2 שנים ago

עדכון שוק 18-12: שנה לשיא כל הזמנים. אחרי שנה קשה, ותיקון מאתמול, מה צפוי?

Jonathan Berger דצמ 18, 2018 15:21

לפני שנה בדיוק ביטקוין קבע שיא חדש ועבר את מחסום ה-19 אלף דולר. אולם, שוק הקריפטו לא יציב וחוסר הודאות בנוגע לסוף התיקון מורגש גם בימים אלו. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהגל הירוק של היממה האחרונה כשרוב השוק מתחיל לטפס בחזרה. ביטקוין עולה ב- 5% ו- EOS עולה סביב 30% ומתמקם במקום הרביעי מבין המטבעות עם שווי שוק של 2.1 מיליארד דולר מיד אחרי אתריום כפלטפורמה אלטרנטיבית לחוזים חכמים ע”ג הבלוקצ’יין.

אחרי שנה של ירידות חדות במיוחד, הצבע הירוק העיר את השוק לקראת חג המולד, עם זאת כדאי לזכור שייתכן ומדובר במלכודת שורית וייתכן שגל ירידות נוסף מחכה מעבר לפינה.

עוד חשוב לציין שנפח המסחר לא עלה בצורה חדה ונשאר דיי יציב לאחרונה. התנודות הגדולות מצביעות על כך שהפחד השפיע על השוק בירידות האחרונות ופגעו בביקוש. ברגע שקצת חזר הביקוש המשקיעים התעוררו והשער התחיל לעלות בחזרה.

עם זאת, חשוב לזכור שהשוק עדיין לא שוק מספיק יעיל והשווי הכולל שלו מושפע משחקנים גדולים שיכולים לבצע מניפולציות במחיר ושייקח זמן עד שהחלפות ידיים מרובות ישנו את המציאות הזו.

נתון מעניין נוסף הוא שניתן לראות מגמה שבזמן שבוול סטריט מסמן ירידות, שוק הקריפטו מתעורר. זוהי תופעה שחוזרת על עצמה, אבל לא בטוח שמדובר בקשר סיבתי וייתכן שמדובר בספקולציה.

נתון נוסף שיש להסתכל עליו הוא החוזים ב-CME. למעשה, מעט אחרי תחילת המסחר בחוזים העתידיים התחיל השוק הדובי בביטקוין. החוזים האחרונים מיולי מסתיימים ב-28 לדצמבר ומעניין יהיה לראות מה תהיה הפוזיציה הפעם.

הדומיננטיות עומדת על 54.4% לטובת ביטקוין וגודל שוק הקריפטו עומד על 112 מיליארד דולר.

מאמר זה פורסם לראשונה דצמבר 18, 2018.

חדשות מהעולם

CFTC מבקשת את הערות הציבור על מכניקת השימוש באתריום – ועדת המסחר בחוזים עתידיים וסחורות (CFTC) פרסמה קריאה להערות פומביות ומשוב שיאפשרו לה להבין את אסימון האתר ואת השימוש בו ברשת האתריום.

פרויקט Basis שגייס 133 מיליון דולר הגיע לקיצו – לפי מקורות פרוייקט  המטבע היציב של Basis כבר לא כל כך יציב ואחרי שגייס 133 מיליון דולר בשנה, יפסיק לעבוד ככל הנראה בגלל בעיות רגולטוריות.

מחקר על זיוף נפח המסחר המחקר מטיל אור חיובי על Bitfinex ו- Binance מחקר שפורסם לאחרונה על נפח המסחר האמיתי של 25 זירות מסחר חשף כי Binance ו Bitfinex אינם בין אלו המשתמשות בטקטיקות הונאה כדי להגביר את הפופולריות שלהם.

מקרה שימוש חדש עבור BTC? איך נשמע לכם הרעיון של המסחר במניות מסורתיות עם רווחים והפסדים ששולמו בביטקוין במלואן? פלטפורמה שהושקה לאחרונה בשם WCX עושה את זה אפשרי.

ה- ETP השוויצרי בשיא חדש של נפח מסחר כשמשקיעים מוסדיים קונים את הירדות – המכשיר הפיננסי (ETP) שהושק רק בנובמבר בששת הבורסות הגדולות של שוויץ ממשיך לצבור תאוצה למרות השוק הדובי ומוביל להשערה שהמוסדיים התחילו להיכנס לשוק.

ראש הצוות של הבית הלבן: ביטקוין הוא טוב, “לא ניתן לתמרן על ידי ממשלות” – הנשיא דונלד טראמפ מינה את מיק מולבני לראש צוות הבית הלבן. מולבני תומך בביטקוין והתבטא על כך גם בעבר וטען שביטקוין אינו נתון למניפולציות.

זירת המסחר Cubits נסגרה אחרי הונאה בסך של 33 מיליון דולר – זירת המסחר הלונדונית סגרה את שערי המסחר שלה אחרי פעילות זדונית שהתרחשה בינואר.

גרפים

ביטקוין

השבוע ראינו את הנמוכים של 2018 ובזירה ביטסטאמפ נגענו ב- 3122. בזמן שרוב השוק מחכה לאישור התמיכה סביב 3000$, ברמה הטכנית הגיע הלא צפוי קפיצה מעלה שהביאה אותנו כמעט לרמות ההתנגדות שסביב 3600$. משם ההתנגדויות הבאות סביב 4000$. נסחר סביב 3560$.

אתריום

אל מול הדולר אישור תמיכה סביב 82$ שסימנו הגיע ומשם חזרה מעלה עד 96$, לא רחוק מההתנגדות סביב 100$. נסחר סביב 95$ בהשפעת עלייתו של ביטקוין רוב השוק הושפע לטובה מסחר אל מול הדולר.

אל מול ביטקוין מצטיירת רצפת V נגענו בתמיכה שסמנו סביב 0.025BTC עם זליגה מטה בזירת המסחר פולו עד ל- 0.023BTC במסחר 4 שעות. לא הרבה זכו לתפוס, אך מי שהשאיר פקודה כבר מרגיש שתפס את הרצפה נסחר סביב 0.026BTC התנגדות ב- 0.028BTC בטווח הזה.

ביטקוין קאש

ABC

אל מול הדולר המגמה מטה ממשיכה גם השבוע עד ל- 73$, שם התמיכה. בטווח הזה נסחר סביב 89$ עם נפח מסחר שניתן לשים לב אליו בגרף לאחר שמצא התנגדות 100$ בטווח הקצר.

אל מול ביטקוין התמיכה וה- ATL ראינו בשבוע האחרון שהשער נגע 0.023BTC נסחר לא רחוק סביב 0.024BTC התנגדות בטווח הזה סביב 0.026BTC.

BSV

אל מול הדולר התמיכה שהפכה להתנגדות סביב 80$ לא החזיקה והמחיר ירד עד 62$, משם חזר ונסחר סביב 78$ התמיכה נבנית סביב 70$ בטווח הזה.

אל מול ביטקוין ירידה עד ל- 0.02BTC שם התמיכה בטווח הזה ניסיון לחזור מעלה מצא התנגדות ב- 0.025BTC נסחר סביב 0.022BTC.

Doge Coin

אל מול ביטקוין נסחר סביב 72SAT מטפס מעלה בגרף השבועי. למרות השוק הדובי המחזוריות והטווחים של התנודות במטבע חוזרות על עצמן כך ש-40% מעלה לנסות לפרוץ ATH אפשרי בשוק הקריפטו. כמובן שבסיכון של 50-50  קשה להתעלם מהמחזוריות של המטבע הוותיק שהתחיל כבדיחה (אין לראות זאת כהמלצת מסחר).

מאמר זה עלה לראשונה ב18 לדצמבר 2018

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook