4 שנים ago

עדכון שוק 23-10: האם השבוע האחרון מרמז על עונת אלטים קרבה?

Jonathan Berger אוק 23, 2018 12:24

בזמן שביטקוין מתייצב סביב $6400, שוק האלטים חווה תנודתיות גדולה. ניסיון העבר מלמד שיציבות של ביטקוין חוזה תנודתיות בשאר המטבעות ודפוס זה קיבל חיזוק נוסף גם השבוע.

מהאלטים הבולטים של השבוע אפשר לציין את Ravencoin שעלה בסביבות 200% לצד נפח מסחר גדול. מעבר לכך, ייתכן שחזרתו של הצבע הירוק לאלטים מסמן את תחילתה של עונת אלטים נוספת.

על אף שעניין הציבורי בתחום אינו בשיאו, התעשייה מתרחבת ונראה שהשוק מתעורר. קהילת אתריום מתרחבת ומצפה בקוצר רוח לאירוע המדובר בתחילת נובמבר, ה- Devcon.

מגמת המטבעות היציבים (stablecoin) ממשיכה לצבור תאוצה ופרויקטים רבים מנסים לגייס כסף על בסיס הרעיון שהם יתנו יציבות לשוק התנודתי. האם מדובר בהייפ הגיוסים של 2018?

בקרוב יחגוג “הנייר הלבן” של סטושי נקומוטו עשור שמוכיח כיצד גאונות פורסת את אדוותיה במהירות ומחלחלת לציבור הרחב. בתוך כך, גם ענקית המסחר BAKKT תפתח את שעריה לקריפטו.

עם כל זאת, נזכיר שוב שהשוק עדיין בתיקון ושבוע חיובי אינו מסמן שינוי מגמה. כמו כן, נפחי המסחר נמוכים בהשוואה לשיא ואלטים שהראו מגמת עלייה, אינם אלטים ותיקים שעליתם תרמז על שינוי מגמה אמיתי.

חדשות קריפטו מהעולם

5 דברים שבהם טועה פול קרוגמן לגבי קריפטו הכלכלן וחתן פרס נובל, פול קרוגמן, שוב הראה את חוסר בקיאותו בעולם המטבעות הדיגיטליים במאמר שפרסם בניו-יורק טיימס. קרוגמן שגה באופן דומה בעבר, בתקופה בה האינטרנט צעד את צעדיו הראשונים.

130 בתי קפה בספרד החלו לקבל ולמכור קריפטו –  סטארט-אפ טכנולוגי בשם Cyclebit פיתח פתרון שפתח את הדרך ל- “נוסטרום” – רשת של 130 בתי קפה ברחבי ספרד כדי להתחיל לקבל את תשלומי ביטקוין.

ממשלת ארה”ב מביטה על הדומיננטיות של סין בכריית ביטקוין – הממשל האמריקני הביע דאגה ממשית לגבי האופן שבו סין שולטת בשוק הכרייה של ביטקוין. בתוך כך נביע ממשל טראמפ עניין באימוץ של XRP כדרך לקזז את הדומיננטיות של סין בשוק הקריפטו.

SEC השעה את המסחר בחברה שנתנה הצהרות כוזבות בקשר לקריפטו – חברת “סימקס” האמריקנית הצהירה שפעילותה אושרה על ידי ה- SEC, זאת על אף שאישור כזה לא ניתן. לפיכך, השעה ה- SEC את האפשרות לסחור במניות החברה.

החברה מסתורית ביותר תושק ב- Devcon  יותר מ- 100 קילומטרים רבועים הוקדשו ל- “ארגז חול” מסתורי שתכליתו תיחשף ב- 1 לנובמבר, במהלך כנס בלוקצ’יין בינלאומי בפראג.

תופעת ה- stablecoin ממשיכה להאיץ. הפעם זה טט’ר רומני – ביטקוין רומניה, חברה המספקת שירותי חליפין מקיפים עבור BTC ו- ETH ברומניה, השיקה מטבע יציב המגובה בלאו הרומני שערכו קרוב לזה של השקל.

חובב קריפטו בנה אופניים חשמליים שדורשות תשלום בביטקוין או לייטקוין – מתיאס שטייניג הגרמני בנה אופניים חשמליים המדגימים כיצד ביטקוין יכול לשמש כאפשרויות תשלום בר-קיימא באמצעות שימוש ברשת הלייטנינג.

גרפים

ביטקוין

הגענו לקצה המשולש (מסומן בצבע אדום) ממש על ההתנגדות שנבנית בשבועיים האלה סביב 6500$ נסחר ב- 6389$ תמיכה נבנית סביב 6200$ ונראה שהשוק מרגיש בטוח באיזור ה- 6000$. זאת למרות האירועים שהיו לנו לאחרונה סביב טט’ר וביטפינקס.

אתריום

אל מול הדולר התמיכה בשער סביב 190$ מחזיקה נסחר סביב 203$ התנגדות ב- 225$ בטווח הזה עדין לא ברור אם התיקון הסתיים בנוסף השער שנסחר בתקופה הזו ב- 2017 היה גבוהה יותר ב- 50$ ממוצע מהיום נראה שהרצפה קרובה.

אל מול ביטקוין נתמכים סביב 0.03BTC תמיכה נבחנת בתקופה הזו התנגדות סביב 0.037BTC נסחר סביב 0.031BTC עוד מדרגה מטה והשוק יכנס לפאניקה האם התמיכה תחזיק?

ביטקוין קאש

אל מול הדולר שבוע יציב סביב 440$ שם הטווח שנסחר ממש על התמיכה התנגדות סביב 480$ היעד להשלמת התיקון נראה סביב 250$ האם נגיע לשם?

אל מול ביטקוין נסחר סביב 0.068BTC תמיכה שברירית באזור הזה שהוא גם התמיכה של הירידה האחרונה התנגדות בטווח הזה ב- 0.075BTC נראה שרצפה עדיין לא אושרה פה.

זיקאש

אל מול הדולר הגרף השלים תיקון מתמשך יש לנו H&S ותיקון לאחר מכן יעד הרצפה הושלם כמו שסמנו בניתוחים קודמים (חץ בצבע אדום) נסחר סביב 122$ תמיכה ב100$ מחזיקה התנגדות בטווח הזה ב- 140$.

אל מול ביטקוין גם פה היעד לתיקון הושלם עם רצפה ב- 0.016BTC שם גם התמיכה. בטווח הזה נסחר סביב 0.018BTC התנגדות ב- 0.02BTC.

בנוסף, יש לציין שב- 28 מתוכנן פיצול לצורך שדרוג המטבע כך שפעולות אנונימיות יידרשו פחות כוח חישוב. ניתן לשער ששדרוג מוצלח ישפיע גם על שער המטבע.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook