5 שנים ago

עדכון שוק 20-8

Jonathan Berger אוג 20, 2017 00:56

כל כך הרבה בשבוע אחד. המשפט הזה חוזר על עצמו בכל העדכונים האחרונים, ובמיוחד השבוע. ביטקוין עברה שבוע משמעותי וחיובי מאוד והתייצבה בינתיים סביב שער 4000 דולרים, שער דמיוני ומדהים בפני עצמו. בעוד ימים ספורים, ב- 24 לאוגוסט, טכנולוגיית סגוויט מתחילה לעבוד לפי התכנון. חלק מהתהליך אמור להביא להוזלה משמעותית של עמלות ההעברות ברשת הביטקוין כבר בעתיד הקרוב.

בביטקוין קאש, מנגד, המטבע בשרשרת המפוצלת מתחילת אוגוסט, יש התעניינות רבה שמקורה בזירות מהמזרח הרחוק. הביקוש אליו השפיע על כל השוק שלו והסתכמם בינתיים בעליה של 300 אחוז תוך יומיים בלבד. בנוסף, חברת BitPay לתשלומים בביטקוין הודיעה על תמיכה בפורק שמתוכנן לנובמבר, מהלך שהוסיף רוח גבית לביטקוין קאש.

השוק קצת מבולבל וזה ניכר על שער הביטקוין שתיקן מאזור 4400$ לאזור 4000$ תוך הצגת תנודתיות רבה. הסנטימנט עדין נראה חיובי בביטקוין. נפחי המסחר בקריפטו שוברים שיאים מיום ליום, ועבר כבר את רף 10 מיליאירד דולר ביממה, נפח המסחר לבד בביטקוין קאש כבר קרוב ל4 מליארד דולר. ערך שוק הקריפטו גדל ל- 144 מיליאד דולר שזהו עוד שיא.

הערה אגב: המסחר שלנו כמשקיעי קריפטו הוא מול הביטקוין כנכס בסיס. ההשוואה לדולר מאפשרת לנו להבין את גודלו של השוק.

השיגעון סביב הההנפקות ICO על רשת אתריום לא נרגע. השוק מתנהג בצורה מאוד בועתית. גיוסים רבים ללא שורת קוד אחת זוכים לביקוש וערך ספקולטיבי מאוד לטוקן שלהם. עד מתי זה ימשך? כמה התחרות תשפיע על הביטקוין?

החידוש שביטקוין מביאה לעולם עוד לפנינו. רק הזמן יגיד אם זו התקופה המתאימה למטבעות קריפטו וטכנולוגיית הבלוקצ’יין שבתחילת דרכה. מה שבטוח, אנחנו חלק מהעולם הזה ונמשיך ללוות ולעדכן סביב המתרחש בשוק.

ביטקוין BTC

נשבר שיא חדש ברמת 4480$. התיקון לא איחר לבוא, עד 3900$ וכרגע השער מתאזן סביב 4000$, שם שוררת התמיכה. קיימת קורלציה הפוכה ברורה בין ביטקוין לביטקוין קאש במסחר בימים האלה. המומנט של העליה במדרגות ממשיך בינתיים.

ביטקוין קאש BCH

לאחר חודשים רבים בהם זירת המסחר הגדולה פולוניקס לא צירפה אף מטבע, ביקאש זכה לכבוד הראוי והתווסף לזירה הגדולה ביותר. מאז החלה הריצה המשוגעת. מחזורי המסחר כאמור עלו ובהשפעת זירות מהמזרח (בהובלת דרום קוריאה) הגיעה העלייה הגדולה. השער מול ביטקוין הגיע בריצה מהירה מ0.069 BTC עד ל0.243 BTC בשיא. במהירות, עם תיקונים בדרך. מעניין יהיה לראות האם ביטקוין קאש ימשוך כורים נוספים. מול הדולר, שער הביקאש התחיל את העליה מרמת 300$ והגיע עד 972$ בשיא.

לייטקוין LTC

אחרי עלייה חדה וארוכה מתחילת השנה ואימוץ סגוויט, לאחרונה לייטקוין בתיקון יורד ארוך. בגרף אנו רואים שהגענו לנקודת תמיכה חזקה באזור 0.1 BTC. כפי שדווח בעדכונים, הציפיה מלייטקוין שתשמש גידור מול הביטקוין. בבחינת הגרף לייטקוין – דולר הסיפור שונה בתכלית. השער שומר על יציבות ונתמך סביב 40 דולר, עם תנודתיות קלה.

אתריום קלאסיק ETC

השער ירד לרמת תמיכה ממנה החל את המהלך העולה האחרון, לפני כחודשיים. יהיה מעניין לראות אם רמת  0.003 BTC תחזיק. שינוי כיוון אפשרי מכאן.

אתריום ETH

השער של אתריום מתייצב סביב רמת 0.07 BTC, אולי מסתמנת קרקע כאן. התנודות בביטקוין לא ממש מרגשות את אתריום ביומיים האחרונים. בחודש הבא מתוכנן לאתריום פורק ומעבר לשלב מטרופוליס הצפוי.

מול הדולר, אתריום יציב סביב 300$ עם גלישות לאזור 280$.

פינת ה- ICO – Kyber Network

Kyber Network ייצרו פרוטוקול על הבלוקצ’יין של אתריום לטובת פלטפורמת מסחר מבוזרת. כיום 99% מהמסחר עובר באתרי מסחר ריכוזיים, שמחייב לפתוח ארנק על הזירה ולשלוח אליו את הכסף. הפתרון יאפשר לסחור ישירות מהארנק המקומי שלך. עם נפחי מסחר של מיליארדים, פתרון כזה מתיימר לייעל את המסחר ולהעלות את רמת האבטחה. לפרוייקט צוות יועצים רציני מאוד, הכולל את ויטאליק בוטרין (מייסד אתריום) בכבודו ובעצמו. מידע נוסף על הגיוס וההרשמה אליו באתר של הפרוייקט.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook