2 שנים ago

עדכון שוק 14-8

Jonathan Berger אוג 14, 2018 16:17

שבוע קשוח עבר על שוק הקריפטו והרבה דם נשפך על אחוזי שערי המטבעות שממשיכים לחוש את גזירת התיקון המתמשך של העליות המטורפות דאשתקד. תחושת ה- FOMO התחלפה ב- FUD שמחטיף לשוק ירידות אכזריות והביא את ביטקוין לשער הנמוך ביותר שבו הוא ביקר מאז חודש יוני. ואם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי האלטים? למי שעוד לא חווה משבר קריפטו-כלכלי ולמי שכבר שהספיק כבר לשכוח את אכזריותו של שוק האלטים, CMC יכול לספק תזכורת ולהראות איך בשבוע אחד איבדו האלטים 30-40% בממוצע אל מול הדולר.

מכה חזקה ולא צפויה לאחר שהערכנו כבר בשבוע שעבר שפגענו ברצפה. הדומיננטיות קפצה ל- 54.1% לטובת ביטקוין ושוק הקריפטו כולו ירד מ- 200 מיליארד דולר, נתונים מדאיגים במיוחד למי שנכנס לשוק בשנה האחרונה. איתריום שכבר הגיע בשיאו ל- 1360$ בדצמבר נסחר כעת על 264$ ובינתיים קשה לנבא את התחתית. ייתכן  שאנו עדים למחירי מבצע בחסות ידיים חלשות וייתכן שמגמת המימושים עוד לא אמרה את מימושה האחרון ונראה שייקח עוד זמן עד שהשוק יעצור לנשימה עמוקה. אפילו המטבע של הפלטפורמה סטים (SBD) שאמור להיות מגובה דולר ירד אל מתחת לדולר. השוק כולו מושפע ומי שמחזיק אלטים מרגיש את זה היטב. זמן טוב לחשוב. ומי שנכנס לשוק בשיאו צריך לבחון את עצמו וללמוד את התנהגות השוק לעתיד.

עם כל זאת, נדרשת מעט פרספקטיבה מתובלת באופטימיות והרבה אורך רוח. תיקונים מאין זה אינם זרים לתחום והמחזוריות של שוק הקריפטו חוזרת על עצמה וכמו שאומר פתגם קוריאני עתיק “כל סיכון הוא גם סיכוי” וייתכן ששפלם הנוכחי של השערי השוק מהווים הזדמנות כניסה למי שישב על הגדר או מחפש לחזק עמדות ולהתחמש לקראת גל העליות הבא. ולאלו מכם שלא רוצים להיחשף לשוק הקריפטו באופן ישיר, ביטמיין מתכננת הנפקה ראשונית לציבור והיא שחררה תשקיף על מצב החברה והמידע שעולה משם מסעיר את עולם הקריפטו.

אין לראות באמור לעי”ל המלצת מסחר.

מאמר זה עלה לראשונה בתאריך 14 באוגוסט 2018.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

המשקיע טום לי שורי על ביטקוין : “בלי פאניקה, ביטקוין יעלה בחזרה” – בראיון ל- CNBC ולאחר הירידה האחרונה בערך המטבע אמר טום לי למשקיעים לשמור על הרגיעה ולצפות לעלייה הדרגתית  בנתח השוק של המטבע כבר בשבועות הקרובים.

דוח חדש של הבנק המרכזי הספרדי תומך ברעיון של מטבע דיגיטלי משלו – בהודעה שפורסמה בסוף השבוע שעבר, ה- Banco de Espana (BDE) פורס את השקפתו החיובית על מטבעות פיאט דיגיטליים. לפי הדוח השימוש במטבעות דיגיטליים ישפר את המדיניות המוניטרית של המדינה.

רשת הברק עוברת 3000 צמתים וכבר מכילה קרוב ל- 100 ביטקוין – הטכנולוגיה אשר פועלת מעל רשת הביטקוין הגיע לציון דרך חדש ומרשים שמייצג ביזור נרחב. סה”כ מסתובבים כיום ברשת הברק סביב  97 BTC ($ 628,000) וציון 100 BTC צפוי להגיע בקרוב.

מנכ”ל Pantera Capital אומר שהמשקיעים מגיבים ביתר לעיכוב של קרן הסל – דחיית תשובת ה- SEC לבקשת קרן הסל (ETF) של CBOE לא הייתה אמורה להשפיע כך על השוק. לדברי דן מורהד, “המשקיעים הנרגשים” לא צריכים למכור את נכסיהם, כי ייקח הרבה זמן עד לאישור הקרן.

מכירת ביטקוין בגלל עיכוב ה- ETF היא החלטה שגויה, אומר בריאן קלי – משקיעים אשר קופצים על מכירת העגלה לאחר הירידה בשער הביטקוין עושים בחירה שגויה על פי המשקיע המיליארדר. הוא גם לא רואה את זה קורה בשנת 2018 מכיוון שיש לשוק עדיין הרבה בעיות להתמודד עם זה.

קים דוט.קום: להשקיע בביטקוין לפני שהחוב האמריקאי יסתחרר החוצה משליטה – כולם צריכים להתחיל להשקיע בביטקוין ובזהב לפני שיהיה מאוחר מדי. קים דוט.קום טוען כי המשבר הכלכלי העולמי יקרה בקרוב כי ארה”ב צוברת $ 1 טריליון חוב בשנה ולא תוכל לשלם אותו בעתיד.

שני בנקים שוויצרים התחילו לקבל הון מפעילויות הקשורות בקריפטו  – בעקבות הצעדים של Falcon Private bank, הפך בשבוע שעבר Maerki Baumann לבנק השווייצרי השני שיפתח את שעריו לחברות מתחום הקריפטו. למרות שהבנק אינו מקבל השקעות ישירות מקריפטו, מעכשיו הם מקבלים כסף שמקורו בשוק המטבעות.

האם התנודתיות של ביטקוין התייצבה בעקבות התרסקות הלירה הטורקית?  ייתכן והיציבות היחסית של ביטקוין יכולה להיות קשורה לנפילת המטבע המקומי של טורקיה. טורקים רבים ממירים את כספם לביטקוין  מתוך החשש להמשך הצניחה של הלירה המקומית והפסד ניכר בהונם.

החדשות החשובות ביותר בחלל  המטבעות הקריפטוגרפים הן הנפקת הענק שביטמיין מתכוונת להשלים עוד השנה – ענקית הכרייה והטכנולוגיה ביטמיין מתכננת הנפקה ראשונית מסיבית לציבור שצפויה להגיע לאזור של 18 מיליארד דולר. אם ההנפקה תהיה מוצלחת, החברה חשפה כי היא תנסה להיכנס לשוק  החומרה של תעשיית הבינה מלאכותית.

גרפים

ביטקוין

כמו שכתבנו שבוע אדום ירדנו לרמות של התמיכה של יולי וכרגע נשענים על התמיכה של 5850$  נכון לכתיבת העדכון נסחר סביב 6135$ התנגדות ב- 6800$ בטווח הזה.

אתריום

אל מול הדולר המצב נראה רע ואזורי התמיכה סביב 400 דולר נשברו מהר והביאו לשפל של 2018 מאז נובמבר 2017 לא היינו סביב 260$ אלה האזורים של התמיכה נכון לעכשיו השער עדין מחפש תחתית. התנגדות סביב 360$ לטווח הזה.

אל מול ביטקוין חזרנו לאזורי התמיכה של דצמבר 2017 השער נסחר סביב 0.043BTC התמיכה בטווח הזה ב-0.037BTC התנגדות ב- 0.054BTC  תחזית לתקופה הקרובה: תנודתי.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר נראה שבדומה לרוב השוק השפל מגיע גם לפה נסחר סביב 497$ עדין לא ברור אם התמיכה באזורים האלה התנגדות בטווח הזה ב- 600$.

אל מול ביטקוין בירידה נסחר סביב 0.081BTC אם נביט אל התמיכה בעבר נראה שאחרי שנשברה התמיכה החזקה סביב 0.1BTC השער יכול לרדת גם עד לאזורים של 0.07BTC התנגדות לטווח הזה ב0.09BTC.

Waves

אל מול הדולר משיא של כמעט 19$ ירדה עד ל 1.5$ שם הרצפה נכון לתקופה דוגמה טובה לתיקון שעובר על השוק, נסחר סביב 1.88$ התנגדות בטווח הזה ב- 3$ משם השער נפל בתחילת אוגוסט.

אל מול ביטקוין שבוע חיובי למרות הירידות החדות נראה ש- 0.000235BTC סומנה כרצפה לטווח הזה זאת לאחר שניסיון פריצה מעלה של הW- לא הצליח. בשונה מאלטים המטבע עלה אל מול ביטקוין בשבוע האחרון, אך כמו כל השוק סבל אל מול הדולר.

נסחר סביב 0.0003BTC התנגדות בטווח הזה ב-0.00048BTC.

Neo

אל מול הדולר נסחר סביב 14.8$ נראה שמתקרבים לתמיכה של אוקטובר 2017 שהייתה סביב 13$ השיא היה בתחילת השנה 200$ נראה שייקח זמן לחזור לשם התנגדות בבטוח הזה ב-20$.

אל מול ביטקוין מתקרבים לתמיכה של דצמבר 2017 שהייתה סביב 0.002BTC נסחר לא רחוק 0.0024BTC התנגדות ב- 0.003BTC בטווח הזה.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook