3 שנים ago

עדכון שוק 23-1

Jonathan Berger ינו 23, 2018 20:30

הצלילה בשערים ממשיכה. אנחנו בעיצומו של התיקון השני בגודלו ועומקו מאז 2012 . לותיקים בקריפטו, התיקון מזכיר את התיקון היורד בתקופת סוף 2013 תחילת 2014 אז ביטקוין הגיע לשיאו סביב 1200$, ולאחריו חווה תיקון כואב ומתמשך עד לרמות של 200$ שם נעצר והמגמה התהפכה.

היום כללי המשחק השתנו: כמות זירות המסחר בקריפטו גדלו, נפחי המסחר הוכפלו, ויש הרבה יותר פיזור. ב- 2014 זירה אחת MTGOX, ששלטה ברוב נפח המסחר דאז, נפרצה ונעלמה ביום אחד. ההשפעה היתה כמעט הרסנית: משקיעים רבים איבדו את כל השקעותיהם בקריפטו וחמור מכך, איבדו אמון בתחום ובעתיד שלו. כמובן שגם אם היום אחת הזירות הגדולות תיעלם או תיפרץ – השוק יושפע, אך סביר שהרבה פחות מבעבר.

מאמר זה פורסם לראשונה בתאריך 23-1-18.

עובדה מעניינת – מחירי הזהב עלו בימים בהם ביטקוין מתקנת מטה. האם ביטקוין הוא הזהב החדש? שנת 2018 מתחילה באופן מעט צולע, והחורף רק התחיל… גם בימים של ירידות כאלה, בקריפטו תמיד אפשר להרוויח: השורטים מתגמלים מאוד מאז רמות השיא קצת מתחת ל- 20 אלף למטבע. מסחר יומי דקתי בשל התנודתיות לא מומלץ. נזכיר כי אין לערב רגשות במסחר, במיוחד כאשר מעורבת פאניקה, בשוק דובי.

בטווח הקצר השער נתמך בינתיים באזור 10,000$, מה שכאמור עלול להשתנות בין לילה. אפשר להתנחם קצת, גובה העמלות יורד לאזורי 30-50SAT. חצי נחמה.

בגזרת האלטים העונה בעיצומה. במיוחד במסחר של הכוכבים מביניהם אל מול הביטקוין. בערך הדולרי, האלטים רובם ככולם חוטפים. כפי שבחודשי העלייה המטאורית של ביטקוין, נהנו האלטים מעלייה דולרית, כעת הסיטואציה הפוכה.

מטבעות כמו VEN CND כיכבו השבוע בזירת המסחר ביינאנס. הזירה, למרות שהיא חדשה בנוף, כבר הצליחה להתברג בטופ מבחינת נפח המסחר וההשפעה על כל שוק האלטים. אל מול הדולר כל השוק סבל בשבוע האחרון, ביממה האחרונה ניכרת התאוששות קלילה אשר משרה קצת אופטימיות.

המחזוריות בשוק הקריפטו חוזרת על עצמה ניתן להשוות אל מחירי העבר: אם זה הגדילה של המטבעות האלטרנטיביים בתחילת כל שנה ואם זה תיקון בשער ביטקוין בינואר, שמתרחש בשנים האחרונות כל ינואר.

הדומיננטיות עדיין ברמות 34% לביטקוין מכלל השוק. נפח המסחר היומי עודנו עומד על עשרות מליארדים וגודל שוק הקריפטו עדיין מעל 500 מליארד דולר. עדיין, מדובר בצמיחה עצומה ברמה השנתית. גם בגזרת ההנפקות, ה- ICOs, אנו רואים גדילה משמעותית – לאחר חודשים לא טובים לקראת סוף 2017. עם תחילת 2018, המון פרויקטים השלימו גיוס מוצלח. כל מה שנשאר זה לחכות ולצפות לשימושיות בטכנולוגיות שהגיוסים החדשים מביאים עמם. כיום רוב המסחר הוא ספקולטיבי ובעיקר מגלם פוטנציאל עתידי, האם הוא ימומש? ימים יגידו.

חדשות מאסיה

ביפן – הבנק הגדול ביותר במדינה, והרביעי בגדולו בעולם, פייננשל גרופ מיצובישי (mitsubishi UFG financial group), הודיע השבוע על כוונתו להציע שירותי המרה בין מטבעות פיאט למטבעות קריפטוגרפים, ואף על כוונתו להשיק בעתיד מטבע קריפטו משלו, ה-MUFG Coin.

בדרום קוריאה – עפ”י חוקי המדינה, עצומה אשר צוברת מעל 200 אלף חתומות בתקופה של פחות מחודש, מחייבת התייחסות של הממשלה, ועצומה שהגיעה בעקבות הקשחת הרגולציה מתחילת החודש, צברה השבוע מעל 215 אלף חתימות. כלומר, הממשלה מחויבת להגיב לעצומה בתוך תקופה של 30 ימים. במקביל, משרד עוה”ד, Anguk Law Offices, הגיש עתירה לביהמ”ש החוקתי במדינה, בטענה שאין בסיס משפטי לרגולציית המחסר במטבעות קריפטוגרפים.

בנוסף, הרשויות בדרום קוריאה, הודיעו כי ה-“real -name system”, אשר לא תאפשר להשתמש בחשבונות אנונימיים בזירות המסחר, תוטמע בחודש הקרוב בששת הבנקים הגדולים במדינה. כעת, פעולות כגון  מסחר, משיכה או הפקדה של כסף בזירות המסחר במדינה, תהייה נגישה רק עבור חשבונות שנפתחו ע”י אחד הבנקים באמצעות המערכת החדשה. תהליך ההטמעה צפוי להתרחש ה-30.1. 

עוד מדרום קוריאה, יו”ר הרשות הפיננסית, ה-Financial Supervisory Commission, הודיע כי מבירור עם אנשי הרשות, מסתמן שחלקם סוחרים במטבעות קריפטוגרפים, ואף יתכן שחלקם מכרו חלק מהמטבעות שברשותם לפני הודעת הממשלה על הקשחת הרגולציה. בעקבות כך, יצא היו”ר בהצהרה כי אין זה הולם שעובדי מדינה יחזיקו במטבעות קריפטוגרפים, אך אין אסור חוקי על כך.

בסין – מדיווחים אנונימיים, עולה כי בכוונת הממשלה לחסום את הגישה לזירות מסחר מקומיות וזרות עבור תושביה. במקביל, חברת המסחר האלקטרוני, עליבאבא, השיקה פלטפורמה לכריית מטבעות קריפטוגרפים – “P2P Nodes”.

אינדונזיה – הבנק המרכזי במדינה יצא בהצהרה כי כל שימוש במטבעות קריפטוגרפים במדינה הוא אסור. כלומר, מטבעות קריפטוגרפים, נחשבים לאמצעי תשלום בלתי חוקי במדינה. בהמשך להצהרה זו, הבנק המרכזי בשיתוף עם המשטרה המקומית החלו באיסוף מידע, לצורך חקירת אזרחים בגין ביצוע עסקאות כאמור. בעיקר באי באלי.

בהודו – 4 מהבנקים הגדולים במדינה, הקפיאו את החשבונות של זירות המסחר הגדולות במדינה, מתוך חשש לביצוע “עסקאות חשודות”. צעד זה מגיע, ללא כל הזהרה מוקדמת.

חדשות מהמזרח התיכון

דובאי -אחד הבנקים הגדולים בדובאי, ה-Emirates NBD bank, הצטרף לשורה של בנקים נוספים, והחל מהשבוע, הבנק לא מאפשר לבצע עסקאות מכירה או קניה של מטבעות קריפטוגרפים. החלטת הבנק היא עצמאית, כלומר, אינה נובעת מהוראת הבנק המרכזי או הרגולטור, וכן, היא הגיע בפתאומיות, מבלי שהבנק עדכן את לקוחותיו מראש. בדומה לצעדים שננקטו ע”י הבנקים בהודו. להחלטת הבנק צפויה להיות השפעה גם על החלפן המקומי, BitOasis.

בישראל – רשות המיסים פרסמה טיוטה המסבירה את היבטי המיסוי בהנפקות ה-ICO. בין השאר מסתמן כי רווחי החברה ממכירת האסימונים בהנפקה יסווגו כהכנסת החברה, להוציא מקרים מסוימים בהם המוצרשירות יסופקו במועד עתידי. עוד מסדירה הטיוטה את היבטי המיסוי של מחזיקי הטוקנים.

גזרת הבנקים

מייק בל, בכיר בחברת JP Morgan, יצא בהצהרה מפורטת, אשר במסגרתה בין היתר הוא מזהיר כי בסופו של דבר, ממשלות יאסרו על המסחר בביטקוין. הצהרתו זו, (לא במקרה) מגיעה על רקע הרגולציה המתהדקת בסין ובדרום קוריאה.

מורגן סטנלי, הודיע כי יאפשר ללקוחותיו לסחור בחוזים עתידיים על הביטקוין בבורסות ה-CBoE ו-CM. הצהרה זו מגיעה בהמשך להצהרה כמעט זהה של גולדמן זקס מהשבועות האחרונים.

נשיא הבנק המרכזי באירופה, מריו דראגי צפוי לשחרר וידאו (ב-12.2) בו הוא צפוי לבטא את עמדת הבנק בנוגע למטבעות קריפטוגרפים, בנוגע לבלוקצ’יין ובנוגע לאפשרות שמטבעות קריפטוגרפים יחליפו מטבעות פיאט. עוד בכוונת הבנק לאפשר לצעירים אירופאים בגילאים 16-35 לשגר שאלות בנושא, עליהם ישיב דראגי בוידאו.

עוד עדכונים

מנכל חברת האשראי ויזה, אלפרד קלי (Alfred Kelly), הודיע בראיון השבוע, כי החברה לא תאפשר לעבד עסקאות של מטבעות קריפטוגרפים.

חברת הנדל”ן ספרדית, Mister Piso, מכרה נכס ראשון במדינה בתמורה לביטקוין.

פיטר בוקבאר (Peter Boockvar),  ראש מטה השקעות ב-Bleakley Advisory Group, מנבא שהביטקוין עשוי להגיע לרמות מחיר של 1-3 אלפים דולר, במהלך השנה הקרובה. “כשהבועה תתפוצץ”. לדבריו, נפילת הביטקוין, לא צפויה להשפיע יותר מדי על שוק המניות, כיוון שמדובר בשוק עם שווי של מעל 19 טריליון דולר, אולם, הוא טוען כי נפילת שוק הקריפטו, תשנה לחלוטין את גישת המשקיעים, בכל הנוגע לניהול סיכונים.

מצד שני, אנליסט בכיר מ-RBC Capital, בראיון לרשת CNBC, מנבא כי שוק הקריפטו להגיע לשווי של 10 טריליון דולר.

לסיום, הפילוסוף והמתמטיקאי שכתב את רב המרכב “הברבור השחור”, נסים טאלב, פרסם פוסט בו הוא מביע את דעתו החיובית על הרעיון שמאחורי הביטקוין. בין השאר הוא מסביר מדוע הביטקוין שונה מזהב, ואת החשיבות לכך שהכסף נשלט בידי ההמון, בידי המשתמשים. לדבריו, אף שהביטקוין במצבו הנוכחי עשוי להיות לא טוב מספיק לרכישת מוצרים יומיומיים, ותנודתי מדי בשביל להיות מטבע, עצם הקיום שלו, הוא ערבות לכך שה”מטבע” אינו מונופול של הממשלה יותר, ו”פוליסת ביטוח” מפני עתיד אורווליאני (1984).

גרפים

ביטקוין

התיקון למטה של ינואר בעיצומו. השער יוצר שפלים הולכים ויורדים. ויורד לרמות נמוכות חדשות. מאז העדכון הקודם השער נתמך באזורי ה- 10K$ עם זליגות מתחת. נראה שהמחסום הפסיכולוגי של 10,000 עדיין שם. במידה וישבר, נזכה לבקר בשערים נמוכים חדשים. כרגע ההתנגדות נעה סביב 13K$. הדרך מעלה לא פשוטה, התנגדות חזקה נוספת ב- 17K$.

אתריום

אל מול הדולר, תיקון חזק מטה לאחר שנגענו כבר ב- 1400$ . התמיכה המשמעותית נמצאת סביב 800 דולר, התמיכה נבדקה לפני מספר ימים, ובינתיים השער טיפס חזרה לאזורי האלף. התנגדות נמצאת סביב 1200$.

אל מול הביטקוין, בגרף שאנו מלווים תקופה ארוכה בעדכונים באתר, מסומנים אזורי התנגדות העבר סביב רמת  0.083BTC שם שוכנת התמיכה.

ביטקוין קאש

בדומה לביטקוין, גם ביטקוין קאש במגמה יורדת אל מול הדולר. התמיכות נשברות אחת אחרי השנייה, והשער מגלה שפלים חדשים . ביטקוין קאש צריכה להתאושש, כרגע אין עניין.

אל מול ביטקוין השער יציב בשבוע האחרון נסחר סביב 0.15BTC תנודות של 3% למעלה ולמטה. משעמם אך יציב. צריך לזכור שלפעמים משעמם זה חיובי בקריפטו.

אוגור REP

אל מול הדולר, מחודש שעבר, אוגור פלטפורמת החיזוי בעליות מרשימות. השער פרץ את ההתנגדות סביב ,,,50$ , שם המשיך לנסוק עד 134$. לאחר מכן, ירדה ונתמכה סביב 60$ עם זליגות בחזרה לאזורי 50$ שם קיימים ביקושים. התנגדות משמעותית שוכנת ב- 110$.

אל מול הביטקוין, השער עולה במקביל. הגרף נראה חיובי. רמת ההתנגדות סביב 0.0085BTC תמיכה סביב 0.006BTC .

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook