2 שנים ago

עדכון שוק 21-8

Jonathan Berger אוג 21, 2018 14:33

למרות הבלחות ירוקות פה ושם שוק האלטים ממשיך לספוג מכות ולדמם את כספי המשקיעים. אם כל האלטים, אתריום, שכבר הגיע לשיא שנשק ל- 1500$ צנחה לשווי דולרי של 280$ וארתור הייס, ממייסדי ביטמקס, אף צפה שירד מתחת ל- 100$. מטבע נוסף שהרים את ראשו בתקופת ההייפ היה ריפל שספג מכה קשה אף הוא ומשיא שכמעט נגע ב- 4$ הוא ירד ונסחר סביב 30 סנט. חוסר הוודאות בשוק האלטים מביא איתו פחד וספק שמדיר משקיעים חדשים ואף מבריח את אלו הישנים שלא רואים את הרצפה באופק. אחרי תיקונים חדים שהגיעו אף ל 90% בחלק מהמקרים, יש לחשוב פעמיים לפני שנכנסים לסיבוב FOMO נוסף.

עם כל זאת, על ביטקוין עבר שבוע רגוע (יחסית) וראינו חזרה לאזורי התמיכה שבינתיים מחזיקים.  הירידות החדות של האלטים ביחס לדולר נכונות גם כירידות ביחס לביטקוין ששומר על ערכו באופן יחסי, מה שמחזק את מעמדו בנוף המטבעות ונותן לנו תזכורת נוספת מי שולט בשוק.  אולם, גם פה צריך לזכור שהתנודתיות היא חלק בלתי נפרד ויש להכין שיעורי בית לפני שבוחרים לחזור ולהשקיע בביטקוין. נכון לכתיבת העדכון גודל שוק הקריפטו עומד על 211 מיליארד דולר והדומיננטיות של ביטקוין עומדת על 52.6% לטובת ביטקוין.

לסיכום, ניתן לומר שההייפ ירד והתרגשותם של המשקיעים החדשים התחלפה בטעם ההפסד המר. עם זאת, למרות השוק הדובי, כמות החברות בתחום ממשיכה לצמוח ושעריהן פתוחים לכל מאן דבעי ומזריקים חדשנות ויצירתיות לעולם הפיננסי הישן והמאוס. לפיכך אנו צופים שעוד לא נאמרה המילה האחרונה ושלבסוף יפרצו שערי העולם הישן בפני ביטקוין והכלכלה המתפתחת. ראייה לכך ניתן לראות בהתבטאויות של בכירים בעולם הפיננסי שכבר עוברים את תהליך השינוי התודעתי המבוזר שביטקוין מביא אתו והן מהלכים רגולטורים שמחפשים כיצד ניתן להטמיע את ביטקוין. במסגרת מאבק הכוחות בין העולמות הללו ממתינות לאישור הבקשות לקרנות הסל (ETF) של ביטקוין שגם אם יידחו שוב על ידי ה- SEC, צפוי שיאושרו לבסוף ויאפשרו חשיפה למשקיעים נוספים. בין אם נאהב את ההתפתחויות בביטקוין ובין אם לא ובין אם השער יעלה או ירד השור כבר יצא מהכלוב והוא בלתי ניתן לעצירה.

מאמר זה עלה לראשונה בתאריך 21-8-2018.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

אם ביטקוין הוא רעל עכברים, הבנקים הם החולדות – על אף השוק הדובי, דן מוראהד, מנכ”ל Pantera Capital, שומר על אופטימיות לגבי תעשיית הקריפטו. בכנס ICO וקרנות דיגיטליות לנכסים, אמר מוראהד, כי מטבעות דיגיטליים עדיפים מפיאט כשביטקוין בראשם מוביל את המהפכה הגדולה ביותר בעידן זה.

ביטקוין יכול לייצב את בריטניה שלאחר הברקזיט –   מטבעות דיגיטליים אומצו בעיקר בתקופות שבהן מטבעות פיאט נכשלו במדינות כמו טורקיה וונצואלה. עכשיו, מתקיימות שיחות על איך ביטקוין יכול להציל את בריטניה הגדולה מקריסת הפאונד. מומחים מאמינים כי אם יותר אזרחים בבריטניה יאמצו את השימוש בביטקוין במהלך משבר פיננסי, בסופו של דבר ביטקוין יתייצב.

סעודיה: המסחר ביטקוין הוא “בלתי חוקי בממלכה” – הרשויות הסעודיות עדיין אוחזות בדעה שלילית על נכסים דיגיטליים, בטענה שהם מעבר לשליטה ממשלתית ופיקוח. הרשויות פרסמו אזהרה לאזרחיה כי המסחר במטבעות הללו, כולל ביטקוין, נשאר בלתי חוקי.

הערים הגדולות ביותר של קוריאה מתחרות על תואר “בירת הקריפטו” – בהשראת שיעור ההצלחה במדינות ידידותיות כמו מלטה ושווייץ ערים גדולות קוריאנית מחפשות להיות בירת הקריפטו הבאה. התוכניות הללו הגיעו לאחר פרסום מסגרת רגולטורית חדשה עבור חברות העוסקות בתחום.

פול קרוגמן הידוע בספקנותו אומר שלביטקוין יש יותר תועלת מאשר לזהב – למרות היותו ספקן לגבי עולם המטבעות, הודה הכלכלן פול קרוגמן כי הוא יודע מעט מאוד על התחום ומבין את ביטקוין רק באופן חלקי. בתוך כך, ציין קרוגמן שעידן הזהב נגמר וביטקוין בהחלט יכול להיות בעל ערך רב יותר בעתיד מאחר שיש בו תועלת רבה יותר מאשר זהב.

תעודת הסל של ביטקוין לא תאושר לדעתו של בריאן קורצ’זנה – בעוד שוק הקריפטו נושא את עיניו להחלטת ה- SEC בנוגע לבקשת ה- ETF של CBOE בחודש הבא, בריאן קורצ’זנה, מנכ”ל Digital Asset סבור כי ה- ETF יידחה שוב בגלל מספר סיבות שהוא נתן במהלך ראיון.

מנכ”ל ביטקונקנט אסיה נעצר בדלהי – דיביש דארג’י, שניהל את האופרציה האסייתית של הפונזי הידוע לשמצה, ביטקונקנט, נעצר על ידי פקידי ההגירה בדלהי. דארג’י היה ידוע כמקדם רועש של ביטקונקט שהושק בדצמבר 2016 וככל הנראה חשוד בהונאה.

מעכשיו יוכלו האוסטרלים לשלם את חשבונותיהם בביטקוין –  חדשות טובות עבור חובבי הקריפטו באוסטרליה. שותפות חדשה בין הבורסה Cointree לפלטפורמת החיוב Gobbill תאפשר לאזרחים במדינה לשלם את חשבונותיהם דרך ארנקי דיגיטליים המנהלים נכסים קריפטוגרפיים.

גרפים

ביטקוין

אל מול הדולר נסחר סביב 6430$. השבוע השער נע בטווח 6000-6500$ ההתנגדות ב- 6500 התמיכה קצת שברירית סביב 6K$ המסחר מתנהל באזורים היותר מלחיצים ובמיוחד כשמתקרבים לרצפה של הטווח הזה.

אתריום

אל מול הדולר גרף שבועי מראה ירידות לאיזור 250$, שם הרצפה לטווח זה. נסחר סביב 280$ התנגדות נבנית ב-300$.

אל מול ביטקוין לאט לאט חוזרים לאזורי התמיכה של דצמבר האחרון שם הרצפה הייתה סביב 0.023BTC, נסחר סביב 0.043BTC תמיכה בטווח הזה ב- 0.042BTC התנגדות ב- 0.05BTC.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר נסחר סביב 532$ תמיכה סביב 470$ בטווח הזה. התמיכה הקודמת סביב 570$ הפכה להתנגדות.

אל מול ביטקוין בטרנד יורד כל אזורי התמיכה נשברו מטה 0.08BTC התמיכה בטווח הזה נסחר סביב 0.083BTC התנגדות ב- 0.09BTC.

מונרו

אל מול הדולר חזרנו לשערים של אוקטובר נובמבר 2017 סביב 94$. הרצפה הגיעה ל-76$ בשבוע שחלף וההתנגדות סביב 100$ בטווח הזה.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 0.0145BTC גם פה מתקרבים לתמיכה של נובמבר כשהרצפה בטווח הזה וגם התמיכה סביב 0.0013BTC התנגדות ב0.0155BTC.

ויצ’יין

המסחר אל מול הדולר התחיל בבייננס בהתלהבות כבר בסוף יוני סביב 2-3$. הירידה באה ביחד עם התיקון של ביטקוין רצפה סביב 1.5$ עליה מכובדת בנפח המסחר מאז הירידות נסחר סביב 1.83$ התנגדות ב-2$.

אל מול ביטקוין הסיפור נראה קצת שונה גם בתיקון אך לא חזרנו לרמות של ינואר הרצפה בטווח הזה סביב 0.00021BTC נסחר סביב 0.00024BTCC התנגדות ב- 0.0003BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook