3 שנים ago

עדכון שוק 13-6

Jonathan Berger יונ 13, 2018 15:15

שבוע אדום עבר על שוק הקריפטו וממש אפשר לראות ידיים חלשות מאחורי הגרפים. אי אפשר לצפות או להבין לחלוטין את התנודתיות של השוק, אבל אם נחפש סיבות לירידות נוכל להצביע בעיקר לכיוון הזירות שנפרצות והרגולציה מתהדקת. האווירה הכללית בשווקים קצת מזכירה את 2014, אבל להבדיל מהרידות המתונות (יחסית) הפעם הכל קורה מאוד מהר והשיאים שראינו בתחילת השנה מתחילים להיעלם באופק.

מסתמן שמגמת התיקון שפקדה את השוק ממשיכה לצד התפתחויות מעודדות כמו תעודות הסל שאושרו בארה”ב והתבטאויות של בכירים רבים בנוגע לשוק. עם זאת, לא בטוח שהגענו לסופן של הירידות ורק נזכיר שיש לנו שנתיים שלמות עד לאירוע חציית הבלוק הבא. אבל, כפי שראינו בעבר התפתחויות גיאופוליטיות משפיעות על כיוון המגמה ותמיד יכול לקרות משהו שיסובב את הגלגל.

כמו כן, גם המטבעות האלטרנטיביים במגמת ירידה והם מושפעים בעיקר מהירידות אל מול הדולר לאחר שהשוק נכנס למצב פחד מהירידות האחרונות בביטקוין. מהבולטים השבוע באלטים היו BIBOX BNB ו- TOKEN ומסתמן שהמשקיעים מוצאים עניין בגידור בעזרת טוקנים של זירת מסחר. סך הכל, ניתן לומר שהמכות שחוטף השוק מקררות את התחזיות השוריות של המשקיעים שמרגישים היטב את השוק האדום.

נכון לכתיבת העדכון עומד שווי השוק על 274 מליארד דולר שזה פחות 80 מליארד דולר שנמחקו מאז השבוע שעבר. הדומיננטיות של ביטקוין אל מול האלטים עלתה ב3%- לטובת ביטקוין ועומדת על 40% נכון לכתיבת העדכון.

מאמר זה פורסם לראשונה 13-6-2018.

חדשות השבוע מסביב לעולם הקריפטו

ה- SEC רשם תעודות סל של ביטקוין – על פי פרסום ב- Reddit, הוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית  (SEC) רשמה תעודות סל של ביטקוין. תעודות סל הן תעודות סחירות העוקבות אחר מדד, סחורה, אג”ח וכו’.

יו”ר הרשות למסחר חוזי סחורות (CTFC) אמר שמטבעות קריפטוגרפים “יתפשטו לכל כלכלה וכל חלק של כדור הארץ” בנאום שנתן ראש הרשות, רוסטין בהנאם, הוא תיאר את טכנולוגית הבלוקצ’יין כמו “נס מודרני” ואמר שמדובר בהרבה יותר מאשר טכנולוגיה. לדבריו, זהו “התקדמות הנוגעת לכל היבט של העולם האנושי”.

ה- SEC של תאילנד מרים את אגודליו לשבעת המטבעות הגדולים – הוועדה לניירות ערך התאילנדית פרסמה ביום שישי הפרטי המסגרת הרגולטורית שתשמש כמדד עבור מטבעות קריפטוגרפים והנפקות מטבע ראשוניות (ICO). בתקנה בחרה הרשות שבע מטבעות שניתן יהיה להשקיע איתם ב- ICO (BTC, ETH, BCH, ETC, LTC, XRP, XLM), המטבעות אושרו על ידי ה- SEC בשל אמינותם ונזילותם.

ביטקוין עשוי להחליף את הדולר כמטבע הבינלאומי לפי קן ג’ייקובס –  דיון פופולרי בעולם הביטקוין הוא האם ביטקוין יכול לתפוס את מקומו של הדולר כמטבע בינלאומי. לפי מנכ”ל Lazard, קן ג’ייקובס, הסיפור הזה יכול להפוך למציאות כבר בקרוב. ג’ייקובס אמר לבלומברג “יש מספיק שינויים טכנולוגים בעולם של היום שבקלות ניתן לדמיין את האלטרנטיבה שמציעים המטבעות הקריפטוגרפים”.

קוריאה תאסדר את חלפני המטבעות הקריפטוגרפים בדומה לבנקים מסחריים – מרחב הקריפטו של קוריאה עומד לקבל בברכה התפתחות חדשה מצד הרשויות שמחפשות להחיל אסדרה של פעילות המסחר בתחום על מנת למנוע כל צורה של מימון פשע. המסגרת הרגולטורית תהיה דומה לבנקים, על ידי הטלת מדיניות מחמירה יותר נגד הלבנת הון (AML).

הבורסה הדרום קוראנית Coinrail נפרצה – החברה מסרה כי לאחר הפריצה היא השעתה את פעילויות המסחר הרציף כדי לבחון את מערכות האבטחה שלה ולהפוך את ניסיונות הפריצה לקשים יותר. עוד נמסר למשתמשים היא הצליחה לאבטח 70% מכלל המטבעות ולהעביר אותם לארנקים קרים. מאז הפריצה חלה ירידה חדה בשוק המטבעות וביטקוין ירד ב- 12%.

בנקים גרמניים יוכלו להמיר ביטקוין ואיתריום ליורו בכספומטים –  הרשות הפדרלית הגרמנית לפיקוח פיננסי (BaFin) הודיע כי הבנקים, בפיקוח הסוכנות, זכאים לשחלף ביטקוין ואיתריום גם בכספומטים. כל הבנקים המורשים זכאים לשדרג את כספומטים קיימים שלהם כדי לתמוך במהלך, אבל אף בנק לא עשה מהלך כזה עד כה.

הבנק המרכזי של הודו מודה שהשית איסורים ללא מחקר מספק –  ב -5 באפריל 2018 פרסם הבנק המרכזי של הודו צו המורה לכל המוסדות הפיננסיים במדינה להפסיק את מתן השירותים הבנקאיים לעסקים ולחברות הקשורים לקריפטו ונתן לבנקים שלושה חודשים לעמוד בהוראה. עם זאת, נראה כי הבנק המרכזי של הודו (RBI) לא ביצע מחקר מעמיק על אופיים של המטבעות הקריפטוגרפים לפני הנפקת שהוציא את התקנה.

גרפים

ביטקוין

הירידות ממשיכות ואזורי התמיכה מאפריל נבחנים ומגששים את הרצפה שמסומנת בגרף בצהוב סביב 6100-6500$. במידה והתמיכה באזורים האלה ולא תחזיק השער צפוי להמשיך לרדת לאזורי התמיכה סביב 5K$ התנגדות בטווחים האלה חזקה סביב 7400$.

אתריום

אל מול הדולר במגמה יורדת נסחר סביב 479$ מתקרב לאזורי התמיכה מאפריל סביב 400$ התנגדות בטווח הזה ב- 550$.

אל מול ביטקוין במגמה יורדת מתונה התמיכות סביב 0.07 מחזיקות לבינתיים התנגדות נבנית סביב 0.08BTC.

ביטקוין קאש

אל מול הדולר בירידות בדומה לרוב השוק נסחר סביב 840$ לא רחוק מתמיכה בטווח הזה 830$ המדרגה הבאה ב- 750$ התנגדות ב- 1000$.

אל מול ביטקוין השער נגע בתמיכה סביב 0.13BTC ונבחנת התמיכה התנגדות ב- 0.14BTC.

אתריום קלסיק

בימים האחרונים הזירה קוינבייס צרפה את המטבע מה שעורר בו התעניינות אחרי תקופה רדומה יחסית.

אל מול הדולר לאחר תיקון מתמשך נראה שתמיכה בטווח הארוך מחזיקה סביב 10-12$, נסחר סביב 13.6$ התנגדות ב16$.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 0.0021BTC תמיכה ה- 0.0019 בטווח הזה התנגדות ב- 0.0025BTC.

אל מול איתריום השער הגיע לרצפה שראינו בפברואר ונראה כמו התחלה של שינוי מגמה בשילוב נפח גדול והחדשות מקוינבייס נסחר סביב 0.028ETH תמיכה ב-0.002ETH התנגדות ב-0.03ETH.

אייקון

אל מול הדולר נסחר סביב 2$ תמיכה באזורים האלה התגדות ב2.5$.

אל מול ביטקוין נסחר סביב 0.00031BTC תמיכה סביב 0.00029BTC ממש קרובים לאזורי התמיכה שראינו באפריל התנגדות ב- 0.00035BTC אחרי ניסיון פריצה כושל בסוף מאי.

אל מול אתריום נסחר סביב 0.0041ETH תמיכה בטווח הזה סביב 0.0038ETH התנגדות ב- 0.0047ETH

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook