3 שנים ago

עדכון שוק 13-12

Jonathan Berger דצמ 12, 2017 21:45

הביטקוין ממשיך לצמוח בקצב מהיר כשנדמה שאין אזורי התנגדות באופק. לאחר שבעדכון הקודם דיווחנו על עליה של כ- 2000$, השבוע, עם פתיחת המסחר בCBOE, שערו של הביטקוין זינק בכ-50% נוספים. בשבוע הבא, ב-18 לחודש, צפוי להיפתח המסחר בבורסת החוזים העתידיים CME. נתון זה, עשוי להשפיע על ציפיית המשקיעים ולהוביל לעליות נוספות. אסור לשכוח שאירוע מסוג זה ובסדר גודל כזה, הוא חסר תקדים, ולכן גם התרחיש השלילי אפשרי. נכון לכתיבת שורות אלה, הביטקוין נסחר באזורי ה-17500$ והתנגדות שוכנת סביב רמת ה-18800$. זינוק של מעל 2200% מדצמבר אשתקד, אז מחירו נע סביב 700-800$. עליה שלא נצפתה כמותה מאז 2013. לחדשים שבינינו חשוב לציין : הביטקוין הוא נכס ספקולטיבי, חשוב להבין את מהות ההשקעה בו. מומלץ להתחיל מכאן ביטקוין למתחילים.

לצד הזינוק בשערו, ניתן להצביע גם על זינוק בדומיננטיות של הביטקוין אל מול האלטים, כשהגיע לרמות של מעל 60%. זאת לאחר שמאז אפריל רמות הדומיננטיות שלו נעו סביב ה -50%-40 אל מול האלטים. מדד זה, עשוי להסביר את הירידות החדות שהיו באלטים בחודשים האחרונים מול שער ביטקוין. נתון הדומיננטיות הוא לטובת האלטים בגרף המלא רואים שהמגמה נמשכת מאז 2013 .

בגזרת האלטים – מרביתם ירדו לרמות שפל נוספות אל מול הביטקוין, אולם רובם תיקנו מהר חזרה. ניתן להצביע על מגמת דשדוש כשנראה שרב השוק מודע לדמיון הברור לגרפים מינואר בתחילת השנה, ולכך שאנו נמצאים באזורי רצפה כעת. הזינוק בשער הביטקוין, הוביל לכך שהאלטים ירדו בממוצע כ-30% אל מול הביטקוין. עם זאת, נראה שאל מול שער הדולר, האלטים שברו שיאים חדשים. עובדה זו עשויה לבלבל סוחרים חדשים בתחום, ולכן, חשוב לציין שהשער הדולרי של מרבית האלטים עשוי שלא לשקף את ערכם שכן, מרביתם כלל לא נסחרים אל מול הדולר. טיפ חשוב: רבים סבורים כי כאשר הביטקוין ירד (אם ירד) האלטים יעלו. חשוב להבדיל עלייה דולרית ועלייה מול הביטקוין. בתקופה האחרונה האלטים עלו דולרית מול הביטקוין (אבל ירדו מולו), אם היחס ישמר, המשקיעים צפויים להפסדים מול הדולר.

ברמה היומית-  נראה שהיום היה יום חיובי בכל שוק הקריפטו. אחד האלטים אשר בלטו במיוחד הוא הלייטקוין שזינק ב 200% בימים האחרונים, והגיע לשיא של כל הזמנים אל מול הדולר – 317$. אחת הסיבות המרכזיות לזינוק היא העמלות הנמוכות הכרוכות בביצוע עסקה ברשת של לייטקוין, בהשוואה לאלו הנגבות ברשת של הביטקוין. נראה שעובדה זו לצד העובדה שהלייטקוין נסחר כמעט בכל זירות הקריפטו, הביאה לעליה בביקוש אליו.

כידוע, שיעורו של הביטקוין מושפע גם מסיבות פוליטיות. כפי שהשוק הושפע מבחירתו של טראמפ לנשיאות, מהברקזיט ואפילו ממניפולציות זולות של מנכ”ל JP מורגן, כך ייתכן שהוא הושפע כעת מאי היציבות ששררה בממשל טראמפ בעקבות קמפיין “METOO#”. הביטקוין בעיני חלק אינטגרלי מהציבור נתפס כאובייקט אנטי-ממסדי, ועל כן, אבדן אמונו של הציבור בגופים ממשלתיים, עשוי להביא לעליות בשער הביטקוין.

לסיכום, הביקוש בשוק הקריפטו בכלל ובביטקוין בפרט מרקיע שחקים, ונראה שאנחנו ממשיכים גם השבוע עם ההייפ המטורף סביב כל מה שקשור לבלוקצ’יין או ביטקוין. מעניין עוד כמה זמן יימשך ההייפ המטורף הזה.

מאמר זה פורסם לראשונה בתאריך 12 דצמ’ 2017.

עוד חדשות מהשבוע

פתיחת המסחר בבורסת ה-CBOE, הביאה לעומסים חריגים באתר האינטרנט של הבורסה ואף לנפילה זמנית שלו. במקביל, פתיחת המסחר עוררה שיח ברשתות החברתיות אשר במסגרתו בכירים בתעשייה הפיננסית, מיהרו להביע את דעתם בנושא.

יו”ר רשות הני”ע האמריקאית (ה-SEC), שחרר הצהרה אשר במסגרתה הודיע בין היתר שהוא מעודד את המשקיעים חדשים (“main street investors”) להיות פתוחים לאפשרויות שמציע שוק הקריפטו. עם זאת, ציין היו”ר בהצהרתו, שעל הציבור להיות זהיר ומודע לסכנות הכרוכות בנושא. עוד פורסמו בהצהרה מקבץ של שאלות, שמומלץ  שמשקיע ידע לענות עליהם בטרם הוא משקיע ב-ICO או במטבע קריפטוגרפי. בצד השני של העולם, ניתן להצביע על קו “מעט” שונה כשהרגולטורים בדרום-קוריאה, הודיעו כי הם שוקלים לאסור על מסחר במטבעות קריפטוגרפיים באופן גורף. ידיעה נוספת, נראה שמתחדד החשד כי tether, המחקה את הדולר, אכן הונתה את משקיעיה.

ביטקוין

בגרף היומי, ה-RSI נמוך – עשוי להצביע על המשך עליות. ביממה אחרונה, השער ממשיך במגמת עליה עם תמיכות סביב 16K. לאחר שבוע עם תנודתיות של 1-3K דולר ליום, נראה שאנחנו עדיין בראלי.

ביממה האחרונה, נסחר סביב 16800$ (שזה בערך שיא כל הזמנים בביטסטאמפ) כשרמות ההתנגדות סביב 18,000$. האם 20K הוא היעד הבא? נראה שכן.

אתריום

אל מול הביטקוין – לאחר ירידה חדה שהביאה את השער לשפל, נמצאה תמיכה סביב 0.025BTC. ביממה האחרונה, זינק השער בכ-30% ופרץ את אזורי התמיכה שהיו בזמנו סביב 0.037BTC. אזורים אלו, הפכו להתנגדות, ונראה שבעקבות עלייתו של הביטקוין אל מול הדולר, באזורים אלו נבלמה העליה.

אל מול הדולר – השער הגיע לשיא של כל הזמנים- +600$. מדהים. נראה שאזורי ההתנגדות ב500$ נפרצו מהר מדיי והשער נע בשעות האחרונות סביב 550-590.

לייטקוין

אל מול הביטקוין – עליות חדות מהקרקע. החל מאזורי הניעור, לאחר 5 ימים רצופים של עליות, הלייטקוין השלים זינוק של מעל 200%(!) זאת כאשר ביממה האחרונה בלבד שערו עלה בקרוב ל-80%. השער נבלם סביב 0.019BTC, ממש על קווי הפיבונאצ’י שסמנו בעדכונים הקודמים. התמיכה סביב 0.012BTC, נראית כרגע רחוקה מפה. האם העליה תמשך ותגיע לשיא של כל הזמנים גם אל מול הביטקוין.

אל מול הדולר – בגרף השבועי, ניתן לראות את ההיפוך מגמה שהגיע באזורי ה95$. מאזורים אלו, שערו של הלייטקוין המשיך לטפס עד לכ- 320$ ביממה האחרונה. קפיצה של למעלה מ100% מאזורי ה-140$. לאחר עליה של מעל 200$ בשבוע אחד, כניסה לטרייד היא בסיכון גבוה מאוד, אך אין לדעת בשוק הקריפטו.

ביטקוין קאש

אל מול הביטקוין – ירידה לרמות שפל של 0.068BTC, ותוך זמן קצר חזרה לרמות של 0.09BTC. לאחר יום חיובי, נסחר באזורים אלו ביממה האחרונה. בין 8-12, שמנו לב לצמיחה מסיבית בנפח המסחר ולנר ששינה את המגמה. רמות ההתנגדות נעות כרגע סביב 0.12BTC. שווה לשים לב .

אל מול הדולר – השער תנודתי וכרגע, נע בין 1300-1500$ כשנראה שפניו מועדות כלפי מעלה, לאזורי ההתנגדות סביב 1700$.

מונרו XMR

ניתחנו הפעם גרף שבועי של מונרו, האלט הוותיק. המגמה נראית חיובית: עם כל תיקון שמגיע, מוצאים תמיכות ברמות יותר גבוהות מבעבר, מה שמסמן על התעניינות ותמיכה בשערים יחסית יציבים.  אל מול הביטקוין – השער נסחר סביב 0.017BTC כשבשבוע האחרון ההתנגדות סביב 0.022BTC. משם ניתן לפרוץ הלאה.

אל מול הדולר – הגרף נראה שונה לגמרי. נראה שהשמירה על יציבות יחסית אל מול שער הביטקוין, תרמה לעליות החדות החל מאזורי ההתנגדות ב140$ ועד לרמות של 320$. שם נמצאת ההתנגדות. כרגע, נסחר סביב 300$.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook