5 שנים ago

עדכון שוק 22-1: יציבות בביטקוין מעל $3500, השוק בציפייה לחדשות חיוביות

Jonathan Berger ינו 22, 2019 16:44

שבוע שגרתי נוסף בשוק הקריפטו, מחודש נובמבר השער של ביטקוין ממשיך בתיקון מטה לאיזור המחיר של 3500$ שם התמיכה מחזיקה מעמד ומספקת הרגשה של התייצבות בשוק.

שוב ה- ETF בכותרות ובסוף החודש נדע אם ה- SEC יאשרו את ה-ETF הראשון. השוק מתקשה להאמין לתשובה חיובית ובכל מקרה נוכל ללמוד כיצד ההמתנה לתשובה השפיע על השוק.

נראה שהשוק כבר מאחורי ההייפ התקשורתי שנרגע וכיום מתפרסמות כתבות יותר פסמיסטיות לגבי עתיד השוק. עם זאת, באלטים קיימת מגמה של התעוררות, כמו שראינו ב- AUGUR שעלה סביב 100%. בנוסף טרנד האיירדרופים ממשיך וזאת לצד ירידה סביב נושא ה- ICOs שהוריד את ראשו.

התעוררות בשוק האלטים תלויה מאוד בשער של ביטקוין ודפוס זה חוזר על עצמו כאשר מחיר הביטקוין יציב או במגמת עליה. במידה והתיקון של ביטקוין ימשיך סביר שנראה גם את מחיר האלטים צונח שכן זהו דפוס ההתנהגות חוזר של השוק.

למרות הנסיונות הרבים לייצר מטבע “יותר טוב מביטקוין” עדיין לא קיים אלט שמאיים על עליו. מאז המקרה של ה- DAO שהשפיע על כל שוק הקריפטו בזמנו לא קם פרויקט שהצליח לאיים על מקומו של ביטקוין ונראה שהשוק שכח כבר את המקרה.

מניפולציות בזירות מסחר – לאחרונה ישנו דיבור נרחב על מניפולציות שנעשות בזירות המסחר השונות ולעיתים אף קיימות חשדות נגד הזירות עצמן שמבצעות את המניפולציות כדי לזייך נפח מסחר בניסיון לרשום מטבעות חדשים או מזיפות פריצות כאשר הן משלשלות את השלל לכיסן. לצד היתרונות שבהיעדר רגולציה בשווקים קיימים גם חסרונות שמאלצות את המשמתמשים לוודא היטב את ההתקשרות שלהם עם השחקנים השונים במגרש הקריפטו.

לסיכום, ניתן לומר שהשוק מלקק את פצעיו אחרי תיקון משמעותי שלא ברור אם הסתיים. אם כי, קיים סיכוי טוב שהגענו לרצפה  כשגודל שוק הקריפטו סביב 119 מיליארד דולר ומעניין לראות אם השוק יצליח להחזיק את ראשו מעל 100 מיליארד דולר.

הדומיננטיות עומדת על 52.5% לטובת ביטקוין שממשיך להוביל את שוק בגאון.

חדשות קריפטו

השדרוג של קונסטנטינופול של אתריום מתעכב לאחר שהתגלתה פגיעות אבטחה –  שדרוג רשת אתריום, שגרם לציפייה של קהילת הקירפטו כולה, נדחה בפעם השנייה, כשברקע פגיעות ההבטחה “reentrancy”.

tzero מכריזה על השקת פלטפורמת STO מפוקחת – זרועת הבלוקצ’יין של Overstock הודיעה כי היא תשיק בשבוע הבא פלטפורמת STO חדשה, עם תוכניות ליצור STO משלה.

האם השבתת הממשל בארה”ב עלולה להוביל לאישור של ETF של ביטקוין? קהילת הקריפטו טוענת שהשבתת הממשל האמריקני עשוי לתת כרטיס אוטומטי לאישור תעודת סל של ביטקוין, אבל הנה מה שיש למומחה משפטי לומר.

מדינת וויומינג נראית נחושה כדי להכשיר את ביטקוין כמטבע –  ויומינג עשויה להפוך למדינה הראשונה בארה”ב לסווג מטבעות קריפטוגרפים כמו כסף. על פי הצעת החוק החדש, המדינה תאפשר גם לבנקים להציע שירותי משמורת על נכסים דיגיטליים.

חוקרים מ-MIT  וסטנפורד מעצבים מטבע דיגיטלי במטרה להתעלות על ביטקוין – צוות של אנשי מקצוע מארה”ב הוקם כדי ליצור מטבע וירטואלי אשר יהיה עדיף על ביטקוין.

בנק שוויצרי הכריז על פתרון משמורת על נכסים דיגיטליים – הבנק Vontobel חשף כי הוא משיק שירות משמורת לקריפטו המכונה “כספת הנכסים הדיגיטליים” במטרה למשוך משקיעים מוסדיים.

גרפים

ביטקוין

השער מדשדש ובונה תמיכה בטווח של $3500 לא נראית מספיק יציבה. ניסיונות לפרוץ את $3600 מעלה נכשלו .

אתריום

אל מול הדולר נשענים על התמיכה סביב $110 פעם קודמת שנשברה השער ירד לשתי ספרות, התנגדות ב- $120 בטווח הזה.

אל מול ביטקוין נבדקה שוב תמיכה סביב 0.032BTC שבנייתם מחזיקה, ההתנגדות בטווח הזה ב-0.034BTC.

ריפל

אל מול הדולר התמיכה סביב $0.32 צנחה מעט, אך נראה שעדיין מחזיקה מעל $0.30 ההתנגדות נשארת סביב $0.33 שבוע יציב ב-XRP.

אל מול ביטקוין בזירה פולו השער תיקן אל מתחת לתמיכה שהפכה להתנגדות סביב 9000SAT תמיכה בטווח הזה ב-8800SAT.

Basic Attention Token

אל מול הדולר הגרף מצייר נמוכים חדשים אך פער דיי קטן מהנמוכים שראינו בתחילת דצמבר. בנוסף ניתו לראות בבירור את מגמת הירידה ושהניסיונות לפרוץ את הטרנד לא הצליחו. התמיכה בטווח הזה $0.11 התנגדות $0.13.

אל מול ביטקוין התמיכה סביב 3300SAT מחזיקה יפה השער מתייצב סביב הטווח הזה התנגדות 3600SAT.

EOS

אל מול הדולר תמיכה בטווח הזה ב- $2.30 התנגדות ב- $2.60 זאת לאחר תיקון שהתחיל במאי 2018 משיא של $23 עד לשפל של $1.6 שם הרצפה.

אל מול ביטקוין 2019 מתחילה דיי יציב והתמיכה מחזיקה סביב 6300SAT. התנגדות ב-6900SAT.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook