3 שנים ago

עדכון שוק 2-10

Jonathan Berger אוק 2, 2017 22:22

האם נראה ראלי נוסף? ביטקוין התייצב לקראת המראה

לאחר ספטמבר תנודתי, הזגזוג החריף הסתיים בחזרה לעלייה מעל 4000$ לביטקוין, חודש אוקטובר מתחיל מאוד חיובי עם עליה של 14% ביומיים.

ספטמבר התנודתי נגמר – אנחנו מתחילים את חודש אוקטובר בגל עליות בביטקוין של 14% בשבוע האחרון. זהו סימן חיובי מאוד. הביטקוין יוצא מחוזק יותר מכל משבר, ונראה שאנחנו בעיצומו של ראלי נוסף.

יש גידול ניכר בקצב האיזכורים של הביטקוין בתקשורת העולמית, הודעות של בנקים ומדינות שמחליטות לבחון את טכנולוגיית הבלוקצ’יין לא פוסקות. כמו שדווחנו בעבר ההייפ עדין באוויר. השוק לא נרגע עדיין, במיוחד עם חוסר הוודאות סביב המתרחש בנובמבר – הפורק המדובר והסכם ניו-יורק, בדומה למטבע הביטקוין-קאש שיצא באוגוסט.

שיבוט מטבע נוסף מהווה מעין דיבידנד למחזיקי הביטקוין בזמן הפיצול, שזוכים לאחר הפיצול להחזיק בנוסף לביטקוין את המטבע הנוסף. הניסיון המוצלח של אוגוסט מעודד את המשקיעים לאחוז בביטקוין בנובמבר. מצד שני חוסר הודאות עלול לגרום לפאניקה בשוק.

לאחר מתקפה משולבת של שתי הודעות מהותיות שזכו לתקשור רב נגד הביטקוין, המטבע דווקא מפגין עוצמה. כזכור, בהודעה של מנכ”ל הבנק האמריקאי JP מורגן שהשווה את הביטקוין להונאה. זאת בסמוך להודעה של ממשלת סין על איסור לקיים הנפקות (ICO) במטבעות דיגיטליים. שתי ההודעות זכו להד נרחב בתקשורת העולמית והצליחו לטלטל את שער הביטקוין עד מעט מתחת 3000$ (נגע ב2900$) אולם הביטקוין הראה שהוא חי ונושם, עלה חזרה מעל קו ה4000$, וניער באלגנטיות מרשימה את החדשות השליליות. עדיין ישנם קולות המטילים ספק בביטקוין, אך לא נראה שזה משפיע על השוק.

יפן מצטרפת לזירה: ביפן מאמצים ומחבקים את ביטקוין. הסוכנות לשירותים פיננסים היפנית אישרה למספר חברות מקומיות להפעיל שירותי סחר במטבעות מבוזרים. יפן היא מעצמה כלכלית וההצטרפות שלה למשחק בצד האוהד היא מאוד חיובית ובעלת השפעה אדירה.

קוריאה וסין נלחמות: דרום קוריאה יצאה גם היא בהודעה שהרגולטור צריך לבחון את נושא הנפקות ה- ICO ונראה שהקוריאנים מצטרפים לסין. ההגבלות הללו דווקא ממתיקות את ההשתתפות ב- ICO, היות ואסור לאזרחי קוריאה וסין להשתתף בהנפקה, אבל יש באפשרותם לסחור או לקנות את הטוקן לאחר מכן בזירות המסחר השונות. זה מאפשר למשקיעים ממדינות שונות, שאינן מגבילות, לנצל את ההזדמנות ולהפוך את הגיוס לרווחי יותר עבורם בעקבות הביקוש לשוק המשני.

התעוררות במדינות נוספות: בדובאי הנפיקו לראשונה מטבע קריפטו בשם emCash. בזימבבואה ביטקוין אחד הגיע לשער של 7200$. הביקוש במדינות העולם השלישי רק עולה. בנוסף, חזרו הכותרות בעניין תעודת הסל על הביטקוין של האחים ווילקלבוס.

מהצד הטכנולוגי

במקביל לדרמות הפוליטיות והמסחריות, התחום הטכנולוגי ממשיך להיות שוקק חיים ולהתפתח. הייתה מחלוקת בקרב הכורים, כיצד לשפר את מהירות הטרנסאקציות. המחלוקת הייתה אם לאמץ את טכנולוגיית סגוויט או להגדיל את הבלוק. הסכם ניו-יורק יצר קונצנזוס כך שקודם יאומץ הסגוויט (אוגוסט) ולאחריו בנובמבר יוגדל הבלוק. כעת יצאה גרסה 0.15.0.1 של ביטקוין Core אשר משפרת במיוחד את מהירות הסנכרון ובנוסף חוסמת את סגוויט X2 שתומך בפיצול. מה שמבטל את הסכם ניו-יורק ומשאיר את ביטקוין עם השיפור החשוב – סגוויט. למידע נוסף

באלטים הסיפור שונה. רוב האלטים במגמת ירידה מובהקת מול ביטקוין (כנראה בשל ההתחמשות בביטקוין לקראת הפורק בנובמבר.  מול הדולר רוב האלטים דיי מאוזנים היות והביטקוין עולה. יש כמה אלטים יוצאי דופן אבל בכללית שוק האלטים נמצא במגמת בלימה בימים שהביטקוין בראלי למעלה. לעומת זאת, עם כל החדשות השליליות בניאו, נרשמת התאוששות והמטבע חוזר מעלה כמעט 50% עליה בגרף השבועי. בזיקאש השבוע היתה התלהבות שהביאה לעליה של כמעט 100%. עלייה שתיקנה מהר מטה, אך המחזורים הגדולים מראים על התעניינות רבה בזיקאש האנונימית. העלייה באה בעקבות הודעה של סנואדן ש”זיקאש זה המטבע האלטרנטיבי לביטקוין”.

הגרף הבא משווה את שער ביטקוין ושער זהב (ביטקוין בגרף 4 שעות זהב בגרף שבועי).

ביטקוין

העלייה בשבוע האחרון מ- 3900$ עד 4450$ החזירה את האופטימיות. הגרף מכוון מעלה ונסחר כרגע סביב 4380$. כמו שנכתב בעדכון השבוע שעבר, אלה האזורים בהם ישנה התנגדות בשער ומכאן ניתן לפרוץ ולהמשיך אל עבר אזורי השיא 5000$.

אתריום

מול ביטקוין – התמיכה סביב 0.07BTC נשברה בעקבות עליות ביטקוין מול הדולר. חזרנו כמעט לקרקע של התקופה האחרונה ברמת 0.067BTC. בפעם הקודמת שאתריום נגעה ב0.066BTC הביקושים בלמו אותה חזרה מעלה. מעניין אם יחזיקו גם הפעם.

מול הדולר הסיפור שונה. אנחנו רואים דאבל טופ (תבנית דובית – תקרה כפולה) באזורי 400$ וביקושים חזקים סביב 250$. כרגע אבדנו את התמיכה סביב 300$ ונסחר כרגע סביב 290$.

XRP ריפל

השער דיי יציב לאחרונה אומנם מכוון מטה אבל ניתן לראות בגרף את ההתייצבות סביב ה4600 סטושי לריפל אחד.

BCH ביקאש

המטבע איבד תמיכה ומכוון כלפיי מטה. 0.093BTC כרגע, והרצפה להערכתנו עוד רחוקה. או אולי נעצור כאן? מול הדולר התמיכה סביב 400$ מחזיקה יפה. נראה שהערך של ביקאש נשמר אל מול הדולר מה שמצית את דמיונם של המשקיעים לגבי הפורק הקרב בנובמבר.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook