3 שנים ago

עדכון שוק 17-10

Jonathan Berger אוק 17, 2017 21:56

האם הפאניקה של שבוע שעבר נגמרה? האלטים יחסית מתייצבים, זאת כמובן לאחר שמחיר הביטקוין הגיע לשיא חדש של $5846 בביטסטאמפ. עלייה חדה מאז העדכון האחרון שלנו.

שוק האלטים די מתאזן, וזאת לאחר הנהירה מהאלטים לביטקוין בעקבות הפיצול שמתקרב ב- 25 לחודש (ביטקוין גולד). חלק מהאלטים מצאו קרקעית, אך כל זה יכול להשתנות במידה ומחיר הביטקוין ימשיך לעלות. עד כה, שוק האלטים מאוד מושפע מהעליות של הביטקוין, אך עדיין חלק מהאלטים שומרים על הערך שלהם אל מול הדולר ויורדים בערכם אל מול הביטקוין. הכסף עדין נשאר בשוק הקריפטו, דומיננטיות הביטקוין בשוק התחזקה, כרגע השוק עומד על 54.9% דומיננטיות לטובתו. ביטקוין, הילד הגדול מבין מטבעות הקריפטו, מראה שהכוח וההשפעות הגדולות בשוק מגיעות ממנו. שווי השוק של כל המטבעות יחד, מוערך כרגע במחיר של 170 מיליארד דולר. אלו הם האזורים הגבוהים שראינו בתחילת ספטמבר, אך המצב שונה כשמתסכלים על הדומיננטיות בשוק, לטובת ביטקוין כאמור.

סך הכל השוק עדיין מכוון מעלה עם תיקונים אשר גדלים ומעמיקים ככל שעולים. ישנה שאלה שמעסיקה הרבה אנשים בימינו, האם שווה להשקיע עכשיו בקריפטו? תמיד אנחנו ממליצים לקרוא את מאמר שיטת ה- Dollar Cost Average שלנו שרלוונטי תמיד וגם עכשיו. אנחנו כרגע נמצאים ברמת שיא המחיר של כל הזמנים, אך יקח זמן עד שרוב העולם יעריך בצורה מלאה את הטכנולוגיה מאחורי מטבעות הקריפטו.

בתקופה הקרובה יתרחשו הרבה אירועים סביב עולם הקריפטו. הבולט ביניהם, בטווח הקרוב, הינו הפיצול של ביטקוין גולד. בשונה מהפורק הקודם שהיה באוגוסט (ביטקוין קאש), בשרשרת החדשה שתיווצר לאחר הפיצול הכרייה תהיה שונה מהכרייה בשרשרת הרגילה של הביטקוין – היא תוכל להתבצע באמצעות כרטיסי מסך (GPU) בלבד, ולא על-ידי מכונות בעלי מעגלים ייעודיים לכריה (ASICs). עובדה זו תגרום לכך שרשת הביטקוין המקורית לא תושפע או תאבד כוח כרייה. למעשה, בצוות מאחורי ביגולד (http://btcgpu.org) מאמינים שכן יהיה אפשר להחזיר את הביזור לביטקוין, על-ידי כריה באמצעות כרטיסי מסך בלבד. הסיבה לכך, נעוצה בעובדה שכיום, החברה אשר שולטת בכ- 70% משוק הכרייה, Bitmain, עושה זאת באמצעות שימוש במכונות בעלי מעגלים ייעודיים לכריה. ההמלצה שלנו הינה להחזיק את הביטקוין שלכם בארנק קר בו יש לכם שליטה מלאה על המפתח הפרטי. ארנקים אשר מאפשרים שליטה כזו:

למחשב: Electrum / Bitcoin Core

לאנדוראיד: Greenbits / Breadwallet

לאייפון: Breadwallet

או ארנקי חומרה Trezor / Ledger Nano S וכדומה

הסברים נוספים לקראת הפיצול ביטקוין גולד ניתן למצא כאן.

עוד קצת חדשות מהעולם

ברוסיה מנפיקים מטבע קריפטו שישתמש בטכנולוגיית הבלוקצ’יין ויקרא “קריפטו רובל”. בוול סטריט מאמינים שמחיר הביטקוין יגיע ל6,000 דולר למטבע, לפי בלומברג. ב- 18 לאוקטובר מתחיל כנס של הקונגרס בסין אשר עלול להשפיע על עתיד הרגולציה של הקריפטו. בימים האחרונים משתמשים בביטרקס, זירת המסחר המובילה, מתלוננים על חסימת החשבון שלהם ובקשת אימות KYC.

ביטקוין

התנגדות סביב מחירים של 5700-5800$. כרגע נראה שהתנודות גדלו והגיעו לעליות וירידות של כ-300$. השער משחק כרגע בטווחים האלה סביב מחיר של 5600$, עם מרחב גדול של מקום לתיקון של עד מחיר של ~4800$, הנקודה ממנה פרץ המחיר באופן מהיר ומובהק והגיע לאזורים שבהם אנו נמצאים עכשיו.

אנחנו כעת נמצאים קרוב מאוד לנקודה שבה המחיר מגיע נושק לרמת $6000. העלייה המאוד המהירה התרחשה בטווח קצר, כך גם צפוי להיות גודל התיקון. ככל שנעלה חזק, כך תהיה עוצמת התיקון, זאת מלמידה של העבר בהסתכלות על הגרף. הפיצולים במטבע משפיעים. ראינו זאת לאחר הפיצול “המוצלח” שהיה לשרשרת של ביטקוין קאש בתחילת אוגוסט.

אתריום

מחיר האתריום ממש נגע באזורי הרצפה של תיקון הפיבונאצ’י אשר סימנו בעדכונים הקודמים ואותם ניתן לראות בגרף. מצב מאוד שברירי במסחר מול הביטקוין בגרף היומי. אינדיקטור ה- RSI די נמוך, השוק אולי מאמין שזו הקרקע? במחיר של 0.066BTC, כך היה נראה המצב. השער כרגע נע סביב מחיר של 0.057BTC, עם התנגדות חזקה במחיר של 0.06BTC, שם לאחרונה דשדש המטבע.


אל מול הדולר, המחיר נשמר, יתכן שרוב הביקוש הוא אל מול הדולר כרגע באתריום. ישנן תנודות חזקות סביב מחיר של 300$, אך המחיר מצליח להישאר מעל. האם נראה את מחיר האתריום שובר את קו ה- 400$ בקרוב?

ביטקוין קאש

מחיר המטבע, בהמשך לדיווח הקודם, השלים ירידה נוספת. היום, נכנס נפח מסחר גדול, והשער מצא תמיכה באזורי מחיר של 0.055BTC. בנוסף, התרחשה היום גם עליה חדה של כ-25% במחיר ביקאש, עליה אשר הביאה את השער לאזורים מעל 0.07BTC. כרגע לאחר תיקון, המטבע נסחר במחיר של 0.062 BTC, וזאת כנראה בעקבות המאמר שעלה באתר bitcoin.com הטועןשביטקוין קאש הינו הביטקוין האמיתי.

אל מול הדולר, השער מצא רצפה סביב מחירים של 280-320$, לאחר ירידה מאזורי ה- 500-600$ וכרגע נסחר סביב מחיר של 350$.

נאו NEO

השער נתמך סביב 0.005BTC, האלט הצעיר עבר כברת דרך מאז שיצא למסחר וזאת בעקבות ההודעות שצצו מסין. כצפוי, נאו, אשר ידוע בכינוי האתריום הסיני, מוכיח שקיימת תמיכה והיום אפילו התרחשה עליה קטנה במחיר. המטבע נסחר כרגע סביב מחיר של 0.0056BTC ומצטיירת לה תבנית W מעניית בגרף היומי.

אל מול דולר, המטבע נמצא במגמת עליה והגיע למחיר של 31$, זאת לאחר ביקושים רבים סביב מחיר של 28$. גרף המחיר דומה במקצת בהתנהגות לגרף המחירים של האתריום אל מול דולר.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook