3 שנים ago

עדכון שוק 13-8

Jonathan Berger אוג 13, 2017 01:10

כמו כל שבוע בעולם הקריפטו גם השבוע כמות ההתרחשויות והתזוזות יצאה מכל פרופורציות. שוק הקריפטו גדל השבוע בקצב מהיר, הרבה מעבר למצופה. האם אנחנו בבועה? שאלה זו עלתה לא מזמן, כשביטקוין היתה מתחת ל- 2000$ ליחידה. רק לפני שבוע השער היה סביב 2800$ ובשבוע אחד עלינו באלף דולרים (35%!). כמו כל קפיצה, גם שבירת השיא הזו מביאה עמה גל חדש של מתעניינים.

הבאזז כרגע סביב עבר מביג DATA לבלוקצ’יין ותחום הגיוסים לציבור רק גדל עוד ועוד, סטרטאפים מתחום ההייטק מתעניינים בגיוסים על ידי פיבוט וכניסה לתחום הקריפטו (סטוקס, למשל, בעתיד הקרוב נראה חברות רבות שעושות כן).

בכלי התקשורת הגדולים, לרבות ערוצי החדשות, מציינים את השערים של ביטקוין וגם שם מדברים על גיוסי ICO . האם אלה סימנים המחזקים את התהייה האם אנו בבועה?

זירת המסחר הגדולה BitFinex הודיעה על הפסקת מסחר לאמריקאים בטוקנים שהונפקו לציבור באמצעות ICO בתקופה הקרובה בעקבות ההודעה שפרסם ה- SEC האמריקאי.

העליות החלו לאחר שסגוויט ננעל בפרוטוקול ומה שנשאר זה לחכות לטרנזקציית סגוויט הראשונה שתקרה סביב ה-21 לאוגוסט.

השוק אישר את תמיכתו בשדרוג פרוטוקול ביטקוין, ניכר בעקבות העליות החדות בשער. מחזורי המסחר שוברים שיאים ורבים מהאלטים עלו באחוזים מרשימים במיוחד, במיוחד טוקנים של פרוייקטים מעל אתריום (ERC-20) כמו OmiseGO ,TenX Pay Token ובמיוחד NEO (“האיתריום הסיני”) שהגדילו ועלו במאות אחוזים השבוע.

האלטים הגדולים בעיקר משמרים את הערך הדולרי ופחות את הערך מול שער ביטקוין. לדוגמה, זיקאש ואתריום, שהאחרונה, מתנהגת בצורה דומה כאשר היתה סביב הרמה הדולרית 200$ (דווח על כך בעדכונים האחרונים, זה לא היה מזמן איתריום ב- 200$).

ההתרחשויות הבאות בעקבות המחלוקות על גודל הבלוק והסכם ניו-יורק, בעקבותיו אמצו את סגוויט מהר מהרגיל, יהיו בנובמבר שם לפי ההסכם צפוי להתרחש פיצול ברשת הביטקוין בהסכמה של מרבית הכורים.

הפיצול של נובמבר ישנה את גודל הבלוק ממגה אחד לשני מגה ובכך יהיה ניתן לבצע יותר טרנסאקציות מבלי להעמיס על הרשת אך אין הבטחה שזהו הפתרון המתאים ועל כך הווכוח.

גודל שוק מטבעות הקריפטו האמיר לשיא חדש של135 מליארד דולר . בשעות האלה נראה שאנו חווים תיקון מהשיא החדש שהושג (קרוב ל- 4000$). התיקון בריא וצפוי להשפיע לטווח הקצר בלבד. התנודתיות תגדל ככל שהעליות יהיו יותר חדות, טבעי (“אלימות גוררת אלימות”). מעורב המון רגש במסחר. מימושים כתוצאה מפאניקה ובהלה. מי זוכר שכמעט נגענו ברמת 3000$ וירדנו חזרה ל1830$… כיום השערים הללו נראים כמו היסטוריה רחוקה.

חילופי משמרות בזירות המסחר: פולוניקס, שהיתה רגילה להובלה בפער של נפח המסחר, כעת משתרכת אחרי ביטרקס. באחד מימות השבוע נפח המסחר בביטרקס הגיע לפי 3 מזה של פולוניקס. שתי סיבות מרכזיות: לאחרונה פולוניקס עוברת נפילות אתר לא מתוכננות וסובלת מאיטיות יתר, סיבה שנייה היא שפולוניקס אינה מוסיפה כמעט מטבעות חדשים (עד כדי שביטקוין קאש לא נסחרת בה). נותר רק לראות איך ביטרקס מתמודדות עם הגדילה המאסיבית בנפח.

ביטקוין

אחרי שפרצנו את רמת 3000$ קיבלנו המשך ראלי מטורף ומהיר עד 3934$ (לפי שער ביטסטאמפ). כרגע סביב 3800$. מה צפוי בהמשך? בגרף היומי הבא אנו רואים קווי התנגדות פיבונאצ’י בהסתמך על העלייה האחרונה . התמיכה שוכנת סביב 3400$. נראה מפחיד? לא ממש אחרי קפיצה מהירה נצפה לתיקון. ישנה גם אפשרות להמשך מהלך עולה, לרמות 5000$.

אתריום

חדשות בגזרת איתר: זירת המסחר ביטסטאמפ תוסיף מסחר באתריום בקרוב. ועוד גיוס ERC-20 שבר שיאים: 200 מליון דולר ב60 דקות… חשבנו שראינו כבר הכל.

אתריום ביטקוין: התמיכה קרובה סביב 0.08 BTC. אחרי מגמת עליה עד 0.09 BTC, שם נמצאת ההתנגדות בטווח הקצר. בעקבות העליות בביטקויו השער כאמור יורד.

איתר דולר: בעקבות העליות בביטקוין, שער האתריום הדולרי יחסית יציב סביב 300$ ונראה כמו תמיכה חזקה.

ביטקוין קאש

שבוע וחצי במסחר מדדנו את השערים מול ביטקוין שם מתרחש המסחר. המטבע מצא קרקע באזור 0.06 BTC באה עלייה חדה של 100% עד 0.119 BTC. עלייה מאוד מהירה. כרגע אחרי תיקון השער מתייצב סביב 0.08 BTC.

ניאו Neo (לשעבר ANS אנטשר)

החברה גייסה  דרך ICO לפני שנה. טוקן ERC-20 על פלטפורמת אתריום. אחרי שבוע עליות משוגע אפשר לברך את הפרוייקט על הצטרפותו לטופ 10 בשווי השוק. הגדילה באה בעקבות חדשות והייפ רב סביב אימוץ אתריום בסין דרך פלטפורמת ניאו.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook