחר סביב רמת 0.033 BTC . התמיכה בטווח הזה קצת שברירית, זאת לאחר העליה החדה מהרצפה של תחילת דצמבר. ההתנגדות בטווח הזה נמצאת ברמת 0.036.

ביטקוין קאש

ABC

אל מול הדולר נפח המסחר שעלה עשה את העבודה: מאז הרצפה סביב 75$ המחיר נסק עד $230. מהלך מרשים של 200% מהרצפה. נסחר כעת סביב 170$ , התנגדות בטווח הזה ב- $185, תמיכה סביב $150 מחזיקה לבנתיים.

אל מול ביטקוין השלים מהלך של 100% מהרצפה ונסחר סביב 0.045BTC התנגדות 0.052BTC, תמיכה 0.04BTC .

BSV

אל מול הדולר נסחר סביב $92 היה נסיון לפרוץ מעלה שהגיע עד $128. הנסיונות לתמיכה סביב $100 כשלו כך שרמת זו הפכה להיות התנגדות התמיכה הקרובה ב- $88 .

אל מול ביטקוין, נסחר סביב 0.024BTC כאן שוכנת התמיכה. נסיון לפרוץ שוב מעלה מצטייר כמו תקרה כפולה (סימן דובי) סביב 0.032BTC התנגדות בטווח הזה ב- 0.028BTC .

בייטקוין BCN

גרף שבועי מעניין: נסחר סביב 19SAT. התמיכה ארוכת הטווח, לאחר התיקון שהתחיל במאי, נמצאת לא רחוק ברמת 16SAT. התנגדות בטווח של החודשיים וחצי אחרונים סביב 22SAT. נראה שהתנודתיות התמתנה ונמצא על סף תמיכה חזקה.

 

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook