3 שנים ago

עדכון שוק 19-12

Jonathan Berger דצמ 19, 2017 20:33

לאחר תחילת המסחר בCME, הגענו לשיא חדש וסוג של בלימה בראלי המתמשך של הביטקוין. מי שגנבו השבוע את ההצגה הם האלטים. לאחר שבתקופה האחרונה, במשך הראלי של הביטקוין, מרבית האלטים ירדו מולו, השוק מתחיל להתעורר. פתיחת המסחר ב-CME (סביב ליל ה-18 לחודש), והבלימה בראלי של הביטקוין, הביאו לעליה חדה בשוק האלטים כשחלקם עלו במאות אחוזים אל מול הדולר, ובעשרות אחוזים אל מול הביטקוין. המחזוריות בשוק חוזרת על עצמה כפי שדווחנו בעדכונים הקודמים.

הצמיחה של האלטים אל מול הדולר, עשויה להשפיע על שחקנים חדשים שמחפשים אפיקי השקעה חדשים, והדומיננטיות של הביטקוין שעומדת כעת סביב ה-50% עם ירידה של 5% ביומיים האחרונים. נראה שהפיצולים הנוספים בביטקוין כבר לא משפיעים על שוק האלטים כפי שהשפיעו בעבר. המבחן הבא של האלטים יהיה אם וכאשר ביטקוין תעבור את 20K$. עוד מעניין לראות כיצד הם יגיבו לירידתו אל מול שער הדולר – האם הם ישמרו על הערך הדולרי? או יפגעו גם? אנחנו בתקופה של שיאים בשוק הקריפטו, ולכן, קשה לדעת. בנוסף, יציאתה של רשת הלייטנינג בעתיד הקרוב עשויה להשפיע על יחסי הגומלין בין הביטקוין לאלטים.

שווי השוק –  אל מול הביטקוין, נראה שלאלטים יש עוד לאן לעלות. אל מול הדולר, ככל שערך הביטקוין ישאר גבוה, ייתכן שנראה את האלטים ממשיכים לשבור שיאים, מה שיכול להביא לבועה גדולה בשוק האלטים. ההתעניינות של משקיעים חדשים בשוק מורגשת ובאה לידי ביטוי בצמיחה המתמשכת בנפח המסחר. נכון לכתיבת שורות אלה, שוויו הכולל של שוק הקריפטו עבר את ה600 מליארד דולר. האם אנחנו בדרך לטריליון?

תחזיות הבנקים

הבנק האירופאי, Saxo, פרסם תחזית כלפי הביטקוין, לפיה, בשנת 2018 שערו של הביטקוין עשוי להאמיר לכ-60k$ ונפח המסחר של המטבע יעבור את הטריליון; ובשנת 2019, ממשלות בעולם, בעיקר סין ורוסיה ינקטו צעדים לאיסור המסחר במטבעות קריפטוגרפיים, ובמקביל מדינות אחרות יפתחו מטבעות קריפטוגרפים משלהם. דבר זה יביא לנפילה בשער הביטקוין לשער של כ-1000$.

עוד בגזרת הבנקים: נגיד הבנק הלאומי של דנמרק הזהיר כי הביטקוין מסוכן והשווה השקעה בביטקוין להימור בקזינו. זאת בעיקר לנוכח העדר הרגולציה בנושא. נגיד הבנק הקנדי, הביע מספר חששות גם הוא, בעיקר בנוגע ליציבות המטבעות הקריפטוגרפים ולהשפעותיהם על הבנקים, אולם נראה שגישתו מתונה יותר. בנוסף, ג’ורדן בלפורט, הדמות שהיוותה השראה לדמות של הזאב מוול-סטריט, טוען שהביטקוין הוא הונאה וכי במוקדם או במאוחר מחירו של הביטקוין יצנח. האם לאחר עליה של מעל 1500% בשנה האחרונה, שערו של הביטקוין אכן יצנח?

עמדת הרשויות

רשות הני”ע האמריקאית פרסמה הצהרה בה היא מעודדת את המשקיעים להיות “פתוחים” להזדמנויות החדשות אך בד בבד לנהוג בזהירות. לשם כך, היא מפרסת שאלות מנחות עבור המשקיעים. רשות ה-FCA הבריטית יצאה בהצהרה מעט דומה, בה היא קוראת למשקיעים להיות זהירים ולהשקיע כסף רק ככל שהם יכולים להרשות לעצמם להפסיד אותו.

רגולציה

דרום-קוריאה מחריפה את הרגולציה כנגד הביטקוין והמטבעות הקריפטוגרפים, ויצאה בהצהרה לפיה בין היתר ייאסר על בנקים לעסוק בכל פעילות הקשורה למטבעות קריפטוגרפים, וכן ייאסר על קטינים וזרים לפתוח חשבון למסחר במטבעות קריפטו בדרום קוריאה. לאחר הצהרת הממשלה, הודיע “ארגון תעשיית הבלוקצ’יין הקוריאני”, כי יישם רגולציה פנימית בכ-40 חברות בתחום ביניהן כ-14 חברות אקסצ’יינג. עוד מאסיה, רשות המיסים בהודו החלה לנקוט בצעדים אקטיבים לגביית מס רווחי הון מסוחרי ומשקיעי ביטקוין. בנוסף, נראה שהממשלה שמה על הכוונת את הנפקות ה-ICO. בינתיים באר”הב, נראה שנשקלת רפורמה במס שתטיב עם משקיעי הקריפטו.

באירופה – האיחוד האירופאי, הודיע כי בכוונתו לנסח כללים רגולטורים נוקשים לשוק הקריפטו ע”מ להגביר את השקיפות בסקטור, בעיקר אצל החלפנים. המטרה העיקרית היא להקל עבור רשויות אכיפה של הלבנות כספים ומעשי טרור. שר האוצר הצרפתי הודיע כי הנושא המרכזי בפורום ה-G20 הקרוב יהיה הרגולציה של הביטקוין. במישור המדיני, נראה שבגיברלטר ואסטוניה, מקדמים רגולציה מתונה במטרה להפוך למדינות מובילות בשוק הקריפטו: בגיברלטר, צפויה להכנס לתוקף בינואר 2018, תשתית רגולטורית חדשה שבנבניתה עבור פרויקטים המבוססים על DLT ובפרט עבור מטבעות קריפטוגרפים. מדובר ברגולציה מתונה וברורה, אשר עשויה לעודד משקיעים ויזמים מהתחום להשקיע ולפתוח את המזימים שלהם במדינה; ואסטוניה משיקה תוכנית להקים שוק הון למסחר בקריפטו (crypto-capital market).

עוד חדשות

אשה מרוד-איילנד מואשמת שלכאורה שלחה כסף ללוחם דעא”ש בסוריה. האינפלציה הגבוהה במטבע המקומי בוונצואלה (אינפלציה של 536% בין ינואר לאוקטובר השנה) הביאה לעליה בביקוש למטבעות קריפטו בכלל ולביטקוין בפרט במדינה. ביפן ניכרת מגמה בה משקיעים זונחים את המסחר הממונף במט”ח לטובת מסחר ממונף בשוק הקריפטו. המיליארדרים הראשונים מהביטקוין (Winklevoss twins), קוראים למנכ”ל JPmorgan, ג’יימי דיימון לשים שורט בחוזה עתידי על הביטקוין ע”מ לגבות את עמדתו כי הביטקוין הוא הונאה.

אנשים החלו לקחת משכנתאות והלוואות ע”מ לממן השקעות בביטקוין. שוק הקריפטו החל להשפיע באופן ממשי על שוק המניות. ההשפעה באה לידי ביטויי בזינוק של חברות כמו משאבי טבע ו-LongFin Corp שזינקה ב2600% לאחר שהכריזה על אימוץ של טכנולוגיית הבלוקצ’יין. בנוסף, חברת הברוקראז’  TD Ameritrade הודיעה כי תאפשר לסחור בביטקוין באמצעות חוזים עתידיים בין היתר דרך בורסת CBOE. שניים מהבנקים הגדולים בדרום-קוריאה הודיעו כי הם ישתתפו בתוכנית פיילוט של ריפל לצידו של בנק Japan Bank Consortiu. זאת ע”מ לבחון אפשרות להטמיע את הטכנולוגיה שלה (ripplenet).

bitpay תומכים כעת גם בביקאש, וכך גם האנרק שלהם מאפשר החזקה של המטבע.

לאחר שבוע של עליות באלטים, החלטנו לצרף פוסט קצר ברדיט, על אדם שמספר כיצד הפסיד 40k$ מתוך 50k$, בהשקעה באלטים מבלי לחקור עליהם לעומק.

ביטקוין

אל מול הדולר – שערו של הביטקוין ממשיך להרקיע שחקים כשהגיע בשבוע האחרון כמעט ל-20K$. בביטסטאמפ, השיא היה 19,666$. לאחר ירידה קלה מהשיא, השער נסחר ביממה האחרונה סביב 18K$, כשתמיכה נראית סביב 17.5K$ והתנגדות סביב ה-20K$. זאת לאחר שבשבוע שעבר היינו עוד סביב ה- 16K. נפח המסחר לא עלה משמעותית בשבוע האחרון של העליות,  וה-RSI עדין נמוך בגרף היומי.

אתריום

אל מול הדולר – שיא חדש לאתריום (ATH). ההתנגדות שנפרצה סביב 400$ בחודש האחרון, הביאה את השער לגבהים חדשים ולשיא של 865$, כשתמיכה נבנית סביב ה-700$. העליה מהירה מאוד, אך כמו שאנו מכירים את שוק הקריפטו אין גבולות ממש לתנודתיות. נכון לכתיבת שורות אלה, השער נסחר סביב 800$ עם התנגדות ב900$. האם ה -1000$ באופק? מי זוכר שרק לפני שנה ערך האתריום היה 8$.

אל מול הביטקוין – השער נמצא בתיבה בצבע תכלת שסימנו כבר מעדכונים קודמים. להערכתנו, שם נראה את אזור הרצפה של אתריום מול הביטקוין. בגרף היומי, השער נסחר סביב 0.045BTC עם התנגדות באזורים אלה, ועם תמיכה חזקה סביב 0.037BTC. מאזורי ההתנגדות הנוכחיים, ניתו יהיה לחזור ולהתמודד עם ההתנגדויות הקודמות סביב 0.05BTC.

 

ביטקוין קאש

אל מול הדולר – החגיגה לא פסחה על הביטקוין קאש, ושערו עלה במעל 50% בשבוע האחרון והגיע לרמות מחיר של 2434$. קרוב מאוד לשיא שראינו בנובמבר כאשר שערו הגיע ל-2500$ לטווח מאוד קצר. התמיכה בטווחים אלה, נעה סביב ה-2000$.

אל מול הביטקוין – בהמשך לעדכון הקודם בו סמנו את הצמיחה בנפח המסחר ואת שינוי המגמה, נראה שהשער הגיע ממש לטווחים של ההתנגדות באזור 0.135BTC. באזורים אלה, קיימת תמיכה חזקה סביב ה-0.1BTC, וניתן לבדוק התנגדות סביב 0.16BTC. חדשות שהביאו לעליות – השפעת העליות בשוק האלטים ותוספת בביטפאיי.

זיקאש

אל מול הדולר – לאחר פריצת ההתנגדות סביב ה- 400$, שערו של הזיקאש האמיר לשיאים חדשים כשהגיע לשווי של 599$. דיי מדהים. נסחר קרוב לשיא, סביב 590$, ותמיכה נבנית סביב 450$.

אל מול הביטקוין – ניכרת עליה חדה בימים האחרונים בדרך לאזורי ההתנגדות סביב 0.036BTC. מאזורים אלו, ניתן יהיה לפרוץ מעלה. תמיכה סביב 0.03BTC בטווח הקצר.

סטים STEEM

אל מול הדולר – עליות חדות הביאו את השער לרמות מחיר של 3$. באזורים אלה הגיעה התנגדות. בגרף השבועי ניתן לראות את המגמה העולה, כשכרגע, נסחר סביב 2.7$ עם תמיכה באזורי 2$.

אל מול הביטקוין – השער מתקן כלפי מעלה לעבר אזורי ההתנגדות סביב 0.00018BTC. נסחר באזורים אלה עם תמיכות בשער (בראלי המהיר) סביב 0.00014BTC.

 

WAVES

אל מול הדולר- לאחר שנסק לשיא של  19$ (ATH) ביממה האחרונה, נסחר סביב 15 דולר עם תמיכות סביב 13$.

מה שמעניין פה זה הגרף אל מול ביטקוין – אזורי התמיכה שהגיעו לאחר הראלי בתחילת השנה, הביאו לצמיחה בנפח המסחר, ונראה שהשער הגיע לנקודת התנגדות (מסומן באדום). מנקודה זו,  ניתן יהיה לפרוץ. נסחר סביב 0.00088BTC עם התנגדות באזורים אלה, ותמיכה סביב 0.00076BTC.

 

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook