3 שנים ago

עדכון שוק 13-11

Jonathan Berger נוב 13, 2017 19:59

הפיצול המתוכנן והמדובר של Segwit2X בוטל. המחלוקת מאחורי הפיצול אשר ליוותה אותנו מאז הסכם ניו-יורק הגיעה לסיומה. בזמן שההודעה והמידע על הביטול הגיע לשוק, שער הביטקוין הושפע ועלה מהר מאוד עד למחיר של $7888 בזירת המסחר ביטסטאמפ. בשלב זה, החלו להיכנס פוזיציות שורט רבות על הביטקוין, אשר גרמו לשער לאבד יציבות – בטווח זמן קצר מאוד, נראו תנודות של 800 דולר בשער מחירי הביטקוין, עד שהוא התייצב סביב רמת מחיר של $7100. באותו זמן ראינו גם הייפ רציני שהתחיל להצטבר סביב ביטקוין קאש, המטבע אשר נוצר כתוצאה מהפיצול אשר התרחש בתחילת אוגוסט.

ההייפ שנוצר סביב ביטקוין קאש משך את כל השוק והסוחרים אשר ציפו לפיצול של Segwit2X ולמעשה העביר אותם לסחור במטבע זה, זוהי ההשערה שלנו. בנוסף, באותו הזמן, מספר אלטים התחילו גם לעלות אל מול שער הביטקוין, מדובר במטבעות כגון דאש (Dash), אתריום (Ethereum) מונרו (XMR) ואלטים ותיקים נוספים, אך בסופו של דבר, מי שגנב את ההצגה היה ביטקוין קאש אשר מחירו עלה פי 10 בחודש אחד בלבד, דבר אשר גרם לכורים רבים לעבור לכרות אותו. ההשפעה של האירועים הללו כמובן הורגשה בשער מחירי הביטקוין, אשר המשיך לרדת עד למחיר של $5555 בזירת המסחר ביטסטאמפ, בזמן זה רוב השוק הרגיש שהביטקוין מאוים על-ידי המתחרה החדש והצעיר שלו (ביטקוין קאש), מה שבא לידי ביטוי במחיר של ביקאש שהאמיר בשיאו עד ל-0.5BTC למטבע בזירת המסחר פולוניאקס. כרגע אנחנו נמצאים בשלב של התאזנות בשוק לאחר תיקון חזק של סביב 30% במחירי הביטקוין וירידה של 70% מהשיא במחירו של ביטקוין קאש. ביממה האחרונה, ניתן לראות משחקי קורלציה בין ביטקוין לביטקוין קאש, התקופה הקרובה הולכת להיות מעניינת… בנוסף לכל ההתרחשויות סביב הפיצול שבוטל, הרשת של ביטקוין גולד קמה ובקרוב נדע מה יהיה הערך האמיתי של המטבע החדש.

האלטים עברו תיקון במחירם אל מול הביטקוין, המחירים של רובם עלו, אך בשעות האחרונות נבלמו העליות לאחר ששער הביטקוין עלה לאיזורי מחיר של $6700. גודל שוק הקריפטו (Total Market Cap) עדין נע סביב ה-200 מליארד דולר, נראה שהכסף נשאר בקריפטו למרות ביטול הפיצול.

השבוע אנו למעשה עדים למלחמה על תואר “הביטקוין האמיתי”, ניתן לומר שהמהלך הובל על-ידי אנשים בעלי כוח רב בתעשייה כגון Roger Ver, אושיית ביטקוין ידועה אליו הצטרף Jihan Wu, אחד ממייסדי של חברת Bitmain, מהיצרניות המובילות בעולם ציוד הכריה. המהלך לווה בשיווק אגרסיבי ברשתות החברתיות, ויצר בלבול רב אצל אנשים. המטרה הייתה לגרום להם לחשוב שביטקוין קאש הוא הביטקוין האמיתי. מהלך זה התבטא בפחד אצל סוחרים רבים אשר חששו מלפספס היפוך אפשרי (Flip) בין ביטקוין וביטקוין קאש (כמובן מה שלא קרה עד כה). בנוסף, ישנם סברות כי בוצעו מתקפות מכוונות על הבלוקצ’יין של הביטקוין, מתקפות אלו (אשר בוצעו באמצעות שידור מספר רב של עסקאות ברשת הביטקוין והעברת כוח כריה רב לביטקוין קאש) גרמו להאטה משמעות בקצב אישור העסקאות ועליה בעמלות ביצוען, עוד גורם אשר יכל להסיט אנשים לחשוב שהביטקוין המקורי אינו עובד כמו שצריך ושיש להחליפו. כפי שזה נראה כרגע, הביטקוין המקורי לא נכנע למהלך, ונשאר המלך בשכונה. כוחות השוק והקהילה הראו וקבעו לבינתיים שגם למרות מעבר של המוני כורים לביטקוין קאש, הביטקוין המקורי עדיין נשאר המוביל בשוק הקריפטו.

BCH_BTC_correlation

עוד קצת חדשות מהשבוע האחרון בקריפטו

התכנית של CME לגבי חוזים בביטקוין. Tether, מטבע העוקב אחרי הדולר, הגדילו את ההיצע שלהם 20%.

האנשים שתמכו בביטקוין קלאסיק בעבר מאמינים שביטקוין קאש יחליף את ביטקוין תוך 6 חודשים.

ביטקוין (BTC)

התיקון החריף התחיל במחיר של $7888 עד למחיר של $5555. התנגדויות נמצאה סביב ה-$6900, משם ניתן יהיה לשאוף שוב למחיר של $7000. בשעות האחרונות, המטבע נסחר סביב מחיר של $6300, השער כרגע תנודתי מאוד. ההתייצבות מעל $6000 בגרף נראית בריאה והכיוון הכללי כלפי מעלה. נראה שהתמיכה סביב מחיר של $6000 תיבדק בטווח הקצר.

אתריום (ETH)

אל מול הביטקוין, השער נמצא במגמה חיובית, הוא עולה בימים האחרונים עם התנגדויות סביב מחיר של  0.055BTC, ונתמך סביב ה-0.047BTC. בסך הכל, המטבע מתייצב אל מול הביטקוין.

אל מול הדולר, נראה שהשוק רעב לרמות מחיר של $400. קיימת כעת יציבות סביב מחיר של $300, עם תנודות קלות לאחר הסערה שמתרחשת סביב הביטקוין. המטבע מראה יציבות אל מול הדולר.

ביטקוין קאש (BCH)

הפתעת השבוע.. הגל שהגיע מקוראה בסוף השבוע האחרון סחף איתו את כל השוק ואת הכרישים הגדולים למהלך אשר הקפיץ את השער לשמיים. אל מול הביטקוין, השער זינק עד למחיר של 0.427BTC בביטרקס, קפיצה מטורפת אשר השפיעה על כל השוק. הירידה כמובן הגיעה עד לקרקע שראינו בשעות האחרונות סביב מחיר של 0.15BTC למטבע. זה הוא למעשה תיקון חזק מאוד, השער כרגע משחק בקורלציה הפוכה אל מול הביטקוין, לפחות כך נראה בגרף. המטבע נסחר כעת סביב מחיר של 0.22BTC.

 

אל מול הדולר, הקפיצה הייתה עצומה גם כן, השער הגיע עד למחיר של $2500 בביטרקס, ותיקון חד עד למחיר של $1000, שם נמצאה תמיכה. המטבע נסחר כעת סביב מחיר של $1300. קפיצה מ-$600 משבוע שעבר, למי שזוכר.

זנקאש (ZEN)

השבוע שמנו לב לגרף של זנקאש (פיצול של ZClassic שדובר עליו כאן בעבר, עדכונים קודמים). זנקאש נמצא במגמת עלייה וצובר בימים האחרונים תנופה ונפח מסחר שהקפיץ את המטבע שנכנס בימים האחרונים וזוכה לתמיכה רבה סביב מחיר של 0.003BTC. המטבע נסחר כעת סביב מחיר של 0.0035BTC, ההתנגדויות שכונות סביב מחיר של 0.004BTC.

אל מול הדולר, התמיכה נעה סביב ה-16$ ונסחר סביב ה-22$.

Share This Article
Jonathan Berger

נושם חומרה ומחשבים, חי את שוק הקריפטו ידע עצום ונסיון בכרייה, מסחר אלטים, ניתוח וחיזוי שוק מאז 2013. Contact Jonathan: Facebook