3 שנים ago

עדכון שוק 25-9

Jonathan Berger ספט 25, 2017 00:19

ספטמבר השחור?

בשבוע האחרון נעצרו הירידות. מאז העדכון האחרון שער הביטקוין נמצא במגמת עלייה חיובית של כ- 2%, אך נראה עדיין שברירי. ככל הנראה נמצאה הקרקע למחיר של סביב ה-3000 דולר.המגמה חיובית בשבוע האחרון, השוק היה שקט באופן יחסי, לאחר הסערה של השבועות האחרונים. היו פחות חדשות אך יותר שמועות. לדוגמה, השמועה שענקית האון ליין אמזון מתכננת לתמוך בתשלומים באמצעות ביטקוין. חלק מהאלטים עלו וחלק במצב של אגירה יציבה.  .

מהגזרה הסינית לא יצאו כל הודעות חדשות, ההייפ סביב שוק מטבעות הקריפטו בינתיים ממשיך. לגבי ההנפקות, ICOs, אולי אנו חווים תחילת ירידה מצד המשקיעים. למרות זאת, הגיוסים ממשיכים כרגיל (מלבד הסינים כמובן). עקב כמות הגיוסים הרבה והעובדה שחלקם מתבררים כרמאות (סקאם) או מוצר שהגיוס עבורו היה מאוד מוגזם, משקיעים הופכים אט אט ליותר מחושבים בתחום. מומלץ לקרוא את המדריך באתר כיצד לבחור האם להשקיע ב- ICO. חלק גדול מהמטבעות אשר גייסו רק לאחרונה נסחרים במחיר נמוך יותר ממחירם בזמן הגיוס. סיבה נוספת מצד משקיעים לא למהר להשקיע בכל ICO שיש, ולהיות מחושבים יותר מבעבר.

Kyber Network מהווה דוגמה ל- ICO מוצלח. Kyber, שיצא היום למסחר, התנהל במודל שונה במקצת מהמודל הנפוץ. המודל שבחרו ב-Kyber Network, דומה למודל הגיוס שבחרו לנקוט 0x, אך הוא היה יותר נוקשה בפן של אימות הפרטים (KYC) אשר כלל אימות רישום מתקדם והגביל כל משקיע לסכום קטן יחסית של 3.6 איתר למשקיע. רישום זה אשר הגביל את כמות המשתמשים, מנע מלווייתנים גדולים לקנות את כל היצע המטבעות ויצר קהילה ענפה סביבו. המטבע נסחר כעת במחיר הגבוה פי 3 עד 5 ממחיר הגיוס.

השבוע מחירו של זיקאש עלה ב-17%, של דאש ב- 13% ושל אתריום ב-14%, העליות מתייחסות לעליה במחיר המטבעות אל מול הביטקוין. מגמה זו מצביעה על חוזקם של אלטים גדולים אשר הולכים להישאר איתנו עוד זמן מה.

צריך לזכור – השוק נמצא כרגע במצב של סיכון גבוה. אלו הם נקודות הזמן בהם סוחרים מנוסים מחפשים הזדמנויות. כעת אין ודאות לגבי המשך הירידות וקשה לדעת אם אנחנו למעשה נמצאים באמצע גל של עלייה בדרכנו לחודש נובמבר, בו יתרחש פיצול נוסף אשר עשוי לגרום לשוק לחשוב בצורה הפוכה, כמו שקרה בפיצול עם ביטקוין קאש בתחילת אוגוסט. תקופה זו דומה לתקופה לפני אוגוסט, רק שבזמנו, שער הביטקוין עמד על מחיר של 1800$.

 

ביטקוין

אז כפי שהוזכר לעיל, התמיכות סביב ה-3000$ אוששו וכרגע אנו נעים על קו פיבונאצ’י שנתמך סביב רמת ה-3600$. זליגות לאזורי ה-3450$ עלולות להתרחש, שם התמיכות גדלו. המגמה הינה חיובית אך שברירית, יכול להיות שהשוק צריך לצבור עוד קצת נפח מסחר עד התזוזה הבאה. כרגע, ההתנגדויות נמצאות סביב מחיר של 3900$.

אתריום

עליה של 14% במחיר אל מול הביטקוין. מאז העדכון הקודם, נראה שמחיר המטבע ממריא מאזורי התמיכה אשר צבר באזור ה-0.07BTC, עם גלישות קלות לאזור סביב 0.067BTC. המגמה כעת היא חיובית, מכאן ההתנגדויות הבאות שוכנות באזור 0.083BTC, יעד אשר נראה מכאן לא נראה רחוק.

המטבע נסחר מול הדולר סביב מחיר של 280$, עם עליה של 80$ מאז הנגיעה ב- 200$, בזמן השפעת הירידה של הביטקוין מלפני כשבוע.

זיקאש

מול הביטקוין, השבוע חווה עלייה יפה של 17%, אך המחיר עדיין נמצא באזורים הנמוכים שלו לתקופה. המטבע נמצא באזורי צבירה. הבדיקה של אזורי התמיכה במחיר של 0.047BTC לא החזיקה יותר מדי מעמד וביקושים בנפח מסחר נמוך הספיקו כדי להחזיר את השער למחיר של 0.057BTC. ההתנגדויות החזקות נשארו סביב מחיר של 0.07BTC, המחיר שבו נבלמו ניסיונות הפריצה הקודמים. נסחר כרגע סביב 0.054BTC

מול הדולר הגרף נראה שונה לגמרי, קיימים ביקושים גבוהים סביב מחיר של 140$, המטבע נסחר כעת סביב שער 200$ וההתנגדות הקרובה נעה סביב 260-280$.

XMR מונרו

לאחרונה התרחש תיקון לרמות מחיר של 0.024BTC, תיקון של חמישה שבועות אשר לא מחזיר אותנו למחירים של לפני העליה לאזור ה-0.035BTC ונראה כתיקון יציב ובריא.

מול הדולר, המטבע נסחר סביב רמת מחיר 90$ בשפל שלו לאחרונה הגיע למחיר של 75$ ולזמן מאוד קצר גם לאזורי ה-50$ שהיו בתחילת אוגוסט, כעת רמות אלה נראות כמו היסטוריה.

 

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook