3 שנים ago

עדכון שוק 24-7

Jonathan Berger יול 24, 2018 15:27

שוב ירוק בעיניים. מגמת העלייה משבוע שעבר ממשיכה ונכון לכתיבת העדכון הביטקוין מסמן עלייה חדה של 21% וזה נתון מעודד שהעיר מעט את השוק הדובי משנתו ואף החזיר את ה- FOMO לשווקים. כרגיל, בין אם עולים או יורדים כולם מחפשים סיבות. על אף שאנו נוהגים לטעון שפרשנות לשוק מתפתח ותנודתי שכזה היא בעייתית, בכל זאת נצביע על מספר גורמים שאולי והשפיעו על גל העליות האחרון.

ראשית, ייתכן שמגמת הבלימה של הירידות מושכת משקיעים חדשים שחיפשו את הרצפה הטכנית וחיכו על הגדר כדי להיכנס לשוק. בנוסף, קיים הייפ גדול סביב אישור ה- SEC לקרן הסל של ביטקוין, מה שמזכיר לנו את הייפ סביב אישור המסחר בחוזים עתידיים שקדם לעליות דאשתקד. בנוסף לכך, ניתן לראות עלייה של למעלה מ-90% בחוזים על ביטקוין ב- CME. ולבסוף, על אף שהרגולציה המתהדקת אינה אהודה על חלק מנלהבי השוק, היא מסמנת את האפשרות שחברות גדולות ומשקיעים מוסדיים יכנסו ויגדילו את נפח המסחר ואף יידחקו את המחירים מעלה.

עם כל זאת, קשה לומר שהירידות כבר מאחורינו ושמדובר בשינוי מגמה ברור שכן שינוי מגמה נמדד לאורך זמן ולא במסגרת שבוע של עליות ולכן יש להתייחס לעליות בזהירות ולהיזהר מהמלכודת השורית של אווירת ה- FOMO.
למרות העליות של ביטקוין, האלטים בשבוע מדמם.

אולם מדובר בדימום פנימי של שוק הקריפטו שכן הירדה הגדולה היא אל מול הביטקוין. משקיעים חדשים נוטים להסתכל על שערי המטבעות ביחס לדולר ולכן אינם מבינים על מה מדובר, אך במסחר של אלטים אל מול ביטקוין ראינו השבוע הרבה אלטים מאבדים כ-25% בממוצע אל מול ביטקוין ככה שמי שמחזיק אלטים בימים האלה הרגיש את הירידות וזה בטוח כאב לו בביטקוין. נכון לכתיבת העדכון הדומיננטיות של ביטקוין אל מול האלטים עומדת על 47.4%, 5% יותר מהשבוע שעבר.

לסיכום, למרות העליות האחרונות והרחש בתוך עולם הקריפטו, התקשורת הממסדית עדיין שקטה ועסוקה בעיקר בהספדים. נכון לכתיבת שורות אלו שווי השוק עומד על 298 מיליארד דולר כאשר נפח המסחר לא גדל באופן משמעותי כפי שראינו בעליות קודמות ונראה שהכסף הגדול עדיין מחכה בצד. סך הכל שבוע מעניין נוסף בעולם המטבעות שלא משאיר לנו אף רגע דל.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

קוינבייס קיבלה אישור רגולטורי
לרשום מטבעות דיגיטליים הנחשבים לניירות ערך – זירת המסחר המפורסמת קיבלה אישור מה- SEC ו- FINRA את האפשרות לרשום טוקנים הנחשבים לניירות ערך דוגמת ריפל (XRP).

ה- SEC מופץ בדוא”ל מן הציבור – הרשות האמריקאית לבורסות וניירות ערך קיבלה למעלה מ -90 מיילים בנוגע לדעת הקהל בנושא אישור קרן הסל של ביטקוין לאחר הבקשה שהוגשה ע”י CBOE נראה שכולם מחכים ורוצים שזה יקרה כבר, ואולי זה יקרה.

גולדמן זאקס אישרו מינוי מנכ”ל
ידידותי לקריפטו – בנק ההשקעות גולדמן זאקס מינה את חובב הקריפטו, דוד סולומון, לתפקיד המנכ”ל הבא. סלומון הביע תקווה שהכסף של הבנק יושקע בשוקי הקריפטו כבר בעתיד הקרוב.

ענקית המסרונים היפנית Line משיקה באופן רשמי זירת מסחר משלה –  ביטבוקס הוא שמה של זירת קריפטו החדשה שתוכננה על מנת לספק חווית משתמש סוציאלית עבור משתמשי הפלטפורמה. ביטבוקס כבר רשמה כ-30 מטבעות למסחר והיא מקווה לקחת חלק משמעותי בהנגשת התחום.

 

הביליונר מארק לאסרי אומר שביטקוין
יכול להגיע ל- 40.000$ – בראיון שהעניק הודה המולטי ביליונר מארק לסרי שהוא מחזיק ביטקוין ושהוא צופה שאימוץ נרחב ידחוף את המחיר מעלה עד לכדי 40.000$ כבר בזמן הקרוב.

מאסטרקארד רושמת פטנט על עיבוד
עסקאות ביטקוין באמצעות כרטיסי אשראי – חברת שירותי התשלום רוצה לאפשר עסקאות ביטקוין מהירות שיעשו בפחות מעשר דקות על ידי מנגנון רזרבה חלקית של מטבע בלוקצ’יין. הפחתת עלויות עסקה באמצעות כרטיסי אשראי יכולה לשפר את אימוץ הביטקוין.

ב.מ.וו תקבל ביטקוין כתשלום –  שיתוף פעולה מרגש בין קבוצת ב.מ.וו לשירות החלפנות של ביטפיי (Bitpay) יאפשר לקנות ב.מ.וו חדשה ישירות מהארנק הדיגיטלי שלך.

סמסונג תקבל תשלומים בקריפטו בשלוש מדינות בלטיות – תושבי טאלין, ריגה, וילנה וקובאס במדינות אסטוניה, לטביה וליטא יכולים כעת לרכוש סמסונגים חכמים, טבלטים, מחשבים ניידים, טלוויזיות ועוד עם מטבעות קריפטוגרפים באצמעות השירות של קופאיי (CoPay).

חברת הכרייה בענן האשפלייר סיימה את חוזי הכרייה של ביטקוין – לאחר סדרה של ניסיונות לתקן בעיה שהביאה לתגמול נמוך מדמי תחזוקה, משתמשי החברה שוחררו מהחוזה באמצעות הודעה בדוא”ל.

גרפים

ביטקוין

שבוע של FOMO כמו שכתבנו מתקרבים להתנגדות ב-9K$  בקצב מהיר. נסחר סביב 8199$ תמיכה נבנית סביב 7400$ בטווח הזה תנודתי כמו שכבר התרגלנו.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר נסחר סביב 865$ ממש התנגדות מאז חודש יוני השער איבד את האזורים האלה השבוע בהשפעת העליות בביטקוין הביאו איתם ניסיונות לפרוץ מעלה, תמיכה ב- 800$ בטווח הזה.

אל מול ביטקוין שבוע לא טוב התמיכה סביב 0.11BTC  נשברה והשער ירד עד 0.01BTC שם מצא תמיכה בטווח הזה תמיכה דיי שברירית, נסחר סביב 0.106BTC.

אתריום

אל מול הדולר שבוע יציב עם ניסיון לפרוץ מעלה את ה- 500$ שנכשל נסחר סביב 475$ תמיכה ב440$ בטווח הזה.

אל מול ביטקוין הסיפור שונה התמיכה סביב 0.07BTC נשברה והשער איבד 17% בשבוע האחרון נסחר סביב 0.058BTC התמיכה ב0.055BTC בטווח הזה התנגדות קשה לקבוע במהלך התיקון.

לייטקוין

אל מול הדולר גרף שבועי נראה שהטרנד היורד התמתן נתמך ברמות הפיבונאצ’י סביב 80$. נסחר סביב 88$ התנגדות ב- 100$ בטווח הזה.

אל מול ביטקוין בדומה לאתריום הטרנד יורד בגרף שבועי נראה שהשער מחפש רצפה/תמיכה, נסחר סביב 0.0107BTC התנגדות ב0.012BTC רחוקה תמיכה נראית קצת יותר מטה סביב 0.0095BTC

סטלר

אל מול הדולר גרף שבועי נראה שמצטיירת W מה שמרמז על פרצה מעלה לאחר תיקון וצבירה בגרף לאורך זמן. נסחר סביב 0.30$ התנגדות ב- 0.35$ תמיכה ב- 0.28$ .

אל מול ביטקוין גרף שבועי נראה חיובי בהשוואה לרוב שוק האלטים גם מצטיירת W וגם הטרד מעלה לאחר שאושרה רצפה סביב 3000SAT בתקופה הזו , נסחר סביב 3695SAT התנגדות ב4000SAT בטווח הזה.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook