3 שנים ago

עדכון שוק 19-6

Jonathan Berger יונ 19, 2018 17:47

שבוע נוסף של ירידות נוסף עבר על שוק המטבעות והשער של ביטקוין צלל עד 6300$ דולר וגרר אחריו את רוב השוק. האם ראינו את התחתית?

את השבוע התחלנו באופטימיות זהירה ובסימן עלייה שהגיע עד ל- 6800$. כמו כן, ראינו גם עליה קלה בנפח המסחר, אך עדיין לא הגענו לנפחים כפי שראינו בשיא ההייפ. אולם, לצד האופטימיות מחממת הלבבות עדין מדובר בשוק לא יציב עם מגמות שמשתנות כמו מצבי רוח של מאניה-דפרסיה. אחרי העליות בתחילת השבוע כבר מסתמת מגמת ירידה חדשה ונפח המסחר גם הוא ירד בהתאמה וייתכן שניתן לראות בכך סימן על חוסר ביטחון של השחקנים בשוק.

מלכודת או שינוי מגמה? שוק הקריפטו מאופיין בחוסר ודאות וקשה לדעת לאן מועדות פניו, אבל דבר אחד כבר אפשר לומר בוודאות, השוק לא הולך לשום מקום. בנוסף, 2018 שנפתחה באווירת רגולציה שהחלה לגבש ולסלול את הדרך של ביטקוין לקהלים רחבים יותר שמחפשים להצטרף ולהינות מהתשואות המוטרפות של השוק.

בשוק הקריפטו הטווח הקצר יכול לרוקן את החמצן מהאוויר של משקיעים רבים, אבל צריך לזכור שעדיין מדובר בשוק חדש מאוד ומתפתח ושהסתכלות לטווח הארוך מראה מגמה קבוע של עליות שערים, התעניינות ומשתמשים חדשים. התמורות בשער הביטקוין הן בלתי צפויות וטבעי שאחרי עליות קיצוניות נראה גם ירידות. עד כה, השוק התנהל באופן שבו שבירת התקרה שלפני העליות הפכה להיות לרצפת הירידות שאחריהן וכך עלינו מסנטים לדולרים ומעשרות למאות ואלפים. בנוסף, העליות של השנה שעברה עשו דבר נוסף, הם הכניסו את ביטקוין לתודעה הקולקטיבית ושחקנים רבים עושים את צעדיהם הראשונים בשוק ואת התוצאות נראה בשנים הקרובות שאולי יבשרו את תחילתו של עידן הקריפטו.

נכון לכתיבת העדכון עומד שווי השוק על 291 מיליארד דולר שזה כמעט 20 מיליארד יותר שחזרו לשוק מאז העדכון הקודם והדומיננטיות של ביטקוין אל מול האלטים לא השתנתה רק בחצי האחוז.

מאמר זה פורסם לראשונה 19-6-2018.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

קוינבייס משיקה קרן נאמנות להשקעות עד 20 מיליון דולר – צוות ניהול הנכסים של קוינבייס הוציא לבסוף את קרן הנאמנות (Index Fund) הראשונה שלו, ומאפשר למשקיעים גישה לכל הנכסים הדיגיטליים בבורסה. עם זאת, השירות מוצע רק למשקיעים מוסמכים בארה”ב המוכנים להשקיע בין 250,000 $ ל- 2 מיליון דולר. כל זאת כחלק מתוכנית רחבה להשיק מוצרים נוספים שיכולים לשרת את בסיס הלקוחות הרחב של החברה.

חברת אינטרנט ישראלית  מבקשת מהרשויות את האפשרות לשלם שכר בביטקין – Spot.IM, חברת אינטרנט המנהלת מעורבות חברתית במדיה, תמתין לאישור הרשוית כדי שתוכל לשלם משכורות בביטקוין. ההמרה ושער החליפין הם מחיר שהחברה מוכנה לשאת במהלך שעשוי לשנות את פניו של התחום בישראל. נראה שהרשויות בישראל צפויות לאשר את הצעד הזה שכן הוא אינו עומד בסתירה לעמדת הרשויות ולא מהווה בעיה עקרונית.

טים דרייפר אמר שהוא קונה עוד ביטקוין –  משקיע הקריפטו המפורסם סיפר כששם לב לערכו הנוכחי של ביטקוין קנה עוד ממנו. במקום להחזיק פיאט, דרייפר קונה עוד ביטקוין עם תחזית שורית כי שערכו יגיע ל- 250,000 $ עד לשנת 2022. האם זה חיזוי הביטקוין השורי ביותר שקראת?

דיווחים חדשים מראים על כך שנעשה שימוש בטטר כדי לבצע מניפולציות על מחיר הביטקוין – מחקר שנערך באוניברסיטת טקסס מתיימר להסביר את ערכו הנוכחי של ביטקוין. המתאם בין נפח המסחר של ביטקוין לזה של טטר בתקופת העליות הוא הבסיס לטענה ולמחירים הגבוהים של השנה שעברה.

ביטקוין ואתריום אינם ניירות ערך לפי בכיר ב- SEC – ויליאם היינמן, ראש המחלקה הפיננסית ברשות ניירות ערך האמריקאית הצהיר כי הביטקוין והאית’ר אינם ניירות ערך בשום פנים ואופן.  סגן מנהל רשות המסים לשעבר, רו”ח גידי בר זכאי, אמר שמדובר בחיזוק משמעותי בדרך להפיכה הדרגתית של ביטקוין ואת’ר למטבעות.

חבר מועצת המנהלים של Overstock אומר שהמטבעות הקריפטוגרפים טובים מכרטיסי אשראי –ג’ונתן ג’ונסון טוען שהמטבעות הקריפטוגרפים מתחרים עם כרטיסי האשראי על תשלומים קמעונאיים. ללא עמלות וללא צורך במחלקת הונאה שתנטר את העסקאות, מטבעות הקריפטוגרפים מספקים ערך רב עבור תשלומים מקוונים.

ביטקוין (BTC), לייטקוין ואית’ר יתקבלו ע”י בתי מרקחת באוסטרליה – במסגרת שותפות חדשה עם TravelbyBit יקבל בית מרקחת בסידני תשלום במטבעות קריפטוגרפים.  זוהי חדירה לתעשייה חדשה עבור תשלומים במטבעות קריפטוגרפים וצעד נוסף בדרך לאימוץ רחב יותר.

גרפים

ביטקוין

השער דשדש במהלך השבוע האחרון סביב 6300$-6400$ והשוק הגיב בפחד. כפי שניתן לראות בגרף, נפח המסחר יורד ועולה ביחד עם השער.

כפי שדיווחנו בתחילת העדכון השבוע שהתחיל בעליות שערים מ- 6400$ ל- 6800$ שם פגש ההתנגדות בטווח הקצר. המדרגה הבאה ב- 7500$, בחזרה לשער שראינו לפני הצלילה האחרונה.

נסחר סביב 6745$ בזירה ביטסטאמפ נכון לכתיבת העדכון.

אתריום

אל מול הדולר המגמה היורדת נבלמה מעט בתחתית סביב 450$ בטווח הזה התנגדות ב-560$ נסחר סביב 534$.

אל מול ביטקוין שבוע יציב תמיכה חזקה סביב 0.07BTC התנגדות ב- 0.083BTC נשארה בהינה נסחר סביב 0.079BTC.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר התמיכה מחזיקה סביב 800$ התנגדות ב- 1000$ נסחר סביב 906$.

אל מול ביטקוין אזורי התמיכה שסימנו בחץ הירוק מחזיקים סביב 0.13BTC פריצה קלה של התמיכה הביאה רת השער ל- 0.126BTC, אך לא החזיקה והשער חזר מהר. נסחר סביב 0.133BTC התנגדות ב- 0.14BTC בטווח הזה.

זיקאש

אל מול הדולר גרף שבועי מצטיירת W (מסומן בקו בצהוב) וחזרנו לרמות התמיכה שהיו בתחילת אפריל ממש נגע בפיבונאצ’י . נסחר סביב 196$ תמיכה ב- 175$ בטווח הזה התנגדות ב- 240$.

אל מול ביטקוין גרף שבועי מאז סיום המגמה היורדת וניסיון פריצה שנכשל במאי חזר השער להיסחר ברמות הנמוכות, אך לא ברצפה. נסחר סביב 0.029BTC אלה גם אזורי התמיכה בטווח הזה התנגדות ב-0.033BTC.

וואן צ’יין

אל מול הדולר לפי חישוב של (tradingview) נסחר סביב 3$ רצפה בטווח הזה ותמיכה בשער סביב 2.5$ התנגדות ב- 3.3$ המטבע בתיקון מאז מאי וקשה לדעת אם ראינו את הרצפה.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 0.00045BTC תמיכה ב- 0.00042 לא רחוקה התנגדות ב- 0.00048BTC בטווח הזה גם פה ראינו מגמה יורדת שנבלמה. עם זאת, בהשוואה לעבר של הגרף אנחנו כבר במרתף ועדיין קשה לקבוע אם הגענו לתחתית.

אל מול אתריום תחילת המסחר היתה מלאה התלהבות עד לשיא ב- 0.014ETH ומאז השער רק יורד נסחר סביב 0.0057BTC אלו גם אזורי התמיכה. התנגדות ב- 0.0065BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook