3 שנים ago

עדכון שוק 13-3

Jonathan Berger מרץ 13, 2018 19:54

התנודתיות בשוק נמשכת. שבוע של ירידות הפך את התמיכה סביב 10K$ להתנגדות. שוויו של שוק הקריפטו ירד מתחת ל-400$ מיליארד, ונכון לכתיבת העדכון, עומד על 380$ מיליארד.

על אף שמורגשת פאניקה בשוק, יש לזכור שהמחזוריות של השוק צמחה, וככה”נ אנחנו עדיין בתיקון מתמשך מתחילת השנה. כמו כן, באופן יחסי, שוק הקריפטו הוא קטן. כנגזר מכך, הוא עשוי להיות חשוף למניפולציות, כפי שראינו בשבוע האחרון עם Mt.Gox; והוא נתון להשפעה חזקה של אירועים גאו-פוליטיים. כך לדוגמה, הודעות הרגולטורים בסין ודרום קוריאה אשר הביאו בעבר לירידה חדה בשוויו של שוק הקריפטו. לצד אלו, ה-FUD וה- uncertainty and doubt שהתקשורת בשילוב גופים כמו בנקים מפיצים סביב התחום, משפיעה גם היא.

בגיזרת האלטים, ראינו מגמה מעורבת השבוע. בעוד שהמסחר יחסית יציב אל מול הביטקוין, אל מול הדולר השוק נראה במגמה מטרה, כנראה בהשפעת המסחר בביטקוין.

בתחום הICOS, בחודש האחרון ניכרת ירידה חדה בכמות הגיוסים, אך, נראה שסיכויי ההצלחה של מיזמים לגייס את מבוקשם, נותרו גבוהים.

חדשות מהעולם

ארה”ב – רשות הני”ע האמריקאית (SEC) הודיעה כי תחייב את זירות המסחר למטבעות קריפטוגרפים להירשם כבורסות לני”ע. דומה שמהלך זה הוביל לירידה בשער הביטקוין.

סין – הרשות הרגולטורית בסין חסמה זירות מסחר של מטבעות קריפטוגרפים זרות בויצ’אט (WeChat). זאת לאחר שכבר חסמה חודש שעבר את הגישה לאתרי האינטרנט כאלו.

דרום-קוריאה – עפ”י דיווחים שונים, מסתמן שדרום קוריאה תבטל את האיסור על הנפקות ICO.

בסיירה לאון (מדינה במערב אפריקה), התבצעו השבוע הבחירות הראשונות על בסיס תשתית בלוקצ’יין.
תאילנד – מסתמן כי מטבעות קריפטוגרפים יחשבו יהיו חוקיים בתאילנד, ויחשבו כנכסים דיגיטלים, ולא כמטבע.

עדכונים נוספים

אנליסטים מייחסים את הירידה ואת התנודתיות בשער הביטקוין למכירתם של ~36K ביטקוין ע”י Nobuaki Kobayashi, הממונה על Mt. Gox. בשל הליכים משפטיים, Nobuaki לא יכול למכור את שאר הביטקוינים שברשותו לפני חודש ספטמבר, לפיכך, אנליסטים שונים מנבאים התאוששות.

חברת Wirex, השיקה כרטיס חיוב חדש התומך בביטקוין. הכרטיס זמין כעת לתושבי אנגליה ובהמשך, החברה מתכננת להתרחב ולהציע את הכרטיס גם לתושבים ואזרחים מחוץ לאירופה.

מסתמן כי חברת BitPay, תאפשר לכ-100,000 בתי העסק העובדים דרכה לקבל תשלומים ישירות בביקאש. בעקבות כך, מייקרוסופט הודיעה כי תחל לקבל גם היא ביקאש לצד הביטקוין.

חברת אלקטרוניקה יפנית בוחנת את האפשרות להשתמש בלייטנינג נטוורק לצורך תשלומים עבור טעינת מכוניות חשמליות.

הושק הקליינט של ה”ביטקוין קור” 0.16.0 עם תמיכה מלאה בסגוויט. העדכון עשוי לאפשר להפחית את עמלות העסקה ולעבד עסקאות באופן מהיר יותר.

ביטקוין

לאחר ששבוע שעבר חזרנו לסוג של אופטימיות, כשהשער פרץ את קו המגמה היורד (באדום), הגיע הדאמפ. הדאמפ הביא את השער להיסחר מתחת לקו המגמה היורד, עם תמיכה שנשענת על קו מגמה עולה (בתכלת).נראה שהגרף בנקודה של התכנסות, ונראה שהתנודתיות לא הולכת להירגע בקרוב. נסחר סביב 9000$ עם התנגדות סביב 9800$. מטווח זה, ניתן יהיה לפרוץ חזרה מעל ל-10K$. תמיכה ב8500$.

אתריום

אל מול הדולר – ירידה חדה הביאה את השער עד לרמות של 638$, כשבדרך נפרצה התמיכה סביב 800$. בטווח זה, הגיעה תמיכה שמחזיקה סביב 680$. נסחר בטווח זה, עם התנגדות באזורי ה-750$.

אל מול הביטקוין – בשבוע האחרון השער היה יחסית יציב. נסחר סביב 0.075BTC עם תמיכה שברירית שנבנית באזורי 0.073BTC והתנגדות ברמות של 0.08BTC .

ביטקוין קאש

אל מול הדולר – השער ירד לאזורי 950$, כשבדרך נשברה התמיכה סביב 1200$. התמיכה בשבוע האחרון נמצאה באזורי 950$ וההתנגדות סביב 1200$.

אל מול הביטקוין – השער במגמה עולה. נסחר סביב 0.115BTC עם תמיכה באזורי 0.107BTC והתנגדות ב-0.12BTC.

קומודו

מאז השיא של 14$ בדצמבר, השער במגמת ירידה. כעת, השער נמצא בנקודה מעניינת מבחינה טכנית. הטרנד העולה מ-2017 והיורד מתכנסים.  אל מול הדולר – נסחר סביב 3.35$ עם התנגדות סביב 4$ ותמיכה ב-3$. אל מול הביטקוין – ניתן לראות בגרף המראה תקופה של שנה וחצי, שלושה ניסיונות לפרוץ את ה-ATH ושלוש רצפות דיי שבריריות. האם נראה עוד ניסיון לפרוץ מעלה?

נסחר סביב 0.00037BTC עם התנגדות ברמות של 0.0004BTC ותמיכה די שברירית סביב 0.00035BTC.

WAVES

אל מול הדולר – מאז השיא של 19$ בדצמבר, השער במגמת ירידה. נסחר סביב 5.5$ עם תמיכה שנבחנת סביב 5$ והתנגדות באזורי 7$.

אל מול הביטקוין – השער במגמה יורדת בגרף השבועי, אך שמנו לב ל-W שמצטיירת. מה שמרמז על ניסון פרצה מעלה בעתיד. התמיכות בגרף השבועי מסומנות בצהוב וההתנגדות באדום. נסחר סביב 0.0006BTCעם תמיכה בטווחים אלו והתנגדות ב-0.0007BTC.

NEM

אי אפשר להתעלם מהאלט שעלה השבוע ב-50% אל מול הביטקוין ובכ-30% אל מול הדולר. אל מול הדולר – נסחר סביב 0.44$ עם תמיכה ב-0.40$. אם התמיכה תחזיק, המגמה עולה. התנגדות ב0.50$.

אל מול הביטקוין – מצטיירת W בגרף שבועי. נסחר סביב 0.000048BTC עם התנגדות ברמות הפיבונאצ’י, ב-0.00005BTC. נכון לשלב זה, קשה לקבוע תמיכה, אך נראה שהיא מתעצבת בטווח ה-0.00004BTC.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook