3 שנים ago

עדכון שוק 17-9

Jonathan Berger ספט 17, 2018 14:57

שבוע מתון ויציב יחסית עבר על שוק הקריפטו. בתום קורס הצלילה של האלטים ראינו התייצבות של השוק ולמרות שעדיין קשה להצביע על שינוי מגמה, רוחות השוק לוחשות בשקט שאולי אנו מתקרבים לרצפה השערים לתקופה זו.  הדומיננטיות של ביטקוין אל מול האלטים ממשיכה להיות מוחלטת ועומדת על 55% לטובת ביטקוין, נכון לכתבית העדכון. עם זאת, מדובר בירידה של אחוז משבוע שעבר, נתון נוסף שמצביע על התאזנותו של שוק האלטים. גודל שוק הקריפטו עדיין יציב יחסית סביב 200 מיליארד דולר כמו גם נפח המסחר. על אף שנפח המסחר התייצב לאחרונה, הוא עדיין נמוך משמעותית ממה שראינו בסוף 2017, אך מתחיל להתייצב וזה בהחלט נתון משמעותי לסוחרים בטווח הקצר. לצד זאת, ישנה ירידה בביקוש לביטקוין בהשוואה לתחילת השנה, אך נראה שהשער מחזיק מעמד, מה שיכול להצביע על אמון חזק בטווח הארוך כמו גם על גילום התפתחויות הצפויות כבר בעתיד הנראה לעין כגון ההבטחות של רשת הלייטנינג, ההשפעות סביב אישור ה- ETF בארה”ב וכ”ב.

באלטים ראינו שבוע שהתחיל רע וממשיך טוב ובימים האחרונים חלק גדול מהאלטים התחילו לשנות מגמה ושעריהם נצבעו ירוק. חשוב לציין שפעמים רבות העליות יכולות מלכודת שורית ואין מדובר בשינוי מגמה מובהק ובשלב זה יש להתייחס לעליות הללו בזהירות רבה כחלק מהתנודתיות שמאפיינת את השווקים הללו בשלב זה.

לסיכום, אנחנו עדיין עומדים בעמדתנו שהשוק כולו עדיין במגמת תיקון של ההייפ של סוף 2017 כחלק מתהליך ההתבגרות שלו. כמו כן, העובדה שביטקוין והשוק כולו עדיין מעוררים עניין רב למרות הירידות המשמעותיות כמוה כראיה שקריפטו כאן כדי להישאר על אף הגידופים והנסיות הרבים להכשילו. בתוך כך שמי הרגולציה הבינלאומית מתחילים להתבהר אט אט ואחרי שנגיע לבהירות מספקת נוכל להיות חכמים יותר בנוגע לתחזיות על עתיד השוק. עד אז, אנחנו נשרים עם האמונה שזו שאלה של זמן עד שיגיע הגל הבא.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

כוח החישוב ברשת הביטקוין הוכפל – בדו”ח שחשפו אנליסטים של Fundstrat  כי כוח הכרייה (hash rate)  של רשת הביטקוין הוכפל מאז מאי, מ ~ 28 קוודריליון האשים לשנייה (EH/s) לכ- 57 EH/s כפי שהוא היום.

שירות משמורת של BitGo עבור ביטקוין, ריפל, איתריום ולייטקוין קיבל אישור רגולטורי  בארה”ב – BitGo היא חלוצה בתחום טכנולוגיית חתימות המולטיסיג והשירות החדש שלה יאפשר להציע משמורת בטוחה למטבעות, שירות המגובה על ידי הרגולטורים באגף הבנקאות של דרום דקוטה. האישור צפוי למשוך השקעות גדולות לתוך שוק הקריפטו.

מנכ”ל ביינאנס, צ’או זאו: שוק הקריפטו בהחלט יגדל 1000x ואף יותר – לשוקי הקריפטו יש פוטנציאל לגדול יותר מאשר השווקים הפיננסיים המסורתיים בשנים הקרובות על פי מנכ”ל זירת המסחר הגדולה. צמיחה של 1000x בהחלט אפשרית לדעתו ושונה מעמדתו של מייסד איתריום, ויטאליק בוטרין.

מורגן סטנלי תאפשר ללקוחותיה אפשרויות מסחר בביטקוין –  דיווחים חדשים גילו כי בנק ההשקעות הרב-לאומי מכין עבור לקוחותיו אפשרויות למסחר בביטקוין. העובדות מרמזות שהחדשות הן יותר מסתם שמועה, ומשהו עשוי להתבשל למשקיעים שרוצים “חשיפה סינתטית” לביטקוין.

קרן ביטקוין אושרה, הקנדים יכולים כעת להשקיע את כספי פרישה & ללא מס חיסכון חשבונות – בעוד ה- SEC ממשיכה לשקול כיצד להתמודד עם ביטקוין, הנציבות הקנדית העניקה ל- Block Capital’s Bitcoin Fund מעמד של קרן נאמנות. המהלך יאפשר לבעלי היחידות של הקרן לשים את יחידותיהם בחשבון חיסכון אישי כמו TFSA ו- RRSP.

נאסד”ק לוקח צעד קריפטוגרפי נוסף ומוסיף כלים לחיזוי שערי הקריפטו – לפי מקורת זרים מעכשיו משימת ניתוח וחיזוי הצמיחה בשוק המטבעות תהיה פשוטה יותר אחרי שבנאסד”ק כלים לחיזוי תנועות השערים של נכסי הצפנה לרכזת Analytics שלה.

לפי משמר הלוויתנים, 380 מיליון דולר יצאו מארנק אחד בתוך 4 ימים – 58,550 ביטקוין בשווי של כ- 380 מיליון דולר עזבו את ארנק הביטקוין הגדול ביותר ב-4 ימים. הארנק שייך לזירת המסחר ביטפינקס והסיבות לתנועת ההון עדיין לא ידועות.

גרפים

ביטקוין

השער התייצב מאז התיקון הקודם ותמיכה נמצאה סביב 6100$ בטווח הזה נסחר סביב 6450$ ההתנגדות ב- 6500$ בטווח הקרוב.

אתריום

אל מול הדולר חזרנו לרמות התמיכה שראינו פעם אחרונה בספטמבר 2017 מה שאומר שכל המשקיעים של 2018 סובלים ביחד עם הספינה של איתר שמתחילה לשקוע נסחר סביב 218$ התמיכה קצת מרתיעה ב- 170 דולר התנגדות בטווח הזה ב-250$

אל מול ביטקוין נגענו ממש בתמיכה שסימנו עוד ממרץ 2017 השער נגע ב-0.026BTC שם אולי ראינו רצפה נסחר סביב 0.033BTC תמיכה בטווח הזה ב-0.029BTC.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר ראינו את השער מגרד את אזור ה-400$ אולי גם התמיכה הזו תשבר? נסחר סביב 443$ התנגדות סביב 470$ שהייתה התמיכה האחרונה נכון לטווח הזה.

אל מול ביטקוין כמו שדיווחנו בשבוע שעבר שהרצפה סביב 0.068BTC צריכה להבחן כך קרה בשבוע האחרון ואף נגע ב- 0.066BTC נסחר לא רחוק במחירי התמיכה ב- 0.068BTC התנגדות בטווח הזה ב- 0.08BTC.

זיקאש

אל מול הדולר השער לא מוצא רצפה ירדנו ממש לרמות שסמנו שהם רמות רצפה עוד מקיץ 2017 נראה שהרמות האלה סביב 3 ספרות עוד יבחנו נסחר סביב 114$ תמיכה בטווח הזה ב-100$ במידה ותשבר נראה דו ספרתי התנגדות בטווח הזה ב-130$.

אל מול ביטקוין אנחנו קרובים לרצפה שראינו בדצמבר האחרון כבר נגענו בה ומעניין אם זה יחזיק? הייתה תקופה דיי יציבה במסחר עד הירידות האחרונות שכרגע מציבות את זיקאש במבחן אם יש מספיק ביקוש לשמר על השער? נסחר סביב 0.017BTC זו גם התמיכה בטווח הזה יכול לזלוג מעט ל0.016BTC נראה ששם יש ביקושים בטווח הזה ההתנגדות ב-0.022BTC

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook